شهردار جدید پایتخت چه زمانی در بهشت مستقر می‌شود؟

  4000518083 ۶۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
شهردار جدید پایتخت چه زمانی در بهشت مستقر می‌شود؟

روز یکشنبه هفدهم مردادماه شورای شهر تهران در دومین جلسه رسمی خود، علیرضا زاکانی را با 18 رأی از مجموع 21 رأی به‌عنوان شهردار تهران انتخاب کرد.

زاکانی بعد از ارائه برنامه‌های خود در صحن شورا در جمع خبرنگاران درباره شرایط تحصیلی خودش و عدم تطابق آن با جایگاه شهردار تهران عنوان داشت: بر اساس آیین‌نامه سال 1397 شهردار احراز شهردار تغییر کرده و بخشی از آن دارای نقص است و بخشی از تخصص‌های ازجمله پزشکی در این آیین‌نامه نیامده است.

مطابق ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران «نصب شهرداران در شهرها با جمعیت بیشتر از دویست ‌هزار نفر و مراکز استان بنا به پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور و در سایر ‌شهرها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار صورت می‌گیرد».

 در ادامه این ماده آمده است «‌شورای شهر بر اساس ضوابط و شرایط احراز صلاحیت شهرداران مندرج در ‌آیین‌‌نامه مصوب این قانون، شهردار موردنظر خود را انتخاب می‌کند. وزیر کشور و ‌استانداران موظف‌اند حکم شهردار معرفی‌شده را ظرف مدت ده روز صادر نمایند».

بر اساس آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهرداران، تمامی افرادی که قرار است به‌عنوان شهردار از سوی شوراهای اسلامی شهر انتخاب شوند باید دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی از رشته‌های تحصیلی مشخصی باشند که ازجمله این رشته‌ها می‌توان به رشته‌های عمران، سازه، راه و ترابری، حمل‌ونقل، مدیریت ساخت، محیط‌زیست و ... از گروه فنی و مهندسی و رشته‌های فضای سبز، بهداشت محیط، علوم و مهندسی محیط‌زیست، ارزیابی و آمایش سرزمین و آلودگی‌های محیط‌زیست از گروه علوم تجربی اشاره داشت.

همچنین رشته‌های مدیریت مالی، بازرگانی، دولتی، طراحی سازمان‌های دولتی، بودجه و مالیه عمومی، خط‌مشی گذاری عمومی، مدیریت پیشرفته و توسعه شهری و روستایی و ... از گروه علوم انسانی و رشته‌های برنامه‌ریزی شهری، برنامه‌ریزی منطقه‌ای، طراحی شهری، معماری (مسکن، پایداری، فناوری) و معماری منظر از گروه هنر برای احراز مدرک تحصیلی سمت شهردار تعیین‌شده‌اند.

به همین دلیل بود که پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای ششم در تلویزیون با توجه به موانع قانونی شهردار شدن زاکانی گفته بود: با مذاکره با مجلس و وزارت کشور درصددیم مدرک پزشکی هسته‌ای هم جزو رشته‌های مرتبط با مدیریت شهری قرار دهند زیرا سلامت جامعه هم مهم است.

البته روز دوشنبه هیجدهم مردادماه برخی رسانه‌ها خبری منتشر کردند که سازمان بازرسی کل کشور برای مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نامه‌ای ارسال کرده که در آن نسبت به انتخاب علیرضا زاکانی، به‌عنوان شهردار تهران مخالفت شده است.

 چند ساعت بعد ایمان شمسایی، مشاور رسانه‌ای و امور ارتباطات رئیس سازمان بازرسی کل کشور و دبیر کمیته اطلاع‌رسانی این سازمان گفت: محتوای نامه سازمان بازرسی کل کشور برای انتخاب شهرداران، کلی است و اشاره به انتخاب فرد خاصی ندارد.

شمسایی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اصل 174 قانون اساسی مبنی بر وظیفه سازمان بازرسی کل کشور در نظارت بر حسن اجرای قانون، افزود: نامه‌ای از سوی معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور برای وزیر کشور ارسال‌شده است مبنی بر اینکه در انتخاب شهرداران، قانون رعایت شود.

زاکانی باید از مجلس استعفا دهد

شورای شهر تهران، روز یکشنبه علیرضا جاوید را با رأی تمامی اعضای شورای شهر به‌عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب کرده تا فرایند تأییدیه‌های علیرضا زاکانی از وزارت کشور انجام شود.

 البته مسئله دیگری نیز که می‌باید انجام شود استعفای زاکانی از مجلس شورای اسلامی است. زاکانی روز یکشنبه، هفدهم مردادماه درباره استعفای خود از نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفته بود: چهارشنبه گذشته که رأی استمزاجی اعضا اعلام شد، استعفایم را تقدیم رئیسه مجلس کردم و طبق آیین‌نامه داخلی باید هفته اول بعد از استعفا در تریبون مجلس قرائت و به بحث نمایندگان گذاشته شود.

بر اساس ماده (93) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نماینده تقاضای استعفا مدلّل خود را به‌عنوان رئیس مجلس می‌نویسد و رئیس مجلس آن را در اولین جلسه علنی و بدون قرائت متن، اعلام و در دستور کار هفته بعد می‌گذارد.

با توجه به چنین شرایطی دیر یا زود می‌باید استعفای زاکانی در مجلس بررسی شود.

علیرضا زاکانی روز دوشنبه هیجدهم مردادماه نا‌مه‌ای به مردم قم نیز نوشت و در آن آورده بود «برخی از علمای بزرگوار و نخبگان عزیز و اهالی شریف قم مایل بودند این کمترین، در سنگر نمایندگی مجلس، وظیفه‌ام را استمرار می‌بخشیدم که از آنان به‌خصوص از مراجع عظام تقلید " حفظهم الله "، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم " ایدهم الله " فضلا و طلاب عزیز و مردم شریف، از صمیم قلب، پوزش می‌طلبم و با احترام فراوان به دیدگاه این عزیزان، امید دارم از این‌جانب، دلگیر نباشند و عذر این سرباز را به دلیل مصلحت و خدمت بیشتر به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی، بپذیرند...».

زاکانی در بخش دیگری از نامه خود آورده است «دفتر این‌جانب، برای استمرار نوکری شما مردم عزیز قم و پیگیری امور مرتبط با استان، به‌صورت فعال دائر خواهد بود و با عنایت به عضویت شهردار تهران در هیئت دولت، موضوعات قم را با اولویت ویژه دنبال خواهم نمود».

با توجه به چنین شرایطی، مجلس شورای اسلامی در روزهای پیش رو می‌باید به بررسی کابینه پیشنهادی بپردازد و مشخص نیست دقیقاً چه زمانی قرار است در صحن استعفای علیرضا زاکانی به بحث و بررسی گذاشته شود. از سوی دیگر مشخص نیست آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهرداران چه زمانی قرار است تغییر یابد. با توجه به این شرایط این احتمال وجود دارد که تعیین تکلیف نهایی برای شهردار تهران به هفته‌های آینده واگذار شود.

در هر حال انتخاب شهردار تهران  با چالشها و حاشیه هایی همراه شده است که نیازمند تدبیر، عقلانیت و قانونمداری است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۳۸۱۱۵۰۹:۲۹:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۱۹
این نحو تعویض قدرت درست است؟ انسانها باید تابع قانون و مقررات باشند یا مقررات تابع انسانها؟
ناشناس۲۱۳۸۱۶۶۰۹:۴۷:۰۴ ۱۴۰۰/۵/۱۹
چمران 82 ساله و زاکانی، تهران را به کجا خواهند برد؟
ناشناس۲۱۳۸۳۱۴۱۰:۴۴:۰۱ ۱۴۰۰/۵/۱۹
اصولگراها فقط از بازنشستگی پیر مردان غیر خودشان حرف میزنند ولی از پیرمردان خودشان حرفی ندارند!
ناشناس۲۱۳۸۳۱۷۱۰:۴۴:۲۷ ۱۴۰۰/۵/۱۹
آقای زاکانی ماده ۱۰۰ شهرداری ها پلی برای فساد میان مردم و ماموران خلافکار شهرداری ها میباشد این دستاویز فساد را حذف کنید و برنامه شلاق جلوی درب شهرداری برای پرسنل خلافکار شهرداری ایجاد کنید تا ریشه فساد در شهرداری ها خشکانده شود
ناشناس۲۱۳۸۴۵۵۱۱:۲۸:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۱۹
ظاهرا بدجوری از ماده 100 دلخوری!
ناشناس۲۱۳۸۱۷۴۰۹:۵۰:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۱۹
سالها است که شایسته سالاری و تخصص معنی ندارند. تعهد خودت را نشان بده، پشت سکان هواپیما هم می توانی بشینی!
ناشناس۲۱۳۸۳۱۳۱۰:۴۳:۵۰ ۱۴۰۰/۵/۱۹
تخصص برای مدیران میانی و پایین تر است ولی برای سر گروه نیازی به تخصص نیست بلکه کارآمدی مهم است
ناشناس۲۱۳۸۴۵۰۱۱:۲۶:۲۳ ۱۴۰۰/۵/۱۹
استدلال شما اشتباه و تنها درست کردن بهانه است. آن مدیر بالایی اگر متخصص نباشد، نمی تواند افراد زیر دستش را کنترل و ارزیابی کند.
ناشناس۲۱۳۸۶۲۱۱۲:۴۲:۰۲ ۱۴۰۰/۵/۱۹
جهت اطلاع در همه جای دنیا مدیران بالادستی از رشته آن تخصص لازم نیست حتما باشند بلکه مدیر بودن لازم است
ناشناس۲۱۳۸۴۶۴۱۱:۳۴:۳۱ ۱۴۰۰/۵/۱۹
اوضاع و احوال فعلی این مملکت نتیجه عملکرد به حرف تو است.
ناشناس۲۱۳۸۴۸۴۱۱:۴۶:۲۹ ۱۴۰۰/۵/۱۹
درسته ولی ایشان سابقه مدیریتی هم ندارند !
ناشناس۲۱۳۸۶۲۸۱۲:۴۳:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۱۹
سابقه اجرایی داشته
ناشناس۲۱۳۸۵۵۹۱۲:۱۲:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۱۹
پیش نیاز کارآمدی تخصص است
ناشناس۲۱۴۰۰۲۴۰۰:۳۰:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۲۰
اونوقت متخصصان میانی به راحتی میتونند سرت کلاه بزارند! باید یه چیزی بارت باشه یا نه؟
ناشناس۲۱۳۸۱۸۷۰۹:۵۳:۴۸ ۱۴۰۰/۵/۱۹
آقای رییسی بهتر بود از ایشان در دولت که بر کل کشور اثر گذار است استفاده میکردند آقای زاکانی تا فرصت هست مشورت کنید و با گرفتن این پست برای رییس جمهور جدید حاشیه درست نکنید سازمان بازرسی هم تایید نکرده سریعا در دولت پستی بگیرید تا پست ها را به بعضی چلمن ها نداده اند
ناشناس۲۱۳۹۱۱۲۱۵:۵۸:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۱۹
با دیدگاه شما اصل ب پست گرفتن است هرجا و هر قیمتی مگر نمایندگی مردم در مجلس و مرکز پژوهشها چه ایرادی دارد؟ آنجا نمیتوان خدمت کرد ویا...؟
ناشناس۲۱۳۸۱۸۹۰۹:۵۴:۲۵ ۱۴۰۰/۵/۱۹
حالا کجا قانون تغییر یافته؟!
ناشناس۲۱۳۸۱۹۴۰۹:۵۵:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۱۹
وقتی سیاست وارد همه امور می شود و سیاست کاری حرف اول را می زند، دیگر جایی برای عدالت وجود ندارد.
ناشناس۲۱۳۸۱۹۸۰۹:۵۸:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۱۹
گردش مالی سالانه تهران چند میلیارد دلار است؟
ناشناس۲۱۳۸۳۴۵۱۰:۵۱:۰۰ ۱۴۰۰/۵/۱۹
نکته اصلی همینجا است!
ناشناس۲۱۳۸۴۶۲۱۱:۳۲:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۱۹
خب چه اشکالی داره ! ایشون هم نماینده باشه و هم شهردار ! تابع قانون و مقررات هم هستن !!
ناشناس۲۱۳۸۸۸۷۱۴:۲۴:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۱۹
فقط زاکانی میتواند با فساد در شهرداری مبارزه کند امیدوارم به پروند ه های قبل رسیدگی شود
ناشناس۲۱۳۸۸۹۱۱۴:۲۷:۲۵ ۱۴۰۰/۵/۱۹
خیلی از ما با شهرداری سروکار داشته ایم مردی مثل زاکانی توان خشکاندن ریشه فساد گسترده در شهرداری را دارد
ناشناس۲۱۳۸۱۲۰۰۹:۳۰:۰۰ ۱۴۰۰/۵/۱۹
مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد!
ناشناس۲۱۳۸۱۲۸۰۹:۳۱:۳۵ ۱۴۰۰/۵/۱۹
جواب : وقتی قوانین مملکتی رو به خاطر ایشون تغییر بدن !!
ناشناس۲۱۳۸۱۸۴۰۹:۵۳:۰۰ ۱۴۰۰/۵/۱۹
آن وقت پروفسور اعضای شورای شهر مدارکشان با منصبشان هماهنگی دارد؟ یا چون این بار دوستان ما نیستند باید تخریب کنیم روی یک شخص!
ناشناس۲۱۳۸۳۶۶۱۰:۵۷:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۱۹
قانون چی میگه؟
ناشناس۲۱۳۸۲۰۴۱۰:۰۱:۱۸ ۱۴۰۰/۵/۱۹
ببینید آش چه قدر شور شده که صدای رسایی هم درآمده!
ناشناس۲۱۳۸۱۲۹۰۹:۳۲:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۱۹
یک انسان چطور می تواند در یک مدت کوتاه از این شاخ به آن شاخ بپرد: نمایندگی مجلس، رییس مرکز پژوهشهای مجلس، کاندید ریاست جمهوری، شهردار تهران...... بازخورد این کارها بر روی افکار مردم چیست؟
ناشناس۲۱۳۸۲۲۸۱۰:۱۳:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۱۹
مقصد بعدی کجاست؟
ناشناس۲۱۳۸۲۳۷۱۰:۱۶:۳۴ ۱۴۰۰/۵/۱۹
افزایش مهاجرت
ناشناس۲۱۳۸۱۳۱۰۹:۳۳:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۱۹
آیا این شورای شهر و این شهردار، تهران را آباد خواهند کرد؟!!!!
مهران۲۱۳۸۲۰۶۱۰:۰۲:۰۱ ۱۴۰۰/۵/۱۹
قطعا این شورای شهر و شهردار تهران از شورای شهر قبلی و شهردار قبلی و قبلیش(شهردار قاتل) بهتر خواهند بود
ناشناس۲۱۳۸۳۳۸۱۰:۴۹:۴۰ ۱۴۰۰/۵/۱۹
بر چه اساسی این حرف را می زنی؟
ناشناس۲۱۳۸۴۴۹۱۱:۲۶:۱۳ ۱۴۰۰/۵/۱۹
چون حداقل قاتل هوس باز نیست !
ناشناس۲۱۳۸۵۸۵۱۲:۲۴:۳۰ ۱۴۰۰/۵/۱۹
هیچکس از زندگی خصوصی مردم خبر ندارد.
ناشناس۲۱۳۸۳۰۹۱۰:۴۲:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۱۹
از قبلی بهتر خواهد بود
ناشناس۲۱۳۸۱۴۱۰۹:۳۶:۳۵ ۱۴۰۰/۵/۱۹
انشاالله هرکسی دنبال سو استفاده از قدرت برای کسب منافع مالی و مناصب اجرایی هست بره به جهنم
ناشناس۲۱۳۸۱۴۴۰۹:۳۷:۱۲ ۱۴۰۰/۵/۱۹
عقلانیت رو خوب اومدی
ناشناس۲۱۳۸۱۶۴۰۹:۴۷:۰۲ ۱۴۰۰/۵/۱۹
اگه ایشون میخواست از مجلس بره چرا کاندید نمایندگی مجلس شدن این دهن کجی به رای ملت است
صمصام۲۱۳۸۱۶۹۰۹:۴۷:۳۷ ۱۴۰۰/۵/۱۹
فقط کنایه حمید رسایی را بخوانید : داستان از این قرار است: اگر عضو یک سامانه و حلقه خاص باشی، قانون نادیده گرفته می‌شود حتی اصلاح می‌شود تا بی ربط، ربط پیدا کند؛ بالاتر از آن، نهی علنی و صریح رهبر انقلاب به بایگانی می‌رود وتعریف و تمجید‌های غیرمستند وغیرعلنی جای آنرا می‌گیرد.فساد_سیاسی به همین راحتی شکل می‌گیرد حمید رسایی و زاکانی زمانی در دور همی های "دلواپسیم" کنار هم می نشستند حالا کار به کجا کشیده که رسایی با کنایه از رفیق قدیمی اینگونه تند انتقاد میکند !!!! به قول ظریفی : برای خودشون آره اما برای دیگران زهرماره
ناشناس۲۱۳۸۱۷۳۰۹:۴۸:۲۹ ۱۴۰۰/۵/۱۹
فاسدان از امدن شخصی که به ضد فساد بودن شهره است وحشت گرفتند و در رسانه ها دارند جولان می دهند
ناشناس۲۱۳۹۰۵۹۱۵:۳۸:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۱۹
عزیز دل فساد از همین جا شروع میشه . تغییر قانون
ناشناس۲۱۳۸۱۹۶۰۹:۵۵:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۱۹
قانون فقط برای شهروندان درجه دو حاکم است
SMAH1۲۱۳۸۲۰۹۱۰:۰۲:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۱۹
توی بریتانیا، یکی وزیر خارجه بود بعدش شد وزیر اقتصادی و البته قبلش هم وزیر یه چیز دیگه بوده! توی آلمان هم یک زن شد وزیر دفاع که قبلش وزیر خانواده بوده و قبلترش یه چیز نامربوط تر! یعنی آنها فهمیدن که «مدیر ارشد» نیاز به تحصیلات مرتبط ندارد بلکه باید توانایی مدیریت داشته باشد (جز اولین درس ها در مدیریت همین نکته ساده است که البته خیلی ها نمی فهمند) اما توی ایران، وزیر بهداشت که باید پزشک باشه یا مثلا وزیر دفاع حتما نظامی باشه و ...
ناشناس۲۱۳۹۲۰۱۱۶:۴۰:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۱۹
اونا که قبلش وزیر یه چیز دیگه بودن وبعد شدن وزیر یه چیز دیگه اگه تحقیق کنی رشته تحصیلی شون مدیریت بوده نه پزشکی هسته ای.
ناشناس۲۱۳۹۵۷۹۱۹:۳۵:۱۲ ۱۴۰۰/۵/۱۹
مشکل اینجاست که اگر الان یک اصلاح طلب با همین شرایط می خواست شهردار بشه برادران ارزشی چه فریادها که سر نمیدادند
ناشناس۲۱۳۹۹۵۳۲۳:۴۶:۳۶ ۱۴۰۰/۵/۱۹
هزارتا از این مثالها هم بزنید فایده نداره چون اصل قانونه کسی دنبال تحصیلات مرتبط نیست دنبال اجرای قانون هستند
علی کریمی۲۱۳۸۲۲۹۱۰:۱۳:۱۹ ۱۴۰۰/۵/۱۹
ظاهرا در کشور ما قوانین سیال هستند و بر اساس شرایط افراد قابل تغییر هستند.
ناشناس۲۱۳۸۲۵۷۱۰:۲۲:۳۷ ۱۴۰۰/۵/۱۹
قحط الرجال است ؟ باید تاسف خورد برای این انتخاب شورای شهر
ناشناس۲۱۳۸۲۶۴۱۰:۲۴:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۱۹
فاسدان از امدن یک شخصی که به ضد فساد مشهور است وحشت به خود گرفتند و دائم از مدرک حرف می زنند
ناشناس۲۱۳۸۵۱۶۱۱:۵۶:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۱۹
عزیز دل برادر کسی که ضد فساد هست اول باید خودش قوانین را رعایت کنه بعد با ابزار قانون جلوی فساد را بگیره کسی که خودش در موقع انتصابش قوانین را نادیده می گیره و یا می خواهد ان را تغییر بده چگونه می تونه ضد فساد باشه؟!!!
ناشناس۲۱۳۸۶۱۴۱۲:۳۹:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۱۹
با تبصره در قانون می تواند شهردار شود و قانون هم عوض نمی شود و اگر خیلی نگران هستید تبصره ها را بردارید
ناشناس۲۱۳۸۷۲۰۱۳:۱۹:۲۵ ۱۴۰۰/۵/۱۹
کدام تبصره؟؟؟ هنوز تبصره ای وجود نداره که این قبیل بحث ها بوجود امده در ضمن تهدید و فشار بر روی اعضا شورای شهر برای چی هست؟ !
ناشناس۲۱۳۸۸۷۸۱۴:۱۸:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۱۹
جهت اطلاع دوستانتان در این چند سالی که شهردار بودن با تبصره موجود برخی مدرک ها را به مدیریت شهرداری اضافه کرده بودن ولی سرو صدایی نشد چون طرف مقابل شما مغرض نبود و جار و جنجال رسانه ای بکنند! !
ناشناس۲۱۳۸۳۰۳۱۰:۴۰:۴۵ ۱۴۰۰/۵/۱۹
در این چند دهه اصلی ترین و واقعی ترین مشکل اداره کنندگان مملکت یک چیز است آنهم《 افراط و تفریط 》تمام نشدنی و هرگز باور ندارند از هر طرف پشت بام که بیفتی نتیجه اش یکی است
ناشناس۲۱۳۸۳۵۸۱۰:۵۴:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۱۹
بنظرم شهردارها به بهشت نمیروند بلکه بهشت رو برای خود میسازن
ناشناس۲۱۳۸۳۶۵۱۰:۵۷:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۱۹
اگر بر خلاف رای استمزاجی به زاکانی، بعد از استعفای او از مجلس در رای گیری رسمی برای شهرداری رای نیاورد چی؟
ناشناس۲۱۳۸۴۱۶۱۱:۱۴:۳۸ ۱۴۰۰/۵/۱۹
والا مرحوم آسيد مرتضي واعظ شهرمان هميشه روي منبر مي گفت : بهشت را به بها دهند به به بهانه » !! ... انشا الله كه همه ما از بهشتيان باشيم !!
ناشناس۲۱۳۸۴۸۵۱۱:۴۶:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۱۹
شهردار منابع و درآمد شهرداری را فقط وفقط بخود شهر خرج کند و مردمی رفتار نماید و پاسدار حقوق شهروندان باشدودر مقابل فساد و رانت بایستدوالا خبری از پرداخت عوارض شهرداری نخواهد بود.
عبدالله موسوی۲۱۳۸۵۱۱۱۱:۵۵:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۱۹
به قول شهید چمران (برادر رئیس شورای شهر ) : "می گویند تخصص مهمتر است یا تعهد؟ البته که تعهد مهمتر است. چرا که اگر کسی در کاری تخصص نداشته باشد اما متعهد باشد محال است مسئولیت آن کار را به عهده بگیرد!"
ناشناس۲۱۳۸۵۲۵۱۱:۵۹:۱۳ ۱۴۰۰/۵/۱۹
چه کسی مسئول رسیدگی به رعایت نکردن قانون توسط شورای شهر است؟ مدعی العموم و یا بازرسی کل کشور؟؟!!! و چه کسی مسئول رسیدگی و جلوگیری از تغییر و یا به اصطلاح خودشان اصلاح قانون به نفع یک نفر است؟؟!!! واقعا چه کسی هست؟
فقیهی۲۱۳۸۶۳۹۱۲:۴۹:۲۰ ۱۴۰۰/۵/۱۹
دادستان تو این کشور چه کار است چه کسی باید پیگیری کند که شورای شهر تهران تو روز روشن قانون را دور می زند و شهرداری که انتخابش با قانون مغایرت دارد را بر می گزیند
علی کریمی۲۱۳۸۸۰۵۱۳:۴۸:۱۸ ۱۴۰۰/۵/۱۹
افرادی که متقی، مؤمن و مطیع کامل همۀ فرامین خدا و رسول(ص) باشند به بهشت می روند.
محمد۲۱۳۸۹۷۷۱۵:۰۵:۳۵ ۱۴۰۰/۵/۱۹
فرمودند با توجه به عضویت شهردار تهران در هیات دولت مسایل قم را بطور ویژه پیگیری می کنند جل الخالق از این منطق و استدلال
ناشناس۲۱۳۹۰۱۱۱۵:۱۹:۱۳ ۱۴۰۰/۵/۱۹
اعمال فرد نشان میده که به بهشت میرسه یا نه!!
ناشناس۲۱۳۹۱۰۷۱۵:۵۶:۰۳ ۱۴۰۰/۵/۱۹
ایشان را باید رئیس سازمان انرژی اتمی میگذاشتند دکترای پزشکی هسته دارد
رضا۲۱۳۹۹۹۱۰۰:۰۷:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۲۰
تقوا ، تعهد ، تخصص ، کارآمدی؟ پست تقسیم می کنید؟!! الفاتحه
ناشناس۲۱۴۰۳۳۳۰۸:۲۶:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۲۰
ايشان اگر اهل خدمت هست در همان پست نمایندکی مجلس می ماند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین