بهترین باسکول جاده ای و باسکول های دیجیتال پند کاسپین در بازرگانی اسپید

گزارش بازرگانی،   4000518019

برای این که بخواهید ماشین های سنگین را وزن کشی کنید باید از باسکول جاده ‌ای استفاده کنید. این باسکول ها در انواع کامیون کش ، تریلی کش و نیسان کش ساخته شده اند.

باسکول جاده ای که به صورت یک پل طراحی می شود در واقع یک ترازوی دیجیتال می باشد که وسیله‌ی نقلیه ( بیشتر ماشین های سنگین ) با عبور و قرار گرفتن بر روی آن توزین می شوند.

باسکول ها باید در زمینی صاف قرار گیرند و به دو روش مرسوم توکار یا روکار نصب می گردند. در ساخت آن ها موادی از جمله بتن ، فلز و یا ترکیبی از فلز و بتن استفاده می شود.

باسکول های مخصوص جاده به انواع مختلف هم سطح زمین و بالاتر از زمین نیز تقسیم بندی می شوند. لازم به ذکر است که باسکول های جاده ای به صورت قابل حمل نیز می توانند ساخته شوند.

بدون شک از باسکول جاده ای پند کاسپین را می توان به عنوان بهترین و با کیفیت ترین باسکول جاده ای معرفی کرد. باسکول های جاده ای پند کاسپین به کیفیت ، دقت و اطمینان در تمام ایران شناخته شده هستند و برای عمر طولانی در سخت ترین شرایط طراحی و ساخته شدند.

تولید انواع مختلف ترازو های فروشگاهی ، باسکولت و باسکول های کفی و همینطور باسکول های جاده ای با دوام ، گروه صنعتی پند را به یکی از بزرگ ترین مجموعه ها در صنعت توزین کشور تبدیل کرده است.

آماده سازی ، نصب و راه اندازی باسكول هاي جاده اي نيسان کش ، كاميون کش و تريلي كش پند کاسپین دارای استانداردهاي روز جهانی و ابعاد متفاوت به همراه لودسل هاي آسيايي و اروپايي و همینطور گارانتي شركت پند توسط بازرگانی اسپید صورت می گیرد.

در ادامه به بررسی قیمت ، اجزای تشکیل دهنده و همینطور مراحل نصب باسکول جاده ای خواهیم پرداخت تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید و با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهید.

قیمت باسکول جاده ای بازرگانی اسپید چگونه محاسبه می شود ؟

در نظر داشته باشید که قیمت باسکول جاده ای را نمی توان به صورت ثابت در نظر گرفت زیرا فاکتور های مهمی در آن دخیل هستند.

قیمت باسکول جاده ای برای ظرفیت های 7 تن الی 120 تن ، بر اساس برند و مدل قطعات جانبی از جمله جنس و ابعاد صفحه پلاتفرم ، انواع لودسل ، پرینتر ، نمایشگر ، هزینه های نصب ، پیاده سازی و … تعیین خواهد شد که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

لودسل باسکول جاده ای

لودسل های به کار رفته در باسکول های جاده ای وظیفه اندازه گیری فشارهای وارد شده بر سطح کفی باسکول را بر عهده دارند که در نهایت وزن اندازه گیری شده را می توان روی صفحه نمایش (اندیکاتور) مشاهده کرد.

انواع لودسل های آسیایی و اروپایی که توسط بازرگانی اسپید ارائه می شوند دارای استاندارد های جهانی OIML می باشند و بسایر معتبر هستند.

لودسل ها کیفیت ها و کلاس های متفاوتی دارند و نوع آن ها در قیمت نهایی باسکول تاثیرگذار است.

ابعاد ، ظرفیت و سازه های باسکول جاده ای

از نکات دیگری که باید در زمان خرید این نوع باسکول به آن توجه کنید ظرفیت و ابعاد باسکول می باشد که بر اساس نوع استفاده متفاوت است.

همان طور که ذکر شد باسکول ها به سه دسته کامیون کش ، تریلی کش و نیسان کش تقسیم می شوند که در ظرفیت ، ابعاد ، پایه ها ، سازه و تعداد لودسل با هم تفاوت دارند.

عرض باسکول های نیسان کش 2.20 و طول آن ها 4.00 یا 4.50 می باشند. همچنین ظرفیت باسکول های نیسان کش 7 تن تا 10 تن است و از 4 عدد لودسل تمام فلز در ساخت آن ها استفاده می شود.

ظرفیت باسکول های کامیون کش 50 تن می باشد. عرض باسکول های کامیون کش 3 متر و طول آن ها 8 متر می باشد. این باسکول ها 4 پایه دارند و 4 لودسل 30 تن زیر آن ها قرار می گیرد.

صفحه پلتفرم باسکول های کامیون کش از جنس بتن فلز است (اسکلت اصلی آن فلز و آرموتور بندی شده ، بعد از آن بتن روی آن ریخته می شود) سازه های بتن فلز پند کاسپین با استحکام و بسیار قوی می باشند و 5 سال گارانتی دارند.

ظرفیت باسکول جاده ای پند کاسپین تریلی کش 60 تن است. عرض باسکول جاده ای پند کاسپین تریلی کش 3 متر و طول آن 15 متر می باشد. این باسکول 6 پایه دارد و 6 لودسل 30 تن زیر آن قرار می گیرد.

باسکول های جاده ای تریلی کش این توانایی را دارند که در ابعاد 16 متر نیز ساخته و نصب شوند که 8 پایه دارند و بالطبع 8 لودسل زیر آن ها می تواند قرار گیرد.

در ساخت این نوع باسکول ها به جای 2 صفحه از 3 صفحه استفاده می شود که به همین دلیل باعث بالا رفتن استحکام و دقت آن ها خواهد شد.

یکی از تفاوت های مهم باسکول های تریلی کش و کامیون کش سازه آن ها می باشد. هر چه قدر بتن و فلز به کار رفته در این نوع سازه ها کیفیت بهتری داشته باشند ، قیمت آن ها نیز افزایش پیدا می کند.

نمایشگر یا اندیکاتور باسکول جاده ای

نمایشگر یا اندیکاتور یکی از اجزای جدایی ناپذیر باسکول جاده ای می‌باشد که وظیفه نمایش وزن و اطلاعات وسایل نقلیه توزین شده را بر عهده دارد.

نمایشگر های استاندارد و با کیفیتی از جمله PU750 PLUS ، PU850 و … از جمله بهترین نمایشگر های موجود در بازار محسوب می شوند.

این نوع نمایشگر ها علاوه براین که وزن را به صورت دیجیتالی نمایش می دهد ، قادر به نمایش اطلاعاتی مانند شماره قبض ، نام کالا ، نام راننده ، ساعت و تاریخ ، مقصد ، مبدا ، وزن خالص و... می باشند.

این دستگاه ها می توانند به چاپگر های سوزنی و لیزری خاصی متصل شوند تا قبض های مورد نیاز را پرینت نمایند.

مراحل نصب باسکول جاده ای

آماده سازی

پس از این که باسکول جاده ای را خریداری کرده اید و محل نصب نیز توسط کارشناسان مشخص گردید ، از شرکت پند کاسپین نقشه خود را دریافت خواهید کرد.

بعد از آن آماده سازی محل نصب باسکول جاده ای پند کاسپین که شامل خاکبرداری ، بتن مگر ، دیوارچینی ، حفر چاه فاضلاب و آماده سازی اتاق باسکول (در صورت عدم وجود اتاق مربوطه) انجام می پذیرد.

نصب مکانیک باسکول

از آنجا که همه ی قطعات در کارخانه پند به شکل پیش ‌ساخته تولید می شوند ، اجزای مکانیکی باسکول از جمله فونداسیون ، صفحه باسکول و… به محل نصب انتقال پیدا می کند و در مدت چند ساعت توسط نصابان باتجربه بازرگانی اسپید نصب خواهند شد. پس از نصب مکانیک ، دیوار دور بر اساس نیاز اجرا خواهد شد.

نصب الکترونیک

در این مرحله لودسل ها در زیر باسکول نصب خواهند شد و دستگاه‌ های چاپگر و اندیکاتور نیز در اتاق نگهبانی یا اتاق باسکول راه‌اندازی می شوند

استاندارد سازی باسکول جاده ای

مرحله استانداردسازی و کالیبراسیون بعد از نصب باسکول انجام می گیرد و باسکول بعد از گرفتن گواهی های لازم از اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی می تواند کار خود را شروع کند. حال این باسکول می تواند قبض صادر کند.

باسکول دیجیتال بازرگانی اسپید : باسکولت و باسکول کفی

همانطور که ذکر شد شرکت پند علاوه بر باسکول های جاده ای ، باسکولت و باسکول های کفی با کیفیتی نیز تولید می کند.

باسکول های دیجیتالی پند با قابلیت های بی شماری که دارند نیازهای فروشگاهی و صنعتی شما را به راحتی برطرف می کنند.

از انواع باسکول های پند می توان در فعالیت های صنعتی مختلفی مانند مرغ فروشی ها ، قصابی ها ، خشکباری ها ،کشتارگاه ها ، دامداری و کشاورزی ها ، هایپر مارکت های بزرگ و همین طور کارخانه ها و اصناف دیگر برای وزن کشی کالا ها و محصولات مختلف استفاده کرد.

در نظر داشته باشید که باسکول ‌های دیجیتال پند امکاناتی نظیر امکان متصل شدن به شبکه و همچنین اتصال به دستگاه ‌های جانبی مانند رایانه و چاپگر را دارند که بسیار پر کاربرد هستند.

در ادامه مقاله به بررسی دو نوع از بهترین باسکول های دیجیتال پند خواهیم پرداخت تا با ساختار و مشخصات این نوع باسکول ها بیشتر آشنا شوید. باسکول ها نام برده در ذیل را می توانید به راحتی از بازرگانی اسپید تهیه نمایید.

باسکول دیجیتال پند PX9000

باسکول پند PX9000 با ظرفیت های وزن کشی 150 ، 300 و 500 کیلوگرم و در دقت های 20 ، 50 و 100 گرم به بازار عرضه می شود.

لازم به ذکر است که ابعاد سینی باسکول 150 و 300 کیلوگرمی 65 * 65 سانتی متر و ابعاد سینی باسکول 500 کیلوگرمی 75*75 سانتی متر می باشد.

ساختار و بدنه باسکول دیجیتال پند PX9000 کاملا فلزی می باشد و سینی آن از ورق گالوانیزه ساخته شده است.

باسکول پند دیجیتال PX9000 توسط نمایشگر LED فلزی 5 رقمی دو طرفه وزن را با وضوح کامل به شما نشان خواهد داد

این باسکول حافظه داخلی دارد و متصل شدن به کامپیوتر از طریق پورت سریال از دیگر ویژگی های آن می باشد. همچنین با اتصال به چاپگر جانبی می توان از طریق آن فاکتور فروش را صادر کرد

باطری داخلی قابل شارژ در این باسکول دیجیتالی پند تعبیه شده است تا در زمان قطعی برق بتوانید از آن استفاده کنید.

در کنار تمام این امکانات این باسکول امکان شمارش اقلام ، قابلیت متصل شدن به رله و همین طور محافظ لودسل را نیز دارد.

باسکول دیجیتال پند PX9800

باسکول دیجیتال پند PX9800 با ظرفیت های وزن کشی 500 کیلوگرم ، 1 تن ، 2 تن ، 3 تن ، 5 تن و همچنین دقت های 100 گرم ، 200 گرم ، 500 گرم و 1000 گرم عرضه می شود.

ابعاد سینی باسکول 500 کیلوگرمی و 1 تنی 1*1 متر و ابعاد سینی باسکول های 2 تنی ، 3 تنی و 5 تنی 5/1*5/1 متر است.

شرکت پند در این باسکول برای حساس تر کردن صفحه توزین از چهار لودسل (حسگر توزین) در کفه باسکول استفاده کرده است و به دلیل این ساختار محکم و بدنه فلزی برای محیط های صنعتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

این باسکول یک نمایشگر متحرک از نوع LED تکی دارد که وزن را به شما نشان می دهد و می توانید آن را به راحتی به همراه پایه اش به مکان دلخواه خود جا به جا کنید و هم به صورت عمودی در جهت های پایین و بالا حرکت دهید.

قابلیت پارسنگ ، شمارش اقلام ، متصل شدن به رله و وزن کشی چند مرحله ای به منظور اندازه گیری وزن بیش از ظرفیت باسکول از دیگر قابلیت های این باسکول دیجیتال می باشد.

جهت مشاوره و خرید انواع ترازو خانگی ، آزمایشگاهی ، فروشگاهی و همینطور انواع باسکول صنعتی و جاده ای به وبسایت بازرگانی اسپید Speed-co.ir مراجعه نمایید.

نسخهٔ اصلی خبر