غوغاسالاری اسراییل در سایه انفعال ما

حسین رجائی،   4000513105 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
غوغاسالاری اسراییل در سایه انفعال ما

اسراییل سالیان درازی است که بدون پذیرش مسئولیت، علیه جبهه مقاومت عملیات­هایی را انجام می­دهد. حملات متعدد به خاک سوریه، حملات گاه و بیگاه به نیروهای مقاومت در عراق، ترور رهبران جبهه مقاومت در کشورهای مختلف، نمونه­‌هایی از این دست هستند.

به دنبال این وضعیت، در سال های اخیر، احتمالا نیروهایی  از درون جبهه مقاومت، درصدد تلافی اقدامات اسراییل برآمده اند تا به این ترتیب موازنه وحشت را با این رژیم برقرار سازند که حمله به کشتی اسراییلی، احتمالا بخشی از عملیات آن هاست. البته عملیات های متقابل سایبری هم حوزه دیگری از جنگ پنهان بین اسراییل و متحدانش با جبهه مقاومت است که موضوع این نوشتار نیست.

در ادامه زد و خوردهای دو طرف اما، آخرین حادثه برای یک نفتکش اسراییلی ابعاد متفاوتی یافته است. گویا دولت جدید اسراییل اینبار به جای سکوت به استفاده از ظرفیت های سیاسی و امنیتی این واقعه دلبسته است. بویژه که دو شهروند انگلیسی و رومانیایی در پی این حادثه کشته شده اند. درحالیکه در ابتدا به نظر می رسید کشورهای غربی، تمایل به مشارکت در ماجراجویی های اسراییل ندارند اما از شواهد اینگونه برمی آید که فشار لابی اسراییل و پیگیری های بسیار نخست وزیر این کشور اثر خود را گذاشته و لااقل آمریکا، انگلیس و رومانی را با نقشه های صهیونیست ها همراه نموده است. نقشه هایی که فعلا تنها از بخش تبلیغاتی آن رونمایی شده اما می تواند ابعاد خطرناک سیاسی و امنیتی نیز داشته باشد.

مشخص است که فقط در یکسال اخیر، اسراییل حداقل مسئول سه حادثه امنیتی در کشور ما بوده است. ترور شهید فخری زاده، خرابکاری مجدد در سایت هسته ای نطنز و حمله به یک تأسیسات هسته ای در کرج. لااقل دو حادثه اول، ابعاد بین المللی دارند و به هیچ وجه قابل مقایسه با حملات به کشتی ها نیستند. شهید فخری زاده یکی از دانشمندان طراز اول و مقامات بلندپایه کشور ما بوده و حادثه نطنز می توانسته به یک فاجعه تمام عیار هسته ای بدل شود. البته برخی کارشناسان، وقوع چند حادثه امنیتی در اسراییل در ماه های اخیر را به انتقام جمهوری اسلامی از این کشور منتسب کرده اند که بررسی صحت و سقم آن براحتی امکانپذیر نمی باشد و بخشی از جنگ تبلیغاتی علیه ایران بشمار می‌آید. لکن به نظر می رسد مقامات وزارت خارجه ما ظرفیت های سیاسی لازم در خصوص پاسخ به اینگونه جنایات اسراییل را آنگونه که باید و شاید بکار نبرده اند.

همینکه این چند روز وزیر خارجه و نخست وزیر اسراییل اینقدر جسارت یافته اند که با نادیده گرفتن سابقه شرارت بارشان، یک کارزار تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی به راه بیاندازند، نشانه کم کاری ماست. اگر قرار نیست فی الفور به اقدامات اسراییل واکنش آشکار نشان دهیم حداقلش آنست که همواره از تهدید به پاسخ به عنوان یک اهرم فشار علیه این رژیم و متحدانش استفاده کنیم و کارزار سیاسی-تبلیغاتی علیه آن را در هیچ لحظه ای فرونگذاریم. به خصوص در چنین برهه هایی که دشمن صهیونیستی در اثر سکوت ما تشجیع شده است. کافیست تلاش های دیپلماتیک این روزهای نخست وزیر و وزیر خارجه اسراییل را با اقدامات مقامات ما در موارد مشابه مقایسه کنید. مورد قابل مقایسه دیگر، زبان تهدید و مقدمه سازی تبلیغاتی اسراییل برای مشروع سازی هرگونه پاسخ احتمالی است. 

ترس از سایه خیالی جنگ، پاشنه آشیلی بود که دولت آقای روحانی با تبلیغ بر روی آن، فرصت های بسیاری را از ملت ما گرفت و اکنون نتایج خسارت بار آن به خوبی در کشور ما عیان شده است. در حقیقت کسی که باید از جنگ بترسد طرف مقابل است که منافع حیاتی بسیاری را دور تا دور میهن ما گسترده، نه کشور ما که شدیدترین فشارهای اقتصادی را در سالهای اخیر تجربه نموده است. تجربه دولت روحانی نشان داد که عقب نشینی، تنها طرف مقابل را جسورتر می کند. بنابراین نه تهدیدهای اسراییل و متحدانش و نه بازی اخیری که در دریای عمان و خلیج فارس براه انداخته اند، نباید باعث عقب نشینی کشور ما شود. مهم آنست که هم در عرصه میدانی و هم در عرصه دیپلماسی، بتوان فرصت هیاهو و ترکتازی را از اسراییل گرفت.   و به آن‌ها اعلام کرد در صورت تعدی و تجاوز از سوی هر کشوری در پاسخ به آن‌ها تردیدی به خود راه نخواهیم داد . 

اسرائیل نماد «تروریسم دولتی» در جهان است  و به دلیل نفوذ و قدرت لابی افسار بسیاری از کشورها را در اختیار دارد . هشدار جمهوری اسلامی باید با صدایی بلند باشد تا بگوش همه آن‌ها برسد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۲۹۲۶۰۰۹:۲۰:۴۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
اسرائیل بزدلانه میجنگه . اگر تجاوزی صورت بگیره دمار از روزگارش در میاریم
ناشناس۲۱۲۹۲۶۱۰۹:۲۲:۳۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
.. حمله .. یواشکی و بدون اثر گذاشتن
امید۲۱۲۹۲۶۵۰۹:۲۶:۰۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
بسم اله الرحمن الرحیم این ها همه نتیجه دیپلماسی ذلت است .
ناشناس۲۱۲۹۲۷۲۰۹:۳۰:۱۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
[جبهه مقاومت باید جواب اسرائیل را بدهد نه ما ! کی گفته مردم ایران با این همه گرفتاری اقتصادی و کرونا و بیکاری و تورم و فجایع زیست محیطی و .. به خاطر تحریم ها و .. همچنان باید گرفتار مشکلات .. باشند ؟ ..
ناشناس۲۱۳۰۲۲۸۱۶:۳۸:۲۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
اگر ما تهدید شدیم و مورد تجاوز قرار گرفتیم خودمان پاسخ متجاوزان را خواهیم داد
ناشناس۲۱۲۹۲۷۷۰۹:۳۳:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
بیشترین تهدیدها از سوی رژیم صهیونیستی علیه ایران بیان شده . و ما فقط در حد بازدارندگی پاسخ دادیم . اما باید بدونن وقتی به جنگ گسترده با ما رو بیارن روز مرگشون فرا میرسه
ناشناس۲۱۲۹۲۷۸۰۹:۳۳:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
خودت میفهمی چی میگی؟ ^ نه ما که تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی هستیم^ همین جمله یعنی ما هم باید از جنگ بترسیم وقتی در شرایط تحریم اقتصادی تاب مقاومت نداریم
علی۲۱۲۹۲۹۸۰۹:۴۷:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
بعنوان یک ایرانی این تهدید ها و درگیری های پیاپی را پشیزی بیش نمیبینم و به شدت از تحریم و شرایط زندگی خسته شده ام ، یا بجنگیم یا صلح کنیم این .. بازی ها بی معنی است، یا زنگی زنگ، یا رومی روم .
ناشناس۲۱۲۹۳۰۱۰۹:۴۸:۲۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
تنها بخشی از سهام مالکیت این کشتی مربوط به یک اسراییلی بوده!
مهدی۲۱۲۹۳۰۸۰۹:۵۰:۲۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
میفرمایید احتمالا حمله از جانب جبهه مقاومت بوده همین احتمال رو بر چه مبنایی مطرح میکنید خصوصا که حمله در دریای عمان صورت گرفته
ناشناس۲۱۲۹۳۱۸۰۹:۵۲:۳۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
سگ هار (صهیونیزم) رو فقط با چماق میشه مهار کرد
ناشناس۲۱۲۹۳۲۵۰۹:۵۷:۱۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
خلیج فارس و تنگه هرمز آبراه بین المللی است و ماجراجویی در آن قابل تحمل نبوده و نخواهد بود
ناشناس۲۱۲۹۳۲۹۰۹:۵۸:۳۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
درست و دقیق احسنت
ناشناس۲۱۲۹۳۵۲۱۰:۱۵:۲۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
یه بار جنگ کنید تمام بشه دهه ها رجز خونی بسه همه ش تو برزخیم در این کشور و منتظر تغییر هیچ وقت بدوو ثبات و آرامش به شکوفایی اقتصادی نمیرسیم تکلیف رو یه بار برای همیشه مشخص کنین جنگ کنین یا پیروز میشیم یا میبازیم حداقل تکلیف همه مشخص میشه
سید۲۱۲۹۳۷۰۱۰:۲۱:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
هر قدر بایستیم این رژیم اشغالگر پا جلوتر میگذارد وای به روزی که بخواهیم عقب تر هم برویم
ناشناس۲۱۲۹۳۷۳۱۰:۲۲:۲۳ ۱۴۰۰/۵/۱۴
نوشته اید : «... لکن به نظر می رسد مقامات وزارت خارجه ما ظرفیت های سیاسی لازم در خصوص پاسخ به اینگونه جنایات اسراییل را آنگونه که باید و شاید بکار نبرده اند.» «... همینکه این چند روز وزیر خارجه و نخست وزیر اسراییل اینقدر جسارت یافته اند که با نادیده گرفتن سابقه شرارت بارشان، یک کارزار تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی به راه بیاندازند، نشانه کم کاری ماست.» در این نظر به چند سوال وحالت که پیش می آید توجه نشده: ۱- با فرض اینکه حملات اخیر به کشتی ها در خلیج فارس سناریوی اسرائیل باشد و چنانچه طبق این مطلب سیاست خارجه دولت روحانی نا کارامد بود چرا اسرائیل در زمان او جرات چنین رفتار جسورانه ای در خلیج فارس را نداشت؟ ۲- اگر بپذیریم این حملات کارنیروهای مقاومت باشد به نظر شما حملات اینچنینی در شرایط فعلی یعنی انتقال دولت قدیم به جدید برای ایران هزینه ساز نیست ؟!! و بیش از آنکه اسرائیل را تهدید کنند در جهت تهدید ما نیستند ؟!! ۳-به فرض آنکه این حملات کار نیروهای خودمان باشد (که شما در متن این نوشته تلویحا انجام آن را نشانه قدرت و انجام ندادن آن توسط روحانی را محکوم کرده اید! ) هنوز که وزارت خارجه جدید شروع به کار نکرده پس این اقدام به زعم شما متقابل وشجاعانه از طرف دولت روحانی صورت گرفته . ۴- ظریف در فایل صوتی خود ادعا کرد سیاست خارجه همیشه تحت نفوذ میدان بوده پس با این ادعا کوتاهی در پاسخگویی از گردن وزارت خارجه ساقط است چون میدان نیازی به اجازه وزارت خارجه نداشت ! ۵- چرا این طور تحلیل نمی کنید که روش درست دیپلماسی در زمان دولت روحانی اصولا اجازه این قبیل یارگیری های اسرائیل را از او گرفته بود والان اسراییل از همین خلاء نبودن وزارت خارجه قوی قبلی استفاده کرده و دست به اینگونه تحرکات زده است .
ناشناس۲۱۳۰۲۳۴۱۶:۴۰:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۱۴
چه استدلالهای سستی . چون دولت عوض شده اسرائیل جرات پیدا کرده . اولا که در زمان روحانی هم اسرائیل کارهای جنایتکارانه خود را انجام داده است . ثانیا او در این مساله با دولت طرف نیست با بخش نظامی کشور طرف است که آنهم دستخوش تغییر نشده است
واحد۲۱۲۹۳۷۵۱۰:۲۲:۴۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
اولا دولت عوض شده و ثانیا کسانی که مرتکب چنین کارهایی میشوند باید خودشان پاسخگو باشند. دوره .. طلبکاری تمام شد منبعد خودتان پاسخگو هستید
ناشناس۲۱۲۹۳۸۹۱۰:۳۳:۱۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
اتفاقا دلیل این غوغا سالاری اینه که اسراییل می بینه در این مقطع اون وزارت خارجه قوی ایران دیگه وجود نداره و فعلا بلا تکلیفه .
ناشناس۲۱۲۹۳۹۶۱۰:۳۵:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
یک سوال چرا هیچ کشوری در دنیا با ما همراه نمیشه حتی روسیه و چین واقعا چرا؟
معلم ایرانی۲۱۲۹۴۰۵۱۰:۳۷:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
اینکه ما در عرصه بین المللی و رسانه جهانی اینقدر کم کار بوده ایم و ساکت ، جای متهم و قربانی را عوض کرده . متاسفانه سکوت و بی تحرکی ما و هیاهو و ژست حق به جانب اسرائیل تا جایی پیش رفته که کشورهایی مانند ژاپن ، کره و کشورهای بیطرف اروپایی هم ما را مقصر میدانند . فقط در دوران مصدق و خاتمی شاهد فعالیت های موثر دیپلماسی بوده ایم که نتیجه هم گرفته ایم و دیگر تکرار نشده است .
ناشناس۲۱۲۹۴۲۱۱۰:۴۶:۰۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
رژیم صهیونیستی نیاز به یک گوشمالی اساسی دارد تا سرجایش بنشیند.
ناشناس۲۱۲۹۴۴۵۱۰:۵۵:۳۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
خوب حالا این شما واین خلیج فارس اگر این حملات کار خودمونه پس داریم جواب اقدامات خرابکارانه اسراییل رو میدیم و دیگه جای نگرانی نداره چون کاری که روحانی نکرد الان داره انجام میشه. اما اگر کار خود اسرائیل باشه نشون میده برخلاف نظر نویسنده متن نه تنها از جنگ و پاسخگویی ما نمی ترسه بلکه خودش داره زمینه یه درگیری رو فراهم می کنه و به دنبال همراه کردن آمریکا وانگلیس وکشورهای عرب منطقه است .
ناشناس۲۱۲۹۴۶۱۱۱:۰۲:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۱۴
تجربه نشان داده وقتی سگها به تو حمله میکنند اگر بترسی و فرار کنی دنبالت میکنند تا پاره پاره ات کنند اما اگر بایستی و سنگ برداری طرفشان پرت کنی یا فرار میکنند یا می ایستند و واق واق میکنند!
ناشناس۲۱۲۹۵۸۰۱۱:۴۶:۳۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
میشه بفرمایید ما با کدوم دولت قدرتمند و غیرقدرتمند رابطه ی حسنه داریم که بتونیم باهاشون لابی کنیم؟ حتی روسیه و چین هم روابطشون با اسرائیل نزدیکتر از ایرانه
علی۲۱۲۹۵۸۴۱۱:۴۸:۰۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
مشکل اینجاست که دنیا و کشورهای منطقه واسه ایران تره هم خرد نمیکنن حالا ما چطوری میخواهیم یه کارزار تبلیغاتی علیه اسراییل به راه بیندازیم
ناشناس۲۱۲۹۶۲۶۱۲:۰۶:۳۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
انفعال دولت روحانی هم اسراییل رو پررو کرد و هم اعراب خلیج فارس رو
ناشناس۲۱۲۹۶۵۱۱۲:۱۷:۰۶ ۱۴۰۰/۵/۱۴
حمله‌به‌روحانی‌شروع‌شد‌جناب‌رجایی‌اگرانصاف‌داشته‌باشی‌هشت‌سال‌جنگ‌نابرابر‌راهمین‌مردم‌عادی انجام‌دادند‌البته‌باهمکاری‌نیروهای‌نظامی‌عزیزم‌مردم‌مردم‌آن‌زمان‌نیستند‌مردم‌راازنفس‌‌انداخته‌‌ایدمردم‌ حال‌جنبیدن‌ندارنداگرشما‌وامثال‌شما‌که‌نفستان‌از‌جای‌گرم‌درمیایدتوان‌جنگیدن‌دارید‌بسم‌اله‌این‌گوی‌واینهم‌ میدان‌خواهش‌میکنم‌فقط‌حرف‌نزنید‌مردعمل‌باشید
ناشناس۲۱۲۹۶۵۷۱۲:۱۷:۴۵ ۱۴۰۰/۵/۱۴
اسرائیل غلط می کند
ناشناس۲۱۲۹۷۰۳۱۲:۳۱:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
آقا كشور فقط يه جنگ كم داره اونم درست كنيم تمام
ناشناس۲۱۲۹۷۰۹۱۲:۳۴:۳۱ ۱۴۰۰/۵/۱۴
نویسنده محترم! همه می‌دانند که مواضع رئیس جمهور دور از مواضع نظام نیست.
علی۲۱۲۹۷۱۲۱۲:۳۵:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
انشاالله حالا که رییسی اومده، از انفعال در می آیم و اسراییل رو می ترکونیم. چی بود این روحانی بی ، ..، سریال گاندو ثابت کرد روحانی ظریف .. اینا همه وا داده و .. بودن
ناشناس۲۱۲۹۸۱۰۱۳:۲۰:۳۶ ۱۴۰۰/۵/۱۴
چه ربطی به دولت روحانی داشت؟؟ این امر در حوزه امور نظامی است.
فرهاد۲۱۲۹۸۴۶۱۳:۳۱:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۱۴
وقتی دولت .. وغربزده کلیدساز و وزارت اطلاعات خنثی و.. دربرابر هر اقدام امنیتی وضربه ای که صهیونیستها به کشور وملت مازدند اعم از خرابکاریها وترور دانشمندان نخبه ما بعداز مدتها از خواب بیدارمیشدند ومیگفتند ماهم حالا شنیدیم دشمن صهیونیستی جری تر وپرروتر میشه دیگه..کو اون غرور ملی سردار دلهااا که هر اقدام دشمن رو خیلی زود باشدت خیلی بیشتر پاسخی پشمان کننده به دشمن میداد.
ناشناس۲۱۲۹۸۶۴۱۳:۳۸:۲۷ ۱۴۰۰/۵/۱۴
دیگه نوبت شماست ببینم چه میکنید با حملات اسراییل :) من یکی که از جنگ استقبال میکنم البته جنگ سراسری برای نابودی یکطرف نه به صورت مقطعی و کوتاه مدت
ناشناس۲۱۲۹۸۹۵۱۳:۵۵:۰۰ ۱۴۰۰/۵/۱۴
خودتون میگید زدیم. خب پاش وایسید.
رضا۲۱۳۰۲۳۷۱۶:۴۱:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
هیچ کس نگفته ما زدیم تحریف نکنید لطفا مقاله را
ناشناس۲۱۳۰۰۴۲۱۵:۰۲:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
اصلا چرا باید با دشمنی اینچنین قوی سرشاخ میشدیم؟
ناشناس۲۱۳۰۰۵۷۱۵:۰۷:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۱۴
با روی کار اومدن رئیسی این فشل بازی ها جمع خواهد. اسرائیل منشا تمام فسادها در جهانه
هشام۲۱۳۰۱۴۰۱۵:۵۶:۱۴ ۱۴۰۰/۵/۱۴
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین