ارزان‌ترین میلگردها را در آهن ۱۲۳ پیدا کنید

گزارش بازرگانی،   4000512067

 

قیمت روز میلگرد و تیرآهن در آهن ۱۲۳

میلگردهای آجدار استانداردترین نوع میلگردهایی است که برای استفاده با بتن کاربرد دارد. این میلگردها با بیرون‌زدگی آج‌ها نورد می‌شوند.

به گزارش بازار، پیشرفت و نفوذ بیشتر فناوری در زمینه ساختمان‌سازی باعث شد تا کم‌کم ایرادات و بخش‌های مختلفی که نیاز به تجدیدنظر داشتند برطرف شود و ایمنی بیشتری برای ساکنان بناها و ساختمان‌ها به وجود آید. هدف از چنین اتفاقی این بود که مهندسین و معماران بتوانند مصالح و ابزارهای مقاوم‌تر و مناسب‌تری را در سازه‌ها به کار بگیرند و از آنها برای تقویت هر چه بیشتر یک ساختمان استفاده کنند. اگر در گروه مهندسین و معماران یا پژوهشگران این حوزه قرار دارید، خواندن این مقاله می‌تواند کمک زیاد برای کسب اطلاعات لازم درباره قیمت میلگرد و اهمیت آن داشته باشد. تا پایان همراه ما باشید.

مقاومت و استحکام بیشتر در ساختمان
بتن از جمله مصالحی بود که وارد حوزه ساختمان‌سازی شد تا بتواند استحکام لازم ساختمان را تأمین کند از طرفی هم نیاز به مکملی داشت تا ضعف آن در برابر نیروی کششی را جبران کند. مقاطع فولادی مثل میلگرد استفاده شد تا پاسخی مناسب برای این ضعف باشد. بااین‌وجود حتی میلگرد هم در طی این سال‌ها رشد و تغییر کرده و توانسته به نمونه بهتری از خودش تبدیل شود که با بتن و ملات به شکل بهتری در تماس است. میلگرد هنوز هم یکی از مصالح مهم در بازار آهن‌آلات است.

بتن ذاتاً آستانه تحمل بالایی در برابر فشار دارد اما شکل‌پذیری پایین آن بسیار موردتوجه است. از طرفی، نمی‌تواند نیروهای کششی و فشاری که از طرف ساختمان و بنا به آن وارد می‌شود را تحمل کند. درست برخلاف بتن، میلگرد عکس‌العمل خوبی در برابر نیروهای کششی و قابلیت شکل‌پذیری کاملی دارد؛ با وجود این دو ویژگی مثبت، میلگرد نمی‌تواند در برابر فشار وارد شده از طرف نیروهای فشاری، طاقت بیاورد و آسیب نبیند.

تقویت میلگرد و بتن، راهکاری برای تأمین نیروی لازم

 

ارزان‌ترین میلگردها را در آهن ۱۲۳ پیدا کنید

سال ۱۸۶۱ کوینت با ایدة اضافه‌کردن تقویت‌های فلزی به بتن در نواحی که نیروی کششی به آن وارد می‌شود توانست اولین قدم برای برطرف‌کردن ضعفی بتن و میلگرد را بردارد. به‌این‌ترتیب بار فشاری توسط بتن و بار کششی توسط تقویت‌کننده‌های فلزی تحمل و مقابله می‌شد.

همین فکر بکر بود که توانست قرن بیستم را تبدیل به قرنی در تاریخ کند که استفاده وسیع بتن در سازه‌های ساختمانی آن به‌وضوح دیده می‌شود. این ماده یک ماده ساختمانی مرکب، بادوام و ارزان بود که می‌توانست هم اولویت اقتصادی داشته باشد و هم مقاومت بسیار بالای آن تمام نیازهای لازم برای تحمل فشارهای مختلف را پاسخ دهد. امروز قیمت روز آهن( https://ahan-۱۲۳.com ) و میلگرد در بازار آهن آلات با توجه به مشخصات مختلفی تعیین می‌شود اما هنوز هم جزء مصالح اقتصادی و به‌صرفه بازار است.

تقویت‌کننده‌های استانداردی که در بتن استفاده قرار می‌شوند میلگردهای آجدار، شبکه‌های سیمی جوش شده و میلگردهای پیش‌تنیده است.

میلگردهای آجدار استانداردترین نوع میلگردهایی است که برای استفاده با بتن کاربرد دارد. این میلگردها با بیرون‌زدگی آج‌ها نورد می‌شوند. درواقع وظیفه اصلی آج‌های روی هر میلگرد این است که بتواند باعث افزایش چسبندگی و حذف لغزش بین میلگرد و بتن شود. عملکرد آج روی میلگرد را می‌توان مثل عملکرد آج روی لاستیک دانست که باعث کششی و اصطکاک بیشتر بین لاستیک و جاده شده و کنترل و حرکت خودرو را بهتر و ایمن‌تر می‌کند.

طی اولین دوره تولید و استفاده از میلگردهای آجدار در ساختمان‌های بتنی، چیزی حدود هزار نوع مختلف و متنوع از آن تولید و توزیع شد. دهه ۱۹۳۰ زمانی بود که تنوع زیاد این میلگردهای آجدار سروسامان بیشتری گرفت و درنهایت به شکل امروزی آن تهیه و به بازار و صنایع مختلف سازمانی و بخش‌های صنعتی عرضه شد.

استاندارد و اندازه میلگرد
اندازه میلگرد آجدار فولادی استاندارد با شماره میلگرد تعیین می‌شود. شماره میلگرد هم مضربی از اینچ موجود در قطر اسمی میلگرد (قطر اسمی یعنی قطر یک میلگرد صاف هم‌وزن میلگرد آجدار) است. قطر حداکثر واقعی یک میلگرد همیشه بزرگ‌تر از اندازه قطر اسمی است.

میلگردهای ضخیم با شماره‌های ۱۴ و ۱۸ (در سایزهای ۴۳ و ۵۷ میلی‌متری) به‌خاطر ضخامت زیادی که دارند در دسته میلگردهای کاربردی نیستند و فقط در ستون‌هایی که ساخت آنها با مقادیر فولاد زیاد همراه است استفاده می‌شوند. اما میلگردهای سایز ۸ تا ۳۲ میلی‌متری جزء پرکاربردترین و بیشترین میلگردهایی است که در صنعت ساختمان‌سازی و تقویت سازه‌های بتنی به کار گرفته می‌شوند.

می‌توانید قیمت این نوع میلگرد ها، مانند قیمت میلگرد کیهان رو در سایت آهن 123، پیدا کنید.

استانداردهای بین‌المللی میلگردها

تولید میلگردها با چند استاندارد مختلف انجام می‌شود که توسط سازمان‌های بین‌المللی تنظیم شده‌اند و معتبرترین معیارهای و استانداردهایی است که برای ساخت و بررسی قیمت میلگرد می‌توان به آن توجه کرد. این استانداردها شامل موارد زیر است:

ATSM انجمن مواد و آزمون آمریکا با آیین‌نامه ACI (۳۱۸-۱۴)

JIS ژاپن با آیین‌نامه استاندارد JIS (G۳۱۱۲)

DIN آلمان با آیین‌نامه استاندارد DIN (۴۸۸)

ISO، سازمان بین‌المللی با آیین‌نامه استاندارد ISO ۶۹۳۵

 

استانداردهای مورداستفاده در ایران:

استاندارد روسیه (گرید A۱ تا A۴)

استاندارد ISIRI (۳۱۳۲)

استاندارد DIN

کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد

ارزان‌ترین میلگردها را در آهن ۱۲۳ پیدا کنید

کارخانه‌های تولیدکننده هرکدام میلگردهای تولیدی خود را با اندازه‌ها و مشخصات متفاوتی می‌سازند و در ساخت آنها از دو استاندارد اصلی صنعت ایران (استاندارد روسی و استاندارد ملی) استفاده می‌کنند. این استانداردها به‌خاطر تفاوتی که در خواص مکانیکی هر میلگرد دارند در تعیین قیمت میلگرد بسیار مهم است. کارخانه صنعتی هیربد زندیه در استان مرکزی یکی از واحدهای تولیدی است که میلگردها و محصولات خود را روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کند و جزء مصالحی است که در سازه‌های مختلفی مثل پل‌سازی، سدسازی و... کاربرد دارند. قیمت میلگرد هیربد نسبت به کیفیت تولید و ساخت آن بسیار قابل‌قبول و پرتقاضا است و می‌تواند نیازهای قدرتی و استحکامی یک سازه را به‌خوبی برطرف کند.

 

جهت اطلاع از آخرین قیمت میلگرد آجدار و آهن می‌توانید به صفحه قیمت میلگرد هیربد و قیمت میلگرد کارخانه‌های مختلف دیگر در سایت آهن۱۲۳ مراجعه کنید. سایت ماهان حدید ساعی با نام تجاری آهن یک دو سه در تلاش است تا بهترین کیفیت میلگرد و مصالح مختلف را با ارزان‌ترین و مناسب‌ترین قیمت به دست مهندسین و مصرف‌کنندگان برساند.

آهن ۱۲۳ محصول را مستقیماً از کارخانه دریافت می‌کند و بدون هیچ واسطه‌ای به دست مشتری می‌رساند. این راز بزرگ قیمت‌های مناسب و ارزان شرکت سامان حدید ساعی است. ما در این شرکت سعی می‌کنید با شعار مردم‌داری، رمز ماندگاری محصولات با کیفیت را با قیمت‌های اقتصادی به دست شما برسانیم نه اینکه محصولات بی‌کیفیت و نامناسب را جایگزین کنیم. زیراکه اعتماد و اطمینان شما سرمایه تجارت ماست و سلامت و رفاه تمام هم‌وطنان آرزوی مجموعه ماهان حدید ساعی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین