تشویق مردم به یاری‌رساندن اقشار آسیب‌پذیر

اجتماعی،   4000508084

یکی از پسندیده‌ترین اموری که هر انسان می‌تواند در طول زندگی خود انجام دهد، تشویق دیگران به کار خیر است. زندگی هریک از ما همانند زنجیری به هم متصل است و اگر یکی از حلقه‌های این زنجیر پاره شود، درنهایت مشکلاتی به وجود می‌آید که از فردیت به جمعیت می‌رسد. ازاین‌رو برای محکم‌تر شدن و اتصال هرچه بهتر این زنجیره، باید یکدیگر را برای انجام کار خیر تشویق کنیم.

تشویق مردم به یاری‌رساندن اقشار آسیب‌پذیر

به گزارش الف، کار خیری که به‌صورت مادی مانند دستگیری و یاری‌رساندن نیازمندان، غذا دادن به افراد نیازمند، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و تسهیل ازدواج جوانان و ... انجام می‌شود می‌تواند سبب تشویق دیگران به امر پسندیده کمک به همنوع و افراد نیازمند شود.

در همین پیوند موسسه خیریه متوسلین امام رضا (ع) بیش از سه دهه است که فعالیت خود را در راستای کمک و یاری‌رسانی به هم‌وطنان نیازمند آغاز کرده و در طول یک سال‌ و نیم گذشته با اجرای طرح هم‌نمک بیش از صدها هزار پرس غذای گرم تهیه، طبخ و توزیع کرده است. پویش هم‌نمک که به همت خیریه متوسلین امام رضا (ع) راه‌اندازی شده است، در روز عید غدیر امسال با کمک بیش از 60 نفر از داوطلب توانست سفره 10 هزار نیازمند تهرانی را رنگین کنند. این پویش علاوه بر غذا دادن به افراد نیازمند آزادی زندانیان غیر عمد را هم در دستور کار دارد و بر اساس آمار از سال 1400 تا به امروز حدود 30 زندانی جرائم غیر عمد را به کمک خیرین آزادکرده است. هبه اقلام موردنیاز خانواده‌های نیازمند یکی دیگر از اقدامات این پویش است که مورد استقبال خیرین قرار گرفت.

مهم است که خیریه‌ها برای تأثیرگذاری و جذب امکانات جامعه، به یک برند قابل‌اعتماد برای همگان تبدیل شوند و این مهم برای پویش هم‌نمک خیریه متوسلین امام رضا (ع) محقق شد. در قرآن فلسفه نهایی احسان، نیکوکاری، تقوا، ایثار، جهاد و فداکاری، فلاح است. خداوند ما را خلق کرده که به فلاح برسیم یعنی به آن نقطه‌ای برسیم که استعدادهایمان را بروز و ظهور بدهیم و بروز و ظهور این استعدادها فضا می‌خواهد و یکی از آن فضاها، فضایی است که انسان فرصت پیدا می‌کند به دیگری یاری برساند. فراهم کردن فضایی که خیرین بتوانند به‌راحتی کمک‌های مؤمنانه خود را مستقیم به دست خانواده‌های نیازمند رسانده و گره‌ای از مشکلات آنان باز کنند مقوله‌ای است که در پویش هم نمک شاهد آن هستیم.

در امر خیر و در امر کمک به دیگران، اولین قدم این است که مردم را آگاه کنیم که همه وظیفه کمک داریم و به آن‌ها بگوییم که کمک آن‌ها هرچند کم هم باشد اما مؤثر خواهد بود. اگر همه به صحنه بیایند، کمک‌ها ممکن است اندک باشد اما وقتی این اندک در کنار هم جمع می‌شود، می‌تواند تحول بزرگی در جامعه درست کند. اولین کاری که خیریه‌ها باید انجام دهند، تشویق و آگاهی مردم است؛ یعنی به مردم باید بگویند که شما می‌توانید، شما باید بیایید ما باید در کنار هم قرار بگیریم. صدایی که همه آن را بشنوند و همه بدانند که در جامعه مشکل و معضل وجود دارد. اتفاقی که در پویش هم‌نمک خیریه متوسلین امام رضا (ع) نیز افتاد همین تشویق و آگاهی رساندن به مردمی بود که کمک به همنوع را بر خود واجب می‌دانستند.

به گزارش تماشاگران امروز، نکته‌ای که در پایان باید به آن اشاره کرد لزوم مشارکت مردم در پویش کارهای خیر و مؤمنانه است. باید فعالیت‌های امور خیر به‌گونه‌ای با مشارکت‌های مردمی عجین شود تا هر یک از افراد جامعه خود را در امور خیر شریک دانسته و قدمی برای رفع مشکلات نیازمندان در حد توان خود بردارند. مردم باید احساس کنند می‌توانند در امور خیر سهمی مهم داشته باشند. همه مردم جامعه، افراد خیر هستند، تنها باید فرصتی برای حضور و قدم برداشتن در امور خیر برای آن‌ها فراهم کنیم و بگذاریم در فعالیت‌ها به هر نوعی سهیم باشند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین