نوبت به لیگ برتر رسید/ سایه ترس و نا امنی بر سر بازی جوانمردانه!

ورزشی،   4000508070

فوتبال ایران در هفته پایانی لیگ بیستیم، شرایط بسیار حساسی را به منظور تعیین تیم قهرمان و دومین تیم سقوط کننده به لیگ دسته اول تجربه خواهد کرد و تاکید اکثر مربیان در نشست خبری پیش از مسابقات، بر انجام بازی شرافتمندانه بود.

نوبت به لیگ برتر رسید/ سایه ترس و نا امنی بر سر بازی جوانمردانه!

به گزارش ایسنا، بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به ایستگاه آخر خود رسیده است و با برگزاری مسابقات امروز (جمعه) تکلیف تیم قهرمان، تیم های صعود کننده به لیگ قهرمانان آسیا (تا حدودی) و تیم های سقوط کننده به لیگ دسته اول، پس از ۳۰ هفته مشخص خواهد شد.

در این بین دیدار تیم های فوتبال پیکان و پرسپولیس و نیز استقلال و سپاهان برای تعیین قهرمان لیگ برتر بسیار مهم است و در صورتی که پرسپولیسی ها نتیجه ای جز پیروزی مقابل حریف خود کسب کنند، تکلیف قهرمانی آن ها بر اساس نتیجه دیدار استقلال و سپاهان رقم خواهد خورد.

در نیمه پایین جدول اما سه تیم سایپا، ذوب آهن و نفت مسجد سلیمان در صورت رقم نخوردن نتیجه دلخواه، احتمال سقوط خواهند داشت و به ترتیب مهمان تیم تراکتور، میزبان مس رفسنجان و مهمان آلومینیوم اراک خواهند بود تا سرنوشت دیگر تیم سقوط کننده در کنار ماشین سازی تبریز که پیش از این سقوطش به لیگ دسته اول قطعی شده، مشخص شود.

موضوع مهم دیگر اینکه برای برخی تیم ها در هفته پایانی، نتیجه مسابقه اهمیتی نخواهد داشت در حالی که عملکرد خوب یا بد آن ها در زمین مسابقه بر سرنوشت سایر تیم ها چه در سقوط و چه در کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا موثر خواهد بود. باید خاطرنشان کرد که گل گهر سیرجان و فولاد خوزستان نیز به ترتیب مقابل نساجی و پدیده به میدان خواهند رفت و تراکتوری ها نیز به مصاف سایپا می روند.

سرمربیان تیم ها چه گفتند؟ 

یحیی گل محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از همه بازیکنان از جمله بازیکنان استقلال و پیکان خواست در هفته پایانی لیگ با همه توان به میدان بروند و گفت:  "امیدوارم هفته بدون حرف و حدیثی باشد و من ایمان دارم که لیگ ما بدون مشکل تمام می‌شود. همه آقای تارتار را می‌شناسند و همیشه با شرف بوده و هیچکس نمی‌تواند درباره او حرف و حدیثی ایجاد کند."

مهدی تارتار، سرمربی تیم فوتبال پیکان نیز با اشاره به اینکه متاسفانه فضای مجازی مسموم شده و خیلی راحت توهین می‌شود و تهمت زده می‌شود، گفت: " نمی‌دانم باید چه کار کرد. برای من مهم است که لقمه‌ای که بر دهان فرزندم می‌گذارم حلال باشد. به همه مردم از جمله مردم اصفهان و هواداران پرسپولیس قول می‌دهم که فردا قطعا با همه توان بازی می کنیم."

محمود فکری، سرمربی نفت مسجدسلیمان، با اشاره به اینکه فردا هفته آخر لیگ است، عنوان کرد: "امیدوارم هفته پاکی پیش رو داشته باشیم. امیدوارم خدایی ناکرده اتفاقاتی که در لیگ دو و لیگ یک رقم خورد، در لیگ برتر رخ ندهد و هر تیمی که قهرمان می‌شود، سهمیه می‌گیرد یا در لیگ می‌ماند به واسطه فوتبالی که بازی می‌کند به هدفش برسد و فوتبالی نتیجه بگیرد."

دستیار فیروز کریمی به عنوان مربی تراکتور می‌گوید: "هواداران ذوب‌آهن نگران نمایش تراکتور مقابل سایپا نباشند. چند روز گذشته مباحثی راجع به تبانی یا بهتر بگویم، نگرانی‌هایی از سوی هواداران خوب ذوب‌آهن به وجود آمده بود که ممکن است شیطنت‌هایی در بازی ما مقابل سایپا رخ دهد که من از این تریبون این موضوع را رد می‌کنم و مطمئن باشند که فردا یک بازی جوانمردانه مقابل سایپا انجام خواهیم داد."

ساکت الهامی، سرمربی تیم فوتبال نساجی، عنوان کرد: "از بازیکنان عزیز که با شرافت بازی می‌کنند، تشکر می‌کنم و دست آن‌ها را می‌بوسم. فردا برای آبرو و شرافت فوتبال بازی می‌کنیم و این را من از امیر قلعه‌نویی یاد گرفته‌ام. امیدوارم از فوتبال فردا لذت ببریم."

فرهاد مجیدی، سرمربی تیم فوتبال استقلال نیز در رابطه با بازی سپاهان، گفت: "ما با تمام قوا بازی می‌کنیم و قهرمانی حتی اگر برای تیم رقیب باشد، ارزش ندارد شرافتمان را زیر پا بگذاریم. من به هواداران استقلال قول می‌دهم که یک بازی خوب به نمایش بگذاریم."

محمد ربیعی، سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان نیز اظهار کرد: "برای حفظ آبرویمان مقابل ذوب آهن بازی خواهیم کرد. تیم مدیریتی هم تلاش کرده‌اند تا تمام موازین برای این بازی حفظ شود همچنین پاداش ویژه‌ای هم برای تیم در نظر گرفته شده است."

چرا تیم ها احساس نا امنی می کنند و پیش ذهنیت دارند؟ 

پس از اتقاقات صورت گرفته در لیگ های دسته اول و دوم، نکته قابل تامل اظهارات و تاکید مربیان تیم های لیگ برتری در مورد بازی جوانمردانه، شرافتمندانه و حفظ آبرو در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران بود و به نظر می رسد ترس از این وجود دارد که فضای نا امن و ترسناک لیگ های پایین تر به لیگ برتر نیز سرایت کند و چشم و دل تیم ها، از هر گونه رخداد احتمالی می ترسد. حتی محمود فکری، سرمربی نفت مسجدسلیمان تصریح کرد که امیدوار است خدایی ناکرده اتفاقاتی که در لیگ دو و لیگ یک رقم خورد، در لیگ برتر رخ ندهد.

انجام بازی شرافتمندانه و جوانمردانه از جمله مسائلی است که در صورت رعایت نکردن آن، باید منتظر فسادی عمیق در ورزش بود که منجر به مسائلی نظیر تبانی، داوری های جانبدارانه، شرطبندی و...بود و به طور حتم اظهارات گسترده مربیان لیگ برتری در مورد تاکید بر بازی جوانمردانه نشان می دهد که فضای ذهنی عوامل تیم ها، هرگونه احتمالی را بررسی می کند و ترس از انجام بازی ناجوانمردانه بر برخی مسابقات سایه افکنده آن هم در شرایطی که فوتبال ایران در اوج هیجان قرار دارد و باید از تماشای آن لذت برد.

ای کاش مدت ها پیش از این با نظارت و برخوردهای جدی قضایی و انضباطی ریشه این مسائل در فوتبال ایران خشکانده می شد تا امروز شاهد چنین اظهاراتی در سطح لیگ برتر فوتبال ایران به عنوان ویترین ورزش کشور نباشیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین