بازار داغ گمانه زنی ها برای انتخاب شهردار تهران/ از پیش گویی محسن هاشمی تا توافق شورای ششمی ها

اجتماعی،   4000508049

فعالیت رسمی منتخبین شورای ششم تهران بزودی آغاز می شود. بازار گمانه زنی ها برای انتخاب شهردار جدید بسیار داغ شده و محسن هاشمی می گوید ممکن است کسی شهردار شود که اسم او در لیست گزینه ها نباشد اما منتخبین شورا این قضیه را رد کردند.  

بازار داغ گمانه زنی ها برای انتخاب شهردار تهران/ از پیش گویی محسن هاشمی تا توافق شورای ششمی ها

فارس نوشت: حدود یک هفته دیگر فعالیت منتخبین شورای ششم تهران به صورت رسمی آغاز می شود. البته 21 منتخب شورا از یک ماه پیش تاکنون برنامه های خود را با اولویت انتخاب شهردار آغاز کرده کرده اند و جلسات مداوم در این زمینه برگزار شده است تا به گزینه نهایی سکاندار صندلی بهشت برسند. شاخص ها و گزینه های زیادی در این راستا پیش بینی و درنظر گرفته شد و حالا شمارش معکوس برای انتخاب شهردار جدید تهران که گفته می شود جهادی، مرد میدان خواهد بود، آغاز شده است

پیش گویی محسن هاشمی در بازار داغ گمانه زنی ها

هرچه به زمان انتخاب شهردار نزدیک تر می شویم بازار گمانه زنی ها درباره این موضوع هم داغ تر می شود و در این بازار داغ محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران ها نظری متفاوت مطرح کرد. وی درباره گزینه های مطرح شده برای پست شهرداری گفت: زمانی که آقای احمدی نژاد شهردار شد، اسم او در لیست اولیه نبود و یکباره شهردار تهران شد، هنوز هم هر اتفاقی می‌تواند بیفتد و کسی شهردار شود که اسم او در این لیست نیست.

 وی بیان داشت:زمانی که آقای احمدی نژاد شهردار تهران شدند، لیستی ۴۰ نفره منتشر شد که بعد به ۱۰ نفر رسید و اسم آقای احمدی نژاد اصلا در آن لیست اولیه نبود و یکباره آقای احمدی نژاد شهردار تهران شد. 

توافق محکم منتخبین شورای ششم در مورد انتخاب شهردار جدید

درباره این موضوع به سراغ ناصر امانی، منتخب شورای ششم تهران رفتیم. وی در این باره به فارس گفت: نمی دانم محسن هاشمی چگونه و بر چه اساسی موضوع انتخاب شهردار پایتخت غیر گزینه های نهایی را بیان کرده است ولی آنچه مسلم بوده اینکه منتخبین شورای ششم محکم توافق کرده اند فردی را از میان گزینه های نهایی انتخاب کنند.

وی افزود: انتخاب شهردار بر اساس لیست اعلامی صورت می گیرد و زمانی که گزینه ها برنامه هایشان را ارائه دادند ما برنامه ها و رزومه آنها را دقیق بررسی می کنیم.

دو نکته در انتخاب شهردار جدید

امانی در پاسخ به این پرسش که چند گزینه محتمل تر از بقیه گزینه ها برای انتخاب شهردار است؟ گفت: این موضوع قابل پیش بینی نیست منتخبین نظرشان را موکول به ارائه برنامه های گزینه ها کرده اند و تصمیم گیری نهایی بر اساس 10 شاخص اعلام شده و برنامه های گزینه های نهایی است و این موضوعات دو نکته در انتخاب شهردار جدید است.

توافق نهایی تا قبل از نخستین جلسه صحن شورا

وی در مورد زمان انتخاب شهردار تهران بیان داشت: احتمالا در جلسات هفته آینده به توافق در مورد گزینه نهایی برسیم و به نوعی انتخاب غیر رسمی صورت گیرد ولی انتخاب رسمی در صحن شورا و پس از رای گیری خواهد بود.

انقلابی و جهادی بودن مهم‌ترین معیار در انتخاب شهردار است/ شهرداری تهران را به یک مدیر شهری انقلابی می‌سپاریم

مهدی چمران، منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران هم درباره انتخاب شهردار جدید تهران گفت: مدیری که شهر را بشناسد و تخصص داشته باشد، اگر مدیریت قوی داشته باشد قطعا می تواند ضامن همه شهروندان تهرانی باشد. بنابراین ما در بررسی روند انتخاب شهردار همه تلاش‌مان این است که شهر را به یک مدیر شهری با سابقه انقلابی بسپاریم.

وی درباره ماجرای اختلاف شورای ششمی ها بر سر انتخاب شهردار گفت: اختلاف نظر با اختلاف متفاوت است و در شورای ششم هر 21 نفر می توانند نظرات متفاوتی داشته باشند اما این به معنای اختلاف نیست. بیشتر تعارض آراست تا اختلاف. 

فهم سیاسی یکی از ویژگی های مهم شهردار است

علیرضا نادعلی منتخب شورای ششم تهران نیز درباره انتخاب شهردار گفت: معتقدم شهردار آینده تهران باید یکی از ویژگی‌های مهمش فهم سیاسی باشد. البته آدمی که بخواهد سیاسی‌کاری کند، با کسی که فهم و بینش سیاسی دارد متفاوت است. عده‌ای به توانایی‌ و فهم سیاسی رسیده‌اند و در نتیجه می‌توانند با فهم سیاسی بالا، کارهای بزرگی انجام دهند. اما این را هم بگویم که فهم سیاسی در کنار تخصص و سایر موارد باید در شهردار آینده تهران وجود داشته باشد. 

وی بیان داشت: وقتی در موضوع انتخاب شهردار درباره فهم بالای سیاسی صحبت می شود برخی می‌گویند می‌خواهید یک فرد سیاسی انتخاب کنیم، اما در پاسخ باید گفت رئیس‌جمهور هم یک فرد سیاسی است، آیا فقط کار سیاسی می‌کند؟ یا سکان تمام کارهای اجتماعی، امنیتی، عمرانی را به دست دارد؟ مدیریت شهری هم نمونه کوچک‌تری از ریاست‌جمهوری است و قطعاً باید سکان اداره شهر به یک فردی با چهره ملی و همچنین دارای فهم سیاسی اجتماعی سپرده شود. 

نادعلی گفت: یکی از شاخص‌های مهم ما بحث توان مدیریت مالی و اقتصادی و ایجاد درآمدهای پایدار شهری است. شهردار تهران باید بتواند برای بدهی‌های شهر فکری کند و با هماهنگی سایر بخش های مهم حاکمیت بتواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند. 

بالاترین نمره قبولی را کدام گزینه کسب می کند؟

همزمان که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب شهردار تهران بسیار داغ شده، در ادامه روند انتخاب شهردار تهران، ۱۱ گزینه پیشنهادی منتخبین شورای ششم ملزم به ارائه برنامه خود شده اند. با تصمیم منتخبین شورای ششم، نامزدها باید تا عصر روز جمعه ۸ مرداد، برنامه مدیریتی خودشان برای شهرداری تهران را ارائه کنند.عدم ارائه برنامه از سوی هر یک از نامزدها در زمان اعلام شده، به منزله انصراف آن نامزد خواهد بود. همچنین طبق قرعه کشی صورت گرفته نامزدها در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه هفته آینده در سه نوبت از صبح تا بعد از ظهر قرار است از برنامه خود دفاع کنند.

اسماعیل احمدی مقدم، معصومه آباد، جمال آبرومند، مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، مازیار حسینی، هابیل درویش، علیرضا زاکانی، عباس علی‌آبادی، رستم قاسمی و علی نیکزاد 11 گزینه نهایی هستند که شمارش معکوس برای انتخاب یکی از آنها آغاز شده و حالا باید دید کدام یک از این افراد با ارائه برنامه قوی می تواند نمره بالایی از نگاه منتخبین شورای ششم کسب کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین