۵۳ شهر دیگر قرمز شدند/ دلتا دست بردار نیست

سلامت،   4000508030

بر اساس تازه‌ترین بررسی‌های کرونایی، ۵۳ شهر دیگر وارد وضعیت قرمز کرونایی شدند و این یعنی اینکه ویروس دلتا دست‌بردار نیست و همچنان می‌تازد.

به گزارش مهر، پیک پنجم کرونا به نسبت پیک‌های قبلی، از شدت و قدرت بیشتری برای گرفتار کردن مردم برخوردار است و این را می‌توان در آمارهای روزانه وزارت بهداشت که نشان می‌دهد چند نفر هر روز درگیر این بیماری می‌شوند، مشاهده کرد.

طبق اپلیکیشن ماسک، تعداد شهرهای قرمز کرونایی از ۲۳۲ شهر به ۲۸۵ شهر افزایش یافته و حالا نقشه جغرافیایی ایران تقریباً به طور کامل قرمز شده است.

متأسفانه به رغم توصیه‌های مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برای فروکش توفان دلتا، اما شرایط همچنان نگران کننده است و ما شاهد شکسته شدن رکوردهای ابتلاء در پیک پنجم هستیم.

در همین حال، اشغال صد درصدی تخت‌های بیمارستانی در کلانشهر تهران و دیگر مراکز استان‌ها، نشان می‌دهد که اوضاع اصلاً خوب نیست. آن طور که علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفته است موارد بستری در تهران از مرز ۱۰ هزار نفر عبور کرده و در حال حاضر با اضافه کردن تخت در بخش‌های اورژانس و…، به دنبال ارائه خدمت حداکثری به بیماران هستیم.

در حال حاضر ۲۸۵ شهرستان قرمز، ۱۱۰ شهرستان نارنجی و ۵۳ شهرستان زرد هستند و شهر آبی کرونایی نداریم.

اهمیت تسریع در برنامه واکسیناسیون عمومی

شاید یکی از راهکارهای مقابله با کرونا، بعد از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، واکسن باشد. به طوری که سید علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به این نکته اشاره کرده است که جوامعی که واکسیناسیون بالایی دارند، واریانت دلتا در فرم شدید بیماری کووید ۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن، تأثیر چندانی نداشته است.

البته این ویروس شناس، این موضوع را هم مورد اشاره قرار داده که با توجه به روندی که تغییر ویروس‌ها دارند، باید جلوی گردش ویروس در جوامع گرفته شود.

ناجی تاکید کرد: در مبارزه با کرونا، باید قانون ویروس را در نظر بگیریم اما سیاست‌های خیلی از کشورها، نادیده گرفتن قانون ویروس در مبارزه با آن است و واریانت ها به همین دلیل ایجاد می‌شود.

در همین حال علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: اگر سالمندان ما واکسن نزده بودند الان شرایط مرگ و میر وخیم‌تر می‌شد. لذا، اصرار ما این است که سالمندان حتماً واکسن بزنند. اگر کسی هم نوبتش رد شده است باز هم بیاید و واکسن بزند.

وی با عنوان این مطلب که واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال تمام شده و سنین زیر ۷۰ سال هم مشغول زدن واکسن هستند، گفت: صرف نظر از سویه‌ ها و جهش‌های ویروس کووید ۱۹، افزایش ابتلاء را پیش از آنکه به گردن ویروس بیندازیم باید به گردن خودمان بیندازیم زیرا ذات ویروس, جهش و افزایش قدرت است.

رئیسی اضافه کرد: انتظار جهش‌های جدید این ویروس را داریم اما سوال اصلی این است که آیا در نوع برخوردمان از نظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با گونه و سویه‌های جهش یافته، تفاوتی وجود دارد که قطعاً پاسخ خیر است.

بر اساس گزارش روز گذشته وزارت بهداشت، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۸۲۶ هزار و ۴۴۷ نفر و مجموع جانباختگان به ۹۰ هزار و ۷۴ نفر رسید.

به نظر می‌رسد، اگر نخواهیم پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیریم، باید منتظر روزهای سخت‌تر و تلخ‌تری باشیم که می‌تواند با آسیب‌های ناگواری همراه باشد. از دست رفتن یک سرپرست خانواده با عواقب ناگواری همراه است که تبعات آن در طولانی مدت نمایان خواهد شد. بنابراین، به فکر جان خودمان باشیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین