بایدن: هر کسی واکسن کرونا بزند، ۱۰۰ دلار جایزه می‌گیرد

جهان،   4000508029

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، بایدن از مقام‌های محلی، منطقه‌ای و ایالتی خواسته تا به هر کسی که جدیدا واکسن کرونا بزند، ۱۰۰ دلار پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، این اقدام از سوی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در میان افزایش نگرانی‌ها بابت گسترش و شیوع نوع جدیدی از کرونا موسوم به واریانت دلتا انجام شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین دستور داده مقررات جدیدی چون ماسک اجباری و تست مکرر برای کارمندان دولتی که از دریافت واکسن پرهیز می‌کنند، وضع شود.

بایدن همچنین با اشاره به توصیه پاداش ۱۰۰ دلاری خود گفت: می‌دانم که این دادن مبلغ از نظر آنهایی که واکسن زده‌اند ممکن است غیرمنصفانه به نظر برسد، اما اگر موجب بالا رفتن آمار واکسیناسیون شود آن وقت همه از فواید آن سود می‌بریم».

بنابر مقررات جدید برای کارمندان فدرال، اگر چه دریافت واکسن اجباری نیست اما آنها باید در صورت عدم ارایه کارت واکسیناسیون، حتما در محیط اداره ماسک بزنند و مجبور خواهند بود که به طور مکرر تست کرونا دهند و نتیجه را به مدیران خود اعلام کنند.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و درمان بیماری‌های آمریکا، ۵۷.۱ درصد از کل آمریکایی‌ها دست کم یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. این مرکز همچنین اعلام کرد که پیشنهادهای جدیدی را شامل استفاده از ماسک در فضای بسته منتشر کرده است. برخی از شهرها هم پرداخت پول در ازای تزریق واکسن را به مردم آغاز کرده‌اند.

نیویورک سیتی روز چهارشنبه اعلام کرد که برای هر فردی که نخستین دوز واکسن کرونا را دریافت کند که از امروز (جمعه) آغاز می‌شود، مبلغ ۱۰۰ دلار پرداخت می‌کند.

بایدن یک طرح محرک ۳۵۰ میلیارد دلاری را برای مقابله با کرونا در نظر گرفته است. این برنامه در مارس سال جاری میلادی فقط با حمایت دموکرات‌ها تصویب شد.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از مقام‌های محلی و ایالتی قرار است شامل این طرح جدید دولت بایدن شوند. بسیاری از ایالت‌ها کمک‌های خود را برای پوشش هزینه‌های درمان یا پرداخت حقوق کارمندان بخش‌های ویژه درمانی توزیع کرده‌اند. برخی ایالت‌ها چون کالیفرنیا نیز به ساکنانشان پرداخت‌های مستقیم داشته‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در واکنش به شایعات اخیری که درباره «بی‌اثر» بودن واکسن‌ها در برابر ویروس کرونا رواج یافته و اغلب در میان محافظه‌کاران طرفدار دارد، گفت، «واکسن از هیچ جنبه‌ای به سیاست ربط ندارد» چرا که این واکسن در هنگام ریاست یک محافظه‌کار بر کاخ‌سفید - دونالد ترامپ - تهیه شده و تنها در دوره مسئولیت دولت جدید در حال توزیع است.

ماه گذشته یک تحقیق در آمریکا نشان داد که ۹۹ درصد از جان باختگان اخیر کووید۱۹ در این کشور افرادی هستند که واکسن نزده‌اند.

مقررات جدید فدرال و همچنین توصیه بایدن به فرمانداران ایالات همزمان با افزایش آمارهای ابتلا و مرگ در این کشور بوده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین