معاون وزیر کشور: ۷۶ هزار و ۸۳۵ طرح‌‌ نیمه‌تمام شناسایی شد‌/ معرفی مدیران ‌تعلل‌کننده‌ تولید به دادستانی و بازرسی

اقتصادی،   4000508026

معاون ‌اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه ۷۶ هزار و ۸۳۵ طرح‌‌ نیمه‌تمام در حوزه صنعت و صنایع معدنی ایران شناسایی شد‌، گفت: اگر این طرح‌ها ‌به بهره‌برداری برسند ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی جدید را ایجاد می‌کنند.

معاون وزیر کشور: ۷۶ هزار و ۸۳۵ طرح‌‌ نیمه‌تمام شناسایی شد‌/ معرفی مدیران ‌تعلل‌کننده‌ تولید به دادستانی و بازرسی

به گزارش تسنیم، بابک دین‌پرست ‌در پیش جلسه یکصد و بیست و سومین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور که در محل استانداری خوزستان‌ با حضور جمعی از مدیران کشوری و استانی برگزار شد، اظهار داشت: کشور مصمم به حل مشکلات واحدهای تولیدی و خروج صنایع از رکود است و در این مسیر هر مدیر و دستگاهی که همراهی لازم را نداشته باشد و در اجرای مصوبات ابلاغی ستاد و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که طبق ماده 61 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر نافذ ‌و اجرایی است، قصور و تعلل کند،  به دستگاه قضایی و بازرسی کل کشور معرفی می‌شود.

وی افزود:‌ بانک‌ها به تبعیت از بانک مرکزی‌، به عنوان یکی از اعضای ستاد و کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید محسوب و اگر به درستی به وظایف خود در جهت اجرای مصوبات عمل نکنند، در اجرای ساز و کار مصرح در تبصره ذیل ماده 62 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، به هیئت انتظامی بانک مرکزی معرفی می‌شوند تا به تخلف آنها رسیدگی شود.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: به منظور صیانت از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خوزستان، هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی و همچنین سازمان صمت استان خوزستان موظف شدند، به ترتیب گزارش آخرین وضعیت اجرای مصوبات ابلاغی به شبکه بانکی استان و دستگاه‌های اجرایی را به ‌ستاد تسهیل ارائه کنند.

دین‌پرست در این جلسه که دادستان اهواز و معاون دیوان محاسبات کل کشور نیز حضور داشتند، تصریح کرد که مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی تعلل‌کننده‌ به دادستانی و بازرسی کل کشور معرفی خواهند شد.

معاون اقتصادی وزیر کشور، تعداد کل طرح‌های نیمه تمام در حوزه صنعت و صنایع معدنی کشور را 76 هزار و 835 مورد و با حجم سرمایه‌گذاری 12125 هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: اگر این طرح‌ها و واحد‌های تولیدی تکمیل شوند و به بهره‌برداری برسند 2 میلیون و 300 هزار فرصت شغلی جدید را ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در حال حاضر به 3 هزار و 360 طرح تقلیل پیدا کرده است، حجم کل سرمایه‌گذاری آن‌ها را بیش از 1400 هزار میلیارد تومان برآورد و مبلغ مورد نیاز برای تکمیل آن‌ها را در حدود 180 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ادامه داد: با دستور رئیس ستاد تسهیل، مصوب شد کارگروهی ویژه در دبیرخانه ستاد جهت بررسی و تکمیل طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد و با سرمایه‌گذاری حداقل هزار میلیارد تومان، تشکیل شود و بر همین اساس با توجه به شرایط خاص استان خوزستان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان موظف شد، لیست واحدهای نیمه تمام با حداقل 500 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری، به همراه آخرین وضعیت و لیست مشکلات آنها را برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن به ستاد تسهیل ارائه کند.

قائم رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، با تاکید بر ضرورت صیانت از تعداد 78 واحد مشکل دار و 6 واحد تولیدی بحرانی استان خوزستان، به نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  ماموریت داد، تا با همکاری دستگاههای ذیربط استانی، پیش نویس مصوبات پیشنهادی برای مراقبت از واحدهای مذکور را به جلسه 123 ستاد ملی تسهیل ارائه کند.

معاون توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به توافقات ستاد تسهیل با قوه قضاییه در جهت حل و فصل مشکلات 621 واحدتولیدی دارای پرونده قضایی، به سازمان صمت استان ماموریت داد تا لیست واحدهای دارای پرونده قضایی، ورشکسته و مشمول ماده 141 قانون تجارت استان را برای بررسی و ارائه مصوبات پیشنهادی به دادستانی مرکز استان اعلام کند.

یکی دیگر از مصوبات این جلسه، تشکیل کمیته ای با مسئولیت معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت و نمایندگان خانه صنعت و معدن و سازمان صمت استان ،برای تهیه و ارائه پیش نویس مصوبات مورد نیاز برای فراهم شدن استفاده حداکثری از ظرفیت معادن راکد و غیر فعال استان خوزستان بود.

از دیگر مصوبات جلسه می‌توان، به مرور روند اجرای مصوبات سفر دو ماه قبل معاون اقتصادی وزیر کشور به بندر امام خمینی (ره) و با دستور کار احصا و حل وفصل مشکلات موجود در مسیر ترخیص و انتقال کالاهای اساسی و نهاده های دامی  موجود و رسوب شده در بندر فوق الذکر اشاره کرد که پس از ارائه گزارش مربوطه از سوی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، مقرر شد لیست مصوبات اجرا نشده، به همراه اسامی دستگاه‌های مسئول تعلل کننده، جهت تصمیم‌گیری و برخورد قانونی، به جلسه ‌ستاد تسهیل ارایه شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین