تهران بدون تخت خالی در حال انفجار است/ اعلام وضعیت فوق قرمز

سلامت،   4000507017 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

اگر این روزها کرونا بگیری و نیاز به بستری شدن داشته باشی، باید قید پیدا کردن تخت خالی را بزنی، مگر پارتی بیمار در حد معاون وزیر و ...، باشد.

تهران بدون تخت خالی در حال انفجار است/ اعلام وضعیت فوق قرمز

به گزارش مهر، اوضاع کرونایی تهران در پیک پنجم به شدت بحرانی و نگران کننده است. این در حالی است که برخی شهروندان قید رعایت پروتکل‌ها را زده‌اند و بیماری مدام در حال افزایش است.

شب گذشته برای یک بیمار بدحال به دنبال تخت خالی ICU بودیم و دست آخر هم نتوانستیم پیدا کنیم. وضعیت در بخش خصوصی هم بغرنج است و تخت ICU پیدا نمی‌شود.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، ضمن هشدار نسبت به عبور بیماران بستری از مرز ۱۰ هزار نفر در بیمارستان‌های تهران، گفت: فعال سازی کمیته ترخیص، افزودن ۱۴۰۰ تخت اورژانس به ناوگان تخت‌های ۱۸ بیمارستان پایتخت و افزایش ظرفیت مراکز ارائه خدمات بستری موقت، تدابیری بود که برای گذر از بحران فعلی در نظر گرفته شد.

وی افزود: همچنین اعمال سهمیه بندی جدید برای بیمارستان‌های استان تهران نیز صورت گرفته است، اما به طور کلی بهترین چاره حل این مشکل و مقابله با بحران، کاهش ورودی بیمارستان‌ها است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیدا کردن تخت خالی واقعاً سخت و تا حدود زیادی غیر ممکن شده است.

در گفتگو با همراه یک بیمار بدحال کرونایی، گفته شد که از آنها ۵۰ میلیون واریزی خواسته شده تا بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران بستری شود.

شرایط بحرانی و فوق قرمز است، به طوری که اگر گرفتار کرونا شوی و حال نامساعدی پیدا کنی، باید قید بستری شدن را بزنید و تنها به مصرف داروهای معمول رو بیاورید تا شاید بهبود یابید. این در حالی است که وزیر بهداشت همواره در گفته‌های خود عنوان داشته است اجازه نمی‌دهیم هیچ بیماری پشت در بیمارستان بماند!!

اگر قرار باشد این ادعای وزیر را باور کنیم، چرا اوضاع بحرانی است و تخت خالی پیدا نمی‌شود. شاید این نکته مطرح شود که نسبت تخت به جمعیت در ایران همچنان پایین است. خب پس باید بپذیریم در بحران‌ها، بیمار بدحال پشت در بیمارستان خواهد ماند!!

بیمارستان مسیح دانشوری، به عنوان یکی از مراکز اصلی درمان بیماران کرونایی در تهران شناخته می‌شود که این روزها جای سوزن انداختن در محوطه بیمارستان نیست. اما علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری ضمن تقدیر از تلاش مدافعان سلامت کشور و این بیمارستان در پاندمی بیماری کووید ۱۹، بر لزوم بهره برداری حداکثری از امکانات موجود برای ارائه خدمت رسانی و درمان بیماران تاکید کرد.

وی با اشاره به خدمت رسانی و درمان بیماران (مراجعه اولیه یا بیماران ارجاعی) با تمام ظرفیت در این مرکز یادآور شد که هیچ بیماری از درمان نباید محروم شود.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیمارستان مسیح دانشوری با جدیت در خط مقدم مبارزه با این ویروس حضور داشته و همواره برای نجات جان بیماران و هموطنان تلاش کرده است.

وی با اشاره به افزایش مراجعان در پیک پنجم بیماری افزود: در شرایط فعلی نیز باید با تمام توان و همراهی کادر درمانی برای خدمت رسانی و ارائه خدمات درمانی به مراجعان تلاش کنیم و دست اندرکاران اهتمام لازم به منظور پذیرش و در صورت لزوم بستری هر چه بیشتر مراجعه کنندگان را در نظر داشته باشند.

در همین حال، علیرضا ناجی استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: یکی از مهم‌ترین مواردی که در بحران کرونا به چشم می‌خورد، عدم قرنطینه شهرها، روند کند واکسیناسیون و عدم تمکین مردم در رعایت بهداشت اجتماعی است.

طبق اطلاعات رسمی کاملاً مشخص است که تمکین مردم به رعایت بهداشت اجتماعی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه خیز پنجم کرونا به دلیل چرخش واریانت دلتا بسیار سهمگین‌تر از پیک‌های قبلی است، خاطرنشان کرد: این سویه به دلیل گستردگی در شیوع و این موضوع که ابتلاء به آن عموماً بین همه اعضای خانواده رخ می‌دهد می‌تواند در بسیاری از موارد خسارت‌های جبران ناپذیری را برای خانواده‌ها به دنبال داشته باشد. لذا، باید دولت محدودیت‌های پیشگیرانه بیشتری را برای کنترل کرونا اعمال کرده و مردم را وادار به رعایت بهداشت اجتماعی کند.

به نظر می‌رسد در پیک پنجم کرونا هم همه چیز به خود مردم بستگی دارد و اگر بتوانند میزان رعایت پروتکل‌ها را بالا ببرند، می‌توانیم از دست دلتا فرار کنیم. چون با شرایطی که تهران دارد، باید منتظر روزهای فوق قرمز کرونایی بود. مگر اینکه شهروندان به خودشان بیایند و دلشان برای خودشان بسوزد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۱۸۷۵۳۱۰:۲۸:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۷
جدیدا کشوری تماس نگرفته که از نمکی برنامه بخواد؟
علی۲۱۱۹۷۹۴۲۲:۳۵:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۷
هفت هشت مدل واکسن هم تولید شد که قرار بود به آمریکا هم بدیم
ناشناس۲۱۱۹۰۰۹۱۲:۵۲:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۷
پس نیروهای مسلح چه میکنند ؟ چرا بیمارستان صحرائی نمی زنه ؟
ناشناس۲۱۱۹۰۹۸۱۳:۲۸:۴۱ ۱۴۰۰/۵/۷
میتونستین اشاره ای هم به سرعت بسیار کم واکسیناسیون بکنید
ناشناس۲۱۱۹۱۶۵۱۴:۰۸:۰۶ ۱۴۰۰/۵/۷
بيمارستانهاي ارتش و سپاه چي شد؟جمع كردند؟
ناشناس۲۱۱۹۲۴۳۱۴:۵۹:۱۲ ۱۴۰۰/۵/۷
پس این وزیر لهداشت چکار میکنه
ناشناس۲۱۱۹۲۷۲۱۵:۲۶:۱۴ ۱۴۰۰/۵/۷
شهروندان به خودشان بیایند یا حاکمان؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۱۱۹۸۶۱۲۳:۳۷:۱۸ ۱۴۰۰/۵/۷
هر دو.
ناشناس۲۱۱۹۶۸۲۲۱:۰۶:۰۱ ۱۴۰۰/۵/۷
نمكي بايد پسخگوباشد چرا اينقدر واكسن به تاخير افتاد اين هجمه هاي جديد كرونا در صورت واكسينه شدن مردم تأثير كمتري ميداشت
ناشناس۲۱۱۹۷۸۲۲۲:۲۷:۰۰ ۱۴۰۰/۵/۷
اشکال نداره منتظر هستیم تا واکسن ایرانی تولید کنید
ناشناس۲۱۱۹۸۳۰۲۳:۰۹:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۷
اقا با این وضعیت وحشتناک دو هفته تعطیلی کامل غیر از مواد غذایی انجام بدین تا این زنجیره قطع بشه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین