یک درمان طبیعی و مفید برای آفتاب سوختگی

سلامت،   4000507012

مراقبت از پوستی که مدتی طولانی در معرض آفتاب تند بوده بسیار مهم است چرا که در غیر این صورت لطمات ناشی از آن می‌تواند بلندمدت باشد.

یک درمان طبیعی و مفید برای آفتاب سوختگی

به گزارش ایسنا، با توجه به گزارش مرکز مطالعات سرطان بریتانیا مبنی بر اینکه همه ساله حدود ۱۶ هزار نفر در این کشور به سرطان پوست (ملانوما) مبتلا می‌شوند، مراقبت از پوست در ماه‌های گرم تابستان بسیار مهم است.

کارشناسان معتقدند این که پس از آفتاب سوختگی بلافاصله برای التیام پوستتان لوسیون و کرم به اصطلاح «پس از آفتاب» خریداری و استفاده کنید، کافی نیست.

به گفته آنها، اگر به مواد به کار رفته در این کرم‌ها به دقت توجه نکنید حتی ممکن است با استفاده از آن‌ها به پوستتان بیشتر لطمه بزنید و به همین دلیل بهتر است به جای این نوع کرم‌ها از ژل آلوئه‌ورا استفاده کنید.

میکائِلا بولدر، یک کارشناس پوست در گفت و گویی با نشریه ایندیپندنت در این باره گفت: فرمول‌ محصولات ویژه استفاده پس از آفتاب سوختگی معمولا بیش از حد غلیظ و روغنی‌ است و قشری از چربی روی پوست می‌کشند، گرما را در لایه بالایی آن حبس و التهاب و احساس سوختگی  پوست صورت را تشدید می‌کنند. افزون بر این، بسیاری از محصولات پس از آفتاب سوختگی که بدون نسخه به فروش می‌رسند، حاوی مواد شیمیایی و عطریات‌اند که پوست آسیب‌دیده را بیشتر تحریک می‌کنند.

لوُرِین شریوِنِر، یک کارشناس دیگر نیز در توضیح این مطلب می‌گوید: آلوئه‌ورا مدت‌ها است که به دلیل خاصیت التیام‌بخش آن مورد توجه است. او می گوید: آلوئه‌ورا سال‌ها است که نجات دهنده مطمئن پوست است و با توجه به خاصیت خنک کنندگی‌اش، قطعا بهترین درمان برای مراقبت از پوست آفتاب سوخته است.

به گفته شریونر، بهترین نوع آلوئه‌ورا ژل خالص و بیرنگ آن است.

ژل ها برخلاف کرم‌های غلیظ که برای نگاه داشتن رطوبت ساخته می‌شوند و در نتیجه گرمای پوست را در آن نگاه می‌دارند، به گرمای زیر پوست امکان خارج شدن می‌دهند که نتیجه آن حس خنکی است. 

همچنین دکتر راس پِری، پزشک عمومی و مدیر بخش پزشکی موسسه «کازمِتیکس یو کی» خاطرنشان می‌کند: هرچند از نظر فنی، خواص درمانی آلوئه‌ورا در پژوهش‌های علمی ثابت نشده است و آلوئه‌ورا یک درمان گیاهی سنتی است که تصور می‌شود عوارض آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهد و هیچ‌گونه شواهد علمی در تایید استفاده از آن برای آفتاب‌سوختگی وجود ندارد اما شواهد بالینی نشان می‌دهد که (آلوئه‌ورا) مرهمی مطمئن و خنک‌کننده است.

به رغم آنچه نبود شواهد علمی تاثیر آلوئه‌ورا در درمان آفتاب‌سوختگی خوانده شده، اما بسیاری از کارشناسان بهداشتی همچنان آلوئه‌ورا را برای التیام پوست تحریک شده تجویز می‌کنند.  

دکتر ناتالی اسپیِرینگز، متخصص پوست در موسسه درماتیکا، می‌گوید: گفته می‌شود آلوئه‌ورا بر یک گروه از ناراحتی‌های پوستی به ویژه آفتاب سوختگی تاثیری مثبت دارد. هنوز تاثیرات واقعی کلینیکی آن ثابت نشده است اما آلوئه ورا هیچ عارضه جانبی ندارد و احتمالا به التیام پوست‌ سوخته از اشعه آفتاب کمک می‌کند و بنابراین ارزش امتحان کردن دارد.

هرچند برخی متخصصان پوست برای درمان آفتاب سوختگی به جای کرم‌های رطوبت سنگین‌تر، مصرف ژل شفاف و بی‌رنگ آلوئه‌ورا را توصیه می‌کنند اما برخی دیگر می‌گویند هر نوع کرمی که حاوی این گیاه باشد هم خوب است.

بولدر می‌گوید: برای التیام پوست آفتاب سوخته باید به فکر مرهمی خنک‌کننده باشید. بهترین روش آن استفاده از فرمولی است که آب و آلوئه‌ورای فراوان داشته باشد و هرچه طبیعی‌تر بهتر. آلوئه‌ورا قدرت خنک‌کنندگی، التیام و ضدعفونی‌کنندگی بسیاری دارد و به همین دلیل از سایر فراورده‌ها برتر است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، استفاده از هر نوع کرم یا لوسیون ضدآفتاب در صورت ملایم و طبیعی بودن آن مناسب است اما اگر مطمئن نیستید که کرم بعد از آفتاب سوختگی که می‌خرید بیشتر التیام‌بخش و کمتر مضر است، آلوئه‌ورای شفاف و بی رنگ احتمالا بی‌ضررترین گزینه است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین