هشدار طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی در ۷ استان/ توفان شن در ۳ استان شرقی

اجتماعی،   4000506089

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا دوشنبه ۱۱ مرداد در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نوار شرقی و جنوب خراسان جنوبی، توفان شن، خیزش گردوخاک و احتمال تاخیر در پروازها و اختلال در تردد جاده‌ای پیش بینی می شود.

هشدار طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی در ۷ استان/ توفان شن در ۳ استان شرقی

صادق ضیائیان در گفت وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: از امروز تا پایان هفته در شمال غرب، سواحل خزر و بخش‌های از شمال شرق کشور دما ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز در استانهای ساحلی خزر، برخی نقاط آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی همچنین اردبیل، زنجان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

 

وی افزود: فردا تا یکشنبه ۹ مرداد علاوه بر مناطقی که ذکر شد در برخی نقاط استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

 

* هشدار بارش شدید باران و طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی در 7 استان

 

ضیائیان اظهار کرد: امروز و فردا شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان است.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: تا اواخر وقت پنج‌شنبه ۷ مرداد بارش شدید باران، رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقت، در پاره ای نقاط گردوخاک، با احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می شود، این شرایط جوی فردا در استان های گلستان، گیلان، مازندران، اردبیل و شمال استان های خراسان شمالی، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی حاکم است.

 

وی اظهار کرد: اثر این شرایط جوی، طغیان رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و تاخیر و یا احتمال لغو پروازها است.

 

ضیائیان افزود: در این راستا توصیه می شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه های اجرایی برای مقابله با خطرات احتمالی، تقویت سازه های موقت، پرهیز از صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام ها در مراتع مرتفع در دستور کار باشد.

 

* احتمال تاخیر در پروازها به دلیل توفان شن و کاهش دید در 3 استان شرقی

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: از امروز تا دوشنبه ۱۱ مرداد در شمال سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی خراسان رضوی و نوار شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی، وقوع توفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پروازها، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی پیش بینی می شود.

 

وی افزود: در این راستا توصیه می شود خودداری از حضور در فضای باز برای همه گروه ها، احتیاط در تردد جاده ای، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره در دستور کار باشد

 

ضیائیان افزود در سه روز آینده در شمال شرق و شرق و جنوب شرق کشور و بخش هایی از مرکز و وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم داشت و در نوار شرقی کشور به ویژه زابل و شرق خراسان جنوبی طوفان گرد و خاک کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز آسمان تهران ابری در بعدازظهر نیمه ابری است، روز آینده آسمان تهران نیمه ابری در بعدازظهر همراه با وزش باد و در شب و وزش باد شدید با احتمال رگبار باران پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۷ و ۲۵ درجه خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۱۳ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین