از فضای نیمه تعطیل سینما تا اضافه شدن ۶۵ سالن جدید

فرهنگی،   4000506073

با اتمام فاز نخست طرح توسعه سینماهای حوزه هنری، ۶۵ سالن سینمایی تازه تاسیس و بازسازی شده در سراسر کشور به چرخه اکران اضافه خواهند شد.

از فضای نیمه تعطیل سینما تا اضافه شدن ۶۵ سالن جدید

به گزارش ایرنا، در حالی که سالن های سینما به دلیل شرایط خاص کرونایی و تعطیلات طولانی مدت و بازگشای های موقت را پشت سر می گذرانند روابط عمومی بهمن سبزو زیرمجموعه حوزههنری سازمان تبلیغات اسلامی از تاسیس و بازسازی ۶۵ سالن جدید سینما خبر داده است.

در این خبر آمده که ۶۵ سالن سینمای تازه تاسیس و بازسازی شده در فاز نخست طرح توسعه سینماهای حوزه هنری همزمان با فرارسیدن عید غدیر خم با افتتاح نمادین نخستین پردیس سینمایی در شهر سقز استان کردستان، به چرخه اکران سینمای ایران اضافه خواهند شد.

این سالن‌ها جمعا ۲۰ سینما در ۱۲ استان کشور را شامل می‌شوند که طی آن ۱۰.۹۴۵ صندلی مورد بازسازی و احداث قرار گرفتند. توسعه سینماهای بهمن تهران، ایران ارومیه، مهتاب اصفهان، بهمن کاشان، بهار گز، بهمن اصفهان، سپهر ساری، سپاهان اصفهان، اکسین اهواز، آزادی آبادان، مهر سقز، آزادی بیجار، بهمن سنندج، بهمن سبزوار، بهمن شهرکرد، مهر شاهرود، آزادی کرمانشاه، آفریقا مشهد، عصر جدید گرگان، بهمن زنجان، فلسطین همدان، بهمن ملایر و... از جمله طرح‌های فاز نخست طرح توسعه سینماهای حوزه هنری بودند.

همزمان با بهره‌برداری از این سینماها که طی یک سال و نه ماه اخیر انجام شد، موسسه «بهمن سبز» فرآیند ساخت سینماهای فاز ۲ و ۳ طرح توسعه خود را در سراسر کشور آغاز کرده است و هم اکنون احداث ۴۷ سالن سینمای دیگر را با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دست ساخت دارد.

استان کردستان که ۹ سالن سینمایی جدید را در پردیس‌های سینمایی بهمن سنندج، آزادی بیجار و مهر سقز آماده بهره‌برداری دارد، میزبان آئین افتتاحیه فاز نخست طرح توسعه سینماهای حوزه هنری خواهد بود.

پردیس بهمن سنندج که پیش از بازسازی سه سالن سینمایی با ۷۵۹ صندلی داشت، به ۷ پرده نمایش ارتقا یافت و زین پس با ۹۸۰ صندلی و یک کافه سینمای روباز پذیرای مخاطبان خواهد بود. همچنین سینما آزادی بیجار نیز پیش از این با یک سالن و ۲۵۰ صندلی میزبان هنردوستان بود که الان  با احداث دو سالن جدید به یک سینمای سه سالنه همراه با ۳۵۰ صندلی تغییر یافته است. علاوه بر این، سینما مهر سقز به عنوان نخستین سینمای شهر سقز در قالب یک پردیس سه سالنه همراه با ۵۲۴ صندلی در این استان احداث شده است.

با افتتاح این سالن‌ها مجموع سالن‌های تحت مدیریت بهمن سبز در سراسر کشور به ۱۸۱ پرده نمایش خواهد رسید. حوزه هنری برنامه ارتقای تعداد سالن‌های خود را تا میزان ۴۰۰ پرده نمایش در انتهای اجرای طرح توسعه در دست اقدام دارد.

به هر حال این خبر اگر در روزگار کرونایی نبودیم، خبر مسرت بخشی بود بنابراین امیدواریم هر چه زودتر کرونا تمام شود تا از این سالن ها نیز، مخاطبان واقعی استفاده کنند و البته

امید می رود مسئولان با برنامه ریزی بلند مدت، فکری به حال وضعیت آینده سینماداری در شرایط کرونا داشته باشند، در حالی که فقط گهگاهی پردیس های سینمایی فعالیت می کنند و برخی سینماهای تک سالنه و خصوصی به فکر تغییر کاربری افتاده اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین