ظرفیت پذیرش آزمون ارشد ۱۴۰۰ تعیین شد/نتایج نهایی تا اوایل آبان اعلام می شود

اجتماعی،   4000506027

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش حدود ۳۰۰ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: نتایج نهایی این آزمون پایان مهر ماه یا اوایل آبان اعلام می شود.

ظرفیت پذیرش آزمون ارشد ۱۴۰۰ تعیین شد/نتایج نهایی تا اوایل آبان اعلام می شود

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی صبح امروز در حاشیه بازدید از یکی از حوزه های برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در دانشکده زبان های خارجی دانشگاه تهران، ضمن بیان این مطلب گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ امروز با شرکت بیش از ۷۲ هزار داوطلب و فردا پنج شنبه با شرکت بیش از ۳۰۰ هزار و ۲۵۵ و سر انجام روز جمعه  با شرکت ۲۵۵ هزار و ۸۳۵ داوطلب برگزار می شود و در آزمون کارشناسی ارشد امسال تعداد ۶۰۰ هزار و ۳۱۹ داوطلب شرکت کردند که حدود ۵۳ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد در ۶ گروه آموزشی برگزار می شود که در گروه علوم انسانی با شرکت بیش از ۴۰۸ هزار نفر در گروه علوم پایه بیش از ۳۵ هزار نفر در گروه فنی و مهندسی بیش از ۱۲۵ هزار نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ هزار و ۶۷۲ نفر، در گروه هنر ۴۶ هزار و ۸۵۶ نفر ، در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۵۴۵  نفر و مجموعا ۶۳۴ هزار و ۳۱۹ داوطلب در این آزمون شرکت کردند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: تعداد رشته های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۱رشته است که تعداد ۶۴ عدد آن "بین رشته ای" هستند و داوطلب می تواند به جز رشته اول خود در این رشته ها نیز شرکت کند.

دکتر خدایی تاکید کرد: نتایج اولیه آزمون دهه اول شهریور اعلام می شود که داوطلبان بعد از مشاهده نتایج اولیه خود می توانند انتخاب رشته کنند. همچنین به تدریج تا اوایل مهر ماه نتایج رشته های مصاحبه دار و آزمون های عملی نیز اعلام می شود.

وی تصریح کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که نتایج نهایی آزمون فوق اواخر مهر یا اوایل آبان ماه اعلام شود .

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین تاکید کرد: ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ سال گذشته حدودا ۱۴۷ هزار نفر بود و حدودا ۱۳۰ هزار ظرفیت نیز در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت و با توجه به ضریب ریزش ها، پیش بینی می کنیم امسال ظرفیت پذیرش داوطلب ارشد در کل زیر نظام ها حدود ۳۰۰ هزار نفر باشد و تقریبا ۵۰ درصد داوطلبان می توانند در این رشته ها پذیرش شوند.

دکتر خدایی در خصوص بحث پروتکل های بهداشتی آزمون ارشد نیز تاکید کرد: در سال گذشته و در اوج شیوع کرونا،  این آزمون در ۸۰۰ شهر برگزار شد، اما امسال با توجه به تجربه سال گذشته تعداد شهرهای میزبان داوطلبان آزمون به ۱۷۹ شهر افزایش یافته تقریبا ۱۲۳ درصد حوزه های برگزاری آزمون ارشد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در گزارشی که وزارت بهداشت رسما در ستاد ملی مقابله با کرونا، در رابطه با پروتکل های بهداشتی کنکور اعلام کرد میزان رعایت پروتکل ها در کنکور بالای ۹۹ درصد اعلام شد. همچنین طبق نظر سنجی که بر اساس کد ملی افراد انجام شد و نتیجه ای که به صورت شفاهی به ما اعلام کردند، تعداد ابتلا به کرونا در جلسات آزمون از نرم جامعه نیز پایین تر بوده است؛ بنابراین به مردم اطمینان می دهم پروتکل ها با قدرت اجرایی می شوند.

خدایی همچنین تاکید کرد: آزمون ارشد امسال طبق برنامه زمانی سازمان سنجش باید اواخر فروردین برگزار می شد که این تاریخ به خردادماه تغییر یافت اما چون ما از سال گذشته در خصوص تعویق زمان برگزاری آزمون و اظهار نظر هایی که در این زمینه می شد، تجربه داشتیم بنابراین امسال سازمان سنجش تصمیم گرفت تاریخ دیگری برای این آزمون اعلام نکند، بنابراین تمامی آزمونهایی که برگزار می شوند با نظر و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  17. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  18. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  19. قبور لاکچری

  20. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  21. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین