جزئیات آغاز واکسیناسیون فرهنگیان از عید غدیر

سلامت،   4000506007 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه واکسیناسیون فرهنگیان همزمان با عید غدیر آغاز می‌شود، گفت: این موضوع با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا تا ۲۵ مرداد ادامه دارد.

جزئیات آغاز واکسیناسیون فرهنگیان از عید غدیر

به گزارش فارس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سی و پنجمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور، پیرامون موضوع امنیت و سلامت جسمی دانش‌آموز، معلم و خانواده، اظهار کرد: این اهداف مبتنی بر رویکردهای مدرسه محوری، کیفیت محوری، تعمیم و گسترش عدالت ورزشی و بهداشتی، برنامه محوری، ارزش محوری، مشارکت محوری و علمی و تخصصی کردن فعالیت‌هاست.

وی خط مشی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت را مدرسه محور کردن فعالیت‌ها، کیفیت بخشی به فعالیت‌ها، توسعه عادلانه و همگانی کردن فعالیت‌ها، برنامه محورکردن فعالیت‌ها، علمی و تخصصی کردن فعالیت‌ها، ارزش محور کردن فعالیت‌ها و مشارکت محور کردن فعالیت‌ها اعلام کرد.

حمیدی با اشاره به اینکه تحول ریشه‌دار در آموزش و پرورش از مدرسه آغاز می‌شود، درباره سبد پروژه‌های تربیت‌بدنی دانش‌آموزی، بهداشت و سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حول محور مکتب عام توضیح داد و افزود: تربیت بدنی و سلامت را در وزارت آموزش و پرورش بخش عملی تعلیم و تربیت می‌دانیم و باید برنامه‌های تربیت‌بدنی و سلامت بر تحقق اهداف ترویج سلامت، نشاط‌ و ارتقای توانمندسازی جسمی و روحی دانش‌آموزان متمرکز کرد و این نیل به اهداف را به صورت کمی نشان داد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: هرچه در تربیت بدنی و سلامت در سنین کودکی  و نوجوانی سرمایه گذاری شود جامعه‌ای فعال‌تر و سالم‌تر خواهیم داشت، تربیت بدنی و سلامت نقش موثری در پرورش انسان طراز سند تحول و ارتقای شایستگی‌های پایه دانش‌آموزان دارد.

حمیدی افزود: جایگاه تربیت بدنی و سلامت در آموزش و پرورش کنکور زده و سهم آن از محتوا و زمان برنامه و فوق برنامه به منظور  متوازن سازی ساحت‌های تعلیم و تربیت باید ارتقا یابد؛ این مهم را باید با تبدیل نیاز به تقاضا و تبدیل تقاضا به مطالبه در جامعه به پیش برد.

به گفته وی، باید با گفتمان سازی، ارایه فکت‌های علمی و عملکرد تحول آفرین، نگرش رهبران و مدیران آموزش و پرورش را همانند رهبران نظامات مترقی تعلیم و تربیت جهان، نسبت به این حوزه متحول کرد و باید مشارکت همه ذینفعان کلیدی مانند دانش‌آموز، معلم، مدیر و خانواده را در پیشبرد نهضت ترویج  تربیت بدنی و سلامت همراه کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش به برخی از دستاوردهای این معاونت به شرح زیر اشاره کرد و گفت: این دستاوردها شامل اخذ مجوز ایجاد رشته بهداشت مدارس  در دانشگاه فرهنگیان از وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی، تغییر عنوان 40000 معاون پرورشی و فرهنگی مدارس به معاون پرورشی و تربیت بدنی مدارس و اصلاح شرح وظایف آنان راه اندازی و اعزام کاروان‌های ارسال وسایل ورزشی و بهداشتی به مناطق برای توزیع بین مدارس مناطق محروم طی 5 سال گذشته»، «اهدای البسه معلمین تربیت بدنی و مراقبین سلامت طی دو سال اخیرپس از سال‌ها توقف، تشکیل 8 هزار کانون ورزشی درون مدرسه‌ای، ایجاد کد ویژه مجتمع های آموزشی - ورزشی و برقراری حق مدیریت در احکام مدیران آنها، برگزاری مجمع فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و برگزاری انتخابات آن و عضویت انجمن های ورزشی فدراسیون دانش آموزی در هیأت رئیسه تمامی فدراسیون‌های ملی، تدوین آیین‌نامه و تأسیس هیأت‌های ورزشی استان‌های فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و افتتاح مکان و حساب بانکی آنهاست.

حمیدی همچنین درباره اهداف واکسیناسیون فرهنگیان در مقابله با کرونا گفت: بازگشایی ایمن مدارس، ارتقای ایمنی معلمان و کارکنان مدارس و ارتقای ایمنی عمومی جامعه مد نظر است.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است واکسیناسیون معلمان و کارکنان آموزش و پرورش  و رانندگان سرویس هاس مدارس را تا  پایان شهریور ماه1400  انجام دهد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: شروع نمادین واکسیناسیون 7 مرداد 1400 همزمان با عید سعید غدیر خم  و شروع رسمی از 9 مرداد 1400، و حداکثر خاتمه تا 25 مرداد 1400 است. همچنین در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و مناطق روستایی از ظرفیت موجود مراکز واکسیناسیون شبکه‌های بهداشت و درمان استفاده شود و نیاز به ایجاد مرکز جداگانه نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر با توجه به جمعیت گروه هدف در صورت  لزوم نسبت به ایجاد پایگاه جدید(تجمیعی) به تعداد مورد نیاز بر اساس جمعیت گروه هدف اقدام شود.

حمیدی درباره اعضای پایگاه تجمیعی واکسیناسیون فرهنگیان اظهار کرد: مدیرپایگاه ( نیروی آموزش و پرورش)، پزشک پایگاه، واکسیناتور ( با مشارکت از نیروهای پرستاری، مامایی، بهیار و یا گروه های پیراپزشکی فیلد درمان)، متصدی ثبت سامانه و احراز هویت( نیروی آموزش و پرورش)، خدمات (نیروی آموزش و پرورش) و ناظرین فنی و تحویل و تحول فرایند تحویل، توزیع  و بازگشت واکسن (مرکز بهداشت) هستند.

وی همچنین درباره اهداف طرح ملی سواد حرکتی دانش‌آموزان ابتدایی گفت: سنجش و شناسایی وضعیت سواد حرکتی دانش‌آموزان دوره ابتدایی مدارس شهری، ارائه برنامه‌های مداخله‌ای ارتقای سواد حرکتی، توسعه ویژگی‌های جسمانی و سواد حرکتی دانش‌آموزان دوره ابتدایی مدارس شهری و افزایش سرانه فعالیت‌بدنی دانش آموزان است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۱۶۲۶۵۰۵:۳۰:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۶
من بچم رو نمیفرستم مدرسه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین