پولیتیکو: ماموریت ارتش آمریکا در سوریه بدون تغییر می‌ماند

جهان،   4000506001

یک نشریه آمریکایی خبر داد که ارتش این کشور قصد ندارد تغییری در وضعیت خود در سوریه دهد و نظامیان آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند.

پولیتیکو: ماموریت ارتش آمریکا در سوریه بدون تغییر می‌ماند

به گزارش فارس، دولت آمریکا در حال خارج کردن تمامی نیروهای خود از افغانستان بوده و به طور رسمی ماموریت نیروهای خود در عراق را به حالت استشاری تبدیل کرده اما عملیات ارش آمریکا در سویه بدون تغییر خواهد ماند و مقام‌های آمریکایی انتظار دارند انتشار دارند صدها نظامی این کشور همچنان در سوریه باقی خواهند ماند.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی با اشاره به این موضوع نوشت: «حدود 900 نظامی آمریکا در سوریه باقی خواهند ماند تا به حمایت و ارائه مشاور به نیروهای دموکراتیک سوریه در مبارزه با داعش ادامه دهند».

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در همین باره گفت: «در حال حاضر هیچگوه تغییری را در ماموریت نیروهای آمریکایی در سوریه پیش بینی نمی‌کنم».

در حالی که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به دنبال پایان «جنگ‌های بی پایان» در عراق و افغانستان است اما عملیات بی سرو صدای پنتاگون در سوریه همچنان جریان دارد. پس از هفت سال جنگ و دو تلاش توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، مقامات دولتی و نظامی آمریکا به پولیتیکو گفتند که دولت در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ایجاد تغییر در عملیات نظامی آمریکا درسوریه ندارد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز گفت: «در سوریه، ما در حال حمایت از نیروهای دموکراتیک سوری در مبارزه علیه داعش هستیم. این کاملا موفقیت آمیز بوده و چیزی است که ادامه خواهیم داد».

تایید این موضوع پس از آن حاصل شد که بایدن و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق روز دوشنبه اعلام کردند که ماموریت نیروهای آمریکایی  در عراق تا پایان سال جاری از نبرد به استشاری تبدیل خواهد شد و نیروهای آمریکایی در عراق ماموریت مشابهی خواهند داشت: کمک به نیروهای محلی در مبارزه با داعش.

یک مقام نظامی نیز گفت که طی یک سال گذشته چه در عراق یا در سوریه، هیچ نیروی آمریکایی،‌ نیروهای محلی را نبردها همراهی نکرده است. از سال 2014،‌ هدف ایجاد ظرفیت برای نیروهای محلی در هر دو کشور برای مبارزه با داعش به طور مستقل بوده که تغییر عمده‌ای در عملیات آمریکا در عراق از سال 2003 تا 2011 به شمار می‌آید.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: «همانند عراق، نیروهای دموکراتیک سوریه نیز، عملیات علیه داعش را در سوریه به پیش می‌برند و آمریکا و نیروهای ائتلاف نیز از دور از آنها حمایت می‌کنند».

به طور مثال، در در 21 جولای، نیروهای دموکراتیک سوریه حمله‌ای را علیه داعش در حسکه انجام دادند که طی آن یک نفر کشته شد. نیروهای ائتلاف در حمایت از نیروهای دموکرایتک دو حمله هوایی به ساختمانی انجام دادند تا اطمینان حاصل شود که تهدید تروریست‌ها از بین رفته است. در این حمله هیچ نیروی آمریکایی یا ائتلاف مشارکت نداشته‌اند.

با این وجود،‌ نیروهای آمریکایی در سوریه طی هفته‌های اخیر با حملاتی مواجه بودند. نیروهای آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در شرق سوریه روز هفتم جولای با یک پهپاد مورد حمله قرار گرفتند و در حادثه دیگری که روز 28 ژوئن روی داد، چندین راکت به سوی آنها شلیک شد.

پولیتیکو نوشت که این حملات علیه نیروهای آمریکایی چه در عراق و چهع در سوریه با هدف افزایش تلاش‌ها برای خروج آمریکا از منطقه صورت می‌گیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین