مناطق آزاد پرداخت حقوق های نجومی را تکذیب کرد

اقتصادی،   4000505105 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مورد خبری پیرامون: «پرداخت حقوق‌های نجومی در مناطق آزاد» در خبرگزاری فارس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش الف در جوابیه اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آمده است: در پاسخ به خبر منتشره با تيتر خبري: «پرداخت حقوق‌هاي نجومي در مناطق آزاد» جوابیه ذیل تقدیم می‌گردد. 

 

1- كليه پرداخت‌هاي حقوق و دستمزد در دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي و ويژه اقتصادي و سازمان‌هاي مناطق آزاد كشور مبتني بر نظام طبقه‌بندي مشاغل مورد تاييد وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و برمبناي كاركرد ماهانه ثبت شده كاركنان محاسبه و اعمال مي‌شود.

2- جدول منتشر شده تحت عنوان ليست حقوق و دستمزد ماهانه مديران دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي و ويژه اقتصادي، خلاف واقع مي‌باشد.

3- بر اساس خبر منتشر شده و استناد انجام شده در خبر به جزء 7 بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال1400،  به آگاهي مي‌رساند با عنايت به ماده 65 قانون احكام دائمي توسعه كشور و مصوبه شماره 42643 مورخ 25/02/1392هيأت وزيران كاركنان دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي و ويژه اقتصادي و سازمان‌هاي مناطق آزاد كشور مشمول قانون كار بوده فلذا تمامي پرداخت‌هاي حقوق و دستمزد كاملا منطبق با قوانين انجام شده و مي‌شود و دستگاه‌هاي نظارتي نيز بر اساس مقررات، همواره نظارت عاليه بر اجراي قوانين ذكر شده را دارند. توجه به اين نكته الزامي است كه در خصوص كاركنان ايثارگر كسورات قانوني حقوق و دستمزد نيز مترتب نمي‌باشد.

در پايان ضمن انتقاد از رفتارهاي غير حرفه‌اي و غير كارشناسي توسط برخي افراد و رسانه‌ها و تاكيد بر محفوظ بودن حق تعقيب قانوني براي دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي و ويژه اقتصادي و سازمان‌هاي مناطق آزاد كشور، به استحضار مردم شريف مي‌رساند دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادی كشور از طريق سازمان‌هاي مناطق مربوطه، با تمام توان در خدمت به عمران و آباداني و توسعه متوازن مناطق مربوطه و همچنين به عنوان پيشران توسعه اقتصادي كشور، بيش از پيش تمامي مساعي خود را معطوف نموده كه نتيجه اين عملكرد به وضوح توسط مردم شريف مناطق و مسئولين كشور مورد تاييد و صحه‌گذاري بوده و خواهد بود. ان شاالله. والعاقبه للمتقين