شناور پوتین در اختیار فرمانده نیروی دریایی ایران

جهان،   4000505098 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزارت دفاع روسیه در اقدامی معنادار، شناور اختصاصی ولادیمیر پوتین را در اختیار امیردریادار خانزادی و هیات همراهش قرار داد.

شناور پوتین در اختیار فرمانده نیروی دریایی ایران

به گزارش فارس، شناوری که ولادیمیر پوتین در روز برگزاری رژه دریایی روسیه سوار بر آن، از یگان‌های دریایی سان دید، به فاصله کوتاهی در اختیار امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و هیئت همراهش قرار گرفت، تا برای دیدار با دلاورمردان مستقر در ناوبندر مکران، خود را به خلیج فنلاند و ۳۵ مایلی بندر سن پترزبورگ برسانند.

به دلیل عمق کم کانال آبی محل برگزاری رژه بزرگ دریایی روسیه و بزرگی بدنه ناوبندر مکران، این شناور عظیم با توقف در ۳۵ مایلی بندر سن پترزبورگ، از همانجا به رژه دریایی ملحق شد.

امیردریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش که با همراهی کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه، معاونان راهبردی، آموزش و وابسته نظامی ایران در روسیه، دیداری صمیمی با نیروهای مستقر در ناوبندر مکران داشت، این حضور اقتدار آفرین و تاریخی را افتخاری برای ایران اسلامی برشمرد.

دریادار خانزادی ضمن تشریح دستاوردهای حضور تاریخی نیروی دریایی کشورمان در اقیانوس اطلس و خلیج فنلاند گفت: پیام اصلی این حضور افتخارآمیز، نشان دادن اقتدار، توانمندی و خوداتکایی بود.

فرمانده نیروی دریایی اظهار کرد: این حضور برای ایران مهم و ارزشمند بود، چراکه نخستین بار تجربه دریانوردی اقیانوسی در اطلس، دریای شمال و خلیج فنلاند را بدست آوردیم و این به معنای باز شدن دروازه‌های این مناطق به روی جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: چنین حضور مقتدرانه و طولانی مدتی، به این معناست که نیروی دریایی کشوری همچون ایران، ظرفیت پشتیبانی از نیروهای خود را در مناطق دور دست برای مدت‌های طولانی دارد.

دریادار خانزادی همچنین با تمجید از رشادت و دریانوردان جوان انقلابی گفت: جوانانی که در بستر انقلاب متولد و تربیت شده‌اند، آموزش دریافت کرده و دریانورد شده‌اند، امروز می‌توانند یکی از پیچیده‌ترین آرایه‌های دفاعی و ناوشکنی که بطور کامل ساخت ایران است، با افتخار برای اولین بار در اقیانوس‌ها هدایت می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروز که در اطلس حضور پیدا کرده‌ایم در حقیقت مبتنی بر اجرای تدابیر رهبر معظم انقلاب است، که همواره ما را به سوی افق‌های درخشانی رهنمون فرمودند که توسعه تمدنی را بدنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در تاریخ ایران، یک ناو تمام ایرانی در بندر سن پترزبورگ پهلو گرفته است، خاطر نشان کرد: حضور در اینجا به معنی عبور از اقیانوس‌ها و دریاهای متلاطم با شرایط خشن جوی است.

دریادار خانزادی گفت: چنین کار بزرگی به دریانورد ماهر، شناور با قابلیت دریانوردی اقیانوسی، علم و دانش و نیز ویژگی‌های منحصربفردی نیاز دارد که اگر یک مملکت پشتوانه آن نبود، هیچگاه محقق نمی‌شد.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش افزود: اینکه ثابت کنیم ایران می‌تواند ناوشکن بسازد و نیروی انسانی زبده و کارکشته‌ای تربیت کند که یک ناوشکن تمام ایرانی و بومی را از اقیانوس‌های جهان عبور دهد تا به نقطه‌ای برسد که برای تاریخ ایران اولین بار تلفی می‌شود.

دریادار خانزادی با بیان اینکه «از بین حدود ۲۰ کشور شرکت کننده در رژه نیروی دریایی روسیه، تنها سه کشور به این مراسم ناو جنگی اعزام کردند»، اظهار کرد: تنها ناو بومی و ساخت خود همان کشور، ناو ایرانی سهند بود.

وی افزود: آنچه با اقتدار به اینجا آمده، تمامیت ایران اسلامی است که توانایی فرزندان میهن را در توانایی طراحی، ساخت  هدایت ناوشکن در چنین مسیر طولانی و خشنی که بیش از ۱۶ هزار مایل دریایی بود، به نمایش گذاشت.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز که امیردریادار خانزادی و هیات بلندپایه نیروی دریایی کشورمان را در مراسم رژه دریایی و دیدارها و ملاقات‌ها همراهی می‌کرد، گفت: دنیای کنونی نیازمند قدرت‌سازی است، به این معنا که اگر کشوری قدرت نداشته باشد، در جهان امروز آن کشور را به حساب نخواهند آورد.

جلالی گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران به یک رژه مهم و بزرگ در روسیه دعوت می‌شود، به این دلیل است که ارتش کشورمان دارای توان و قدرت است.

دیدگاه کاربران

مستور۲۱۱۶۱۳۵۰۱:۳۳:۵۴ ۱۴۰۰/۵/۶
آفرین وهزار درودبر دلاور مردان ارتش خدانگهدارتان زنده وسرافراز باشید
ناشناس۲۱۱۶۳۱۷۰۷:۱۹:۳۱ ۱۴۰۰/۵/۶
شما هم دیگه از اون ور بوم افتاده اید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین