بشار اسد: در تلاش برای بازگشت آوارگان سوریه هستیم

جهان،   4000505002

رئیس جمهور سوریه در دیدار با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه گفت که دمشق در تلاش برای فراهم کردن شرایط بازگشت آوارگان سوری است.

بشار اسد: در تلاش برای بازگشت آوارگان سوریه هستیم

به گزارش فارس، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه در دمشق از هیئت روسیه به ریاست «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه استقبال کرد.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار از روسیه به دلیل کمک‌های بشردوستانه و پزشکی و همچنین واکسن‌های کرونایی که به سوریه ارسال کرده قدردانی کرد و گفت  کمک‌های بزرگی که روسیه در بخش‌های مختلف به ملت سوریه می‌کند از جمله تلاش‌ها برای بازگرداندن پناهندگان این کشور ارزشمند است.

بشار اسد اضافه کرد که سوریه به صورت مداوم در راستای بازگرداندن آوارگان از طریق بازسازی زیرساخت‌هایی که تروریست‌ها ویران کردند تلاش می‌کند. دولت سوریه به دنبال بازگرداندن امنیت و ثبات در مناطق آزاد شده بوده تا آوارگان سریعتر بتوانند به شهرها و روستاهای خود بازگردند.

لاورونتیف نیز در این دیدار به آمادگی کشورش برای همکاری مداوم با سوریه برای کاهش چالش‌ها و مشکلاتی اشاره کرد که ممکن است روند بازگشت آوارگان را با مشکل مواجه کند.

وی ابراز اطمینان کرد که دمشق و مسکو به نتایج ملموسی در این چارچوب خواهند رسید تا شرایط مناسب برای بازگشت آوارگان سوری فراهم شود.

از سوی دیگر «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه نیز امروز (دوشنبه) در کنفرانس مشترک روسیه و سوریه برای بازگشت آوارگان در دمشق گفت که فشار کشورهای غربی در مسیر بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان ایجاد مانع کرده است.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه، (سانا) وزیر خارجه سوریه گفت که اهداف سیاسی در پشت صحنه این اقدام کشورهای غربی قرار دارد و در ادامه آن را بر خلاف اهداف و اساسنامه سازمان ملل دانست.

فیصل مقداد افزود: «برخی سازمان‌های بین‌المللی در تشویق سوری‌ها برای عدم بازگشت به کشور و تصویرسازی گمراه کننده از سوریه سهیم هستند، در حالیکه دولت سوریه تلاش گسترده‌ای برای بازگشت پناهندگان و آماده‌سازی شرایط با کمک کشورهای دوست و سازمان ملل انجام داده است.»

وزیر خارجه سوریه تأکید کرد: «کشورهایی که در راستای سیاسی کردن موضوع پناهندگان سوری کار می‌کنند همان‌هایی هستند که کشور را در معرض محاصره ظالمانه اقتصادی قرار داده‌اند که در رأس آن‌ها آمریکا و اتحادیه اروپا هستند.»

از سوی دیگر«آلکساندر یفیموف» سفیر روسیه در دمشق که در جلسه ستاد هماهنگی مشترک روسیه و سوریه صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد که مسکو در تلاش برای نابودی کامل هسته‌های تروریستی، پایان حضور غیرقانونی نظامی قوای خارجی در خاک سوریه و بازسازی این کشور جنگ زده، از دمشق کاملا پشتیبانی می‌کند.

وی گفت: «همانطور که می‌دانید روسیه نقش بسزایی در حل وظایف فوق الذکر دارد. ما از همه عوامل خارجی میخواهیم که در این مسیر ما را پشتیبانی کنند.»

به گفته این دیپلمات روس، روسیه در زمینه‌های مختلف  به سوریه کمک‌های مالی  کرده و از سال 2021  به طور منظم محموله‌های گندم  به این کشور ارسال می‌کند.

یفیموف گفت: «ما به طور طبیعی در مسیر همکاری سیاسی نزدیک با دمشق را دنبال می‌کنیم که دفاع از حاکمیت، وحدت ملی و تمامیت ارضی و همچنین حق سوری‌ها در تعیین آینده کشور خود است.»

این دیپلمات روس گفت، روسیه و سوریه در حال حاضر چندین طرح و طرح مشترک دارند که می‌توانند در بازسازی پس از جنگ کمک کنند و در میان محاصره اقتصادی علیه این کشور، پایداری اقتصاد ملی سوریه را تقویت کنند.

طبق آمار غیر رسمی حدود شش میلیون پنهاجوی سوری در خارج از این کشور به سر می‌برند که عمدتا در ترکیه، اردن، لبنان و عراق هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین