توصیه محمد صدر به روحانی/ واکنش لاریجانی به اعتراضات خوزستان/ روحانی: دولت ما دولت سلامت و محیط‌زیست بود/ گزینه‌های وزارت ارشاد دولت رئیسی

گروه سیاسی الف،   4000504093 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توصیه محمد صدر به روحانی/ واکنش لاریجانی به اعتراضات خوزستان/ روحانی: دولت ما دولت سلامت و محیط‌زیست بود/ گزینه‌های وزارت ارشاد دولت رئیسی

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۸ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۸۵۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۴۲۶ هزار و ۶۹۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۵۴۹ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۴ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱ هزار و ۸۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۵۶۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۷۲۳ هزار و ۲۴۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۲۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۹ هزار و ۱۲۲ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: جزییات جهش «لامبدا» کرونا / هنوز به قله پیک پنجم نرسیدیم

***

لاریجانی: مسئولان کشور باید معضل کمبود آب را باور کنند

علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس در یادداشتی درباره مشکل آب خوزستان نوشت: «توسعه خوزستان یک امر همه‌جانبه است اما از یک برنامه روشن برخوردار نیست. لذا مردم نمی‌توانند زندگی امروز و فردای خود را پیش‌بینی کنند. استان‌های دیگر هم از چنین فقدان نظام توسعه‌ای رنج می‌برند. دولت‌ها علیرغم مصوبات متعدد مجلس شورای اسلامی در برنامه‌های ۵ ساله که موظف بودند طرح آمایش سرزمین را مدون و به اجرا درآورند، هیچ‌یک (با تأکید بر هیچ‌یک) از دولت‌ها این کار را انجام نداده‌اند. نتیجه این سهل‌انگاری همه دولت‌ها عدم استفاده بهینه از ظرفیت‌های استانی و گاه کج‌روی از توسعه استان‌ها شده است...

مسئله کمبود آب به یک معضل بزرگ جهانی مربوط است. آن موضوع تغییر اقلیم است. سال‌هاست این موضوع در سطح بین‌المللی به‌عنوان بحران آتی دنیا مطرح است. اول باید مسئولان کشور و مردم این معضل را باور کنند تا راهکار آن فراهم شود. ما هنوز در گام نخست آن گیرداریم. یعنی مسئولان کشور به یک فهم مشترک در این بحران آب‌وهوا و تأثیرات آن در کشور نرسیده‌اند و مردم هم به‌تبع عدم تصمیم مسئولان و عدم اهتمام رسانه‌ها توجه کافی به این امر نمی‌کنند. اما باکمال تأسف باید گفت این‌یک واقعیت است...

در موردبحث آب کشاورزی و حق‌آبه محیط زیست کشور نیاز به برنامه مدون و اجرایی بلندمدت و همراهی مردم دارد. برای بحث کشاورزی راهکار اصولی تغییر نوع کشت و سیستم‌های آبیاری نوین است که در بودجه سالانه هم مبالغی به این امر اختصاص یافت و باید هر دو موضوع در کنار توسعه تولید آب‌شیرین از دریا را جدی‌تر دنبال کرد. البته رویکرد صنعتی شدن استان خوزستان یکی از مؤلفه‌های اصلی آتی توسعه این استان باید باشد.»

***

طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از دستور کار مجلس خارج نشده است

سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از دستور کار مجلس خارج نشده بلکه در نوبت دستور کار قرار دارد، ولی «امروز» نوبت به بررسی آن نرسید.

وی افزود: روال مجلس این است که تا بخشی از جلسه، دستور کار مطرح می شود و بعد وارد تذکر و نطق نمایندگان خواهیم شد، بنابراین گاهی دستورهایی که از قبل اعلام می‌شود به خاطر طولانی شدن دستورهای قبلی در همان روز مطرح نمی شوند.

موسوی در پایان اضافه کرد که این طرح به جلسات آینده مجلس موکول خواهد شد.

طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس قرار داشت و در ساعات ابتدایی جلسه امروز نیز نمایندگان برای صحبت به عنوان موافق و مخالف این طرح ثبت نام کرده بودند.

***

روحانی: دولت سلامت و محیط‌زیست بودیم

حسن روحانی روز دوشنبه در آیین افتتاح طرح‌های ملی سازمان‌های مناطق آزاد تجاری و اقتصادی و محیط زیست با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم به حق دولت سلامت و محیط زیست بوده است، گفت: درمان و توسعه بیمه هم به محیط زیست مردم مربوط می‌شود. در بخش‌های مختلف برای موضوع سلامت وارد عمل شدیم که بخشی به محیط زیست، بخشی به بهداشت و درمان و یک بخش هم به توسعه بیمه به ویژه بیمه سلامت مربوط می‌شد که با این سه پایه به دنبال سلامت جامعه و مردم بودیم.

روحانی اضافه کرد: هرکس منصفانه امروز را با ۸ سال قبل مقایسه کند می‌تواند ببیند که چه شرایطی ایجاد شده و طبق همین آمار ارائه شده از روزهای پاک، در منطقه‌ای ۲۰ روز به ۸۰ روز یعنی ۴ برابر روزهای پاک رسیده است و این موضوع را در کلان‌شهرها هم شاهد هستیم.

رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: توسعه مترو و ریل، رساند استاندارد سوخت موتورها و گازوئیل به یورو ۴ و ۵، قطع بنزین پتروشیمی و گازی کردن اتوبوس‌ها و حتی برقی کردن آنها که هم اخیراً افتتاح و شروع شده است در نهایت همه برای محیط زیست است.

رییس‌جمهوری تصریح کرد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در زمینه محیط زیست کار بسیار عظیمی انجام شد که وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف حضور و دخالت داشته‌اند. بخش بزرگی از خوزستان به منظور جلوگیری از گرد و غبار  نهالکاری و کارهای بزرگی در دولت یازدهم و دوازدهم در این استان انجام شد که همه برای محیط زیست است.

روحانی، محیط زیست را از ۸ سال قبل بهتر توصیف و در عین حال خاطرنشان کرد: البته این به معنای رفع کامل مشکلات نیست. در زمینه محیط زیست باید با کشورهای منطقه و همسایه مشارکت کنیم چون برخی مسایل به کشورهای همسایه ما و برخی مسایل هم به این مربوط می‌شود که همسایگان ما در تصرف آب رودخانه‌ها باید عدالت را رعایت کنند.

***

افشاگری ذوالنوری درباره پیش‌نویس توافق مذاکرات وین

به گزارش خانه ملت، مجتبی ذوالنوری، رئیس فراکسیون دفاع و امنیت ملی مجلس در نطق میان دستور با خطاب قراردادن رئیس‌جمهور درباره مذاکرات وین گفت: آقای رئیس جمهور! می‌دانید که بنده از جزئیات مطالب موافقتنامه وین آگاه هستم و این مطالب را می‌گویم. به مردم نگفتید که آمریکا به برجام بر نمی گردد؛ بلکه به بخشی از برجام ۱۳۹۴ برمی‌گردد. ۵۱۷ عدد از تحریم‌ها را رفع نمی کند و امکان راستی‌آزمایی نمی‌دهد. در متن مذاکرات به توافق رسیدیم که یک روز بلند (به دلیل اختلاف افق) یا ۴۸ ساعت فرصت راستی‌آزمایی می دهد.

این نماینده مردم در مجلس مطرح کرد:کدام امکان اقتصادی را می شود در این فرصت راستی‌آزمایی کرد؟ چرا به مردم دروغ می گویید؟ ولی وقتی تیم مذاکره کننده ما می گویند سوئیفت را باید بردارید؛ پاسخ میدهند که برداشتن سوئیفت دو تا سه ماه  طول می کشد؛ چه طور مردم راستی‌آزمایی کنند؟

ذوالنوری ادامه داد:آقای رئیس جمهور! به مردم نگفتید که قطعنامه هایی که پُزشان را می دهید؛ به دلیل اینکه آمریکا در برجام نبود، نتوانست با مکانیزم ماشه آنها را بردارد، ولی با توافق ناقص شما آمریکا امکان استفاده از مکانیزم ماشه و اسنپ بک را پیدا می‌کند و می‌تواند سریعاً قطعنامه‌ها را برگرداند و مردم را از چاله به چاه بیندازد.

وی افزود: آقای رئیس جمهور؛ به مردم نگفتید که آمریکا حاضر نیست محتوای برجام ۱۳۹۴ را بپذیرد و تحریم تسلیحاتی که پنج سال و هشت سال پایان آن است، براساس قطعنامه ۲۲۳۱ را لغو کند. آقای رئیس جمهور به مردم نگفتید که آمریکا برای تعهد خودش برجام حداقلی و برای تعهدات ما ،برجام پلاس و برجام موشکی و منطقه‌ای را در مذاکرات وین آورده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آقای رئیس جمهور ! به مردم نگفتید، بیانیه پایانی وزرای 1+5 بعد از برگشت آمریکا این است که ما باید در مناسبات امنیتی منطقه با آمریکا همکاری کرده و این یعنی پذیرش برجام منطقه‌ای ؛ آقای رئیس جمهور به مردم نگفتید که این شرطی که برای شما گذاشته اند که اگر بیانیه را نپذیرید همه‌چیز منتفی می‌شود و در بیانیه پایانی ما باید نسبت به دغدغه ها و علایق کشورهای منطقه با آمریکا و اروپا همکاری کنیم و این یعنی برای کشورهای مرتجع عرب نوکری کرده و خواسته های آنها را تامین کنیم.

***

توضیحات استانداری تهران درباره تجمع درخیابان جمهوری

به گزارش ایسنا، حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی استانداری تهران درباره دلیل برگزاری تجمع ظهر امروز مقابل پاساژ علاءالدین و خیابان جمهوری اظهار کرد: این تجمع به دلیل قطع برق پاساژ برگزار شد، البته دلیل قطع برق مشخص نبوده و در حال بررسی است.

وی ادامه داد: پس از قطع شدن برق پاساژ، تجمع بین ساعت ۱۱:۴۵ تا ۱۲:۴۵ شکل می‌گیرد و پس از آن به پایان می‌رسد و اکنون تجمعی وجود نداشته و شرایط عادی است.

گفتنی است به گزارش خبرگزاری صداوسیما پیش از ظهر امروز تعدادی از کسبه دو پاساژ علاء الدین و چارسو در اعتراض به مشکلات ناشی از قطع برق در مقابل این دو پاساژ تجمع کردند.
 
همزمان با این تجمع عده‌ای تلاش کردند با استفاده از نارضایتی ایجاد شده در میان کسبه پاساژ‌ها، به این گلایه مندی رنگ و بوی سیاسی بدهند. این عده شروع به سردادن شعار‌های هنجارشکنانه کردند و با حرکت در خیابان اطراف پاساژ علاء الدین تلاش کردند رهگذران و کسبه را با خود همراه کنند که به نتیجه نرسیدند.
 
همزمان با این اقدام ترافیک شدیدی در محل بوجود آمد و مردم برای مدتی در ترافیک و گرما معطل شدند. نیرو‌های حافظ امنیت نیز با حضور در محل، تجمع کنندگان را دعوت به ارامش وپیگیری منطقی خواسته‌ها و اعتراضات خود کردند.
 
افرادی که اقدام به حرکت در خیابان و سردادن شعار کرده بودند بعد از ساعتی متفرق شدند. همزمان با این تجمع و اقدام برخی افراد برای سیاسی کردن این ماجرا، ویدیو‌هایی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

***

توصیه محمد صدر به روحانی درباره دوران پس از ریاست‌جمهوری

سیدمحمد صدر، چهره شاخص اصلاح طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فعالیت احتمالی حسن روحانی پس از پایان دوران ریاست جمهوری‌اش به خبرآنلاین گفت: به هرحال آقای روحانی در حزب اعتدال و توسعه عضویت دارد. اگر ایشان بخواهد در صحنه اجتماعی فعال باشد و از این موقعیتی که در هشت سال تکیه بر کرسی ریاست جمهوری داشته استفاده کند خوب است در یک حزبی ادامه فعالیت بدهد.

وی افزود: امید است یک روزی برسد که در ایران حزب خیلی جدی شود چون اگرچه اکنون احزاب گوناگون در کشور داریم ولی هنوز آنگونه که باید و شاید نقش جدی در مسائل سیاسی و اجتماعی ندارند یعنی هنوز هم نقش افراد بیشتر است. از آنجایی که در قانون اساسی ما به حزب توجه شده و هم قانون فعالیت احزاب را داریم و هم اینکه دموکراسی بدون حزب معنی ندارد خوب است که از این به بعد آقای روحانی به طرف فعالیت در حزب بروند و حزبی که دارند را تقویت کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توصیه‌ای به حسن روحانی اظهار کرد: حتی ایشان می‌تواند یک حزب قوی درست کند و افراد دیگر هم همین کار را کنند تا روزی برسد که احزاب نقش جدی در انتخابات‌های ریاست جمهوری، مجلس و شوراها و خبرگان و داشته باشند، در این صورت می شود گفت که دموکراسی به معنای واقعی در ایران پیاده می شود البته یکسری شرایط دیگری هم وجود دارد که باید حاکمیت اجازه این نقش را بدهد. 

صدر تاکید کرد: انشاالله اگر بحث صلاحیت ها که توسط شورای نگهبان انجام می شود هم اصلاح شود می توانیم به طرفی برویم که آینده بهتری برای ایران داشته باشیم.

***

گزینه‌های وزارت ارشاد دولت رئیسی

تاکنون نام‌های زیادی برای صدارت در وزارت ارشاد شنیده شده است. پیگیری‌های خبرنگار مهر حاکی از این است که گزینه‌های متعددی در دستور تیم پنج نفره ارزیاب این وزارتخانه قرار گرفته است و در دو سطح به نتایجی رسیده است. تیم پنج نفره گزینه‌های وزارت ارشاد را ارزیابی کرده است از خبرگان حوزه فرهنگ و مدیران فرهنگی کشور هستند.

در سطح اول این بررسی‌ها گزینه‌هایی چون عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداوسیما، علیرضا مختارپور دبیرکل فعلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کل کشور، محسن پرویز رئیس انجمن قلم ایران و محمدمهدی اسماعیلی معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی قرار دارد. شنیده‌های خبرنگار مهر حاکی است در میان این گزینه‌ها شانس محمدمهدی اسماعیلی برای ورود به وزارت ارشاد از سایر گزینه‌ها بیشتر است.

در سطح دوم کارگروه پنج‌نفره نیز نام‌هایی چون محمد سرشار رئیس شبکه پویا، وحید یامین‌پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی سازمان تبلیغات، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب و سیداحمد عبودتیان رئیس بنیاد خاتم‌الاوصیا به چشم می‌خورد.

***

یک پیشنهاد به رئیسی درباره تیم اقتصادی دولت

علی سرزعیم، اقتصاددان در نامه ای خطاب به رئیسی در دنیای اقتصاد نوشت: «آقای خاتمی در دو دوره خود نتوانست در عرصه اقتصاد تیم هماهنگ و یک‌دستی داشته باشد و کماکان با میانگین‌گیری بین دیدگاه‌ها جلو رفت. پرسش ما این است که شما چطور عمل خواهید کرد؟ به خوبی می‌دانید که میانگین یک ایده درست و یک ایده غلط، نیمه درست-نیمه غلط خواهد بود؛ اما ریسک خطاکردن کاهش می‌یابد. در عین حال باید توجه داشت که کشور در وضعیتی نیست که تحمل بینابینی عمل کردن را داشته باشد. شما در مقطع واقعا حساس کنونی سکان کشور را در دست خواهید گرفت. اگر خاتمی هر چند روز یک بار با یک بحران سیاسی روبه‌رو بود، شما هر چند روز یک بار با یک بحران اقتصادی روبه‌رو خواهید شد.

راه گریز از این وضعیت متناقض چیست؟ به نظرم شما همانند چین عمل کنید. در چین یک نفر معاون رئیس‌جمهور در حوزه اقتصاد است و او همه تیم اقتصاد را می‌چیند. مشابه این امر در سیاست، فرهنگ و... نیز هست. به نظرم یک نفر را به‌عنوان مغز متفکر اقتصادی خود انتخاب کنید و بگذارید دیدگاه او ملاک عمل شود و او تیم اقتصادی شما را شکل دهد. مشابه همین کار را می‌توانید در عرصه فرهنگ و اجتماع و سیاست انجام دهید. این‌گونه یک‌دستی تضمین می‌شود. در عین حال اگر در مسیر کار به بن‌بست رسیدید، آن فرد مسوول شکست خواهد شد و باید تغییر کند و فرد دیگر با دیدگاه دیگری جایگزین شود و تیم جدیدی را سامان دهد. بنابراین توصیه مشفقانه من این است که اگر در حوزه اقتصاد سررشته ندارید که احتمالا چنین است، در این حوزه ورود نکنید و مثل آقای روحانی در تصمیمات اقتصادی مداخله نکنید تا مسوولیت این تصمیمات متوجه شما نشود.»

***

دستور محسنی اژه‌ای برای پیشگیری از نفوذ جریانات فاسد در قوه قضاییه

رئیس دستگاه قضا به نهادهای نظارتی قوه قضاییه همچون مرکز حفاظت و اطلاعات و دادسرای انتظامی دستور داد برنامه روشن و دقیق و هماهنگی را برای پیشگیری از نفوذ جریانات فاسد در مجموعه دستگاه قضا تدوین کنند.

محسنی اژه‌ای گفت: جریانات فاسد تلاش می‌کنند همه جا از جمله عدلیه رخنه ایجاد کنند و نهادهای نظارتی و مدیران ما باید مراقبت کنند تا به واسطه رخنه این افراد و لغزش معدودی از همکاران دستگاه عدلیه در پیشگاه مردم بدنام نشوند.

دیدگاه کاربران

abbas۲۱۱۳۸۰۱۲۱:۱۳:۴۸ ۱۴۰۰/۵/۴
"پیشنهاد به رئیسی درباره تیم اقتصادی دولت" پیشنهاد بدی نیست
اوس یاور پالان دوز لاکچری برای رجال۲۱۱۳۸۲۶۲۱:۲۷:۰۱ ۱۴۰۰/۵/۴
آخرین زخم دولت روحانی یک پاکت سیمان 130 هزار تومان یک کیلو هویج 17 هزار تومان
ناشناس۲۱۱۴۰۱۳۲۲:۴۴:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۴
از نظر وضیعت کرونا دولت سلامت بودی یا از نظر ویران کردن محیط زیست در همه کشور ، به قول اهوازیها فقط خجالت بکشید،
ناشناس۲۱۱۴۳۴۱۰۱:۵۶:۵۴ ۱۴۰۰/۵/۵
بله آقای روحانی حق با شماست. تمام اخبار این 8 ساله شما هم درباره محیط زیست و برخورد با فعالان محیط زیست بود
ناشناس۲۱۱۴۴۹۹۰۶:۵۲:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۵
روحانی و دولتش را بدون قید و شرط ممنوع الخروج کنید
ناشناس۲۱۱۴۵۸۱۰۸:۱۶:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۵
این کلمه عدلیه به جای قوه قضائیه چیه جدیدا مد شده ؟!! نکنه داریم روبه ادبیات قاجار می رویم ؟!!
رضا۲۱۱۴۷۹۱۱۰:۴۶:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۵
دولت شما دولت کار نکردن بود
ناشناس۲۱۱۴۷۹۳۱۰:۴۷:۰۰ ۱۴۰۰/۵/۵
آنچه مد نظر آقای ذوالنوری و همفکرانشان است، هیچگاه عملی نخواهد شد.
میثم۲۱۱۵۳۳۰۱۵:۴۳:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۵
به خدا قسم روزگار ملت را سیاه کردی فقر اختلاس دزدی بیکاری پراید۱۵۰میلیونی قطعی برق گرانی های وحشتناک تورم سرسام آور کابینه برجامی که ۸سال ملت را به بازی گرفت اخرش هم نیش خند
علی۲۱۱۵۵۰۶۱۷:۰۹:۴۵ ۱۴۰۰/۵/۵
اقای سر زعیم با سلام.اخرین جمله جنابعالی می گوید طوری عمل کنید که خودتان زیرسوال نروید.پس نتیجه کار چی میشه ؟ مهم نتیجه کار است که باید بهبود شرایط باشد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین