توضیح رئیس پلیس راهور درباره ممنوعیت سگ گردانی/ کاهش ۲ درصدی تخلفات و حوادث موتور سیکلت‌ها

اجتماعی،   4000504038

سردار حمیدی گفت: رها کردن حیوانات در طول مسیر می تواند برای رانندگان در سطح شهر حواس پرتی ایجاد کند.

توضیح رئیس پلیس راهور درباره ممنوعیت سگ گردانی/ کاهش ۲ درصدی تخلفات و حوادث موتور سیکلت‌ها

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به پدیده سگ گردانی گفت: یکی از مواردی که می تواند برای رانندگان در سطح شهر حواس پرتی ایجاد کند ، حیواناتی هستند که می توانند در طول مسیر رها شوند.

سردار حمیدی افزود:گردانندگان حیوانات می توانند آن ها را در داخل جعبه مخصوص خود قرار دهند و آن را حمل کنند. اما زمانی که حیوان رها شده باشد نمی توان کاری کرد.

وی درباره نحوه ثبت جرایم برای خاطیان طرح منع تردد شبانه گفت: سازمان ها و کارهایی که شیفت شبانه دارند از پلیس راهور مجوز گرفته اند و می توانند به راحتی تردد کنند همچون شبکه بهداشت و درمان که نیاز به تردد دارند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه افزود: جرایم برای افرادی که مجوز ندارند به قوت خود باقی است و قانون منع تردد شبانه خودرو ها در سطح شهر طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا لازم الاجرا است. این جریمه ۲۰۰هزار تومان برای خاطیان قانون خواهد بود.

سردار حمیدی اظهار کرد: از امروز، پس از پایان تعطیلات، به چرخه عادی برگشته ایم. کلیه برنامه‌ها و طرح‌های ترافیکی و محدودیت‌هایی که از قبل وجود داشتند، به قوت خود باقی است. طرح ترافیک، محدودیت شبانه و کنترل‌ها و نظارت‌های روزانه‌ای در سطح شبکه شهری وجود دارد.

وی افزود: یک سری اتفاقات رخ داد که ماحصل آن‌ها کاهش حوادث بود. به نسبت سه ماه اول سال گذشته، وضعیت بهتری داریم. با هدف غایی فاصله زیادی داریم، اما در مسیر درستی هستیم.

سردار حمیدی تصریح کرد: در سطح شهر، طرح موتوریار ادامه دارد. نزددیک ۹۸ هزار و ۳۱۱ نفر طی چند ماه گذشته در قالب طرح موتوریار پلیس راهنمایی و راننندگی تهران بزرگ، آموزش میدانی دیده اند و موتور سیکلت هایشان به پارکینگ هدایت نشد.

رئیس پلیس راهور تهران عنوان کرد: اثر مثبت دیگری که این طرح داشت آن بود که برای اولین بار در دو، سه سال گذشته، دو درصد تخلفات و حوادث موتور سیکلت‌ها کاهش پیدا کرد. سال گذشته، کاهش حوادث و تخلفات و رشد خوبی در اقداماتمان داشتیم، اما در مورد موتور سیکلت، وضعیت خوبی نداشتیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، اقداماتی که در ۴ ماه اول سال صورت گرفته اند، اثر خود را در کاهش حوادث و تخلفات موتورسیکلت سواران نشان داده است و تداوم این طرح در دستور کار است. شهرداری تهران نیز حمایت خود را نشان داده است.

سردار حمیدی گفت: ما از کسانی که در این حوزه صاحب نظر هستند، دعوت می‌کنیم. از جامعه شناسان، روانشناسان، مردم، اصحاب رسانه و تمام افرادی که می‌توانند به ما در ارتقای کیفیت طرح‌های این چنینی کمک کنند، استقبال می‌کنیم و خود را هماهنگ با مردم و نظر آن‌ها می‌دانیم.

رئیس پلیس راهور تهران عنوان کرد: موتوریار بخش زیادی از حواشی اقدامات سلبی پلیس را از بین برد و در حوزه انضباط و ارتقا نیز بازدارندگی خود را پیدا کرد. این طرح، یکی از مصادیق برجسته اقدامات جایگزین است که بحث کفی توقیف و ترخیص را حذف کرد.

وی افزود: جایگزین آن یک سری اقدامات ایجابی  قرار داد که می‌تواند اثر گذار باشد. همچنین، این طرح می‌تواند برای سایر تخلفات نیز الگوی مناسبی باشد و بخش‌های دیگر نیز اگر اقدامات سلبی شان اثر گذار نیست می‌توانند به این طرح رجوع کنند و آن را در دستور کار خود قرار دهند. با اقدامات ایجابی، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری را خواهیم داشت.

مدارس در مهرماه بازگشایی می‌شوند
حمیدی گفت:بحث واکسیناسیون دانش آموزان را آموزش و پرورش و سازمان بهداشت پیگیری می‌کنند.
حمیدی رئیس پلیس راهورتهران درباره کاهش میزان تصادفات در سه ماه اخیر گفت:زمان حضور همکاران در سر صحنه‌ها تصادف و زمانی که مردم اعلام نیاز به حضور آن‌ها می‌کنند با تماس به ۱۱۰ و پلیس، کاهش خوبی نسبت به گذشته داشته و ما درشهر تهران به کمترین زمان میانگین نسبت به گذشته یعنی به ده و نیم دقیقه رسیدیم و درتلاش هستیم که با فعال کردن نیرو‌های گشت میزان حضورمردم در صحنه تصادف را کاهش دهیم و سریع‌تر مشکلاتشان را حل کنیم.

وی افزود: مجموعه اقداماتی که انجام شده باعث کاهش تصادفات در سه ماه گذشته برای سومین سال متوالی شده است. یک زمانی کاهش حوادث و تصادفات روند سینوسی دارد که شرایط خاصی است، اما یک موقع می‌بینیم که سال قبل کاهش قابل چشم پوشی داشتیم و سال قبل هم همینطور و امسال در سال جدید همان رقم را داریم که این نشان دهنده این است که برنامه‌ها اثر بخش بوده اند.
حمیدی توضیح داد:ما ابتدای سال با شهرداری‌های مناطق و معاونین حمل و قل و ترافیکی شهرداری تهران جلسه‌ای گذاشتیم و مصادیقی را که در حوزه زیر ساخت باید حل شوند و مشکلاتی که درشبکه معاونت وجود دارد را جمع بندی کردیم و به یک نقطه نظر واحد رسدیم و امید داریم که در سال ۱۴۰۰ به انضباط ترافیکی برسیم و این کاهش حوادث را همواره داشته باشیم.

حمیدی درباره کاهش میانگین تصادفات توضیح داد:در زمان اوج، میزان تصادفات در شهر تهران به ۲۲۰۰ تصادف در روز می‌رسد و خسارت‌هایی داریم و گاهی هم در این تصادفات فوتی داریم. اما در روز‌های عادی این میزان تصادفات به ۱۰۰۰ کاهش میابد، ولی به طور کلی میانگین تصادفات ۲۵۰۰ تصادف است که برای شهر تهران که بالغ بر ۵۰۰۰ تقاطع زمان دار و ۱۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۸ میلیون وسایل نقلیه وموتور و خودرو دارد و تخمین زده می‌شود که به طور میانیگین ۲۰ میلیون سفر در شهر اتفاق می‌افتد طبیعی است.

وی افزود:برای آینده علاوه بر برنامه‌های گذشته که همواره به طور جدی پیگیری خواهند شد، برنامه‌های دیگری نیز در نظر گرفته شده است که در این زمینه، مسئله ناوگان حمل و نقل سطح شهر، حوزه وانت‌ها و کامیونت‌ها و جرثقیل‌ها مشکلاتی هستند که باید پیگیری شوند. باید حداقل هزینه را در این زمینه داشته باشیم وبهترین خدمات را به مرردم دهیم و مصر هستیم که این اتفاقات افتاده و برابر با ماده ۳۱ و ۳۲ آیین نامه مراجع مسئولیت ساماندهی با شهرداری‌ها است. در شهر این وظیفه شهرداری و در خارج از شهر وظیفه پلیس به عنوان ناظر و ضابطه قضایی و امین مردم است.
حمیدی درباره بازگشایی مدارس گفت:در دوماه آینده مدارس بازگشایی خواهد شد و بحث واکسینایون را سازمان وزارت بهداشت و سازمان آموزش و پرورش در حال پیگیری هستند، اما چیزی که ما پیش بینی می‌کنیم این است که، بازگشایی مدارس در ابتدای مهر ماه قطعی است، اما در چنین وضعیتی اولین اتفاقی که می‌افتد این است که ترافیک سطح شهر افزایش خواهد یافت و از الان داریم برنامه ریزی می‌کنیم که سرویس مدارس را ساماندهی کنیم که خانواده‌ها با کمترین دغدغه و با بیشترین ایمنی فرزندانشان را باسرویس‌های مدرسه به مدرسه برسانند؛ و در این مدت ما در تلاشیم که تمام سازمان‌های مربوطه را در این زمینه پای کار بیاوریم که تکالیف و وظایف قانونی خود را انجام دهند.

وی افزود:در نگاه دراز مدت، برنامه‌هایی را که درگذشته داشتیم را باجدیت پیگیرهستیم و همچنان انتقاد داریم به وضع موجود که نگاه اکثر مدیران ما به شهر و شهرسازی خودرو محور بود و ساخت بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها و خیابان‌ها و تونل‌ها و زیرگذر‌ها خوب است، اما تا یک محدوده‌ای که عملکرد کاهش ترافیک داشته باشد. اما وقتی انگیزه سفر ایجاد می‌کند این یعنی این که تاثیر منفی داشته است؛ لذا اگرمی خواهید شهر برای انسان‌ها محیطی برای زندگی باشد باید عرصه را برای خودرو‌ها تنگ کنیم. همه ما اکثرا خودرو داریم و اگر خودرو زیاد باشد آلودگی صوتی و آلودگی هوا بیشترخواهد شد و در این شرایط انسان است که اذیت می‌شود. در کشور‌های توسعه یافته هم در زمینه بحث انسان محوری اقدام جدی انجام شده.
حمیدی در ادامه گفت:ما اگر بخواهیم در دی ماه و بهمن ماه آلودگی هوا ایجاد نشود این که بیاییم جلسه و همایش بگذاریم و بحث معاینه فنی را پیش بکشیم چیزی از آن در نمی‌آید. ما باید برای این موضوع از الان فکری کنیم و شهر را به سوی انسان محوری ببریم؛ و درخواست پلیس از مدیران شهری این است چرا که پلیس بیشترین آسیب را در کف شهر از این موضوع میبینند و همکارانم در زمانی که آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند بیشترین آسیب را می‌بینند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین