توضیح رئیس پلیس راهور درباره ممنوعیت سگ گردانی/ کاهش ۲ درصدی تخلفات و حوادث موتور سیکلت‌ها

اجتماعی،   4000504038

سردار حمیدی گفت: رها کردن حیوانات در طول مسیر می تواند برای رانندگان در سطح شهر حواس پرتی ایجاد کند.

توضیح رئیس پلیس راهور درباره ممنوعیت سگ گردانی/ کاهش ۲ درصدی تخلفات و حوادث موتور سیکلت‌ها

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به پدیده سگ گردانی گفت: یکی از مواردی که می تواند برای رانندگان در سطح شهر حواس پرتی ایجاد کند ، حیواناتی هستند که می توانند در طول مسیر رها شوند.

سردار حمیدی افزود:گردانندگان حیوانات می توانند آن ها را در داخل جعبه مخصوص خود قرار دهند و آن را حمل کنند. اما زمانی که حیوان رها شده باشد نمی توان کاری کرد.

وی درباره نحوه ثبت جرایم برای خاطیان طرح منع تردد شبانه گفت: سازمان ها و کارهایی که شیفت شبانه دارند از پلیس راهور مجوز گرفته اند و می توانند به راحتی تردد کنند همچون شبکه بهداشت و درمان که نیاز به تردد دارند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه افزود: جرایم برای افرادی که مجوز ندارند به قوت خود باقی است و قانون منع تردد شبانه خودرو ها در سطح شهر طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا لازم الاجرا است. این جریمه ۲۰۰هزار تومان برای خاطیان قانون خواهد بود.

سردار حمیدی اظهار کرد: از امروز، پس از پایان تعطیلات، به چرخه عادی برگشته ایم. کلیه برنامه‌ها و طرح‌های ترافیکی و محدودیت‌هایی که از قبل وجود داشتند، به قوت خود باقی است. طرح ترافیک، محدودیت شبانه و کنترل‌ها و نظارت‌های روزانه‌ای در سطح شبکه شهری وجود دارد.

وی افزود: یک سری اتفاقات رخ داد که ماحصل آن‌ها کاهش حوادث بود. به نسبت سه ماه اول سال گذشته، وضعیت بهتری داریم. با هدف غایی فاصله زیادی داریم، اما در مسیر درستی هستیم.

سردار حمیدی تصریح کرد: در سطح شهر، طرح موتوریار ادامه دارد. نزددیک ۹۸ هزار و ۳۱۱ نفر طی چند ماه گذشته در قالب طرح موتوریار پلیس راهنمایی و راننندگی تهران بزرگ، آموزش میدانی دیده اند و موتور سیکلت هایشان به پارکینگ هدایت نشد.

رئیس پلیس راهور تهران عنوان کرد: اثر مثبت دیگری که این طرح داشت آن بود که برای اولین بار در دو، سه سال گذشته، دو درصد تخلفات و حوادث موتور سیکلت‌ها کاهش پیدا کرد. سال گذشته، کاهش حوادث و تخلفات و رشد خوبی در اقداماتمان داشتیم، اما در مورد موتور سیکلت، وضعیت خوبی نداشتیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، اقداماتی که در ۴ ماه اول سال صورت گرفته اند، اثر خود را در کاهش حوادث و تخلفات موتورسیکلت سواران نشان داده است و تداوم این طرح در دستور کار است. شهرداری تهران نیز حمایت خود را نشان داده است.

سردار حمیدی گفت: ما از کسانی که در این حوزه صاحب نظر هستند، دعوت می‌کنیم. از جامعه شناسان، روانشناسان، مردم، اصحاب رسانه و تمام افرادی که می‌توانند به ما در ارتقای کیفیت طرح‌های این چنینی کمک کنند، استقبال می‌کنیم و خود را هماهنگ با مردم و نظر آن‌ها می‌دانیم.

رئیس پلیس راهور تهران عنوان کرد: موتوریار بخش زیادی از حواشی اقدامات سلبی پلیس را از بین برد و در حوزه انضباط و ارتقا نیز بازدارندگی خود را پیدا کرد. این طرح، یکی از مصادیق برجسته اقدامات جایگزین است که بحث کفی توقیف و ترخیص را حذف کرد.

وی افزود: جایگزین آن یک سری اقدامات ایجابی  قرار داد که می‌تواند اثر گذار باشد. همچنین، این طرح می‌تواند برای سایر تخلفات نیز الگوی مناسبی باشد و بخش‌های دیگر نیز اگر اقدامات سلبی شان اثر گذار نیست می‌توانند به این طرح رجوع کنند و آن را در دستور کار خود قرار دهند. با اقدامات ایجابی، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری را خواهیم داشت.

مدارس در مهرماه بازگشایی می‌شوند
حمیدی گفت:بحث واکسیناسیون دانش آموزان را آموزش و پرورش و سازمان بهداشت پیگیری می‌کنند.
حمیدی رئیس پلیس راهورتهران درباره کاهش میزان تصادفات در سه ماه اخیر گفت:زمان حضور همکاران در سر صحنه‌ها تصادف و زمانی که مردم اعلام نیاز به حضور آن‌ها می‌کنند با تماس به ۱۱۰ و پلیس، کاهش خوبی نسبت به گذشته داشته و ما درشهر تهران به کمترین زمان میانگین نسبت به گذشته یعنی به ده و نیم دقیقه رسیدیم و درتلاش هستیم که با فعال کردن نیرو‌های گشت میزان حضورمردم در صحنه تصادف را کاهش دهیم و سریع‌تر مشکلاتشان را حل کنیم.

وی افزود: مجموعه اقداماتی که انجام شده باعث کاهش تصادفات در سه ماه گذشته برای سومین سال متوالی شده است. یک زمانی کاهش حوادث و تصادفات روند سینوسی دارد که شرایط خاصی است، اما یک موقع می‌بینیم که سال قبل کاهش قابل چشم پوشی داشتیم و سال قبل هم همینطور و امسال در سال جدید همان رقم را داریم که این نشان دهنده این است که برنامه‌ها اثر بخش بوده اند.
حمیدی توضیح داد:ما ابتدای سال با شهرداری‌های مناطق و معاونین حمل و قل و ترافیکی شهرداری تهران جلسه‌ای گذاشتیم و مصادیقی را که در حوزه زیر ساخت باید حل شوند و مشکلاتی که درشبکه معاونت وجود دارد را جمع بندی کردیم و به یک نقطه نظر واحد رسدیم و امید داریم که در سال ۱۴۰۰ به انضباط ترافیکی برسیم و این کاهش حوادث را همواره داشته باشیم.

حمیدی درباره کاهش میانگین تصادفات توضیح داد:در زمان اوج، میزان تصادفات در شهر تهران به ۲۲۰۰ تصادف در روز می‌رسد و خسارت‌هایی داریم و گاهی هم در این تصادفات فوتی داریم. اما در روز‌های عادی این میزان تصادفات به ۱۰۰۰ کاهش میابد، ولی به طور کلی میانگین تصادفات ۲۵۰۰ تصادف است که برای شهر تهران که بالغ بر ۵۰۰۰ تقاطع زمان دار و ۱۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۸ میلیون وسایل نقلیه وموتور و خودرو دارد و تخمین زده می‌شود که به طور میانیگین ۲۰ میلیون سفر در شهر اتفاق می‌افتد طبیعی است.

وی افزود:برای آینده علاوه بر برنامه‌های گذشته که همواره به طور جدی پیگیری خواهند شد، برنامه‌های دیگری نیز در نظر گرفته شده است که در این زمینه، مسئله ناوگان حمل و نقل سطح شهر، حوزه وانت‌ها و کامیونت‌ها و جرثقیل‌ها مشکلاتی هستند که باید پیگیری شوند. باید حداقل هزینه را در این زمینه داشته باشیم وبهترین خدمات را به مرردم دهیم و مصر هستیم که این اتفاقات افتاده و برابر با ماده ۳۱ و ۳۲ آیین نامه مراجع مسئولیت ساماندهی با شهرداری‌ها است. در شهر این وظیفه شهرداری و در خارج از شهر وظیفه پلیس به عنوان ناظر و ضابطه قضایی و امین مردم است.
حمیدی درباره بازگشایی مدارس گفت:در دوماه آینده مدارس بازگشایی خواهد شد و بحث واکسینایون را سازمان وزارت بهداشت و سازمان آموزش و پرورش در حال پیگیری هستند، اما چیزی که ما پیش بینی می‌کنیم این است که، بازگشایی مدارس در ابتدای مهر ماه قطعی است، اما در چنین وضعیتی اولین اتفاقی که می‌افتد این است که ترافیک سطح شهر افزایش خواهد یافت و از الان داریم برنامه ریزی می‌کنیم که سرویس مدارس را ساماندهی کنیم که خانواده‌ها با کمترین دغدغه و با بیشترین ایمنی فرزندانشان را باسرویس‌های مدرسه به مدرسه برسانند؛ و در این مدت ما در تلاشیم که تمام سازمان‌های مربوطه را در این زمینه پای کار بیاوریم که تکالیف و وظایف قانونی خود را انجام دهند.

وی افزود:در نگاه دراز مدت، برنامه‌هایی را که درگذشته داشتیم را باجدیت پیگیرهستیم و همچنان انتقاد داریم به وضع موجود که نگاه اکثر مدیران ما به شهر و شهرسازی خودرو محور بود و ساخت بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها و خیابان‌ها و تونل‌ها و زیرگذر‌ها خوب است، اما تا یک محدوده‌ای که عملکرد کاهش ترافیک داشته باشد. اما وقتی انگیزه سفر ایجاد می‌کند این یعنی این که تاثیر منفی داشته است؛ لذا اگرمی خواهید شهر برای انسان‌ها محیطی برای زندگی باشد باید عرصه را برای خودرو‌ها تنگ کنیم. همه ما اکثرا خودرو داریم و اگر خودرو زیاد باشد آلودگی صوتی و آلودگی هوا بیشترخواهد شد و در این شرایط انسان است که اذیت می‌شود. در کشور‌های توسعه یافته هم در زمینه بحث انسان محوری اقدام جدی انجام شده.
حمیدی در ادامه گفت:ما اگر بخواهیم در دی ماه و بهمن ماه آلودگی هوا ایجاد نشود این که بیاییم جلسه و همایش بگذاریم و بحث معاینه فنی را پیش بکشیم چیزی از آن در نمی‌آید. ما باید برای این موضوع از الان فکری کنیم و شهر را به سوی انسان محوری ببریم؛ و درخواست پلیس از مدیران شهری این است چرا که پلیس بیشترین آسیب را در کف شهر از این موضوع میبینند و همکارانم در زمانی که آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند بیشترین آسیب را می‌بینند.

یکتانتتریبون

پربحث‌های هفته

  1. «علی لندی» نوجوان قهرمان ایذه‌ای آسمانی شد

  2. چراغ سبز رئیسی به جهان؛ انتقاد از آمریکا

  3. دستور رییسی درباره بیژن عبدالکریمی

  4. رمزگشایی از مواضع اخیر امیر عبداللهیان

  5. شیوه عجیب و خطرناک جابجایی زائران اربعین با هواپیما باربری

  6. مجری فاکس نیوز رئیس جمهور کشورش را با خاک یکسان کرد

  7. نسخه راغفر برای مهار تورم/ توضیح امیرعبداللهیان درباره زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای/ پاسخ عراقچی به کیهان درباره گریه وندی شرمن در مذاکرات برجام

  8. چرا توان هسته ای ایران را نمی توان تضعیف کرد؟

  9. شکار ناگهانی سگ توسط کروکدیل گرسنه

  10. سخنی با برادرمان آقای عراقچی

  11. مقام سابق آمریکایی: اسرائیل تا ۲۰ سال دیگر وجود نخواهد داشت

  12. سردرگمی سیستماتیک مردم

  13. عجیب اما واقعی! هذیان گویی بایدن در آنتن زنده

  14. لایحه رتبه‌بندی معلمان مهرماه در مجلس شورای اسلامی تصویب خواهد شد

  15. واردات خودرو ، مفید یا مضر ؟ 

  16. کلیپی که اشک رییس جمهور را درآورد

  17. دعوای کاذب درباره عضویت ایران درباره سازمان همکاری شانگهای

  18. به نام فقرا به کام اغنیا

  19. دفاعیات میرسلیم از طرح صیانت/ علت سکوت روحانی در این روزها چیست؟/ واکنش مثبت علی مطهری به نطق رئیسی در سازمان ملل

  20. دستگیری دعانویس میلیاردر در نیاوران

  21. فیلم| وداع با قهرمان دهه هشتادی/ «علی لندی» فهمیده دوران شد پیکر

  22. نیکزاد: لشکر آذری‌ها گوش به فرمان رهبر انقلاب هستند

  23. این نیز گذشت و روسیاهی به ذغال ماند!

  24. اتحاد آنگلوساکسونها علیه دنیا !

  25. آب پاکی امیرعبداللهیان رو دست همتای آلمانی/سیاست قطعی ما گره نزدن اقتصاد داخلی به برجام است

ابر آروان

پربحث‌های هفته

  1. «علی لندی» نوجوان قهرمان ایذه‌ای آسمانی شد

  2. روایت رفوزه های دفاع مقدس

  3. علامه حسن‌زاده آملی دار فانی را وداع گفت

  4. مدرسه‌ها وا شده؛ «دغدغه» برپا شده؟!

  5. اوضاع نگران کننده در مرز شلمچه/ زائران بین گیت‌های ایران و عراق سرگردان شدند

  6. اوضاع در شلمچه نگران کننده است/ تجمع چند هزار نفری زائران

  7. از دانا تا پادا ، هرسال مبارک بادا !

  8. زاکانی مدیران زن در شهرداری را اخراج می کند؟!

  9. دیدار چهره به چهره رئیسی با مردم و رسیدگی حضوری به مشکلات

  10. شرایط نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی اعلام شد

  11. زندگینامه علامه حسن‌زاده آملی از کودکی تا کهنسالی

  12. خبرهای جدید از رتبه بندی معلمان

  13. آخرین بازمانده!

  14. خط تولید واکسن «کووپارس» فعال شد/ آمادگی برای تولید ۳ میلیون دز واکسن

  15. یک احوالپرسی ساده؛ ۳ فوتی، ۷ بستری و ۱۵ مبتلای کرونایی نجمه حسنی

  16. وزیر علوم: این ترم دانشگاه‌ها به صورت حضوری و مجازی آموزش‌ها را آغاز می‌کنند

  17. زائران ایرانی اربعین از چه خوان‌هایی باید بگذرند؟

  18. علت فوت متهم مفتاح خودرو هنوز اعلام نشده/ فریدون،نعمت‌زاده،رضوی و هاشمی در زندان هستند/مشایی در مرخصی بود و غیبت دارد

  19. تشکیل سازمان طب ایرانی، مفید یا مضر برای مردم؟/ اختلاف ادامه‌دار میان طب نوین و ایرانی

  20. دلیل انزجار انگلیسی‌ها از کریم‌خان زند

آخرین عناوین