روحانی: مدیران وظیفه دارند در برابر اعتراض ها گوش شنوا داشته باشند

سیاسی،   4000503127

رئیس جمهور گفت: اعتراض مدنی از حقوق بنیادین همه آحاد ملت است و مدیران وظیفه دارند در برابر اعتراض ها گوش شنوا داشته و خاضع و بردبار باشند اما شکی نیست که پشت پرده این حوادث، دست های آلوده دشمن و تحریکات برخی جریان های داخلی قرار دارد.

روحانی: مدیران وظیفه دارند در برابر اعتراض ها گوش شنوا داشته باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، در جلسه بعدازظهر امروز یکشنبه هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گزارشی از سفر خود به استان خوزستان ارایه کرد.

براساس گزارش معاون اول رئیس جمهور، مردم صبور خوزستان، علما و شیوخ و سران قبایل ضمن ابراز وفاداری به کشور و نظام، خواستار رفع مشکلاتی بودند که بعضاً ناشی از خشکسالی و در بخضی موارد دیگر ناشی از بهره برداری های غیرقانونی از آب بوده است.

جهانگیری در گزارش خود تصریح کرد که تصمیمات مناسبی در منطقه اتخاذ و اجرایی شد.

رئیس جمهور ضمن تشکر از بردباری مردم عزیز خوزستان و اقدامات همه اعضای دولت به ویژه معاون اول رئیس جمهور در رفع مشکلات مردم قهرمان خوزستان، اظهار داشت: اعتراض مدنی از حقوق بنیادین همه آحاد ملت است و مدیران وظیفه دارند در برابر اعتراض ها گوش شنوا داشته و خاضع و بردبار باشند اما شکی نیست که پشت پرده این حوادث، دست های آلوده دشمن و تحریکات برخی جریان های داخلی قرار دارد اما دولت بخاطر سوء استفاده دشمن نمی تواند حق اعتراض مردم را به رسمیت نشناسد.

دکتر روحانی افزود: این دولت به پاس جانفشانی های مردم عزیز خوزستان در هشت سال دفاع مقدس، بیشترین خدمات آب و فاضلاب، کانال کشی، درختکاری، مقابله با ریزگردها و توسعه کشاورزی را به این استان ارایه کرده و در عین حال همچنان خود را مدیون این مردم فداکار می داند.

رئیس جمهور در پایان دستور داد همه مدیران ذیربط همچنان پای کار این استان عزیز تا رفع کامل مشکلات باشند.

در ادامه، وزیر نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هرکدام به نوبه خود گزارشی از اقدامات دولت در خدمت رسانی هرچه بهتر به استان خوزستان ارایه کردند.

بنا بر اعلام دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان خوزستان پرداخت شده است که ۵ درصد بیشتر از متوسط پرداختی به سایر استان ها و رتبه اول استان ها در میزان اعتبار و تخصیص آن بوده است.

وزیر کشور نیز اعلام کرد در بررسی های امنیتی و اطلاعاتی مشخص شده که عوامل خارجی و ایادی داخلی و دشمنان قسم خورده ملت و برخی از جریان های داخلی در سوء استفاده از مطالبات بحق مردم نقش داشته اند.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی بررسی و به تصویب هیئت وزیران رسید.

دولت در راستای مساعدت به ساخت واکسن داخلی ویروس کرونا به منظور پوشش همگانی جامعه در برخورداری از امکانات و حمایت های بهداشتی و درمانی در کشور، با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تلقی تأمین هزینه های واکسن کرونا در مؤسسه تحقیقاتی سرم سازی رازی توسط شرکت های گل گهر، چادرملو، فولاد مبارکه و شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی موافقت کرد.

با توجه به لزوم اقدامات حمایتی ویژه دولت از فعالان صنایع دستی و فرش دستباف و نیز لزوم توجه هرچه بیشتر به این حوزه در هدفگذاری های سیاستی کلان به دلیل سهم بالای آن در ایجاد فرصت های شغلی، آیین نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را اصلاح کرد.

در آیین نامه مذکور، ابعاد مختلفی برای حمایت از تعرفه انرژی مصرفی تا تسهیل صادرات صنایع دستی و فرش دستباف تمهید شده و برای واردات صنایع دستی که مشابه داخلی دارد، محدودیت هایی پیش بینی شده است.

شرح اقدامات لازم برای پوشش بیمه تأمین اجتماعی واجدین شرایط در قانون مذکور، تهیه و تدوین دستورالعمل و فرآیند صدور مجوز فعالیت مشمولان، وظایف و اختیارات وزارتخانه های مجری برای بهبود کیفی محصولات صنایع دستی و فرش دستباف با رویکرد فراهم ساختن صادرات آن و نقش دستگاه های اجرایی در اقدامات حمایتی و تشویقی، از جمله موارد مندرج در آیین نامه یاد شده است.

هیئت وزیران در راستای تکلیف دولت مبنی بر حمایت و حفاظت از آثار تاریخی ارزشمند کشور و بافت های تاریخی – فرهنگی به عنوان میراث و گنجینه فرهنگ و نیز با هدف ارتقای کمیت و کیفیت فضاهای فرهنگی کشور، آیین نامه حمایت از مالکان و متصرفان قانونی و بهره برداران خصوصی و غیردولتی آثار ثبت شده و ارزشمند غیرمنقول و بافت های تاریخی – فرهنگی در فهرست آثار ملی و تاریخی، فرهنگی و با ارزش را تصویب کرد.

در تنظیم آیین نامه فوق، از ظرفیت تصمیمات دولت از جمله حمایت مالیاتی و هزینه های انرژی برای تقویت موضوع مهم هویت فرهنگی شهر های کشور استفاده شده است.

همچنین نقش سازمان های مردم نهاد در احیای بافت های تاریخی کشور مورد توجه قرار گرفته و حقوق پیش بینی شده برای مالکان و بهره برداران مدرج در این آیین نامه می تواند آنها را در حفاظت بیشتر از آثار تاریخی غیرمنقول در اختیارشان مصمم کند.

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت دادگستری، آیین نامه اجرایی ماده (۸) قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری موضوع تعیین نرخ و ترتیب پرداخت حق بیمه مشمولان این قانون را اصلاح کرد.

به موجب اصلاحیه مذکور، وکلا و کارگشایان دادگستری و کانون وکلای دادگستری، به مأخذ ارقام مندرج در این آیین نامه، مکلف به پرداخت حق بیمه ماهانه (سهم بیمه شده ۱۱ درصد و سهم کانون یک درصد) هستند.

همچنین در صورت فوت بیمه شده ای که نسبت به پرداخت حق بیمه ها در سه سال آخر حیات اقدام نکرده باشد، چنانچه بازماندگان وی که واجد شرایط مندرج در این آیین نامه باشند و حق بیمه های معوقه را به نرخ روز و با احتساب سهم کانون به صندوق پرداخت نمایند، استحقاق دریافت مستمری بازماندگان را خواهند داشت.

هیئت وزیران با پیشنهاد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اصلاح مصوبه مربوط به واردات خودروهای عملیاتی مورد نیاز جمعیت یاد شده موافقت کرد.

بر این اساس، ورود و ترخیص (۹۰۰) دستگاه خودروی امداد و نجات و آمبولانس با استاندارد آلایندگی یورو (۴) و بالاتر توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منوط به تجهیز در داخل کشور و ارایه خدمات پس از فروش توسط شرکت های آمبولانس ساز داخلی با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال ۱۴۰۱ مجاز است.

با تصویب هیئت وزیران، به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده شد نسبت به مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه دوجانبه در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنت عمان اقدام نماید.

موافقتنامه مذکور در راستای توسعه همکاری های گمرکی با کشورهای هدف و به ویژه در حوزه خلیج فارس و نیز گسترش همکاری های اقتصادی با کشور عمان، به امضا می رسد.

دولت در راستای سیاست های خود مبنی بر تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و تجاری سازی نتایح پژوهش ها از طریق حمایت از حضور اعضای هیئت علمی در شرکت های دانش بنیان، با اصلاح ماده (۱۰) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات درخصوص نحوه و شرایط صدور کارت بازرگانی برای متقاضیان موافقت کرد.

هیئت وزیران در ادامه، تنقیح و تدوین مصوبات مربوط به اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی را به تصویب رساند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین