پکن: چین و جامعه بین‌الملل باید به آمریکا درس دیپلماسی بدهند

جهان،   4000503124

رئیس دستگاه دیپلماسی چین با انتقاد از سیاست خارجی آمریکا گفت، ایالات متحده باید درک کند که هیچ کشوری از دیگری برتر نیست.

پکن: چین و جامعه بین‌الملل باید به آمریکا درس دیپلماسی بدهند

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه چین گفت که ایالات متحده به یک آموزش در مورد چگونگی رفتار با سایر کشورها نیاز دارد.

به نوشته نشریه «نیوزویک»، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در رایزنی با دیپلمات‌‌های پاکستانی گفت، واشنگتن باید درک کند که هیچ کشوری از دیگری برتر نیست و مقامات آمریکایی باید بدانند که با پکن با اینگونه صحبت‌ها خوار و خفیف نمی‌شود.

 اظهارات وی در حالی بیان شد که «وندی شرمن» معاون وزارت خارجه آمریکا قصد دیدار از «تیانجین» را دارد و وی به عنوان بالاترین مقام آمریکایی است که از زمان حضور «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید پا به چین گذاشت.

وانگ گفت اگر ایالات متحده آمادگی برخورد یکسان با سایر کشورها را ندارد، پس چین و جامعه بین المللی وظیفه دارند که در مورد دیپلماسی به ایالات متحده درس بدهند.

وانگ در پاسخ به اظهارات  اخیر «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ایالات متحده همیشه با نقاط قوت ادعایی  خود دیگران را تحت فشار قرار داده است، اما من می خواهم به طرف آمریکایی بگویم که هرگز کشوری برتر از دیگران نیست». وی همچنین تاکید کرد که چین هرگز کشوری با اینگونه تفکر را نمی‌پذیرد.

مقام‌های ارشد آمریکایی روز شنبه گفتند که ایالات متحده دیدارهای سطح بالای آینده بین دیپلمات‌های آمریکایی و چینی را فرصتی برای جلوگیری از افزایش تنش‌های دوجانبه به سو تفاهم می‌داند.

 «وندی شرمن» معاون وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه برای گفتگو با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و «زی فنگ» معاون وزیر خارجه چین وارد تیانجین می‌شود. مقامات دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده این نشست‌ها را نه به عنوان فرصتی برای چانه زنی بلکه برای تعیین پارامترهایی ه برای روابط گسترده می‌دانند.

شرمن قصد دارد به همتایان خود بگوید که ایالات متحده از رقابت سخت و پایدار با چین استقبال می‌کند، اما همه باید طبق همان قوانین و در شرایط بازی برابر بازی کنند. شرمن که بالاترین مقام دولت بایدن برای دیدار از چین است، در میان تنش‌های دوجانبه که اخیراً به دلیل اتهامات متقابل حملات سایبری، تحریم‌های سنگین و تلاش‌های بیشتر واشنگتن برای تجمع شرکای خود برای مقابله با پکن، وارد این کشور می‌شود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: «گفت‌وگوی صریح و آشکار، به ویژه در مواردی که ما اختلاف نظر داریم، برای کاهش سو تفاهم، حفظ صلح و امنیت جهانی و پیشرفت در موضوعات مهم بسیار مهم است».

یک مقام دیگر دولت آمریکا گفت که هدف از مذاکرات حفظ خطوط باز ارتباطی در سطح ارشد است. این سخنان در حالی بیان می‌شود که تحرکات نظامی چین در اطراف تایوان و اختلافات ارضی در دریای چین جنوبی کماکان ادامه دارد.

چین بارها نسبت به حضور نظامی آمریکا در منطقه اعتراض کرده و خواستار  خروج فوری ناوها و تجهیزات نظامی آمریکا از منطقه است. چین همچنین مخالفت خود را با رویگرد زورگویانه آمریکا با کشورهای مستقل   بیان داشته و مخالف رویکرد تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورها و ملت‌های مختلف  است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین