کارِ کیست؟!

عباس مدحجی،   4000503105 ۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
کارِ کیست؟!

حالا که کل کشور ندای اعتراض خوزستان را شنیدند و خیلی ها به فراخور شرایط خود واکنش نشان دادند و نسبت به زوایای مختلف این معضل موضع گیری کردند، باید تلاش کرد یکی از ریشه های اصلی این چالش در گیر ودار کمک رسانی ها گُم و کمرنگ نشود.

شکی نیست که این ماجرا از اولین جرقه تا کنون برای تمام کشور هزینه ی سنگینی داشت. سرمایه های اجتماعی زیادی فرو ریخت ، امنیت کشور به خطر افتاد ، افرادی جانشان را ازدست دادند و جان و سلامت افراد بیشتری به خطر افتاد.

 توان کشور که باید صرف سازندگی میشد برای پُر کردن چاه عمیقی از ناکارآمدی هدر رفت. رهبری صریحا دراین باره ورود کردند و توان امنیتی و خدماتی سپاه و ارتش و نیروی انتظامی بکار گرفته شد. کشاورزان و دامداران خسارات مالی دیدند، محیط زیست با چالشی جدی مواجه شد و دیوار اعتماد مردم متزلزل شد. در آتش اختلافات قومی دمیده شد‌ و شاخ و شانه کشیدن ها بالا گرفت. 

چهره های مختلف علمی فرهنگی هنری ورزشی اظهار نظری همراه با تاسف کردند و برخی کاروان آب معدنی راه انداختند. اینترنت که شاهراه کسب و کار و آموزش و ارتباط است برای مدتی قطع شد، بهانه وخوراک برای رسانه های خارج کشور (عمدتا مخالف جمهوری اسلامی) برای مدتها تهیه شد و نقطه ی دیگری در تقویم امنیتی کشور پررنگ شد. 

خیلی ها ، تحریک شده یا محرک ، معترض یا اغتشاشگر، محق یا مغرض دستگیر شدند و کشور که در شرایط تغییر دولت بود به ورطه ی بدی افتاد. 

با ورود جدی دستگاه ها و مسولان ذیربط اما بنظر می‌رسد این چالش رو به حل شدن است .

اصولا با نگاه علمی و دلسوزانه کمتر مشکلی لاینحل باقی میماند. گرچه نمیتوان تا حل کامل و دائمی این معضل مهر اختتام به آن زد اما دستکم می‌توان در عین تلاش مدنی، به پایانی خوش امیدوار بود. اما آنچه حق نیست فراموش شود، مؤاخذه تمام مسببان و همراهان عمدی یا سهوی این چالش است. کسانی که در کسوت کارشناس یا مسول یا اعطا کننده مجوز یا بازدیدکننده از طرحها یا هرلباس دیگری در این چالش سهیم بودند و امروز گوشه میدان نشسته و نظاره گرند باید به آحاد ملت پاسخ دهند. 

تمامشان اگر مسول بودند با بی مسولیتی، اگر کارشناس بودند با بی سوادی، اگر امنیتی بودند با سهل انگاری، اگر مقام بالاتر بودند با اجحاف یا ترک فعل کم و بیش در تک تک هزینه های ایجادشده برای کشور سهیم‌اند. در مرگ هور ، در دعوای اصفهانی و خوزستانی، در تلف شدن گاومیشها، در تجمعات معترضین، در کار شبانه روزی نیروهای امنیتی ، خشنود سازی دشمنان کشور و از همه مهمتر در ناراحتی و عذاب و سلب رضایت و اعتماد و امنیت مردم دخیل اند ، مقصر اند و مسؤل اند.

دستگاه های قضا و امنیتی و تمام زیرمجموعه هایشان اگر می‌خواهند بخشی از اعتماد آسیب دیده‌ی مردم را بازیابی کنند در اولین قدم پس از حل کامل مشکل آب خوزستان، با نگاهی به معضلات همیشگی مثل بیکاری، فقر و تبعیض، باید به فکر جستجو، شناسایی، معرفی و مجازات قانونی و شفاف دست اندرکاران این اتفاق باشند. و در حین این کار به این بیندیشند که چقدر محتمل است این حجم بزرگ از بی برنامگی برای چنین اتفاق بزرگی سهوی و اتفاقی بوده باشد؟ 

ایجاد چالش بی آبی برای استانی که به پرآبی شُهره است اگر کار معاندانه‌ای نباشد با چیزی که امروز رقم زده ،کمتر از آن نیست.

تجزیه طلبان، تروریست های و خرابکاران احتمالی بین معترضین تاثیرشان زمانی بیشینه می‌شود که آب از بالا گل آلود شود و این حجم از وسعت و جمعیت را در معضل مشترکی گرفتار کند. 

اگر بخواهیم جلوی تکرار چنین مواردی را بگیریم یکی از راههایش بررسی ریشه ای و حذف غدد سرطانی پنهانی ست که با عملکرد سرطانی خود‌، ویروس را به تمام مرزهای کشور گسترش داده اند بطوری که مداوا سخت و پرهزینه شود. 

مردم خوزستان با شناسنامه ی کهن و کارت ملی هشت ساله دفاع مقدس حالا حالاها کلی مدرک برای اثبات میهن پرستی و هم نوع دوستی دارند. مردمی که مطالبات امروزشان فرسنگها از تجزیه طلبی فاصله دارد و چه بسا مسببین بدنبال زدن چنین برچسبی برای به انحراف کشاندن مسیر اصلی باشند.  مردمی که حتی با نامیدن شهرهایشان به زبان قدیم یا محلی خودشان چیزی به اسم تجزیه طلبی شاید در مخیله شان نگنجد. چیزی که ممکن است دستاویز پنهان کردن تعمدی چیزهای زیادی باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۱۲۰۸۶۰۹:۱۰:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۴
کار کیست؟کار تمامی تصمیم گیران و مسئولین رده بالای کشور.این که از روز روشنتر است.سال به سال هم بدتر میشود.هیچکدام هم جرات ندارند بگویند مشکل اصلی از کجاست و همیشه مردم بدهکار میشوند.
ناشناس۲۱۱۲۱۸۴۱۰:۰۵:۳۵ ۱۴۰۰/۵/۴
این آش شله قلم کاری که امروز شاهد آن هستیم که بی آبی تنها نخود آن است، مسئول چند دهه تفکرات اشتباه مقامات و مسئولانی است که در تز آنها همه دنیا اشتباه می کنند، الا خودشان.
ناشناس۲۱۱۲۲۶۲۱۰:۴۲:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۴
مشکل این مملکت این است که هیچ کس بنا به تخصص خود، در رشته خودش فعالیت نمی کند. اگر تعهد خودت را نشان بدهی حتی سکان هواپیما را هم می توانی در دست بگیری!
ناشناس۲۱۱۲۱۹۰۱۰:۰۹:۱۱ ۱۴۰۰/۵/۴
آن مقام محترمی که دریاچه چیتگر در غرب تهران را درست کرد تا آب رودخانه به جای مصرف درست، به حوزچه ای ریخته شده تا تبخیر شود، آیا می تواند مشکلات آب کشور را تجسم کند؟
ناشناس۲۱۱۲۳۵۰۱۱:۳۰:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۴
آب درست؟ حتما رفتن به دریا منظورت؟!!
ناشناس۲۱۱۲۱۹۳۱۰:۱۱:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۴
به ازای هر تن شکر تولیدی از نیشکر 3000 مترمکعب آب مصرف می شود. به ازای همان مقدار شکر از چغندر قند 1150 مترمکعب آب مصرف می شود. در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی، ایران به جای طلبش از مصر، 7 کارخانه تولید نیشکر دریافت کرد! بر همین اساس شروع کرد به نمک زدایی زمین های خوزستان و کشت نیشکر با آب کارون.
ناشناس۲۱۱۲۳۰۵۱۱:۰۲:۱۵ ۱۴۰۰/۵/۴
خدا رحمتشان کند. حتما نیتشان خیر بوده است.
ناشناس۲۱۱۲۳۶۲۱۱:۳۷:۴۶ ۱۴۰۰/۵/۴
بله هموطن اینوهم بایداضافه می کردی که زمین های مردم جاده ی اهوازبه آبادان باقیمت بخس (هرمترمربع معادل یک تخم مرغ)وبازور ازمردم گرفتند
ناشناس۲۱۱۲۲۰۰۱۰:۱۴:۱۵ ۱۴۰۰/۵/۴
سد گتوند در زمان هاشمی طراحی شد، در زمان خاتمی ساخته شد، در زمان احمدی نژاد افتتاح شد. در نتیجه با حل شدن کوههای نمکی در آب پشت سد، آب رود کارون 3 برابر شور شد!!!
ناشناس۲۱۱۲۲۵۲۱۰:۳۷:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۴
3 برابر آب خلیج فارس شور شد!
ناشناس۲۱۱۲۳۰۷۱۱:۰۶:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۴
الان مشکلت شوری است یا نبود آب؟!!!! در ضمن اول آب گیری شور شد بعد به حد نرمال رسید
ناشناس۲۱۱۲۳۴۷۱۱:۲۶:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۴
چه خساراتی آب شور کارون به پایین دست زده؟ آیا اکنون شوری آب کارون نرمال است؟ برو تحقیق کن تا جواب این سوالات را پیدا کنی.
ناشناس۲۱۱۲۴۶۰۱۲:۲۵:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۴
تحقیقات سیاسی به درد خودتان می خورد
ناشناس۲۱۱۲۳۵۵۱۱:۳۳:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۴
کیفیت بد آب شرب شهرهای خوزستان به خاطر چیست؟ فکر می کنی وقتی این سد در بین گنبد های نمکی ناحیه گچساران ساخته شد، به این زودی ها کیفیت آب پشت آن درست می شود؟
ناشناس۲۱۱۴۹۵۰۱۲:۱۸:۳۶ ۱۴۰۰/۵/۵
مااز وقتی یادمونه آب اهواز همینه که الان هست.
ناشناس۲۱۱۲۷۹۰۱۵:۰۹:۲۵ ۱۴۰۰/۵/۴
کافی بود فقط یه لحظه فکر کنن شاید نظر کارشناسان آمریکایی در مورد گتوند درست باشه !!
ناشناس۲۱۱۲۲۱۸۱۰:۲۳:۲۳ ۱۴۰۰/۵/۴
کار آمریکا و اسراییل است و باید مسئولین آنها پاسخگو باشند.
ناشناس۲۱۱۲۰۸۸۰۹:۱۳:۴۶ ۱۴۰۰/۵/۴
خوب معلومه دیگه. تقصیر ترامپه... قبل از اون تقصیر اوباما... قبلش تقصیر بوش.. قبلش کلینتون... قبلش بوش پدر... قبلش ریگان... قبلش که نگو اون کارتر که ام التقاصیر بود
ناشناس۲۱۱۲۲۹۳۱۰:۵۳:۵۴ ۱۴۰۰/۵/۴
و تقصیر مردم ایران هم هست . تنها کسانی که تقصیری ندارند مسئولان زحمت کش هستند
ناشناس۲۱۱۲۰۸۹۰۹:۱۵:۲۰ ۱۴۰۰/۵/۴
کار دشمن است . دشمن داخلی
ناشناس۲۱۱۲۲۳۰۱۰:۳۰:۲۰ ۱۴۰۰/۵/۴
محمود احمدی نژاد یک زمانی گفت که خارجی ها آب ابرها را می گیرند و تفاله آن را به سمت ایران می فرستند!!
ناشناس۲۱۱۲۲۶۳۱۰:۴۲:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۴
دشمن داخلی خیلی خطرناکتر و بی رحم تر از دشمن خارجی است
ناشناس۲۱۱۲۰۹۰۰۹:۱۶:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۴
کار رسانه های معاند و آمریکا و اسرائیله
ناشناس۲۱۱۲۲۱۲۱۰:۱۹:۴۵ ۱۴۰۰/۵/۴
چون می نشینی به پای این رسانه های دشمن
ناشناس۲۱۱۲۰۹۳۰۹:۱۸:۲۹ ۱۴۰۰/۵/۴
آنهایی که عنواین و مقام ها را اشغال و غصب نموده اند ، از به عهده گرفتن مسئولیت اوضاع نابسامان کنونی طفره میروند !
ناشناس۲۱۱۲۰۹۶۰۹:۲۱:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۴
رودها را خشک نکنید شاید در پائین دست گاومیشی میخورد آب و تنی می آساید به لجن های رود
ناشناس۲۱۱۲۰۹۹۰۹:۲۴:۲۰ ۱۴۰۰/۵/۴
تمام سدهایی که در چند دهه اخیر بصورت کاملا غیرکارشناسی ساخته شده و جلگه سرسبز خوزستان را به کویری تشنه تبدیل کرده بایستی تخریب و جمع آوری گردد در اسرع وقت علی برکت الله
ناشناس۲۱۱۲۲۱۳۱۰:۲۰:۵۲ ۱۴۰۰/۵/۴
تمام سدها لازم است و باید هم بیشتر ساخته شود
ناشناس۲۱۱۲۱۰۶۰۹:۲۶:۵۰ ۱۴۰۰/۵/۴
وقتی در کشوری خشک و بدون بارش بر خودکفایی کشاورزی برای 85 میلیون نفر اصرار شدید می ورزید باید فکر این روزها رو هم بکنید. تمام دریاچه های کشور از دریاچه ارومیه گرفته تا هامون و هور العظیم و گاوخونی تا تامی رودها از زاینده رود تا کارون و تمام آبهای زیرزمینی کشور خشک شد اما شما باز هم بر خودکفایی کشاروزی اصرار می کنید. عمق چاه های تهران به 300 متر رسیده. کیفیت آب افتضاح شده و داریم گچ به جای آب می خوریم
مهدی۲۱۱۲۱۱۰۰۹:۲۷:۱۱ ۱۴۰۰/۵/۴
خشت اول گر نهد معمار کج...
ناشناس۲۱۱۲۱۱۴۰۹:۲۸:۴۸ ۱۴۰۰/۵/۴
با این نحو مدیریت و مملکت داری که داریم میریم جلو تا ۱۰ سال دیگه ، کل مساحت ایران به کویر خشک لم یزرع تبدیل خواهد شد
ناشناس۲۱۱۲۱۲۳۰۹:۳۳:۲۵ ۱۴۰۰/۵/۴
خدا خودش باعث و بانی اینهمه مشکلات این کشور و مردم رو به سزای اعمالش برساند
ناشناس۲۱۱۲۱۳۵۰۹:۳۶:۴۹ ۱۴۰۰/۵/۴
وقتی آقایون خودشون در بهترین و بالاترین مناطق خوش آب و هوای شهر تهران جا خوش کرده اند ک زندگی میکنند چگونه میتوانند از حال و روز و بدبختی مردم گرفتار در مشکلات مناطق محروم خوزستان و سیستان بلوچستان باخبر باشند ؟
ناشناس۲۱۱۲۱۴۶۰۹:۴۴:۲۳ ۱۴۰۰/۵/۴
گناه مردم درخواست آب است ؟
ناشناس۲۱۱۲۱۴۹۰۹:۴۶:۱۸ ۱۴۰۰/۵/۴
امام زمان‌ توره حضرت عباس ظهور کن دیگه چرا ظهور نمیکنی ؟!!!!!!! اینهمه بی عدالتی و رانت . لااقل فعلا توی ایران ظهور کن
ناشناس۲۱۱۲۲۵۰۱۰:۳۶:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۴
لااقل فعلا تو ایران ظهور کن عالی بود
ناشناس۲۱۱۲۲۷۷۱۰:۴۶:۴۹ ۱۴۰۰/۵/۴
شاید این جمعه بیاید ، شاید !
ناشناس۲۱۱۲۲۴۹۱۰:۳۶:۱۳ ۱۴۰۰/۵/۴
کار من بود یادم رفت بگم
ناشناس۲۱۱۲۲۹۰۱۰:۵۲:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۴
تمام مشکلات مملکت از ایجاد دانشگاههای بیخودی هست که احداث شده. و بعدش همین افراد با پارتی وارد دولت میشوند و با تصمیم های غیر کارشناسی, مملکت را به این روز می اندازند!!
شهروند۲۱۱۲۲۹۵۱۰:۵۵:۲۳ ۱۴۰۰/۵/۴
براستی کار کیست !!؟؟ مافیای فولاد- پتروشیمی و...!!؟؟
ناشناس۲۱۱۲۲۹۷۱۰:۵۵:۴۸ ۱۴۰۰/۵/۴
تمام مشکلات الان مملکت از دوره خاتمی شروع شد: ۱- خصوصی سازی و واگذاری شرکتهای دولتی و بدنبال آن بیکار شدن هزاران کارگر آن شرکت ها بدلیل خوابیده شدن کارخانجات(مثل کارخانه تخته سه لایی شهید رجایی سازی) ۲- حوضه های اصلی آبریز کشور که ۶ حوضه بود را به حوضه های استانی تقسیم کرد. در نهایت مدیران استانی؛ هرکدام که قدرتشان بیشتر بود, به دنبال انتقال آب برای استان خود افتادند! ۳- و هزاران بدبختی و گرفتاری دیگر که واقعا حوصله میخواهد که آدم بنویسد!!!!
ناشناس۲۱۱۲۳۵۷۱۱:۳۵:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۴
همه رو درست گفتی ولی دولت رو اشتباهی رفتی ... اینها در دولت احمدی نژاد اتفاق افتاد
علی کریمی۲۱۱۲۳۷۸۱۱:۴۸:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۴
جناب آقای عباس مدحجی اگر مشکل فعلی خوزستان تنها مشکل کشور بود محاکمه و مجازات عاملین این چالش می توانست راهکار موثری باشد. ولی متاسفانه چنین نیست و کشور در اثر ساختار های معیوب با چالش های متعددی مواجه است و بنظر می رسد بازنگری اساسی در شیوه های حکمرانی سال های گذشته، بر اساس تجارب سال های گذشته و واقعیت های امروز، اجتناب ناپذیر است.
س.علی۲۱۱۲۴۷۳۱۲:۲۹:۵۷ ۱۴۰۰/۵/۴
قطعا دشمن(آمریکا و اسراییل)
حامد۲۱۱۲۷۷۷۱۵:۰۶:۱۹ ۱۴۰۰/۵/۴
خداوند این کشور را از خشک سالی، از دروغ ، دروغ، دروغ، ... و دشمن ایمن بدارد. کار دروغ است!
ناشناس۲۱۱۲۹۵۰۱۵:۵۵:۵۷ ۱۴۰۰/۵/۴
قطعا تقصیر مردم بدبخت هستش که آ ب میخوان ،مسؤلین خدوم وزحمت کش گناهی ندارن،آ خه چه کاریه تو این هاگیر،واگیر شما عزیزان یه کم صبر کنین شاید مسؤلین یه تکونی بخورند واز صندلی ریاست بلند شن، پس گیر ندین دیگه،
صادق۲۱۱۵۱۷۸۱۴:۳۰:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۵
کار اقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی و احمدی نژاد و روحانی و وزاری نیرو و نفت آنهاست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین