ازدواج سفید و استعمار بانوان!

فرهنگی،   4000503076 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

اگر کسی به دین هم اعتقاد ندارد، عقل حکم می‌کند که رابطه‌ها بر مبنای یک سازوکار ایمن پیش برود تا منافع دو طرف به خطر نیفتد.

 ازدواج سفید و استعمار بانوان!

حجت الاسلام والمسلمین حمید حاجعلی استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با باشگاه خبر نگاران جوان در خصوص ارتباط دختران و پسران به شکل آزاد که امروزه مطرح است گفت: در این مورد حرف های زیادی وجود دارد اما به طور مختصر، ارتباط دختر و پسر خارج از ازدواج اگر منظور ارتباط جنسی باشد آسیب و دود آن فقط در چشم دختر است و حیثیت اوست که بر باد می‌رود. باید به این نکته توجه کرد که منظور از ارتباط جنسی هر نوع ارتباط عاطفی و محبت آمیز بین دو جنس مخالف است. تجربه قطعی نشان داده است که برقراری رابطه عاطفی، افراطی و ادامه دار شدن آن بین زن و مرد و حتی گاها بین مرد و مرد و زن و زن به مراحل شهوانی و حیوانی کشیده می‌شود و از اختیار خارج می شود و اینکه کسی بگوید من بی گدار به آب نمی‌زنم خیال خام است.

ازدواج؛ پیمانی مقدس در همه زبان‌ها و زمان‌ها 

وی ادامه داد: پیمان ازدواج که در همه اقوام و ملل و مذاهب محترم شمرده می‌شود و یک پیمان مهمی است مرد را در برابر زن متعهد و ملزم قانونی می‌کند. وقتی پیمان زناشویی امضا می‌شود مرد و زن در قبال یکدیگر تعهداتی می‌دهند، زن متعهد می‌شود که تمکین داشته باشد مرد هم متعهد می‌شود و امضا می‌دهد که مهریه بپردازد و نفقه دهد و خانه، خوراک و پوشاک و سایر نیاز های زندگی زن را تأمین کند.

تعهّد یا تأهّل؟
حجت الاسلام حاجعلی تصریح کرد: حال شاید بگویند، خیلی از مردهایی که ازدواج کردند به تعهدها و امضاهایی که دادند عمل نمی‌کنند. باید توجه داشت مردی که امضا داده پای تعهدش نمی‌ماند؛ وای به  حال مردی که در قبال زن هیچ تعهد نداده و چیزی را امضا نکرده؛ چنین شخصی به مراتب بیشتر از وظایف خود تخطی خواهد کرد چون الزام و شرطی ضمانت کننده در کار نیست. لذا آن چیزی که امروز تحت عنوان ازدواج سفید مطرح میشود استعمار بانوان است. استفاده کردن از حیثیت زن بدون این که زن از طرف مقابل تعهدی و ضماتنی  بگیرد. این میشود ضرر وخسارت محض یک طرفه.

ضرورت ازدواج از منظر عقلی و برون دینی
حمید حاجعلی افزود: از منظر عقلی و برون دینی انسان ها در زندگی اجتماعی باید نفع رسانی به دیگران و دریافت نفع را باهم داشته باشند. این رابطه دو سو دارد و اگر یک طرفه باشد میشود خسران. اگر کسی به دین هم معتقد نباشد، عقل اقتضاء می‌کند که رابطه ها بر مبنای یک ساز و کاری ایمن پیش برود تا منافع دو طرف به خطر نیفتد مثل مواظبت خود فرد یا خانواده او خصوصا در مورد دختران که خودشان را بدون تعهد و ایجاد امنیت در معرض پسری قرار ندهد. معمولا پس از این رابطه های آزاد و  ایجاد دلزدگی از طرف پسر، وی خود را ملزم به هیچ چیز نمیداند و دست آویزی هم برای احقاق حق دختر وجود ندارد.

روابط پنهانی دختر و پسر در قرآن و متون دینی
وی با اشاره به اینکه دین اسلام در این مسائل حساسیت خاصی دارد، گفت: در قرآن کریم خطاب به مردان، وَلَا مُتَّخِذِي أَخْدَانٍ (سوره مائده آیه 5) و بار دیگر خطاب به زنان فرموده وَلَا مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ (نساء25)؛ کلمه اخدان جمع خدن است به معنای دوست مخفی از جنس مخالف یعنی هیچ دختر یا پسری حق ندارد دوستی از جنس مخالف داشته باشد بدون اطلاع پدر و مادر بدون پیمان زناشویی و به غیر از راه ازدواج که این میشود همان زنا و فحشا.

حمید حاجعلی در پاسخ به خبر نگار حوزه قرآن و عترت باشگاه خبر نگاران جوان مبنی بر اینکه بعضی میگویند با محدودیت های شرعی و عمل به آنها و افراطی کردنش جنبه افراد پایین می آید و در اثر عدم ارتباط معمولی و گوشه گیری و هم کلام نشدن عادی حالت مریض گونه پیدا میکنند و با برخورد به جنس مخالف بیشتر و بدتر دگرگون میشوند،گفت: رعایت محدودیت های شرعی زن را در چشم انسان متدین با ارزش می کند اما زیر پا گذاشتن این محدودیت ها انسان را آنچنان دریده می کند که دیگر به هیچ چیزی راضی نمی شود کار به جایی می رسد که مثل انسان غربی امروز،  به همجنس بازی و ارتباط با حیوانات و غیره روی آورده و زن بیچاره برای جلب توجه مردان به هر ذلت و خواری تن می دهد اما باز جایگاه خود را پیدا نمی کند. آقای راشد یزدی از سخنرانان مشهور می‌گفت: پدر ما چون خیلی با حیا بود و هیچ زنی را ندیده بود و نگاه نمی کرد فکر می کرد مادر ما زیباترین زن دنیاست و عجیب به او عشق می ورزید. الته مراد از نگاه آقای جاودان نگاه خیره ی درده است. آری چشم هرز از لذت بردن از همسر حلال خود محروم است حتی اگر آن زن در واقع زیباترین زن باشد، چنین چشمی از نگاه حرام هیچ گاه سیر نشده، روز به روز بر عطش و حسرتش افزوده و جز آتش حسرت درونی چیزی برایش نمی ماند. 

نهادن نام نیکو بر بدی های آشکار
حجت الاسلام والمسلمین حاجعلی با فحشا خواندن ارتباط جنسی دختر و پسر قبل از ازدواج گفت: فحشا عملی است که زشتی آن آشکار است. متاسفانه در دنیا امروز در اثر گسترش و پیشرفت رسانه ها مسئله نامگذاری های زیبا روی امور قبیحه و خیلی زشت، رواج بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده و مثلا فحشا و زنا و ظلم و تجاوز و تعدی به دیگران را به ارتباط آزاد دختر و پسر، دشنام و ناسزا را به آزادی بیان و بی قانونی و هرج و مرج را به رفتار آزادانه تعبیر میکنند. این امور هر چه قدر زیبا نام نهاده شوند از قباحت و زشتی آنها نمی‌کاهد. ولی برخی در تلاش اند با این نام گذاری ها، عادی سازی و ریزش قبح گناه را در جامعه پیش ببرند و جامعه را به سمت تباهی بکشانند.

معصومیت از دست رفته با عمل‌های ترمیمی باز نمی‌گردد
وی یکی از وجوه حیثیت دختر را بکر بودن او دانست و توضیح داد که این نوع از بکر بودن با نوعی حیا و معصومیت درآمیخته است نه دوختن با نخ، جسم را می شود با نخ بخیه زد اما روح دریده شده دختر را در کجا می توان رفو کرد؟! در ازدواج، به طور ذاتی و فطری هر دو طرف دوست دارند که قبل از این، رابطه ی آزاد دیگری درکار نباشد و مرد یا زن از ابتدا با کس دیگری نبوده باشند. لذا دختری که به راحتی با یک پسر رابطه آزاد و خارج از محدوده عرفی و شرعی برقرار میکند در واقع در حال نابودی همه ثروت و دارایی اش یعنی همان حیثیت زنانگی و روح و روان سالم و آرام خود است که ارزانی یک پسر هیز قرار داده و آن پسر هم هیچ تعهدی به او نمیدهد و وقتی که سیر شد وی را رها میکند.

وعده هایی اما بدون وفا
حاجعلی در ادامه گفت: معمولا هم با وعده هایی پوچ شروع میکنند که بعد ها با هم ازدواج میکنیم و الآن رابطه داشته باشیم. در این بین تنها زیان کننده ارتباط آزاد دختر و پسر، دختر است. چرا که برای پسر پس از قطع رابطه با دختری، بر قراری ارتباط با یک دختر دیگر، از لحاظ مختلف، بسیار آسان تر است ولی در مورد دختران این چنین نیست . اگر دختری در یک رابطه شکست خورد و آسیب دید روحیه او زخمی و مجروح میشود و در تشکیل زندگی موفق؛ دچار مشکل، شکست روحی، افسردگی های شدید و اعتیاد می‌شود. علت و منشأ اصلی گرایش جوان ها در عصر حاضر به مسئله اعتیاد افسردگی است.

از شکست عشقی به سوی دود و فراتر از آن
وی خاطر نشان کرد: چنین افرادی برای فرار از افسردگی روحی به مواد مخدر،روان گردان یا هرچه که از قدرت تعقل بکاهد تا انسان به اشتباهاتش فکر نکند، روی می‌آورند که مشکلات را از یاد برده و وجدانش او را آزرده نکند. یکی از علل افسردگی جوان امروزی همین ارتباطات آزاد هست که دختر و پسر با هم ارتباطی گرفته و این ارتباط بدون شک دچار شکست میشود. ارتباطات مخفیانه و خارج از چهار چوب و قانون به اسم ارتباط آزاد، به تجربه، یقین و گفته های مشاوران مختلف ومتخصصین ثابت کرده این نوع روابط بدون استثناء به شکست منتهی میشود . این شکست عشقی، افسردگی شدیدی برای فرد ایجاد کرده و شخص برای فرار از افسردگی به اعتیاد روی می آورد. پس عمده ترین دلیل گرایش جوان ها به مواد همین مسئله افسردگی است و افسردگی هم علت و منشا اصلی اش مسئله شکست های عشقی ناشی از رابطه های آزاد هست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۱۱۰۱۶۱۴:۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۵/۳
تا زمانی که خود خانم ها نخواهند به مسیر عزت و اعتماد به نفس بر نخواهند گشت. وقتی مردی فریفته زنی نشود گناهی رخ نخواهد داد. البته سهم مردان در حفظ عفت و پاکدامنی نوامیس خود بسیار مهم است.
ناشناس۲۱۱۱۰۴۱۱۴:۲۱:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۳
با استخدام زنان در مشاغل غیر نیاز که ساعت های طولانی با نامحرم ها مراوده دارند که جایگزین محیط خانواده شده معلوم است چه اتفاقی خواهد افتاد و تازه شروع ماجرا است
ناشناس۲۱۱۱۲۵۲۱۶:۰۸:۲۴ ۱۴۰۰/۵/۳
شما روحانیون با دخالت در سیاست و کارها و فرهنگ مردم مقصر ترین هستید
ناشناس۲۱۱۱۳۱۷۱۶:۳۶:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۳
استعمار آخه؟!!!
ناشناس۲۱۱۱۴۱۱۱۷:۳۲:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۳
مقصر اونایی هستند که ازدواج رو غیر ممکن کردند.
ناشناس۲۱۱۱۵۲۷۱۹:۳۵:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۳
در ازدواج سفید دختر بازنده بلاشک هست چون در ازدواج مهریه پشتوانه زن هست ولی در ازدواج سفید نهیتا یه بای بای نصیب دختره میشه
ناشناس۲۱۱۱۶۰۰۲۰:۵۹:۱۹ ۱۴۰۰/۵/۳
در روابط پنهانی و غیر قانونی بازنده اصلی دختران هستند
ناشناس۲۱۱۱۶۰۵۲۱:۰۶:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۳
روند طبیعی شرایط کنونی است
ناشناس۲۱۱۱۶۲۸۲۱:۲۸:۲۲ ۱۴۰۰/۵/۳
با قواعد قبلی نمی توان اتمسفر جدید را مدیریت کنید پس بجای پافشاری بر قواعد قبلی راهکارهای جدید برای شرایط امروز مهیا کنید
ناشناس۲۱۱۱۶۲۹۲۱:۳۰:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۳
با این همه بودجه که نهادهای فرهنگی بی خاصیت دریافت می کنند چرا باید جوانان مسائل شرعی را رعایت نکنند ؟ چرا باید از فرزند آوری رویگردان باشند ؟؟
ناشناس۲۱۱۱۷۹۴۰۰:۰۸:۵۴ ۱۴۰۰/۵/۴
آزادی بگذارید مردم آزاد باشند
محمد۲۱۱۱۷۹۸۰۰:۱۱:۳۶ ۱۴۰۰/۵/۴
همه چی گفتید الا مشکلات اقتصادی ظاهرا هیچ تاثیری نداشته!؟! ؟!؟!
ناشناس۲۱۱۱۸۰۱۰۰:۱۲:۴۱ ۱۴۰۰/۵/۴
چرا در مورد ازدواج غیر سفید و استعمار آقایان چیزی نمینویسید؟!
ناشناس۲۱۱۱۸۲۱۰۰:۳۵:۰۳ ۱۴۰۰/۵/۴
ازدواج سفید بزک کرده همان روسپیگری است که لعاب قانونی به آن میدهند
ناشناس۲۱۱۵۵۴۴۱۷:۳۱:۱۱ ۱۴۰۰/۵/۵
قانونی ؟؟؟ از کی تا حالا زنا قانونی بوده؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین