وقتی جهانگیری به کارآمدی دولت افتخار می‌کند/ پیشنهاد قاضی‌زاده هاشمی به رئیسی درباره خوزستان/ انتقادات تند حجاریان از برخی گروه‌های اصلاح‌طلب/ حاکمیت برای بیان قانونی اعتراضات فکری کند

گروه سیاسی الف،   4000502075 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وقتی جهانگیری به کارآمدی دولت افتخار می‌کند/ پیشنهاد قاضی‌زاده هاشمی به رئیسی درباره خوزستان/ انتقادات تند حجاریان از برخی گروه‌های اصلاح‌طلب/ حاکمیت برای بیان قانونی اعتراضات فکری کند

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۷ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۶۱۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۳۷۲ هزار و ۱۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰ میلیون و ۲۶ هزار و ۶۲۸ دُز رسید.

همچنین از دیروز تا امروز ۲ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۶۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۰۹ نفر از آنها بستری شدند.

بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۶۴ هزار و ۲۸۶ نفر رسید.

در عین حال متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۸ هزار و ۵۳۲ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت: لزوم اعلام لیست گروه های جدید برای واکسیناسیون

فناور پروژه واکسن کوو ایران برکت: ثبت واکسن "کوو ایران برکت" در سازمان جهانی بهداشت در حال انجام است

عضو کمیته ملی واکسن کرونا: افراد در صورت تماس با فرد کرونایی ۱۴ روز در خانه بمانند / ویروس دلتا در کشور افزایش یافته است

***

حاکمیت برای بیان قانونی اعتراضات فکری کند

فرهیختگان نوشت: «با وجود اینکه در اصل ۲۷ قانون اساسی آمده است: «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است»، اما متاسفانه در این سال‌ها هیچ طرح و لایحه‌ای توسط قوای سه‌گانه برای اجرایی شدن اصل ۲۷ وضع نشده است. همین خلأ باعث شده است که اعتراضات مردمی دی‌ماه ۹۶، آبان ۹۸ و نمونه آخر آن اعتراضات هفته گذشته خوزستانی‌ها که همگی جنبه معیشتی و نه سیاسی داشته، با فضاسازی رسانه‌های غربی و سوءاستفاده عده معدودی، تبدیل به یک بحران امنیتی شود.

اگر حاکمیت فکری برای نحوه بیان قانونی اعتراضات مردمی و از همه مهم‌تر رسیدگی به آن نکند، با بروز اعتراضات، فرصت برای بهره‌برداری معاندان و رسانه‌های غربی فارسی‌زبان پدید می‌آید تا یک اعتراض مسالمت‌آمیز معیشتی، به‌سمت بحرانی امنیتی حرکت کند. همزمان با بروز اعتراضات، رسانه‌های فارسی‌زبان وارد میدان می‌شوند و تلاش می‌کنند در گام نخست با حمایت از مطالبات به‌حق معترضان و جلب توجه آنها، فضا را به‌سمتی که تمایل دارند، هدایت کنند...

از سوی دیگر، در شرایطی که هیچ سازوکاری برای اعتراض قانونی در کشور طراحی نشده است و از سویی رسانه‌های غربی بر بستر اعتراضات سوار می‌شوند، هر اتفاقی ممکن است، رخ دهد. به طور حتم با تهییج اعتراضات و اقدامات هیجانی از سوی عده معدودی، شرایط برای عناصر وابسته به ضدانقلاب و گروه‌های تجزیه‌طلب فراهم می‌شود و آنها برای سوءاستفاده از این فضا، به میدان می‌آیند..

یکی دیگر از تبعات نادیده گرفتن اصل ۲۷ قانون اساسی در بعد اطلاع‌رسانی هم اخلال ایجاد می‌کند و این اخلال منجر به بی‌اعتمادی مردم به رسانه ملی و واگذاری عرصه به رسانه‌های بیگانه می‌شود. در چندسال گذشته متاسفانه به دلیل اینکه صداوسیما نمی‌داند باید چه موضعی نسبت به بروز اعتراضات داشته باشد، تلاش کرده پیش از کسب مجوز از نهادهای امنیتی و بالادستی‌اش، هیچ‌واکنش سلبی یا ایجابی به اعتراضات نداشته باشد. به‌طور متوسط رسانه ملی چند ساعت یا روزی از هر اعتراضی عقب‌تر است. صداوسیما به‌عنوان تریبون اصلی بیان دغدغه‌ها و مشکلات مردم به دلیل نگاه‌های بسته و امنیتی کمترین پوشش خبری از اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم خوزستان را داشته است...

تجربه اعتراضات معیشتی مردم از دی‌ماه ۹۶ تا به امروز برای ما ضرورت اجرایی شدن اصل ۲۷ قانون اساسی را بیش از پیش اثبات می‌کند. در شرایطی که قوای سه‌گانه برای حل مشکلات مهم کشور و مردم با یکدیگر همراه و هم‌نظر هستند، توقع می‌رود تصمیمات بزرگی نیز برای حل مشکلات توسط سران قوا گرفته شود.»

***

وقتی جهانگیری به کارآمدی دولت افتخار می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری صبح امروز شنبه در نشست مشترک ستاد بحران، شورای آب و کشاورزی و قرارگاه آبرسانی استان خوزستان با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبار و اجرای برنامه توسعه ای باید منجر به افزایش رضایت مردم شود، تصریح کرد: اگر توسعه رضایت مردم را تامین نکرده و مشکلات بیشتر شده باید آسیب شناسی های لازم در این زمینه انجام شود.

دکتر جهانگیری با بیان اینکه در هنگام تحویل دولت در همه زیربناها، کشاورزی و مسئله آب در مناطق مختلف اقدامات زیادی انجام شده است، افزود: با این وجود ما شاهد رضایتمندی شهروندان نیستیم در حالیکه دستاوردها بسیار است. 

وی به محدودیت های فروش و صادرات نفت پس از جنگ اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: با چنین محدودیت هایی کشور را اداره می کنیم. ما از زخم زبان زدن ها و اتهام ناکارآمدی به دولت ناراحت نمی شویم و سابقه مدیریتی هر فردی معلوم است و برخی حتي بلد نیستند واژه ای به کار ببرند تا آنها را دست نیندازند.

جهانگیری تاکید کرد: درباره کارآمدی دولت همین کافی است که در دوره ای با چنین محدودیت هاي تحريمي به گونه ای عمل کردیم که با کمترین خسارت بیشترین بازدهی را داشتیم و انشاءالله دولتی یک دست و با سه قوه هماهنگ تشکیل خواهد شد و ما هم نظاره گر اقدامات آن دولت خواهیم بود و سخنان خود را در آن زمان خواهیم گفت تا معلوم شود اداره کشور چگونه است ولی الان تنها می شنویم.

جهانگیری تصریح کرد: اقدامات دولت تدبیر و امید برای آبادانی و توسعه کشور بی سابقه است.

***

یک پیش‌بینی جالب درباره فیلترینگ توییتر و تلگرام در دوره رئیسی

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره‌ی آینده‌ی توییتر و تلگرام در دوران ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی به انصاف نیوز گفت: فعلاً مسئولان ذی‌‍ربطی که برای توییتر و تلگرام بخواهند تصمیم‌گیری کنند، هنوز مشخص نشده‌اند و معلوم نیست چه تمایلاتی خواهند داشت. اجمالاً با توجه به روحیاتی که از شخص آقای رئیسی می‌شناسم این احتمال را می‌دهم که این شبکه‌های اجتماعی رفع فیلتر شود اما ممکن است برای آنها قید و بندهایی را بگذارند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه هدف دولت‌ها تا به امروز حذف شبکه‌های اجتماعی بوده است، افزود: تا به امروز یعنی همه‌ی دولت‌ها و همچنین برخی از مسئولان قوه‌قضاییه هدف آنها بیشتر روی حذف فضای مجازی بود نه هدفمند کردن آن. یعنی تا می‌دیدند شبکه‌های اجتماعی مطالبی را کار می‌کردند که قابل قبول نیست، سعی می‌کردند آن را فیلتر کنند. اما با توجه به حرف‌های آقای رئیسی گویا ایشان بیشتر به هدفمند کردن فضای مجازی تمایل دارند، به نوعی که تمام این فضاها قابل استفاده باشد و مضرات آن را به نوعی مدیریت کنند. یعنی مطالبی که برای برخی از سنین، اخلاق عمومی جامعه و یا دروغ پراکنی است را کنترل کنیم، تا از آسیب‌های آن تا حدودی جلوگیری شود... مثلاً بعضی از مطالب از اساس دروغ است و راجع‌به برخی از نهادهای حاکمیتی یا کل کشور است و یا اینکه اخلاق عمومی را زیر سوال می‌برد، اگر بتوانیم آنها را به صورت فنی کنترل کنیم، خوب می‌شود. اما اصل آن باید باز باشد و همه استفاده کنند.

او درباره‌ی تفاوت رویکرد ابراهیم رئیسی با مجلس فعلی گفت: ممکن است رویکرد آقای رئیسی با مجلس متفاوت باشد؛ در این زمینه تصمیم‌گیرنده دولت است، الان هم با توجه به هماهنگی‌های دولت و مجلس، تصور نمی‌شود در این‌باره دچار مشکلاتی شوند. البته ممکن است در مسائل کلان کشور اختلاف نظرهایی به وجود بیاید که طبیعی است. درباره‌ی فضای مجازی هم اگر دولت تصمیمی بگیرد، تصور نمی‌کنم مجلس خیلی در مقابل آن بایستد.

***

پیش‌بینی ابطحی درباره مهم‌ترین معضل دولت رئیسی 

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که مهم ترین چالش دولت سیزدهم در صد روز اول چه خواهد بود، اظهار کرد: من فکر می کنم سیاست خارجی و مشکلاتی که در این حوزه داریم، مثل تحریم ها؛ اولین و مهم ترین معضل دولت آقای رئیسی است. طبیعتا ادامه مذاکرات خیلی سخت تر و دشوارتر از دوران دو دولت تدبیر و امید خواهد بود.

وی ادامه داد: از طرفی هواداران آقای رئیسی به مذاکرات نقد دارند و از طرفی سخت گیری های بیشتری برای دولت او از طرف خارجی ها می شود. همچنین باید گفت دولت برای پیشبرد اهدافش به مذاکرات حوزه بین المللی نیاز دارد. این موضوع پاشنه آشیل دولت بعدی خواهد بود.

ابطحی همچنین گفت: چالش دوم دولت آتی بحث کرونا است. به دلیل موج های متعددی که این بیماری در کشور ما به راه انداخته حل این معضل خواست همه مردم است. همین امروز همه می دانند که بلبشویی که در واکسن زدن افتاده منجر به ناراحتی مردم شده است.  

رحمان قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پرونده هسته‌ای چند بعدی و پیچیده و حل کردن آن سخت شده است، تصریح کرد: تیم آقای رئیسی هم به این مسئله واقف است، به نفع رئیسی بود که دولت روحانی توافق بازگشت به برجام را انجام می‌داد، چون در عمل به توافقی که برای دو طرف مطلوبیت حداکثری داشته باشد، نمی‌رسند. نقطه تعادلی که می‌شود توافق کرد آن جایی نیست که حداکثر مطلوبیت را برای ایران و آمریکا داشته باشد.

کارشناس مسائل بین الملل درباره تاخیر در مذاکرات و موکول کردن آن به دولت آقای رئیسی، اظهار کرد: اگر توافق در دولت روحانی انجام می‌شد، آقای رئیسی می‌توانست بگوید که من توافق نکردم و تبعات روانی و سیاسی آن را به دوش نمی‌کشید. اکنون با انتظاری که جامعه از دولت سیزدهم برای بهبود شرایط اقتصادی آن هم در این شرایط دشوار دارد کار برای دولت رئیسی بسیار سخت است. به علاوه دولت آقای رئیسی و همفکرانشان همواره در هشت سال گذشته منتقد برجام بودند و الان با انتقال مذاکرات به دولت وی همه منتظر یک توافق با امتیازات بسیار بیشتر از آنچه تاکنون دریافت شده هستند و تیم وی باید نشان دهد آن توافق مطلوب که اصولگرا‌یان دنبالش بودند کدام است؟

قهرمانپور تاکید کرد: اگر هم روند مذاکرات و توافقاتی که در دولت روحانی به دست آمده است، استمرار یابد و تفاهم شود برای تیم آقای رئیسی شکست محسوب می‌شود و حتما گفته می‌شود، اگر قرار بود همان روند محقق شود چرا در فرصتی که در دولت روحانی بود این کار انجام نشد. در عین حال معتقدم حالا که مذاکرات متوقف و به دولت بعدی موکول شده، حتما مصلحتی بالاتر از مصلحت دولت آقای رئیسی و تیمش در میان است و مصلحت این است که حاکمیت می‌خواهد امتیازات بیشتری در همین مدت زمان از طرف‌های مقابل بگیرد.

***

انتقادات تند حجاریان از برخی گروه‌های اصلاح‌طلب

به نظر می رسد اختلاف میان اصلاح‌طلبان قدرت‌گرا مانند کارگزاران و اصلاح‌طلبان آرمان‌گرا مثل حزب اتحاد ملت بیش از گذشته پررنگ شده و ماجرای انشقاق میان اصلاح طلبان هر روز بیشتر از گذشته رنگ واقعیت به خود می گیرد. سعید حجاریان که به دسته دوم تعلق دارد در گفتگو با امتداد به تندی از برخی اصلاح‌طلبان که آنها را صندلی‌طلب و کمپین‌باز نامیده است انتقاد کرده است. 

حجاریان گفته است: «برخی اصلاح‌‌طلبانِ صندلی‌طلب معتقدند سیاست مقدمه کسب‌وکار است؛ باید به آن میزان دُز سیاسی فعالیت‌‌ را بالا ببریم تا حساسیت هیچ فرد و نهادی بالا نرود. از منظر اینان سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه یعنی اعلام نظر درباره مسائل روبنایی و دعواهای اداری-استخدامی تا حد فرماندار و استاندار! خوب، شما می‌توانید نماد این تفکر را، چه حزب باشد و چه فرد، در معرض آرای عمومی قرار دهید و ببینید چه قدر مقبولیت دارد...

آقایان زمانی تحلیل‌ کردند که اصلاح‌طلبی دو جناح دارد. ابتدا گفتند بخشی لیبرال و بخشی سوسیال هستند. اما، به همین هم وفادار نماندند و دائماً خط‌کشی جدید کردند در حالی‌که دلیلی ندارد همه داخل یک ظرف گنجانده شوند. اما، معتقدم اگر بنا به تقسیم‌بندی باشد، این‌کار باید از سوی مردم انجام بگیرد...

واقعیت این است بعضی دوستان در توهم سالیان گذشته به سر می‌برند و گمان دارم اکنون به خود آمده‌ و فهمیده‌اند این امامزاده معجزه نمی‌کند! اما، بعضی اساساً چه در استراتژی و چه در تاکتیک صندوق‌محور هستند و اگر روزی برسد که ناگزیر از انتخاب بین جبهه پایداری و حزب مؤتلفه شوند، حتما وارد فاز تبلیغات خواهند شد و کمپین می‌سازند؛ مسئله این‌ها سیاست نیست این‌ها کمپین‌باز هستند...

درباره انتخابات ۱۴۰۰؛ من معتقدم از نظرسنجی‌ اساساً تحلیل سیاسی بیرون نمی‌آید منتهی برخی با خود گفتند در استخر انتخابات شیرجه می‌زنیم تا ببینیم چه می‌شود و بعد نظرسازی کردند و نتیجه گرفتند شیب موفقیت به‌صورت نمایی در حال افزایش است. ببینید! دوم خرداد رأی آقای خاتمی با این سیاق بالا رفت اما ۱۴۰۰ این‌طور نبود. البته، به شما بگویم یک عده هم خبر داشتند که ۱۴۰۰ شکست مطلق است و به نظرسنجی هم کاری نداشتند فقط می‌خواستند باشند برای بقاء و ادامه حضور سیاسی‌شان...

در رابطه با احزاب اصلاح‌طلب ما اکنون با چند واقعیت مواجه هستیم که اصلی‌ترین‌شان این است که تعدادی از آ‌ن‌ها اساساً حزب نیستند و صرفاً لوگو و سربرگ هستند. بعضی دیگر، این‌گونه نیستند اما ناتوانند. نتیجه آنکه تعداد احزاب موثر اصلاح‌طلب از چهار-پنج‌تا تجاوز نمی‌کند.»

***

پیشنهاد قاضی‌زاده هاشمی به رئیسی درباره خوزستان

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در توییتر نوشت: «به دولت فعلی که امیدی نیست؛ از رئیس جمهور منتخب درخواست میکنم با اعزام هیئتی منتخب به استان خوزستان و با کمک نهادهای غیردولتی موقتا مشکل را حل نمایند تا پس از استقرار دولت، مشکلات این استان بصورت ریشه ایی حل و فصل گردد.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۰۹۸۴۹۲۰:۴۴:۰۳ ۱۴۰۰/۵/۲
جهانگیری باید تصریح می کرد : اقدامات ۸ ساله دولت روحانی ( تدبیر و امید و برجام ) برای نابودی تمام زیر ساخت های اقتصادی ، امنیتی ، آموزشی ، بهداشتی ، اجتماعی ، سیاست خارجی ، ورزشی و ...کشور ایران در دنیا بی سابقه بوده است !!!
mostafa.kamali95@yahoo.com۲۱۰۹۹۶۷۲۲:۳۶:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۲
تنها راه نجات کشور و انقلاب اجرای قوانین مشروعیت سنجی اموال و قانون اعاده اموال نامشروع می باشد
ناشناس۲۱۱۰۴۱۵۰۹:۰۹:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۳
احسنت گل وگفتی
ناشناس۲۱۱۰۴۲۰۰۹:۱۱:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۳
احمدی‌نژاد با سخنان مغرضانه اخیر خود درخصوص حوادث جنوب کشورمان ثابت کرد که تشنگی قدرت او را کور و کر کرده تا حدی که خیلی راحت آخرت خودش را به دنیای دشمنان ایران فروخته است.
ناشناس۲۱۱۱۳۹۸۱۷:۲۱:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۳
من دکترای عمران دارم میدونم کجا سد بزنم سدی که بلای جان مردم خوستان شد سد گتوند سدی بلا استفاده که هزینه تخریبش هم مقرون به صرفه نیست
ناشناس۲۱۱۱۹۶۶۰۷:۴۰:۱۶ ۱۴۰۰/۵/۴
هرچه دست و پا بزنید احمدی نژاد هنوزم محبوب ترینه
ناشناس۲۱۱۰۴۲۱۰۹:۱۲:۵۰ ۱۴۰۰/۵/۳
آقای روحانی، لطفا عملکرد دولت درباره مسائل فرهنگی و از جمله گسترش واجب قرآنی حجاب و عفاف در طول 8 سال مدیریت خود را برای مردم تشریح نمایید.
عرفان۲۱۱۲۳۲۹۱۱:۱۶:۱۹ ۱۴۰۰/۵/۴
گل گفتی
ناشناس۲۱۱۰۲۶۸۰۳:۵۴:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۳
احسنت
ناشناس۲۱۱۰۴۲۲۰۹:۱۳:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۳
چرا برخی ورزشکاران خانم در رژه المپیک حجابشان کامل نبود؟ اینجا منزل شخصی نیست که هرطور خواستند رفتار کنند. باید آیینه نظام اسلامی باشند. مسئولین ورزشی مقصر این قضیه هستند که توجه کافی و جدی به وظایف خود ندارند.
ناشناس۲۱۱۰۸۰۰۱۲:۴۳:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۳
چی بپوشند که شما راضی بشی ؟ گونی خوبه ؟؟ می خوای اصلا شرکت نکنند ؟؟
اکبر۲۱۱۱۰۵۱۱۴:۲۴:۳۶ ۱۴۰۰/۵/۳
احسنت
ناشناس۲۱۱۰۴۵۱۰۹:۲۹:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۳
تعداد بالای آرای منفی نشانده آن است که دولت روحانی در واپسین روزها هم همچنان با هزینه بسیار فراوان اقدام به خرید رای می کند !
ناشناس۲۱۰۹۹۰۰۲۱:۳۰:۵۴ ۱۴۰۰/۵/۲
مجلس بجای استیضاح که انجام نشد طرح ممنوع الخروجی دولت و مدیرانش را تصویب کند و قوه قضاییه در زمان مناسب به وضعیت آنها رسیدگی نماید
ناشناس۲۱۱۰۲۶۹۰۳:۵۵:۵۲ ۱۴۰۰/۵/۳
احسنت
ناشناس۲۱۱۰۴۲۴۰۹:۱۴:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۳
تلفن گویای 192 چرا ساعت‌های شرعی اذان‌ها را با اختلاف چند دقیقه اعلام می‌کند. در حالی که اذان صبح 1400/4/2 به افق تهران ساعت 4/26 دقیقه و طلوع آفتاب 6/6 دقیقه و مغرب 20/35 دقیقه است تلفن به ترتیب 4/21 دقیقه و 6/02 دقیقه و 20/39 دقیقه اعلام می‌کند. چرا؟!
انقلاب۲۱۱۰۳۱۴۰۶:۵۰:۱۵ ۱۴۰۰/۵/۳
احسنت باید خیلی زود به پرونده های نجومی بگیرها انرژی ها و کم کاری ها ووووو رسیدگی شود و
ناشناس۲۱۱۰۳۲۶۰۷:۱۱:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۳
من نمیدونم آدمایی مثل شما از یه کره دیگه اومدین یا واقعاً نمیدونین اوضاع از چه قراره . یعنی فکر میکنی الان مثلاً روحانی رو محاکمه کنن اون هیچ حرفی برای گفتن نداره ؟؟؟؟
ناشناس۲۱۱۰۴۴۹۰۹:۲۸:۴۱ ۱۴۰۰/۵/۳
اتفاقا تنها هنرش، حرف زدنه
ناشناس۲۱۱۰۴۵۹۰۹:۳۴:۲۳ ۱۴۰۰/۵/۳
صد البته که آقای روحانی ( حرف های خلاف واقع بسیاری برای گفتن دارد ) همانگونه که در این چند دهه و به ویژه ۸ سال اخیر داشته !
سینا۲۱۰۹۹۷۳۲۲:۳۹:۳۰ ۱۴۰۰/۵/۲
آقا یکی درست حرف بزنه ببینیم کنترل فضای مجازی یعنی چی؟ یوتیوب یا فیلتره یا فیلتر نیست. این وصل فیلتر نباشد ولی کنترل شود یعنی چی؟
ناشناس۲۱۱۰۰۳۵۲۳:۲۷:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۲
جهانگیری امثال تووروحانی باید هم درپیشگاه خدادراخرت وهم درپیشگاه مردم جواب قصور وخسارات وارده به کشوررابدهید ،فکرمیکنی دنیا بی حساب وکتابه ،گیرم پدرتوبودفاضل ازفضل پدرتوراچه حاصل ،دوبرادرت شهید شدند به توچه رسید ،یه برادرت اختلاس گر ومحکوم شد،هرکس مسول اعمال خودشه ،مظلوم نمایی نکن دادش
بنده خدا۲۱۱۰۰۴۵۲۳:۳۶:۱۳ ۱۴۰۰/۵/۲
از ساده سازی جناب قاضی زاده خوشم میاد. جناب قاضی زاده خوبه از جناب رئیسی بخواهد مشکلات چهل و سه ساله خوزستان، سیستان، کردستان، .... و ۳۱ استان رو موقت حل کنند و سپس در طی ۴ سال یا حتی ۴ ماه حل کنه
ناشناس۲۱۱۰۰۵۹۲۳:۴۶:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۲
یعنی تاحالازیرساخت عالی بودروحانی اومدخراب شد؟
ناشناس۲۱۱۰۱۲۲۰۰:۳۵:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۳
وقتي جهانگيري به كار آمدي دولت افتخار مي كند ؟! ------------ -- عجب ! ... صد عجب ! ... كه اينطور ! ...البته كه هيچ مغازه دار يا ماست فروشي نميگه كه : ماست من ترش است يا ترش بود ! ...بله ؟
ناشناس۲۱۱۰۱۶۱۰۰:۵۹:۱۹ ۱۴۰۰/۵/۳
جهانگیری فرمودند دولت دست اورد های زیادی داشته ولی مردم احساس رضایت ندارند. چون دولت برای مردم کار نکرده برای خواص کار کرده مثل دلار ۴۲۰۰که بین از ما بهتران تقسیم شد وعده ای صاحب ثروت های ملیاردی شدند وسکه هایی که کیلویی خریده شد و دود تورم در چشم مردم رفت ودولتی که نه صدای ملت را شنید ونه رنج مردم را دید وحالا اقایون طلب کار هم هستند واقعا انصاف چیز خوبیه
سرباز۲۱۱۰۱۶۷۰۱:۰۱:۳۴ ۱۴۰۰/۵/۳
بسمه تعالی.ملت رشید ایران با توکل به خداوند متعال و با اعتماد به دولت آینده تصمیم دارد،در دو جبهه مبارزه با استکبار جهانی و همپیمانان چپاولگرش و مفسدان داخلی بایستد و در همه مسائل روی پای خود مجدانه بایستد و تصمیم خود را گرفته است و ان‌شاءالله آقای جهانگیری خواهند دهید.ان‌شاءالله
حسین۲۱۱۰۲۲۶۰۲:۲۲:۱۲ ۱۴۰۰/۵/۳
آقای جهانگیری دزدی برادرش و دلار چهار و دویستی و بلائی که سر مملکت آوردند پاسخ بدهد آن هم در دادگاه .گرانیهایی که در این روزهای پایانی مسولیت خود شان بوجود آورده اند که انشاالله پایان عمرشان باشد جواب بدهند در دادگاه.
ناشناس۲۱۱۳۰۹۰۱۶:۳۹:۳۷ ۱۴۰۰/۵/۴
مگر جهانگیری برادرش را مامور به دزدی کرده که باید جواب بدهد؟ مملکت دادگاه ندارد؟
عادل۲۱۱۰۲۶۷۰۳:۵۳:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۳
کشور توسط یه عده خاص اداره میشه،فقط صندلیاشون عوض شده،خدایاخودت به حال مارحم کن ونجاتمون بده
مسعود مدرس۲۱۱۰۳۱۳۰۶:۴۹:۵۰ ۱۴۰۰/۵/۳
چرا مشگلات بوجود آمده توسط دولت فخیمه ی روحانی،اختلاسها،دزدیها،ترک فعلها،و....را متذکر نمیشوید،آقای جهانگیری،حجاریان،رجایی،واصلاحاتیها، به جای عوامفریبی که سر هم میکنید،توضیح دهید بی کفایتی شماها در اداره ی کشور باعث ایجاد بحران شده است.
مهاجر۲۱۱۰۳۳۷۰۷:۳۲:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۳
خب جهانگیری بایدهم دولت روتاییدکنه،دولت برای جهانگیری وامثالهم دولت بود ،نه برای ملت مظلوم
ناشناس۲۱۱۰۳۴۴۰۷:۳۹:۰۱ ۱۴۰۰/۵/۳
تعریف از خود و تملق افراد نوعی بیماری است
ناشناس۲۱۱۰۳۸۳۰۸:۲۷:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۳
بجز گرانی مسکن و .....‌‌و تورم و ورشکست کردن قشر ضعیف و متوسط برای خرید خونه کاری صورت نگرفته است.
ابراهیم۲۱۱۰۳۹۶۰۸:۴۰:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۳
باید دولت روحانی وهیات دولت به محکمه قضایی کشیده شود باید کل حزب اصلاح طلبان که بانی تمام مشکلات هستند دادگاهی واعدام شوند
ناشناس۲۱۱۱۰۸۳۱۴:۳۸:۳۶ ۱۴۰۰/۵/۳
آفرین گل گلاب راگفتی احسنت
ناشناس۲۱۱۰۴۰۱۰۸:۵۱:۵۴ ۱۴۰۰/۵/۳
نامزد شدن یک فرد در انتخابات چه صلاحیتی به او میدهد که مدام رسانه ها نظرات او را منتشر کنند. الان پیشنهاد دادن آقای هاشمی یا دستور صادر کردن ؟!
ناشناس۲۱۱۰۴۱۱۰۹:۰۶:۱۲ ۱۴۰۰/۵/۳
آقای جهانگیری باید هم افتخار کند چون در غیر اینصورت باید پاسخگوی اشتباهات خود و بقیه اعضای دولت باشد
ارش۲۱۱۰۵۱۴۱۰:۰۹:۲۷ ۱۴۰۰/۵/۳
اقای جهانگیری . به عمل کار براید به سخندانی نیست.
ناشناس۲۱۱۰۶۱۶۱۱:۰۲:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۳
اگر به توصیه های رهبری عمل می‌شد مملکت به این حال و روز نمی‌افتاد.
ناشناس۲۱۱۱۱۳۷۱۵:۰۳:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۳
آقای روحانی صحبتهاشون اصلا با ما نیست راجع به کسان دیگر و جای دیگری صحبت میکنند
ناشناس۲۱۱۱۱۶۲۱۵:۱۸:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۳
آقای جهانگیری هیچ وقت دیگه در کاری که تخصص ندارید وارد نشوید شما بیشتر نابود کردید
ناشناس۲۱۱۱۱۷۲۱۵:۲۷:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۳
عصر ارتباطات وجهان کشوری است همه کشورها به هم نیاز دارند درزمینه افتصادی به هم نیازمند اند دنیا با۴۰ سال پیش خیلی فرق کرده است نمی‌شود دور کشور دیوار کشید
ناشناس۲۱۱۱۲۰۴۱۵:۴۳:۴۷ ۱۴۰۰/۵/۳
آقای ریسی می‌تواند با اروپا و آمریکا خیلی بهتر مذاکره کند و تحریم هارا برطرف کند خداوند هم به آقای ریسی کمک میکند
مجید۲۱۱۱۷۶۸۲۳:۴۷:۲۳ ۱۴۰۰/۵/۳
خود گویم خود خندم من مرد هنرمندم،*
ناشناس۲۱۱۱۸۵۸۰۱:۵۶:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۴
درست و دقیق برنامه ریزی وکار کنید تا نیاز به اعتراض نباشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین