بهم‌ ریختگی رنگ در تلویزیون LED سامسونگ

گزارش بازرگانی،   4000502066 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

قاطی شدن رنگ‌ها در تصاویر، دلایل زیادی دارد. در این مطلب دلایل و روش برطرف کردن بهم‌ ریختگی رنگ در تلویزیون ال‌ ای‌‌ دی سامسونگ را بررسی می‌کنیم.

ال ای دی سامسونگ و رایج‌ترین مشکلات آن

آیا تا به حال برای شما هم این مشکل پیش آمده است که تلویزیون سامسونگتان در زمان پخش تصاویر رنگ‌ها را به درستی نشان ندهد. به عنوان مثال، قرمز یا سبز باشد یا نقطه‌ای به صورت کامل سیاه شده باشد. تمام این مشکلات، حالت‌های مختلف بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال ای دی سامسونگ هستند. این مشکل به طور معمول در تلویزیون‌های قدیمی یا حتی جدید به وجود می‌آید و می‌تواند بسیار اذیت‌ کننده باشد.

موارد بسیار زیادی می‌تواند در به وجود آمدن این مشکل موثر باشد. نحوه مراقبت و استفاده از تلویزیون یکی از مهم‌ترین پارامترهای تعیین کننده طول عمر دستگاه و بازدهی آن به شمار می‌رود. برای تشخیص قاطی شدن رنگ‌ها در تلویزیون، نیاز به حضور کارشناس نمایندگی تعمیرات سامسونگ و بررسی تخصصی دستگاه است. اما در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از عمده دلایل این مشکل را بررسی کنیم.

دلایل بهم‌ ریختگی رنگ در تلویزیون LED سامسونگ

قاطی شدن رنگ تلویزیون سامسونگ، دلایل متعددی دارد که باید شناسایی شوند تا بتوان اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام داد. اگر بک لایت به درستی کار نکند، یا ایراد داشته باشد، ممکن است تصویر دو رنگ شود، یعنی نصف آن تیره و نصف دیگر روشن باشد. البته دلایل مختلفی نیز برای بهم ریختگی رنگ در تلویزیون LED سامسونگ وجود دارد که در ادامه این بخش آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

سبز شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

یکی از حالت‌های به هم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ، سبز شدن تصویر است. به عبارتی دیگر، در این حالت رگه‌های سبز رنگی بر روی تصویر دیده می‎شود و می‌تواند باعث نگرانی کاربر شود. اگر پنل دستگاه ضربه خورده باشد، یا ضربه‌ای به پشت تلویزیون وارد شده باشد، احتمال بروز چنین مشکلی وجود دارد. البته یکی دیگر از دلایل سبز شدن تصویر، هم گرفتن آهنربای جلوی نمایشگر است.

گرفتن آهنربا، یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث ایجاد این نوع از قاطی شدن رنگ‌ها در تلویزیون شود. برخی مواقع نیز ممکن است تصویر رنگین کمانی شود و رنگ‌های مختلفی بر روی نمایشگر مشاهده شود، برای رفع این مشکل نیز بهتر است پنل را بررسی کنید و در صورت نیاز، آن را تعویض کنید.

بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال ای دی سامسونگ و قرمز شدن تصویر

یکی دیگر از مواردی که ممکن است باعث به هم ریختن تصویر تلویزیون سامسونگ شود، روشن بودن دائمی یک پیکسل است. این مورد می‌تواند باعث قرمز رنگ شدن تصور شود، یعنی در این حالت نقطه‌های قرمز رنگی تو تصاویر دیده می‎شود. همچنین در صورتی که ترانزیستورها برق دریافت نکنند، نور از لایه RGB و به این ترتیب، پیکسل مورد نظر قرمز می‎شود. برای تعمیر این مشکل تلویزیون، پیکسل‌های معیوب را گرم می‌کنند تا مشکل رنگ آن برطرف شود.

اصلی‌ترین  دلیل آبی شدن و بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال ای دی سامسونگ

اصلی‌ترین دلیل آبی شدن تلویزیون، دقیقا مانند قرمز و سبز شدن نمایشگر است، سوختن پیکسل‌های تلویزیون است. مشکل آبی شدن تصاویر در تلویزیون‌ها با بررسی و عیب یابی دقیق دستگاه توسط کارشناسان امکان پذیر است. البته در صورتی که تلویزیون به دلیل سوختگی‌های پیکسل آبی نشده باشد، موارد مهم دیگری نیز وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خرابی پنل اشاره کرد. در ادامه سایر دلایل آبی شدن و بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال ای دی سامسونگ را بررسی می‌کنیم.

  • خرابی پنل دستگاه تلویزیون یکی از از مواردی است که می‌تواند نقش ویژه‌ای در تغییر رنگ تصاویر نمایشگر داشته باشد
  • وارد شدن هر نوع ضربه به تلویزیون، می‌تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد نمایشگر و در نتیجه باعث آسیب دیدگی تلویزیون می‎شود.
  • مغناطیسی شدن یکی دیگر از دلایل مهمی است که به مرور و با گذشت زمان می‌تواند باعث آسیب دیدگی جدی تلویزیون شود. این موضوع صرفا در حالت نزدیکی آهنربا به تلویزیون اتفاق نمی‌افتد و وجود هرگونه میدان مغناطیسی می‌تواند باعث ایجاد این مشکل شود
  • بررسی دقیق نمایشگر می‌تواند مهم‌ترین و اصلی‌ترین علت آبی شدن رنگ تلویزیون که گاهی ناشی از خرابی پنل یا فلت‌ها است را مشخص کند

دلیل سیاه شدن رنگ تلویزیون

یکی دیگر از حالت‌های بهم ریختگی رنگ در تلویزیون LED سامسونگ سیاه شدن نمایشگر است. دقت داشته باشید که در صورتی که عیب یابی این مشکل و مراحل تعمیر آن به درستی انجام نشود، نیازی به صرف هزینه‌های سنگین برای رفع عیب و تعمیر این مشکل وجود خواهد داشت. از طرفی عدم توجه به این مشکل، می‌تواند باعث افزایش هاله سیاه رنگ تلویزیون و در نتیجه افزایش هر چه بیشتر تعمیرات آن شود. از عمده دلایل این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ابتدا باید مطمئن شوید که پیکسل‌های تلویزیون نسوخته‌اند
  • همچنین در صورت وجود این مشکل، ریشه یابی اساسی علت سوختن پیکسل نکته مهمی است که انجام مراحل آن صرفا توسط تعمیرکاران مجرب تعمیر تلویزیون سامسونگ امکان‌پذیر است
  • خرابی پنل تلویزیون یکی دیگر از دلایل بسیار مهم و رایج برای ایجاد تیرگی و بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال ای دی سامسونگ است
  • احتمال ایجاد خط افقی یا خط عمودی در صورت قرارگرفتن تلویزیون در مجاورت گرما
  • استفاده مداوم و روشن بودن بدون وقفه دستگاه نیز می‌تواند یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل در تلویزیون‌های سامسونگ باشد
  • وارد شدن ضربه به بخش یا ناحیه خاصی از نمایشگر نیز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد لکه‌های سیاه رنگ کوچک یا بزرگ به شما آید

روش‌های عیب یابی بهم‌ ریختگی رنگ در تلویزیون ال‌ ای‌‌ دی سامسونگ

در صورتی که علت به هم ریختن تصویر تلویزیون شما ناشی از خرابی پنل دستگاه باشد، باید نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید. باید به این موضوع توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد امکان تعمیر پنل دستگاه وجود ندارد.

پس از عیب یابی تلویزیون و تشخیص خرابی بک لایت که به علت روشن ماندن طولانی مدت تلویزیون رخ می‌دهد، کارشناسان نسبت به ترمیم این قطعه اقدام می‌کنند. برطرف شدن مشکل سوختن پیکسل‌ها که از جمله مشکلات رایج در بهم ریختگی رنگ‌ها به شمار می‌آید، با اصلاح پیکسل یا تعویض آن امکان‌پذیر است.

مشکل تیره یا روشن بودن تصاویر که به علت خرابی بک لایت رخ می‌دهد، با ترمیم آن به سادگی امکان‌پذیر است و در این صورت دیگر نیازی به تعویض پنل وجود ندارد. خرابی بک لایت همچنین می‌تواند اصلی‌ترین عامل در ایجاد رنگ اضافه روی صفحه نمایشگر و هنگام نمایش تصاویر باشد.

سخن پایانی

در این مطلب با بررسی نکات و دلایل بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال ای دی سامسونگ همراه شما بودیم و برخی از مهمترین راهکارها برای حل این مشکل را نیز بیان کردیم. به هم ریختگی رنگ یکی از مواردی است که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و امکان ادامه استفاده از تلویزیون را از شما سلب کند. اما باید دقت داشته باشید که این مشکل در بسیاری از موارد قابل حل است و بهتر است پیش از بیشتر شدن مشکل به یک تعمیرکار یا نمایندگی های مجاز تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ مانند دیبا پشتیبان ایرانیان مراجعه کنید. در صورتی که به بروز این عیب بی‌توجهی کنید، ممکن است هزینه‌های تعمیرات شما بیشتر از قبل شود یا دیگر امکان تعمیر دستگاه وجود نداشته باشد.

دیدگاه کاربران

@mahmoud۲۱۱۱۰۷۸۱۴:۳۳:۵۷ ۱۴۰۰/۵/۳
میدان مغناطیسی تو led ها و lcd ها باعث بهم ریختن رنگها نمیشه و فقط تو crt ها این مشکل رو بوجود میاورد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین