هشدار قرمز هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع دماهای بالاتر از ۵۰ درجه

اجتماعی،   4000502038

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در این استان، هشدار سطح قرمز صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مسجدسلیمان، بهبهان، هندیجان و شادگان، وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر در بستان، دشت آزدگان ، هویزه، شوش، کرخه، هفتکل، آبادان ، خرمشهر، اهواز، حمیدیه، کارون، باوی، امیدیه، رامشیر، رامهرمز، آغاجاری، شوشتر، دزفول، گتوند، اندیمشک و ماهشهر در این ۲ روز پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد:تا اواخر وقت فردا یکشنبه وزش باد در برخی از مناطق غربی، جنوبی و مرکزی خوزستان متوسط خواهد بود و احتمال برخاستن گرد و غبار محلی و موقتی در ساعاتی از بعدازظهرها در مناطق غربی، جنوب غربی و مرکزی استان وجود دارد.

محمد سبزه زاری بیان کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به دلیل جنوبی شدن جریانات برای ساعاتی افزایش رطوبت و شرجی در مناطق ساحلی و مرکزی خوزستان مورد انتظار است.

طوی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شوش با ۴۹.۲ و ایذه با ۲۴.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند؛ حداکثر دمای اهواز در این مدت به ۴۷.۱ و حداقل به ۳۲.۳درجه سانتیگراد رسیده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به استقرار توده هوای گرم و خطر گرمازدگی از روز پنجشنبه ۱۷ تیر در استان هشدار سطح قرمز صادر کرده بود که بر این اساس  ادارات ۱۸ شهرستان روز شنبه ۱۹ تیر تعطیل اعلام شدند.