واکسیناسیون به ایستگاه رانندگان تاکسی رسید

اجتماعی،   4000502020

تعداد زیادی از رانندگان تاکسی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. مدیران بارها برای اینکه رانندگان در اولویت دریافت واکسن قرار بگیرند نامه نگاری کردند و بالاخره قرار شد از ۲ روز آینده واکسیناسیون رانندگان تاکسی آغاز شود.

واکسیناسیون به ایستگاه رانندگان تاکسی رسید

 از اسفند سال 98 تاکنون تعداد زیادی از رانندگان تاکسی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش فارس، بارها مدیران تاکید کردند که وزارت بهداشت این قشر از جامعه را در اولویت دریافت واکسن قرار دهند و در نهایت با پیگیری های انجام شده قرار شد از روز دوشنبه واکسیناسیون رانندگان تاکسی آغاز شود.

محمد روشنی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آغاز واکسیناسیون ۲۰ هزار راننده تاکسی از دوشنبه  4 مرداد خبر داد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران  با بیان اینکه در فاز اول ۲۰ هزار راننده تاکسی واکسینه می‌شوند و بعد از آن مابقی رانندگان واکسن دریافت می کنند ادامه داد: براساس پروتکلی که تدوین کردیم، از آنجایی که افراد بالای ۶۰ سال تاکنون توسط خود وزارت بهداشت واکسن دریافت کردند ما در فاز اول رانندگان ۵۰ تا ۶۰ سال، بعد از آن ۴۰ تا ۵۰ سال و با همین ترتیب رانندگان دیگر  را برای دریافت واکسن فراخوان می‌دهیم.

نامه نگاری های در خصوص واکسیناسیون رانندگان تاکسی؛ اتوبوس و مترو انجام شد و بارها جلساتی در این باره برگزار شد.سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران  در این باره گفت: جلسه‌ای اخیراً با مسؤولان وزارت بهداشت برگزار شده و دوستان قول مساعد داده‌اند که به زودی واکسن‌های مورد نیاز را برای این منظور اختصاص دهند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد:  جلساتی در این باره برگزار شده  و قرار شده ما مکان‌های واکسیناسیون، اطلاعات و لیست مورد نظر را به دوستان ارائه کنیم و به احتمال زیاد واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل عمومی از  این هفته آغاز می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: تعداد رانندگان حمل و نقل عمومی جهت واکسیناسیون حدود 100 هزار نفر در نظر گرفته شده که 80 هزار نفر آنها راننده تاکسی هستند.

البته در مقطعی در شهرداری تهران واکسن خواری رخ داد و اعضای شورای شهر تهران در این زمینه ورود کرده و خواستار شفافیت شدند. البته شهرداری به صورت نصفه و نیمه در این زمینه اطلاع رسانی کرد. 

تعداد زیادی از رانندگان تاکسی بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند/پیگیریم این افراد در اولویت قرار گیرند

پیروز حناچی، شهردار تهران درباره تزریق واکسن پاکبان‌ها به برخی پرسنل شهرداری گفت: دستورالعملی که ارائه کرده بودیم خیلی کلی بود و جزئی به مساله نپرداخته بودیم و این ایراد به ما وارد است و آن را حل کردیم. 

وی ادامه داد: از مدیران کسی واکسن تزریق نکرده است. متاسفانه تلفات زیادی در حوزه تاکسیرانی داشتیم که آن‌ها را لحاظ نکرده بودیم و در حال پیگیری هستیم که حتما واکسیناسیون رانندگان تاکسی انجام شود. تاکنون تعداد زیادی از رانندگان تاکسی در اثر کرونا فوت شدند که نقش زیادی هم در انتشار ویروس دارند. 

شهردار تهران گفت: در تهران شیوه توزیع واکسن متفاوت بوده است و این تفاوت که در توزیع واکسن دیده می‌شود به همین دلیل است. البته رابطه شهرداری‌های مناطق هم با دانشگاه‌های علوم پزشکی در این مورد تاثیرگذار است چرا که رابطه نزدیکی با هم دارند. 

حناچی افزود: نظارت فنی به شرکت شهر سالم واگذار شده است.

کدام رانندگان مشمول دریافت واکسن می شوند؟

هر راننده تاکسی که دارای پروانه فعالیت باشد مشمول دریافت واکسن کرونا خواهد بود و با احتساب راننده های کمکی حدود ۴۰۰ هزار راننده تاکسی مشمول دریافت واکسن کرونا خواهند بود.

مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در این باره گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی و همچنین در حوزه تاکسیرانی پروتکل های بهداشتی رعایت می شود، اما از آنجایی که به طور میانگین هر راننده تاکسی در روز ۸۰ مسافر را جا به جا می کند و بیشتر مسافران هم در پرداخت کرایه از وجه نقد استفاده می کنند، این موضوع می تواند عامل موثری در افزایش شیوع کرونا در بین رانندگان تاکسی باشد.

 عامل مهمی که می تواند جلوی سرایت کرونا در بین رانندگان تاکسی را کاهش دهد، تزریق واکسن است

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اعلام کرد: علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی چه توسط رانندگان تاکسی و چه مسافران، عامل مهمی که می تواند جلوی سرایت کرونا در بین رانندگان تاکسی را کاهش دهد، تزریق واکسن است.

ضامنی تصریح کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سهم حمل و نقل عمومی در انتقال و توسعه چرخه کرونا ویروس بیش از ۲۶ درصد است.

وی افزود: بنابراین برای در اولویت قرار دادن رانندگان تاکسی از طریق وزارت کشور و همین طور اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور پیگری هایی که از سال گذشته انجام شد در نهایت رییس جمهوری دستور مساعد برای اینکه این قشر و رانندگان حمل و نقل انبوه در اولویت سوم قرار بگیرند را دادند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور  گفت: امیدواریم در مردادماه براساس اولویت سوم هرچه زودتر تزریق واکسن برای رانندگان تاکسی آغاز شود تا کمتر شاهد فوت این قشر زحمت کش باشیم.

وی بیان کرد: هر راننده تاکسی که دارای پروانه فعالیت باشد مشمول دریافت واکسن کرونا خواهد بود و با احتساب راننده های کمکی حدود ۴۰۰ هزار راننده تاکسی مشمول دریافت واکسن کرونا خواهند بود و همچنین ما این آمادگی را داریم که وزارت بهداشت را برای شناسایی رانندگان تاکسی کمک و همراهی کنیم.

برخی از اعضای شورای شهر تهران معتقدند بودند که رانندگان تاکسی  به دلیل کار کردن در فضای بسته مقدم تر از پاکبانان برای دریافت واکسن بودند. 

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران  در این باره گفت: رانندگان تاکسی و همچنین رانندگان اتوبوس در اولویت های نخست دریافت واکسن  نبودند و باید رانندگان اتوبوس، تاکسی و همچنین پرسنل دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری که با مردم در ارتباط بیشتری هستند، در اولویت دریافت واکسن قرار می گرفتند.

وی با بیان اینکه حتی به نظرم رانندگان تاکسی به دلیل کار کردن در فضای بسته مقدم تر از پاکبانان برای دریافت واکسن بودند، افزود: قرار بود که بخش خصوصی هم در تأمین واکسن کمک کند، اما به دلیل مشکلاتی که وجود دارد فعلا نمی‌توانند بخش خصوصی این کار را انجام دهند و ما هم فعلا طرح خرید واکسن توسط شهرداری را از دستورکار خارج کردیم، اما اگر امکانات دوباره فراهم شود و تأییدیه‌های لازم داده شود، به فوریت این طرح به صحن شورا آمده و بحث و بررسی در باره آن انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، قرار است از 2 روز آینده واکسیناسیون رانندگان تاکسی آغاز شود حال باید دید چه زمان نوبت رانندگان اتوبوس و مترو می شود؟

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین