مقام لبنانی: آمریکا لبنان را محاصره کرده و اشک تمساح می‌ریزد

جهان،   4000430035

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت، همه می‌دانند که دولت آمریکا لبنان را تحریم و محاصره کرده و در عین حال همدردی کاذبی با ملت این کشور از خود نشان می‌دهد.

مقام لبنانی: آمریکا لبنان را محاصره کرده و اشک تمساح می‌ریزد

به گزارش فارس، شیخ «علی الخطیب» نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه‌های امروز (چهارشنبه) نماز عید قربان به بیان آخرین تحولات این کشور پرداخت.

بر اساس گزارش وب‌سابت «العهد»، شیخ الخطیب از مسؤولان لبنانی خواست برای یک بار هم که شده به مسؤولیت‌های خود عمل کنند و با توافق هر چه زودتر برای تشکیل دولت، از رنج مردم بکاهند.

وی افزود، وظیفه ملی آن است که برای آنچه می‌توان نجات داد تلاش کرد نه اینکه عده‌ای دنبال سهمیه‌های جدید و دستاوردهای انتخاباتی برای مرحله بعد باشند.

الخطیب تأکید کرد، همه می‌دانند که دولت آمریکا لبنان را تحریم و محاصره کرده و سیاستمداران لبنانی را تحت فشار قرار می‌دهد تا از باز شدن درهای لبنان به روی سوریه، روسیه، ایران و چین جلوگیری کند. آمریکا در عین حال همدردی کاذبی با ملت لبنان از خود نشان می‌دهد و در حالی که کاملا از متحد صهیونیستی خود جانبداری می‌کند به دروغ از نگرانی خود نسبت به منافع لبنانی‌ها سخن می‌گوید.

وی در ادامه گفت، محور مقاومت دستاوردهای بزرگی در مقابله با محور شرارت داشته، محوری که قوای استعماری آن را رهبری می‌کنند و قصد دارند منطقه را بار دیگر به دوره قیمومیت برگردانند. پروژه این قوای استعماری در تخریب لبنان، سوریه و عراق شکست خورد و آرزوی آنها برای ایجاد «اسرائیل بزرگ» با شکست طرح موسوم به «معامله قرن»، تلاش‌ها برای یهودی‌سازی قدس و از سوی دیگر پیروزی مقاومت در نبرد «سیف القدس» نابود شد.

الخطیب تأکید کرد: امروز با صحنه شکست استعمار جدید در کشورمان روبرو هستیم و این باعث شده پس از شکست قدرت نظامی برای تسلیم کردن ملت و کشور ما، از قدرت نرم بر پایه فشارهای اقتصادی و سیاسی استفاده کنند.

وی در پایان گفت، آنچه مقاومت و ملت در نبردهای نظامی به دست آورد در محاصره ، جنگ گرسنگی و تحریک علیه مقاومت از دست نخواهد رفت. تنها گزینه کشورهای و ملت‌های محور مقاومت ایستادگی و همبستگی بیشتر است و پایان این نبرد، پیروزی با نابودی پایگاه اصلی استعمار یعنی رژیم صهیونیستی است.

لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد  انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

«سعد الحریری» که در اول آبانماه سال گذشته (۱۳۹۹) مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان شده بود، پس از ۹ ماه در ۲۴ تیرماه (پنجشنبه گذشته) انصراف خود را از تشکیل دولت اعلام کرد تا لبنان در اوضاع نابسان کنونی، بار دیگر وارد گردونه سردرگمی شود.

دولت آمریکا مدتی است از ترس افزایش قدرت حزب‌الله و متحدان آن ، دست به اقداماتی از جمله تروریست خواندن حزب‌الله و تحریم‌های مالی و اقتصادی آن زده است تا با اعمال فشار به دولت لبنان، آن هم در سایه تداوم تظاهرات چند ماهه و پس از آن شیوع کرونا، همه مشکلات را به حزب‌الله گره زده و این جنبش را مسبب مشکلات لبنان معرفی کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین