احمد توکلی: باید هم از کوپن خوشتان نیاید، سیر که از گرسنه خبر ندارد!

گروه سیاسی الف،   4000429119 ۷۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی ، رییس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در یادداشتی به دفاع دوباره از توزیع کوپن برای تامین حداقل نیازهای اقشار ضعیف جامعه پرداخته و نسبت به بی توجهی دولت و رییس جمهور به این امر انتقاد کرده است.

احمد توکلی: باید هم از کوپن خوشتان نیاید، سیر که از گرسنه خبر ندارد!


« پس از آن که در مصاحبه‌ای به دولت آینده، آقای دکتر رئیسی، موکدا توصیه کردم که با کارت هوشمند، حداقل نیاز خانواده های رکود و تورم زده را تا حل معضلات و گشایش عمومی تضمین کند، دوستی از سر خیرخواهی این کار را گداپروری شمرد و خواستار حل اساسی مشکل شد که برقراری عدل است. این یادداشت در توضیح و دفاع از طرح پیشنهادی است در حد حوصله جا و زمان مربوط به یک پست.

 دولت عدل دولتی است که واقعیت را می‌بیند و برای آن چاره می‌جوید. وقتی ۳۰ و اندی سال پیروی از نسخه IMF برای مردم چاره ساز معرفی می شود، و بجای امر به معروف و نهی از منکر از تملق و چاپلوسی استقبال می شود، و اشرار به تدریج مناصب را تصاحب میکنند حاصل کار، فقر گسترده و عمیق است.

دولت عدالت طلب و عاقل چشم بر این واقعیت نمی بندد، بلکه درست به خاطر تبدیل نشدن فقیران دست ساز سیاستمداران شیفته و یا مقهور غرب، به  گدایان خیابانی، تامین حداقل نیاز به غذا و بهداشت و درمان و آموزش عمومی را برای مستضعفان بر عهده میگیرد و با حفظ عزت نفس آنان به آن ها میرسانند تا فرصت برای تغییرات متناسب با نجات و عادلانه فراهم آید. 

طی سال‌های گذشته آقای روحانی در برابر قانون ایستاد و می‌گفت من از کوپن بدم می آید! پاسخ ما این بود: باید هم شما از کوپن خوشتان نیاید. سیر که از حال گرسنه خبر ندارد! حتی از دنیا نیز بی خبرند. مثلا نمی‌دانند که آمریکا  از ۱۹۳۹ تا امروز به بخشی از مردم خویش کوپن غذا(Food Stamp)  می‌دهد. مقدار و پوشش این یارانه با رکود و رونق بالا و پایین می‌رود. نمودار را نگاه کنید. 

 

 

   جدول آمریکائی‌هایی که  طی سالهای متمادی کارت هوشمند غذا میگیرند. بالاترین درصد 15.1 درصد جمعیت کل در سال 2013 بوده است 

در سال ۲۰۱۳ که بالاترین یارانه داده شد. ۴۷ میلیون و ۵۳۶ هزار آمریکایی کارت هوشمند غذا  داشتند که با آن فقط می‌توانستند اقلام خاصی را بخرند تا در دام فقر دائم  نمانند. آن‌ها جاهلانه نمی‌گفتند کوپنیسم،کمونیسم است.

هزینه سالانه دولت فدرال آمریکا برای حمایت غذایی با کارت هوشمند. بالاترین مقدار 80 میلیارد دلار در 2013


 وقتی می‌گفتیم لااقل کار غلط آقای  احمدی نژاد را در پرداخت یارانه سرانه، با نام دروغین یارانه هدفمند ادامه ندهید. بهانه می‌آوردند که تفکیک دارا و ندار ممکن نیست، گفتیم از ۱۴۰۰ سال پیش مسلمانها زکات را به دست مستحقان میرسانند، چگونه این واجب را انجام می‌داده‌اند؟  آمریکا  چگونه  این فقیران را شناسایی می‌کند؟ 

 به دولت آقای روحانی راه‌حل دادیم که همه ایرانیان حساب بانکی دارند با بررسی گردش مالی آن‌ها هم مستحقان دریافت مالیات منفی(یارانه) و هم شایستگان پرداخت مالیات مثبت آشکار می‌شوند  و دست خائنان به مردم که از دادن مالیات فرار می‌کنند، نیز رو می‌گردد. پاسخ آقای روحانی این بود که حساب بانکی حیاط خلوت مردم است، ما به حیاط خلوت مردم سرک نمی‌کشیم!

اما مردم متوسط و مستضعف حیاط خلوت ندارند. این موضعگیری‌ ایشان برای خوشایند سرمایه‌داران لاابالی و وطن گریز و سنگدل است حتی نه همه سرمایه‌داران. چرا که سرمایه‌دارانی که حتی اندک مهری به وطن و احساس انسانی کمی نسبت به مردم و عقاید معمولی  دینی داشته باشند، اولا آن قدر تعهد دارند که مال حرام ۸۰ میلیون ایرانی از گلویشان پایین نرود (البته اگر فساد، کار را دشوار نکند.) ثانیا آنان جهان دیده اند و می‌دانند که تحت عنوان (Exchange of Information for Tax Purposes) از سال ۲۰۰۰ تا کنون دولت‌‌ها نه تنها حساب های اتباع خود را برای مقاصد مالیاتی، مراقبت می‌کنند؛ بلکه در قراردادهای دو و چند جانبه اطلاعات اتباع یکدیگر را مبادله می‌نمایند. 

 الان ۱۶۲ کشور در این فرایند شریک‌اند. آقای روحانی نمی‌دانست و حتی پس از بیانیه رسمی دیده‌بان شفافیت و عدالت در شرح اجلاس دوسالانه در این زمینه و استدلال قویم بر ضرورت تشخیص و تمیز تهیدستان از زراندوزان یا ثروتمندان، و پرداخت یارانه به دسته نخست و دریافت مالیات از دو دسته دیگر که در تمکن مالی یکسان هستند، بر موضع نادرست و غیرعلمی خویش اصرار ورزید و از این طریق اقدامات یارانه‌ای دولت خویش را نیز  بیشتر نصیب رانت‌خواران کرد، تا تنگدستان. 

رسیدگی به مستضعفان گداپروری نیست؛ بلکه جبران آبرومندانه حداقل نیاز قربانیان چند دهه اخیر است. قربانیان انحرافات فکری یا غفلت برخی علمای اقتصاد و عالمان دین توجیه‌گر سرمایه‌داری رباخوار، کژمنشی اشرافیت دولتی یا دینی و زیاده‌خواهی‌های تجملگرایان خانوادگی و تباری و یا قبیلگی سیاسی.

از حق مستضعفان دفاع کنید!  »

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۰۴۵۱۰۰۹:۰۷:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۳۰
اقای دکتر توکلی .. جلوی دزدی و فساد اقا زاده ها و فساد اداری را بگیرید دولت را کوچک کنید کوپن پیشکشتان ..
ناشناس۲۱۰۵۶۰۸۱۹:۱۴:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۳۰
مشکلات کشور بزرگتر از تقسیم غذا بین مردم است. برای علاج بیماری آسپرین تجویز نمی شود. برای علاج بیماری باید جراحی صورت گیرد.
ناشناس۲۱۰۵۶۳۲۱۹:۳۱:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۳۰
تا دیر نشده، باید بسیاری از سیاستهای داخلی و خارجی اصلاح شوند.
ناشناس۲۱۰۵۶۳۷۱۹:۳۸:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۳۰
نتها غذا نیست، مردم پول ندارند دکتر رفته و دارو بخرند، مردم بی کارند، مردم پول ندارند اجاره خانه بدهند،مردم آب کافی برای شرب و کشاورزی ندارند، مردم دایما در مرز بی برقی و بی گازی و.. زندگی می کنند، 90 % مردم هنوز یک دوز واکسن هم دریافت نکرده اند...
ناشناس۲۱۰۵۷۷۰۲۱:۳۶:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۳۰
هر چیزی جای خودش نمیشه به مریض اورژانسی بگی قرص آهن بخور وقتی خونریزی وریدی داره باید بهش خون تزریق کرد شرایط حاد امروز از زمان بعد جنگ یعنی دوران مثلا سازندگی و اصلاحات و.. از همین لیبرالهای غربگرای اشرافی نشات گرفته زیاد سر و صدا نکنین لطفا
ناشناس۲۱۰۴۵۲۱۰۹:۲۰:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۳۰
به جای توزیع کوپن با کدخدا مذاکره شود تا مشکلات سریعا مرتفع گردد
ناشناس۲۱۰۵۶۱۹۱۹:۲۳:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۳۰
تا امثال تو در دولت ها باشند مشکلات هیچ وقت تمامی ندارد
ناشناس۲۱۰۵۶۳۹۱۹:۳۸:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۳۰
با سند تحول قوه قضا جول و پلاس مفسدان از هر طیف و جناح بر روی هواست
ناشناس۲۱۰۵۷۲۳۲۰:۳۹:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۳۰
خب آمریکا میخواد ما رو مثل سوریه و افغانستان و عراق و لیبی ... بکنه . انجام بدیم دستوراتش رو ؟؟!!
ناشناس۲۱۰۵۷۲۶۲۰:۴۴:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۳۰
دفعه قبلی مشکلات سریع مرتفع گردید؟!
ناشناس۲۱۰۵۷۵۶۲۱:۱۹:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۳۰
اگر با مذاکره مشکلات حل میشود پس چرا با مذاکره مشکلات بیشتر شد!؟
abbas۲۱۰۴۵۲۲۰۹:۲۱:۲۴ ۱۴۰۰/۴/۳۰
آقای توکلی حرفتان درسته و اما و اگر نداره یه مشکلی که تو کشور ما هست اولویت بندی برای فقر زدایی نشده در نتیجه نه کمیته امداد و نه بهزیسیت نه تنها نتوانستند موفق باشند بلکه یک ساختار عریض و طویلی ایجاد کردند. تا اولویت بندی نشود و به ترتیب رعایت نگردند مسئله فقر حل نخواهد شد مثلا اینطور اولویت بندی گردد - تامین غذای کودکان - تامین غذای مادران - تامین غذای ناتوانان - تامین غذی عموم - تامین سرپناه حداقلی - تامین سرپناه و ...
ناشناس۲۱۰۴۵۲۴۰۹:۲۱:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۳۰
الان دیگه دولت دست خودتون و همفکراتونه آقای توکلی. ببینیم و تعریف کنیم. ..
ناشناس۲۱۰۴۵۲۷۰۹:۲۵:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۳۰
با عرض احترام و ادب خدمت آقای توکلی . حرف شما بسیار متین است اما در تقابل آشکار با مواضع اقتصادی شما در دهه ۶۰ است .
ناشناس۲۱۰۴۵۳۹۰۹:۳۵:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۳۰
شما باید فقر را از بین بیرید. باید مسئله تحریم های فلج کننده را حل و فصل کنید. نه اینکه مانند کشورهای کمونیستی بین مردم جیره تقسیم کنید.
mostsfa.kamali95@yahoo.com۲۱۰۴۵۴۴۰۹:۳۷:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۳۰
شهید مظلوم بهشتی:تعاونی ها را در جهت رفاه حال محرومان جامعه گسترش دهیم اقتصاد کشور بر سه اصل دولتی تعاونی وآزاد استوار است بخش تعاون میتواند اهرمی قوی برای اجرای اقتصاد عدالت محور باشد دولت آقای رییسی از این بخش مغفول مانده نهایت استفاده را بنمایند
ناشناس۲۱۰۴۵۴۹۰۹:۴۰:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۳۰
گیرم بین مردم غذا تقسیم کنید، آب را هم می خواهید جیره بندی کنید؟ گرانی و کمبود مسکن را هم می خواهید جیره بندی کنید؟ با این بی کاری فزاینده چه کار می خواهید بکنید؟ با مشکل ازدواج و سرخوردگی جوانان می خواهید چه کار کنید؟
ناشناس۲۱۰۴۵۵۴۰۹:۴۳:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۳۰
تنها راه نجات کشور و انقلاب و برون رفت از مشکلات اجرای قوانین مشروعیت سنجی اموال و اجرای قانون اعاده اموال نامشروع می باشد سیرانی که از گرسنگان خبر ندارند و به ثروت های افسانه ای ..رسیده اند
ناشناس۲۱۰۴۵۵۷۰۹:۴۴:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۳۰
باید بین حداقل 60 میلیون افراد زیر خط فقر، غذا تقسیم کنید. بودجه اش را از کجا می خواهید تامین کنید؟ آیا این همین طرح دادن یارانه معیشتی محسن رضایی، قاض زاده هاشمی.. در ایام انتخابات اخیر نیست؟
ناشناس۲۱۰۴۵۶۰۰۹:۴۵:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۳۰
شما اگر در مجمع تشخیص مصلحت FATF را تصویب می کردید، اکنون بسیاری از مشکلات اقتصادی را نداشتیم.
ناشناس۲۱۰۴۵۶۹۰۹:۴۹:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۳۰
بارها گفتیم این دولت از عمد آمد تا ایران را عقب براند ولی آیا محاکمه ای وجود خواهد داشت؟
ناشناس۲۱۰۴۸۲۲۱۲:۰۰:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۳۰
یک کم صبر کنید . فکر نکنید قراره این دولت جدید همه چی را گل و بلبل کنه. توی این سالها هر دوره بدتر از قبل شده
ناشناس۲۱۰۴۸۲۸۱۲:۰۶:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۳۰
آقای دکتر توکلی، سرطان را با تجویز مسکن درمان نمی کنند.
ناشناس۲۱۰۴۸۵۵۱۲:۱۵:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۳۰
از نمایندگان مجلس.. درخواست میشود طرح ممنوع الخروجی دولت و مدیران هشت ساله اش را هرچه سریعتر عملیاتی نمایند تا مرغان از قفس نپریده و به ریش همه نخندیده اند
ناشناس۲۱۰۴۸۷۰۱۲:۱۸:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۳۰
ببینیم دولت بعد چه گلی به سرمان میزند.
ناشناس۲۱۰۴۸۸۹۱۲:۲۳:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۳۰
درود و دو صد بدرود بر جناب دکتر توکلی که در زمانی که همه مهر خاموشی بر لب زده اند چندین سال است یک تنه هم جلوگیری از بسیاری فسادها و تخلفات نمودند و هم بسیاری از فسادها را برملا نمودند و زیاده خوران زیادی را روانه دادگاه ها نمودند
ناشناس۲۱۰۴۹۶۴۱۲:۵۵:۳۹ ۱۴۰۰/۴/۳۰
منفی ها از پاستور هستند یا از تیرانا و یا عربستان
ناشناس۲۱۰۴۶۲۵۱۰:۱۹:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۳۰
چرا تفکرات کوپنی هنوز باید گزینه اصلی قوت مردم باشد.تازمانی که بجای حل مشکلات مردم و رونق اقتصاد فکراقتصاد بسته وجود دارد.فکر آقایان فراتر از کوپن و جیره بندی نمی رود.مثلا درمورد بنزین اگر مصرف سوخت خودروها از۱۲ به۹ درصد برسد نیازی به سهمیه بندی نیست..دنیا این شکلی برنامه ریزی میکند .ما رو به عقب حرکت میکنیم
ناشناس۲۱۰۴۶۲۹۱۰:۲۱:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۳۰
روحانی غربزده نابلد که تمام معایب غرب را داشت ، بدون داشتن مزایای غرب...یک فاجعه به تمام معنا بزرگتر از تمام بلایای طبیعی... واقعیت اینست حال مدافعان کلید توجیه گر خوبی هستند.
ناشناس۲۱۰۴۶۳۵۱۰:۲۴:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۳۰
گدا پروری تا کی مردم کار شرافتمندانه میخوان که کفاف زندگی را بکند 60 درصد زیر خط فقر هستند این کوپن ها در غرب هم داده میشود اما به اندازه کافی کار که کفاف زندگی را بدهد هم وجود دارد این کسانی که کار نمیکنند و یا اعتیاد دارند بیشتر متقاضی هستند
ناشناس۲۱۰۴۶۴۳۱۰:۲۷:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۳۰
روحانی یک تنه کمر به نابودی ایران بست
ناشناس۲۱۰۴۸۱۵۱۱:۵۸:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۳۰
روحانی تنها یکی از مقامات است.
محمدرضا۲۱۰۴۸۶۶۱۲:۱۷:۵۹ ۱۴۰۰/۴/۳۰
فقط روحانی مسئول نیست و انداختن مسئولیت کلیه مشکلات به گردن روحانی آدرس غلط دادن است..
ناشناس۲۱۰۵۰۰۵۱۳:۱۴:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۳۰
همه مسئولين در همه قوا طى اين سالها مسئول وضعيت كنونى هستند…همه و همه و همه
ناشناس۲۱۰۵۶۲۱۱۹:۲۶:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۳۰
مسوولین دیگر که می‌گویی اندازه کاری که دولت دارد کارایی ندارن
ناشناس۲۱۰۵۵۹۶۱۹:۰۲:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۳۰
از حسن و اسحاق ملولیم
ناشناس۲۱۰۴۶۶۱۱۰:۳۴:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۳۰
شیخ حسن خودش و تبارش ثروت رانتی بدست آورده بودن و این طبقه رو نمایندگی میکردن چطور انتظار دارین دلشون برای مستضعف بسوزه
ناشناس۲۱۰۴۶۶۵۱۰:۳۶:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۳۰
حرف دلمونو زدی ..
ناشناس۲۱۰۴۶۷۳۱۰:۴۰:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۳۰
جناب توکلی امریکا اگر کوپن غذا می ده اما دارای بزرگترین اقتصاد آزاده .و معنای این کوپن توزیع غذا برای برخی افراده .اما معنای کوپن برای ایرانیان این نیست ..
ناشناس۲۱۰۴۶۸۹۱۰:۴۸:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۳۰
در ساختار سرمایه‌داری عدالت غیر ممکن است به دست بیاید. اساسا سرمایه‌داری بر مبنای اختلاف طبقاتی است چون یک عده کارگر عده دیگری می‌شوند و عملا پول پول می‌آورد. از طرفی فعلا جایگزینی برای اقتصاد بازار نداریم لذا اینجا وظیفه تنظیم‌گری دولت در روابط بین طبقات مختلف جامعه ضروری است. امیدوارم دولت جدید حداقل در این زمینه روش متفاوتی در پیش بگیرد.
ناشناس۲۱۰۴۶۹۲۱۰:۵۰:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۳۰
زبانش یادآور زبان ابوذر است.
عباس۲۱۰۴۶۹۳۱۰:۵۲:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۳۰
سلام دیدگاه درستی است. تردیدی نیست که بخشی از جامعه به حمایت فوری دست کم در حد تامین اقلام ضروری زندگی نیاز دارند. استفاده از تراکنش حساب های بانکی راه منصفانه و سریعی برای دسترسی است. برای جلوگیری از فساد و دریافت منصفانه مالیات(مالیات منفی یا مثبت) باید شماره حساب های متعدد کنونی ابطال شده و شماره حساب اختصاص یافته به هر ایرانی ترکیبی از کد ملی او و کد مشخص برای هر بانک عامل باشد.
ناشناس۲۱۰۴۷۲۵۱۱:۰۸:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۳۰
حق با ایشان است ولی دلیل این بدبختی ها ازبین نرود با کارت هم درست نمی شود..
ناشناس۲۱۰۴۷۳۶۱۱:۱۱:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۳۰
جناب آقاي توكلي سياست هاي اشتباه در سالهای گذشته موجب فقير شدن هر چه بيشتر مردم شده است اقاي روحاني سه نوع يارانه به قشر صعيف پرداخت كرد ولي انقدر فاصله غني وفقيرزياد شده كه قابل جبران نيست در کشور قشر زيادي نوكيسه با استفاده از رانت وامتيازدادنهاي غلط درجامعه بروز كرده كه اين قشر موجب نارضايتي فراوان مردم شده اند وبا دادن كوپن ويارانه قشر بزرگ فقير جامعه رمق چنداني پيدا نخواهد كرد لذا بايد سياستهاي كلي اصلاح شود تا جامعه به سمت عدالت برود
ناشناس۲۱۰۴۸۱۱۱۱:۵۶:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۳۰
کلا نقش دولت تا به حال ضربه گیر بوده. تا میتونید سر دولتها فریاد بکشید.
شهروند۲۱۰۴۸۳۰۱۲:۰۷:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۳۰
نظر آقاى توكلى كاملا درست است كوپن در اين شرايط بسيار ضرورى است متأسفم كه آقاى روحانى با پرهيز از ارائه كوپن رانت و ثروت يك عده را چند برابر كردند اما فقرا نان شب ندارند بله كوپن شايد جالب نباشد براى شما كه ولنجك نشين و سرمايه دار هستيد و از گرسنه خبر نداريد اما وقتى با بى تدبيرى مردم را در اين گرداب انداخته ايد بايد به كوپن رو بياوريد البته حيف و صد حيف اين مردم و اين سرزمين كه عاقبتشان اين شده از تاريخ و.. درس بگيريد طاقت و تحمل مردم حدى دارد.
ناشناس۲۱۰۴۹۰۵۱۲:۳۰:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۳۰
آقای توکلی کوپنیسم ناشی از سوءمدیریت است آيا مردم بانی تورم ۵۰ الی ۱۰۰ درصدی هستند آيا مردم عادی مملکت را اداره می‌کنند مسئول کیست؟
جواد۲۱۰۴۹۲۵۱۲:۳۶:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۳۰
ساده انگارانه هست فکر کنیم وضعیت فعلی مملکت توسط این دولت بوده . در این معضلات هر سه قوه و در سالیانی عقب تر دخیل بوده و هستند در بازی سیاسیون نیافتید
ناشناس۲۱۰۴۹۷۲۱۲:۵۸:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۳۰
شما اگه بتونید همین یه مورد که هرکس شماره مالیاتی داشته باشه و گردش حساب بانکها در دسترس اداره مالیات قرار بگیره رو بتونید جا بندازین. بخش مهمی از مشکلات کشور از پولشویی و اختلاس و .. حل میشه.
ناشناس۲۱۰۴۹۹۹۱۳:۱۲:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۳۰
آقای توکلی ..! کوپنی کردن اقتصاد یعنی نابودی اقتصاد و کشور حداقل یه نگاه به عراق دوران صدام بندازید متوجه میشید
ناشناس۲۱۰۵۰۰۱۱۳:۱۲:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۳۰
بايد با سيستم كارت هوشمند و صحيح مواد غذايى لازم را به مردم داد نميشود كالاى ارزان سوبسيد دار در بازار عرضه نمود زيرا هميشه طى اين همه سال شاهد بوده ايم سوداگران طماع و حريص و شيطان صفت هرنوع كالاى سوبسيد دارى را جمع اورى نموده و بصورت قاچاق به كشورهاى اطراف ميفرستند از نان گرفته تا بنزين … متاسفانه نظام و دولتها هم تا كنون ١٠ نفر از اين حريصان از خدا و مردم بيخبر را مجازات سنگين نكرده اند تا اين قاچاق گرى ريشه كن شود .. بهرحال پيشنهاد دكتر توكلى صحيح است و بهتر است با برنامه ريزى صحيح اين كار انجام شود … آقاى دكتر زنده باشى
ناشناس۲۱۰۵۰۰۹۱۳:۱۶:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۳۰
اینایی که مخالف زدین چی گیرتون اومده طرف روحانی شدین..
ناشناس۲۱۰۵۰۱۳۱۳:۱۸:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۳۰
جناب توکلی شناسایی گرسنگان کاری نداره همونا رو شناسایی کنید وبه جای اینکه مثل یارانه به همه بدید وپولش حیف ومیل بشه وهزینه سنگین رو دوش دولت بگذاره به جاش به افراد واقعا محتاج دوبرابر بدید ! برای شناسایی این افراد هم کافیه از کمیته امداد و خیرینی که تعداد زیادی افراد محتاج رو میشناسن پرس وجو بشه .
ناشناس۲۱۰۵۰۳۶۱۳:۲۹:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۳۰
..آقای توکلی شما اقتصاددان هستی؟ اصلا خود کوپن یک مفهوم مسلم با خود به همراه دارد و آن اینکه اقتصاد ورشکسته شده و تلاش در جهت سیر کردن شکم مردم با حداقلهاست ..
ناشناس۲۱۰۵۰۷۷۱۳:۵۵:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۳۰
روحانی یک فرد نیست. نماینده بخش ..ی از تفکر مردم همین کشور هست!
ناشناس۲۱۰۵۰۷۸۱۳:۵۶:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۳۰
سیستم امریکا خوب شد اینجا
ناشناس۲۱۰۵۲۸۰۱۵:۲۸:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۳۰
جناب توکلی اگر قشری رامیشناسید که نیازمند کمک هستند معرفی کنیدخانواده آنها را در اولویت شغل و تحصیل رایگان قرار دهند با کوپن دادن اولین چیزی که از بین میره شخصیت آن گروه فقیر است .
ناشناس۲۱۰۵۲۹۸۱۵:۳۶:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۳۰
پس برخی از رفتارهای دولت های غربی و خصوصاً آمریکا نیز قابل اجرا می باشد . مشکل در فرد مسئول است .
ناشناس۲۱۰۵۳۰۹۱۵:۴۱:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۳۰
تا زمانیکه بی.. بی غیرتان به اسم رییس و وزیر و مدیر بر سر کار باشند اوضاع همین است. دولت روحانی اوج بی حالی به حال ملت بود.. پر از بی کفایتی و فساد .. تا زمانیکه گزارشگران فساد بی کار و ذلیل شوند راه برای غارتگری همچنان هموار است..
ناشناس۲۱۰۵۳۲۰۱۵:۴۷:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۳۰
همه بلدند از عدل و عدالت دم بزنند.
ناشناس۲۱۰۵۳۲۲۱۵:۴۷:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۳۰
« .. سير كه از گرسنه خبر ندارد » ! تيتر درسته ! اما همه اش كه اين نيست .. تازه سواره هم از پياده خبر ندارد !!.. اما برادر هميشه هم كه اين طور نيست ! هستند افرادي كه هم سيرند و هم سواره ، اما از گرسنه و پياده هم بي خبر نيستند !! اما كسي كه به اكثر حقوق بگيران و مخصوصا بازنشستگان حقوق آن چناني مي دهد صد در صد قبول بفرما كه نه از گرسنه خبر دارد و نه از پياده !! شك نكن !!
ناشناس۲۱۰۵۳۵۰۱۵:۵۸:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۳۰
آقای توکلی برای چه خودتان را خسته می کنید؟اصلا ما گوش شنوا داریم که حرف بشنود؟چه برسد به حرفی که برای شنونده مسئولیت آوراست.ما وشما هزاران باردرخصوص مسکن و رانتخواری ودزدی ازبیت المال هشدار دادیم آیا کسی گوش کرد؟ ابدا گوش شنوایی وجود ندارد ونخواهد داشت . هرکه آمد ومسئول شد، فقط بار خودش را بست ورفت. فکرنمی کنم جای سالمی مانده باشد تا شما تذکربدهید حداقل آن را سالم نگهدارند.
ممد۲۱۰۵۳۸۶۱۶:۱۴:۳۹ ۱۴۰۰/۴/۳۰
تلاش این دولت همواره به نفع ثروتمندان ورانت خواران وبه زیان مستضعفان وپاکدستان بوده است وتوجیهات بی منطق آنهاآنقدرآبکی است که فقط پوزخند میطلبد مگرخیانت شاخ ودم دارد؟
ناشناس۲۱۰۵۳۸۷۱۶:۱۵:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۳۰
کارهای اشتباه روحانی زیاده اما این یادداشت در دل خود اشتباه های زیادی نهفته است یادمان باشد که هر کاری بخواهی انجام بدی متاسفانه افرادی بر روی مناصب مدیریتی میانی و پایین تر قرار گرفته اند که اصل اتفاق خوشایند به سرانجام نخواهد رسید قبل از اینکه از این پروژه ها رونمایی کنید به فساد برای یک بار رسیدگی کنید سپس افق ها رو روشن کنید
ناشناس۲۱۰۵۴۰۳۱۶:۳۱:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۳۰
خوب دولت به کارمندان خودش کوپن می دهد که در حال حاضر اقشار مرفه و صاحب چندین خانه می باشند و در وضعیت کرونایی هم با تعطیلی حقوق می گیرند در حالیکه این کمک ها هرگز به مردم کرد و بلوچ نمی رسد. فساد در بن دولت نشسته. با این راهها مشکل حل نمی شود. مشکل اساسی بی کفایتی رییس و مدیر و وزیر.. می باشد. هر کس فقط دنبال پست و مزایای پست می باشد و همه چشم بر فساد می بندند و هر کس فسادی را افشا کند روزگارش ..
معلم اقتصاد۲۱۰۵۴۳۸۱۶:۴۵:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۳۰
کسی با کوپن برای افراد کم درآمد مخالف نیست بشرط اینکه بجای سیاست توزیع ثروت توزیع فقر صورت نگیرد.
پرهام۲۱۰۵۴۹۵۱۷:۲۰:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۳۰
خودتان را با آمریکا مقایسه نکنید در اونجا در همین موضوع کرونا دولت به مردمش خیلی کمک کرد از کمک مالی گرفته تا بخشودگی بخشی از مالیات ها .
ناشناس۲۱۰۵۵۰۱۱۷:۲۳:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۳۰
آقای توکلی گرسنه اقتصاد پویا می خواهد و کار! نه کپن گدایی!!!
ناشناس۲۱۰۵۵۱۳۱۷:۳۴:۲۴ ۱۴۰۰/۴/۳۰
احسنت آقای توکلی
معلم بازنشسته۲۱۰۵۵۱۵۱۷:۳۶:۱۹ ۱۴۰۰/۴/۳۰
سلام آقای توکلی نکته مهم این طرح ( که به اعتقاد من نباید مدتش طولانی باشد) ^رساندن مواد پروتئینی و .. ^ به قیمت دولتی از طریق کارت هوشمنداست.. در غیر این صورت واسطه ها دسترسی مردم را به مایحتاجشان سد می کنند.
احمد۲۱۰۵۵۵۷۱۸:۱۹:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۳۰
چرا در انتهای کارون محل تلاقی با خلیج سد متحرک نمی سازند تا آب شور با آب شیرین قاطی نشود.
ناشناس۲۱۰۵۶۰۵۱۹:۱۲:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۳۰
فقط دم از عدالت می‌زنید.
ناشناس۲۱۰۵۶۸۷۲۰:۰۸:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۳۰
دکتر رئیسی انشالله کارها رو روبراه میکنند.
ناشناس۲۱۰۵۷۳۱۲۰:۴۸:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۳۰
شاید هم یک عده نگرانن که وقتی یارانه بطور مستقیم به مردم داده بشه کمتر میشه توش بخور بخور کرد!
ناشناس۲۱۰۵۷۴۰۲۰:۵۹:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۳۰
بجای اینکه مستقیم به مردم نیازمند یارانه بدن میرن یارانه غیرمستقیم میدن. مثلا دلار ارزون میدن به وارد کننده که جنس رو ارزون بده به مردم. این وسط کلی هم فساد درست میشه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین