اعتراف صهیونیست‌ها به شکست بازدارندگی اسرائیل مقابل حزب‌الله

جهان،   4000429068

یک افسر ذخیر ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی با ابراز نگرانی از افزایش قدرت نظامی حزب‌الله لبنان اعلام کرد که راه حل نظامی در مقابله با توانایی حزب‌الله موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

اعتراف صهیونیست‌ها به شکست بازدارندگی اسرائیل مقابل حزب‌الله

به گزارش الف، پایگاه خبری شبکه المیادین در گزارشی به نقل از رسانه‌های صهیونیستی نگرانی تل‌آویو از افزایش توانایی های نظامی حزب الله لبنان را مورد ارزیابی قرار داد. بر این اساس «داني سيترينوبيتش» افسر ذخیره در ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در مقاله ای که توسط وبسایت اسرائیلی «زمان» منتشر شده اظهار داشت، موشک‌های دقیقی که در اختیار حزب‌الله قرار دارد دلیل دیگری برای شکست بازدارندگی اسرائیل در برابر این حزب است.

المیادین افزود، این افسر صهیونیست در ادامه مقاله خود افزود، در حال حاضر اسرائیل و جامعه جهانی روی بهره برداری از بحران شدید داخلی لبنان حساب باز کرده تا به این ترتیب موقعیت نظامی حزب‌الله را تضعیف کند. ارزیابی اسرائیل در مرحله کنونی این است که در شرایط فعلی شروع جنگ هیچ توجیهی ندارد، اما این موضوع و تهدید حزب الله موسسه امنیتی و محافل سیاسی اسرائیل را در سال های آینده به خود مشغول می کند.

به گزارش پایگاه خبری المیادین، وی به نقل از یک منبع ارشد صهیونیستی گفت که در حال حاضر نگران کننده ترین مسئله برای اسرائیل افزایش قدرت حزب الله از طریق موشک های دقیق است که انحراف آن از هدف اصلی  به کمتر از ۱۰ متر می‌رسد. بنابراین پروژه موشک‌های دقیق حزب‌الله یک تهدید استراتژیک برای اسرائیل محسوب می شود که می‌تواند آغاز هرگونه جنگ پیشگیرانه در آینده را توجیه کند.

 در ادامه گزارش المیادین آمده است، این افسر اسرائیلی با انتقاد از عدم تمایل نظامیان ارتش اسرائیل برای آغاز حمله نظامی علیه حزب الله تصریح کرد، همین موضوع سبب شده تا حزب الله بتواند موشکهایی با این دقت بالا تولید کند و می‌داند که اسرائیل این موضوع را به عنوان یک امر مسلم و واقعی پذیرفته است. 

بر اساس این گزارش، داني سيترينوبيتش با ابراز نگرانی از افزایش قدرت موشکی مقاومت لبنان  با مطرح کردن سوالی افزود، حزب الله به چند موشک دقیق دیگر نیاز دارد تا اسرائیل را به حدی نگران کند که وادار به انجام حمله ضد لبنان شود؟

این رسانه افزود، او  سپس جنگ جولای سال ۲۰۰۶ و شکست خفت بار رژیم صهیونیستی از مقاومت لبنان و نتایجی که در این جنگ حاصل شد را یاد آوری و اعلام کرد این جنگ واقعیت جدیدی رقم زد که مهمترین آن این است که اسرائیل به شدت از انجام حمله جدید و تجاوز علیه لبنان عقب نشینی می کند.

طبق گزارش پایگاه شبکه المیادین، این افسر ذخیر صهیونیست ادامه داد، اسرائیل می داند که هرگونه حمله به زیرساخت های پروژه موشک‌های دقیق حزب‌الله بلافاصله با پاسخ متقابل حزب‌الله همراه خواهد بود که می تواند یک جنگ بسیار بی رحمانه را به وجود بیاورد. مسلم است که تعداد موشکهای دقیق حزب الله دست‌کم به صدها موشک می رسد؛ همانطور که «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در سخنان اخیر خود گفته بود.

المیادین نوشت، در ادامه مقاله این افسر اسرائیلی آمده است، مسئولان اسرائیلی و نظامیان آن و نیز شهرک‌نشینان توجه بالایی به سخنان دبیرکل حزب‌الله دارند و می دانند که او دروغ نمی گوید. البته حزب‌الله در حقیقت برای این که خسارت‌های بی‌سابقه‌ای به اسرائیل وارد کند تنها نیاز به ده‌ها موشک دقیق دارد.

 به گزارش المیادین، وی در پایان درباره راه حلی که رژیم صهیونیستی برای مقابله با تهدیدات حزب‌الله در نظرگرفته اظهار داشت که راه حل نظامی در مقابله با قدرت حزب‌الله موفقیت‌آمیز نخواهد بود و موضوع مقابله با این حزب بستگی به قدرت جامعه بین المللی و اسرائیل در بهره‌برداری از بحران داخلی بی‌سابقه لبنان دارد تا بتوانند خسارت‌های زیادی به حزب‌الله وارد کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین