نشست دوجانبه روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران و روسیه

اجتماعی،   4000429047

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بر ضرورت ارتقاء تعاملات و همکاری‌های دو جانبه به منظور تبادل سریع اطلاعات بین پلیس‌های تخصصی جمهوری اسلامی ایران و روسیه، تاکید کرد.

نشست دوجانبه روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران و روسیه

به گزارش ایرنا از  پایگاه خبری پلیس، «سردار مجید کریمی» در نشست دوجانبه روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران و روسیه (ویدئو کنفرانس) اظهار کرد: امیدوارم با همکاری متقابل اقدامات مطلوب و مناسبی را در راستای مقابله با قاچاق مواد مخدر، در سطح دو کشور و منطقه شاهد باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه به حجم بسیار بالای تولید مواد مخدر در کشور افغانستان اشاره و تصریح کرد: حدود دو سال است در کشور افغانستان علاوه بر تولید مواد مخدر سنتی از جمله تریاک، مرفین و هروئین متاسفانه شاهد تولید مواد روانگردان متامفتامین(شیشه) به علت به صرفه بودن و قیمت پایین تولید در این کشور و بازار مناسب آن در کشورهای اروپایی، جنوب غرب و شرق آسیا هستیم؛ به طوری که در سال ۲۰۲۰ توانستیم ۲۱ تن متامفتامین(شیشه) تولید شده در افغانستان را در مرزهای شرقی جمهوری اسلامی ایران، کشف کنیم.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش ۲۵ درصدی آمار کشفیات مواد مخدر در سال ۲۰۲۰ میلادی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی توسط جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطر نشان کرد : در سال ۲۰۲۰ میلادی با جانفشانی و از خودگذشتگی مثال زدنی همکارانم در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، علیرغم مجهز بودن قاچاقچیان به سلاح های پیشرفته خوشبختانه موفق به کشف بیش از ۱۰۰۰تن انواع مواد مخدر در ایران اسلامی شدیم که این در نوع خود یک رکورد بی سابقه محسوب می شود.

وی در ادامه به وجود بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و پاکستان اشاره و اضافه کرد: بخش زیادی از مشکلات جمهوری اسلامی ایران مربوط به مرزهای مشترک با کشور افغانستان است که متاسفانه به دلایل مختلف از طرف کشور افغانستان رها شده و این مشکلات پلیس جمهوری اسلامی ایران را در عرصه مقابله با ترانزیت مواد مخدر از افغانستان به ایران، دو چندان کرده است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری های متقابل و دو جانبه، به اهمیت تبادل سریع اطلاعات بین پلیس های تخصصی دو کشور پرداخت و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه بی امان با این بلای خانمان سوز و انجام تحقیقات جنایی و مهندسی معکوس نیازمند همکاری های نزدیکتر کشور های منطقه و همسایه است و همواره سعی نموده ایم روابط خودمان را با کشور های منطقه توسعه و ارتقاء بخشیم.

سردار مجید کریمی همچنین خاطر نشان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا آمادگی کامل خود را جهت تبادل آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به سرشبکه های قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در منطقه، دانش مربوط به تجهیزات بومی شناسایی و کشف مواد مخدر، انتقال تجربیات مربوط به تربیت مربیان سگ های مواد یاب و ... اعلام می دارد و پیشنهاد می کنم به منظور بازنگری و بررسی مجدد شیوه ها و فرآیندهای همکاری های متقابل ، نشست همکاری کشورهای حاشیه دریای خزر را در آینده ای نزدیک در کشور ایران برگزار کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تاکید بر نقش افسران رابط مبارزه با مواد مخدر دو کشور در زمان همه گیری ویروس کرونا به ضرورت تبادل سریع اطلاعات بین دو کشور اشاره و اضافه کرد: اگر تبادل اطلاعات آنلاین و به موقع بین دو کشور برقرار گردد، در انهدام باندها و سرشبکه های اصلی ترانزیت مواد مخدر می توان به موفقیت بیشتری دست یابیم.

از تلاش و جدیت  ایران قدردانی می کنیم

در ادامه ژنرال« اُسمورُف» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر روسیه ضمن ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده به علاقه مندی کشور روسیه بر ارتقاء سطح همکاری های پلیسی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: مقابله با ترانزیت و قاچاق مواد مخدر از افغانستان به روسیه یکی از مهمترین اهداف کشور روسیه است و همواره از تلاش و جدیت جمهوری اسلامی ایران در ممانعت از قاچاق مواد مخدر تولید شده توسط افغانستان به دیگر کشورها، قدردانی می کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: از زمان همه گیری ویروس کرونا به علت بسته بودن مرزهای زمینی و هوایی، شاهد افزایش قاچاق مواد مخدر از راه دریا هستیم و افزایش هماهنگی اقدامات دو کشور روسیه و جمهوری اسلامی ایران  جهت ممانعت از قاچاق مواد مخدر می تواند به عنوان یک هدف مشترک دنبال شود.

" اُسمورُف " در ادامه به نقش، جایگاه و تلاش های  پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه اشاره و بیان کرد: به دنبال ارتقاء همکاری های دوجانبه به منظور مبارزه با قاچاق مواد مخدر با پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هستیم و امیدواریم با اتمام شرایط جهانی متاثر از شیوع ویروس کرونا، در آینده ای نزدیک شرایط ملاقات های حضوری بین دو کشور فراهم شود.

در خاتمه "رضا ملکی" معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو ضمن قدردانی از پیگیری های پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در تشکیل نشست تخصصی بین ایران و روسیه اظهار کرد: اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران در مبارزه بی وفقه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در سطح منطقه و جهان ستودنی است؛ به طوری که در این راه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران متحمل هزینه های مادی و معنوی بسیاری از جمله شهادت ۳۸۳۰ نفر از نیروی خود در سراسر کشور شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین