آنچه بازارمسکن برای گذر از کسادی پساکرونا نیاز دارد

گزارش بازرگانی،   4000429016

تکنولوژی، مسیر ساماندهی بازار مسکن را هموار می‌کند؛

در شرایط فعلی اقتصاد که کسب‌وکارهای بسیاری با بحران اپیدمی کرونا وارد فاز رکودی شده‌اند، مسیرهای رسیدن به رونق از طریق تکنولوژی، راه نجات بخش‌های مختلف اقتصادی به شمار می‌رود. بازار مسکن نیز که با طولانی شدن رکود و افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها، به نوعی وارد فاز بحران شده، نیاز به یک مسیر روشن و هموار دارد تا بتوان از آن راه، مشاغل متعدد وابسته به این حوزه را ساماندهی کرد تا علاوه بر توسعه فضای کسب و کار مرتبط با این صنعت، تامین مسکن را هم برای مردم آسان کرد.

بسترهای هوشمند، کشتی نجات کسب‌وکارها در دوران کرونا؛

در تمام کشورهای توسعه یافته، استفاده از تکنولوژی در بهبود فعالیت کسب و کارها به امری کاملا طبیعی بدل شده و مشاغل متعددی با استفاده از فن آوری های نوین، ‌توانسته اند در این شرایط اپیدمی‌،‌ به ارائه خدمات یا فروش محصولات خود بپردازند. حتی این امر پیش از روی دادن این اتفاقات کاملا نهادینه شده بود و توسعه بسیای از برندها و همگام سازی آنها با فن آوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی و فعالیت در بسترهای دیتامحور را شاهد بودیم.

کشورما نیز از این امر مستثنی نبود و بخش‌هایی همچون حمل و نقل درون و بیرون شهری، سفارش غذا، خرید، شبکه‌های اجتماعی و در نهایت بازار مشاورین املاک با هوش مصنوعی یا همان یادگیری ماشینی بروزرسانی شدند. به طوری که درخواست تاکسی یا خرید کالا به راحتی از طریق بسترهای هوشمند اتفاق افتاده و استفاده از آنها در بین مردم نهادینه شده است.

تکنولوژی، شاه کیلید توسعه بازار مسکن؛

در این بین بخش‌های متعددی در بازار مسکن، به خصوص صنف مشاورین املاک که فعالیت آنها، سالها با روش های سنتی انجام می‌شد نیز با هوش مصنوعی همگام سازی شده و با سرعت قابل قبولی این بخش توسعه یافته است. به طوری که بسیاری از مردم و مشاورین املاک از طریق بسترهای هوشمند، جستجوی ملکی و فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و دیگر از مراجعه به بنگاه‌های متعدد و مشکلات پروسه پیداکردن خانه مناسب برای خرید یا اجاره خبری نیست. از سوی دیگر گستره انتخاب فراتر رفته و متقاضیان خرید آپارتمان در دزاشیب به راحتی می‌توانند فایل‌های محله های دیگر، همچون خرید آپارتمان در ظفر را هم مشاهده کرده و برای این تصمیم بزرگ، قدرت انتخاب‌ بیشتری داشته باشند.

اما بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند در بازارمسکن، مزیت‌های دیگری به همراه دارد که از درجه اهمیت بیشتری برخورداند. به طوری که میتوان استفاده از هوش مصنوعی در بازار مسکن را، مسیر هموار خروج از رکود در دوران همه‌گیری کرونا دانست و از آن برای توسعه همه جانبه بازار مسکن و پیشرفت بخش‌های مختلف این حوزه بهره برد. به طوری که با استفاده از ابزارهای هوشمندی که سامانه‌های تخصصی همچون کیلید ایجاد کرده‌اند، شفافیت، سرعت و دقت را به این بخش افزود و بازار مسکن را به رونق نسبی رساند.

تکنولوژی، کیلید گذر از نابسامانی‌های کرونا در بازار مسکن؛

شایان ذکر است سامانه هوشمند کیلید سالهاست در حال فعالیت است و ارزش افزوده های بسیاری برای فعالان این بخش و مردم به همراه آورده است. حتی می‌توان کیلید را متولی توسعه فعالیت مشاورین املاک و نهادینه کردن تکنولوژی در این بخش عنوان کرد. لازم به ذکر است استفاده از ابزارهای کیلید و بهره گیری از آن در تمام بخش های بازار مسکن می‌تواند مسیر خروج از رکود در دوران کرونا را هموار کرده و این بخش را ساماندهی کند.

این مهم علاوه بر تسهیل و تسریع در انجام معاملات ملکی که با شفافیت درمعاملات همراه است، در بخش‌های مختلف کیلید که به افزایش آگاهی ملکی مردم می‌پردازد نیز روی می‌دهد. به این صورت که متقاضیان خرید آپارتمان در باغ فیض با ورود به بخش اطلاعات بازار مسکن کیلید، تمام نوسانات 8 سال گذشته املاک در این منطقه را مشاهده کرده و از روند تغییرات ارزش مسکن در این محله آگاه می‌شود. پس از آن با وارد کردن کدپستی ده رقمی ملک مورد نظرش، ارزش روز خانه را متوجه شده و با آگاهی از قیمت آن وارد مذاکره می‌شود.

افزایش آگاهی ملکی مردم، رونق را دائمی می‌کند؛

گفتنی است تمام اطلاعاتی که متقاضیان خرید، فروش یا اجاره املاک باید بدانند تا معاملات ملکی موفقی داشته باشند درمجله خبری کیلید و محتواهای تخصصی آن وجود دارد. این اطلاعات در کنار ابزارهای جستجو که از نوین ترین تکنولوژی دنیا بهره میبرد، در نهایت یک انتخاب درست و هوشمندانه را برای متقاضیان رقم میزند.

اما چگونه کیلید و هوش مصنوعی به کار گرفته شده در آن به بهبود شرایط بازار مسکن کمک می‌کند؟ جواب این سوال در اطلاعات یکپارچه و طبقه بندی شده کیلید از قیمت و نوسانات آن است. این اطلاعات از سامانه اطلاعات بازار املاک وزارت راه و شهرسازی (سابا) استخراج شده و به صورت نمودار در اختیار مردم و سیاستگذاران قرار گرفته است تا با استفاده از آنها تصمیم‌های هدفمند و کاربردی گرفته و به توسعه این بخش کمک کنند.

این مهم می‌تواند تعادل را در صدور مجوز برای ساخت و ساز برقرارکرده و بدون دخالت مستقیم دولت، نظم را در تولید و عرضه مسکن برقرار کند. به این صورت که با استفاده از دیتاهای موجود در کیلید و مشاهده افزایش تقاضا برای خرید آپارتمان در ظفر، پیمانکاران را به ساخت مسکن در این منطقه تشویق کرده و از افزایش قیمت ناشی از تقاضا جلوگیری کرد.

برای یک معامله ملکی موفق، کافی است کیلید کنید!

سیاستگذاران تصمیم گیر در بخش مسکن با مشاهده کاهش تقاضا برای خرید آپارتمان در دزاشیب، میتوانند با ارائه مشوق های مالیاتی برای خریداران این منطقه، تعادل را در میزان خرید و فروش در سطح شهر برقرار کنند. حتی سازمان های بزرگی همچون شهرداری نیز می‌توانند در این امر تاثیر بسزایی داشته باشند. به طوری که با مشاهده افزایش تقاضای خرید آپارتمان در باغ فیض ، به ساخت واحدهای کوچک در این محله پرداخته و عرضه را به تقاضای واقعی برسانند.

مدنظر داشته باشید کیلید افزایش فعالیت مشاورین املاک، شفافیت و افزایش سرعت و دقت را در کنار افزایش آگاهی ملکی مردم به این بخش افزوده است که این عوامل، به عنوان محرکی دائم برای خروج از رکود و توسعه بازار مسکن به شمار می‌رود. پس با استفاده از کیلید می‌توان علاوه بر تجربه یک معامله ملکی موفق، سیاستگذاری هدفمند و هوشمندانه برای این بخش اتخاذ کرده و بازار مسکن را وارد مسیر توسعه و خروج از رکود کرد. نکته قابل توجه کاربری آسان و جذاب ابزارهای کیلید است که برای تمام اقشار جامعه مناسب بوده و برای استفاده از آنها کافی است کیلید کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین