آحارونوت اهداف پشت پرده سفر ده‌ها صهیونیست به ریاض را فاش کرد

جهان،   4000428083

روزنامه اسرائیلی فاش کرد، از زمان به قدرت رسیدن ولیعهد عربستان، سرویس‌های امنیتی این کشور با سیستم‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی مجهز شده‌اند.

آحارونوت اهداف پشت پرده سفر ده‌ها صهیونیست به ریاض را فاش کرد

به گزارش ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت در سرمقاله خود به قلم رونن برگمن از تحلیلگران برجسته امور نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت: وزارت امنیت این رژیم از سال ۲۰۱۷ به شرکت‌هایی که در زمینه حمله سایبری فعالیت می‌کنند، مجوز فروش سیستم‌های جاسوسی به عربستان را داده است. رژیم صهیونیستی حتی بعد از آنکه روشن شد ریاض از این سیستم‌ها برای هک تلفن همراه فعالان حقوق بشری و مخالفان استفاده می‌کند و حتی پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی هم اجازه صادرات این نوع سیستم‌ها به عربستان را داد.

این روزنامه نوشت، تا همین اواخر عربستان دشمن رژیم صهیونیستی بود و ورود اسرائیلی‌ها به آن ممنوع و جرم محسوب می‌شد و بارها پلیس و سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به سختی با آن برخورد کرده بودند اما از سال ۲۰۱۷ (از زمان ولیعهدی محمد بن سلمان) ده‌ها صهیونیست وارد ریاض شده‌اند.  از جمله فارغ التحصیلان سرویس جاسوسی که اکثر آنها فارغ التحصیل واحدهای سایبری هستند.

این روزنامه نوشت، با وجودی که وزارت امنیت و اطلاعات رژیم صهیونیستی از ورود این افراد به ریاض اطلاع داشتند و علی رغم اینکه درز سفر چنین افرادی بسیار حساس است اما باز هم سرویس امنیت رژیم صهیونیستی برخوردی با این افراد نداشت چرا که این افراد با اجازه ویژه وزارت امنیت و با تشویق این وزارتخانه به ریاض رفته‌اند.

یدیعوت آحارونوت نوشت، جوانان اسرائیلی که وارد عربستان شدند در سه شرکت مرتبط با توسعه، بازاریابی و فروش تجهیزات و سیستم‌های حمله سایبری کار می‌کنند. سیستم‌هایی که می‌دانند چگونه به تلفن‌ها و رایانه‌ها نفوذ کرده و اطلاعات را از آنها استخراج کنند.

روزنامه مذکور در ادامه نوشت، دولت عربستان روابط سیاسی، اطلاعاتی و نظامی محرمانه‌ای با رژیم صهیونیستی دارد و تلاش می‌کند تصویر بن سلمان را پس از قتل خاشقجی در واشنگتن بهتر جلوه دهد.

در همین رابطه، اواخر سال ۲۰۱۶ شرکت "NSO" صهیونیستی سازنده بد افزار نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس (Pegasus) اولین شرکتی بود که مذاکرات را با محافل اطلاعاتی عربستان برای فروش سیستم‌های جاسوسی شروع کرد؛ اقدامی که به اجازه وزارت امنیت نیاز دارد و شرکت این اجازه را داد و در سال ۲۰۱۷ این شرکت بدافزار پگاسوس را برای هک تلفن‌های همراه به سرویس اطلاعات عربستان فروخت.

یدیعوت آحارونوت نوشت، تیم سعد القحطانی که در آن زمان مشاور ارشد بن سلمان بود و در سال ۲۰۱۸ به رهبری ترور خاشقجی در ترکیه متهم شد، از بدافزار پگاسوس استفاده کرد.

این روزنامه نوشت، با رصد مکالمات و پیام‌ها توسط سرویس اطلاعات آمریکا مشخص شد که در سال ۲۰۱۷ القحطانی تماس‌های مستمر و فشرده‌ای با مسؤولان ارشد شرکت "NSO" داشته است.

روزنامه مذکور نوشت، سعودی‌ها دست‌کم با سه شرکت صهیونیستی یعنی "کفدریم"، "کاندیرو" و "فیرلند" ارتباط دارند که همگی آنها برای بازاریابی در عربستان از وزارت امنیت رژیم صهیونیستی مجوز دریافت کرده‌اند. شرکت صهیونیستی "سلبرایت" هم که خدمات جاسوسی از تلفن همراه را به عربستان فروخت اما به نوشته روزنامه هاآرتص بدون دریافت مجوز از وزارت امنیت رژیم صهیونیستی اقدام به این کار کرد.

یدیعوت آحارونوت نوشت، شرکت اسرائیلی "کاندیرو" متخصص نفوذ به سیستم‌های ویندوز است و هفته گذشته شرکت مایکروسافت جزئیاتی از نقاط ضعف سیستم عامل خود را منتشر و از طریق آن ادعا کرد مشتریان "کاندیرو" به کامپیوترها نفوذ می‌کنند.

مایکروسافت، شرکت کاندیرو را به این امر متهم کرد که به مشتری‌های دولتی خود کمک کرده از روزنامه نگاران، سیاست مداران، مخالفان دولت و حامیان حقوق بشر در جهان جاسوسی کنند.

یدیعوت آحارونوت نوشت که شرکت کندیرو حداقل یک سیستم در ماه مه ۲۰۱۸ به عربستان فروخته است و مذاکرات فشردای میان کفدریم و عربستان هم شروع شده است.

گروهی از فعالان حقوق بشری در اراضی اشغالی دادخواستی را به دادگاه عالی ارائه کردند تا به وزارت امنیت دستور دهد مجوزی که به شرکت NSO برای صادرات به عربستان داده، لغو کند.

وزارت امنیت رژیم صهیونیستی هم در پاسخ به این دادخواست خواستار انجام مشورت‌های محرمانه شد و از ارائه اطلاعات مربوط به این نوع قراردادها سر باز زد. قاضی این دادخواست نیز اعلام کرد، روند بررسی درخواست‌ها برای مجوز بازاریابی یا صادرات از سوی وزارت امنیت روندی حساس است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین