محدودیت ها حریف اشتیاق به سفر می شود؟!

گروه اجتماعی الف،   4000428054 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
محدودیت ها حریف اشتیاق به سفر می شود؟!

بالاخره دولت راضی شد برای پیشگیری از  وخامت اوضاع، تهران و البرز تعطیلات چند روزه ای را تجربه کنند.

سخنگوی دولت اعلام کرده است که تمامی ادارات استانهای تهران و البرز از سه شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

 ربیعی با اعلام این خبر افزود: بنابر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس جمهور تمامی ادارات استانهای تهران و البرز از سه شنبه این هفته (فردا) تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

به گفته وی بنابر این مصوبه تردد از این استانها ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودرو نیز از مسیرها بازگردانده خواهند شد، موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها ادامه داشته و براساس وضعیت شهرها اطلاع رسانی خواهد شد.

نیروی انتظامی نیز  امروز در اطلاعیه ای تاکید کرد تمامی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را برای ریشه کن شدن این ویروس منحوس اجرا خواهد کرد از این رو علاوه بر جرایمی که در دستورالعمل وجود دارد، (جریمه یک میلیون تومانی برای ورود به شهرهای قرمز و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای ورود به شهرهای نارنجی و زرد)، در هر کجا که با سفرها در جاده‌ها مواجه شویم، اعمال قانون خواهند شد.

با این حال تجربه تعطیلات رسمی گذشته و اشتیاق مردم به استفاده از این فرصت برای سفر نشان می دهد که از پیش و به صرف اعلام تعطیلات نمی توان به رعایت آن از سوی مردم دلخوش کرد. به خصوص آنکه پژوهش ها نشان می دهد میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا در این روزها به پایین تر حد خود رسیده و مجموع تصمیمات دولتی نیز در زمینه مقابله با کرونا این حس را به مردم منتقل کرده که  رعایت این پروتکل ها چندان هم برای دولت اهمیتی ندارد که اگر می داشت در  اعمال و اجرای محدودیت های قبلی جدیت بیشتری به خرج داده می شد.

خستگی روانی ناشی از وضعیت طولانی شیوع کرونا نیز انگیزه مردم  را برای رهایی از این موقعیت افزایش داده است. بنابراین عجیب نیست که شاهد انجام سفرها علیرغم این توصیه ها باشیم.

به نظر می رسد نوع برخورد نهادهای رسمی با این تخلفات اثر قابل توجهی در جلوگیری از شکستن پروتکل ها دارد و نهادهای رسمی برای یک بار هم که شده باید در این زمینه با قاطعیت و جدیت اقدام به اعمال قانون کنند تا از بروز فاجعه در پیک جدید کرونا پیشگیری شود. 

دیدگاه کاربران

آریابان۲۱۰۱۶۴۴۱۳:۲۳:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۲۸
"....خستگی روانی ناشی از وضعیت طولانی شیوع کرونا انگیزه مردم را ......برای انجام سفرها ..... افزایش داده " دریافت جریمه هرچند پول- ساز !!!!!! است اما بازدارنده نیست ؛ در هزینه های میلیونها تومانی که سرنشینان هر خود روئی ناگزیر از پرداخت میباشند طبیعتا جریمه پرداختی درصد پائینی را بخود اختصاص میدهد ؛تنها راه وادار کردن افراد کرونا-انکار !!!!! به عدم حضور در جاده ها آنست که تهدید مبنی بر اقدام به بازگردانیدن خودرو ها به مبدأ، بشدت و قاطعانه جامه عمل بپوشد البته به شرط توانایی کامل نیرو های انتظامی در انجام دقیق و جامع این مأموریت حتی در ساعات نیمه شب و بامدادی !!!!
ناشناس۲۱۰۱۶۸۰۱۳:۴۰:۵۴ ۱۴۰۰/۴/۲۸
چه محدودیتی برادر؟ ما کارمندان بخش خصوصی جزو افراد این جامعه حساب نمیشیم؟ تمام امکانات رفاهی مربوط به بخش دولتیه . یه بیانیه دو پهلو دولت داده ،که بیشتر شبیه مرخصی تشویقی به کارمندان دولته! حالا ایشاله روز دوشنبه خبرهای سختگیری این چند روز رو در حجم مسافرتها می بینیم. فقط شعاررررررررررررررررررررررر
ناشناس۲۱۰۱۷۶۳۱۴:۳۰:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۲۸
میخواستی در آزمونهای ورودی مشاغل دولتی قبول بشی که اینهمه چشمت دنبال شغل دولتی نباشه. هر خبری نوشته میشه زیرش یک عده غرغرو شروع می کنند به پراکندن عقده های فروخورده!
ناشناس۲۱۰۱۸۷۱۱۵:۴۴:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۲۸
ظرفیت پذیرش مشاغل دولتی محدوده دوست عزیز منطقی باش مگه می شه همه کارمند دولت باشند ؟ با این اوضاع گل و بلبل مملکت معلوم شده شماها چندان نبوغ و توانمندی خاصی هم نداشته اید ! ولی تمام مردم باید حقوق برابر داشته باشند نمی شه چون شما پارتی داشتی شغل دولتی پیدا کردی مابقی مملکت فراموش بشن که !
ناشناس۲۱۰۱۸۷۴۱۵:۴۶:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۲۸
از این افاضات که فرمودی مشخص شد عقده های سر خورده کی داره ! حتما احساس نابغه بودن و خاص بودن هم داری !
ناشناس۲۱۰۱۸۷۸۱۵:۴۸:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۲۸
در آزمونهای نمایشی فقط خودی ها از قبل قبول شده هستند داداش تا ابد دنیا به کام شما خودی های شکم سیر مغرور نخواهد بود !
ناشناس۲۱۰۱۸۸۳۱۵:۵۰:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۲۸
بعنی این همه کارمند دولتی که حتی برای تایپ یک نامه ی نصف آ۴ انرژی ای معادل بالارفتن از کوه دماوند رو در زمینه ی پیدا کردن دکمه های کیبورد به خودشون وارد میکنن، اینا با آزمون استخدامی وارد دولت شدند؟؟؟ یه چیزی بگید که بگنجه. هرکسی هم بی خبر باشه ما دیگه میدونیم کارمند دولت یعنی چی.
ناشناس۲۱۰۱۸۸۷۱۵:۵۲:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۲۸
الان بهت برخورد ؟؟ چرا ؟؟ اینکه تعطیل باشی و مابقی کار کنند و مالیات پرداخت کنند و امثال تو ساعت کار مفیدتون زیر نیم ساعت باشه و مفت مفت حقوق بگیرید خیلی خوبه ؟؟؟ این دولت کمر مملکت را شکسته تو طلبکار هم هستی ؟؟
ناشناس۲۱۰۱۸۹۱۱۵:۵۶:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۲۸
آزمون یا پارتی؟
صمصام۲۱۰۱۸۱۲۱۴:۵۹:۰۷ ۱۴۰۰/۴/۲۸
ما بچه سرراهی دولت هستیم به خدا هیچ وقت دولت مثل کارمندان رسمی به قانون کار نگاه نکرده حتی موقع تعیین حقوق و دستمزد فقط میشینه نگاه میکنه تا کارگربدبخت و و کارفرمای بدبخت برای تعیین دستمزد بزنند تو سر هم... انوقت سر ماه بیاد مالیات و حق بیمه ش رو بگیره !
ناشناس۲۱۰۱۸۳۷۱۵:۱۷:۵۴ ۱۴۰۰/۴/۲۸
آیا به جز مسافرت تفریح سالمی برای خانواده ها باقی مانده؟
ناشناس۲۱۰۱۸۴۷۱۵:۲۳:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۲۸
یکی از اقوام ما عروسی گرفته برای دخترش و اصرار داره کل فامیل بروند شهرستان و در عروسی که در پاکینگ مجتمع برگزار می شود شرکت کنند چون عروس تک دختر است هزاران ارزو دارند و می گویند دختر ما اندازه یه جریمه ارزش نداره که فامیل از ترس جریمه نمیان ؟؟ باید خروج از شهرها ممنوع شود وگرنه جریمه بازدارنده نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین