وزیر نیرو: شرایط گرما تا دو هفته آینده برقرار است

اجتماعی،   4000428008

وزیر نیرو گفت: شرایط گرما برابر پیش‌بینی‌هایی که از سوی سازمان هواشناسی در اختیار ما قرار می‌گیرد در یکی دو هفته آینده کماکان برقرار است.

وزیر نیرو: شرایط گرما تا دو هفته آینده برقرار است

به گزارش مهر به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان عصر روز یکشنبه در آئین بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مرکز راهبری و پایش صنعت برق کشور اظهار کرد: کمیسیون انرژی، کمیسیون اصلی صنعت برق در مجلس شورای اسلامی است. نمایندگان از یک‌طرف صدای صادق مردم هستند که باید انعکاس دهنده همه مسائل باشند و از سویی دیگر قانون‌گذار و پشتیبان دولت‌ها هستند.

وزیر نیرو با بیان اینکه نمایندگان باید مسائل را گره‌گشایی کنند تا معابر برای توسعه کشور باز شود، اضافه کرد: اولین و مهم‌ترین گره‌گشایی برای مجلس یازدهم به‌ویژه کمیسیون انرژی کار ارزنده‌ای بود که در بودجه سال ۱۴۰۰ برای صنعت آب و برق انجام دادند. ما زمان می‌خواهیم تا نتایج این گره‌گشایی‌ها را بتوانیم مطرح کنیم.

وی ادامه داد: شرایط گرما برابر پیش‌بینی‌هایی که از سوی سازمان هواشناسی در اختیار ما قرار می‌گیرد در یکی دو هفته آینده کماکان برقرار است.

اردکانیان با بیان اینکه خوشبختانه همه واحدهای تولیدی برق کشور در مدار هستند، گفت: نیروگاه اتمی بوشهر در مدار بوده، کسانی که مولدهای خصوصی دارند، سازمان‌های دولتی، غیردولتی و نیروهای مسلح در حال همکاری هستند و مهم‌تر از همه این‌ها خود مردم هستند که به درخواست‌ها پاسخ مثبت دادند. ما هم شرمنده مضایقی هستیم که برای آنها ایجاد شده و همچنین ممنون این ارتباطی هستیم که وجود داشته و به درخواست‌ها پاسخ مثبت دادند.

فرمانده مدیریت تأمین برق کشور در پایان خاطرنشان کرد: درخواست ما بیشتر از از صنایع بزرگ است که در همین فضای همکاری، بر اساس مصوبه هیئت دولت همراهی لازم را انجام داده تا این چند روز گرم را بدون مشکل سپری کنیم و مشکل مجددی برای مردم در بخش خانگی ایجاد نشود.

استمرار همراهی و همکاری‌های مردم با صنعت برق ضرورت دارد

در این بازدید «فریدون حسنوند»، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اتفاقات اخیر رخ داده در کشور لازم بود کمیسیون انرژی از نزدیک در جریان اتفاقات و عملکرد وزارت نیرو و صنعت برق قرار بگیرد. با عنایت به گزارشی که وزیر نیرو و همکاران صنعت برق دادند نحوه عملکرد، مدیریت و عبور از این شرایط ارائه و همچنین ضعف‌ها و مشکلات حوزه‌های مختلف تا حدودی مطرح و بررسی شد.

وی ادامه داد: برای آینده نیز تصمیماتی گرفته شد؛ برای مثال با قانونی که در حال حاضر در دستور کار مجلس به واسطه قرائت گزارش ماده ۴۵ آئین‌نامه داخلی است، می‌توانیم برای آینده در حوزه تبیین، سرمایه‌گذاری، تأمین منابع مالی، شکستن انحصار در ساخت نیروگاه‌ها، بحث اتلاف انرژی و همچنین استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ صنعتی برای تولید برق استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از همراهی مردم اضافه کرد: مردم بیشترین همراهی را در این زمینه داشتند. امیدواریم همچنان این همراهی و همکاری‌ها ادامه داشته و تمامی بخش‌ها با کاهش مصرف، صنعت برق کشور را در عبور از این شرایط کمک کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین