بیانیه جمعی از پیشکسوتان جمعیت ھلال احمر جمھوری اسلامی ایران به رییس جمهور منتخب

سیاسی،   4000427078

ریاست محترم منتخب جمهوری اسلامی ایران ، جناب آقای دکتر رییسی

با سلام و احترام خدمت آن مقام محترم و تبریک این پیروزی بر شما و مردم کشور عزیزمان.
ھمچنانکه مستحضرید جمعیت ھلال احمر جمهوری اسلامی ایران  نزدیک به یک قرن سابقه حضور در حوادث و بلایای مختلف در سطح ملی ،منطقه ای و بین المللی، جزو توانمندترین جمعیتهای ملی و بزرگترین مجموعه مردم نهاد در کشور می باشد. 
با عنایت به اھمیت و گستردگی ماموریت ھا در حوزه ارتباطات مردمی و بین المللی ، به جرات می توان اذعان نمود که این سازمان امدادی، از لحاظ  اھمیت اجتماعی با تعدادی از وزارتخانه ھا برابری می‌کند.
 متاسفانه تغییرات مکرر  مدیریتی و گاها سلیقه ای در سنوات قبل کاهش آمادگی سازمانی به همراه داشته و آفت مدیریت سیاسی بر این سازمان تخصصی چنبره زده است.
جناب آقای دکتررییسی  مدیران سیاسی وناآشنا در راس این سازمان خیریه وغیرانتفاعی که تنهاداشته اش، پایگاه اجتماعی واعتماد عمومی مردم میباشد درسال های گذشته  مصیبت های زیادی براین سازمان  جهانی آورده است. 
از موضوع قوم گرایی و انتصابات سیاسی تا تخلف های اقتصادی در شرکت های زیرمجموعه این نهاد مردمی رابسیارنحیف وناتوان کرده، ادامه انتصاب افرادی که حتی بااصول اولیه هلال احمر وصلیب سرخ جهانی وارکان جمعیت ناآشنا بوده عملکرد این سازمان را در حوادث وبلایای طبیعی ناتوان کرده وعملا تاوان عملکرد این افرادرامردم کشورمان درحوادث باجان خود پس می دهند
لذا باعنایت به وجود دیدگاه تحولگرا درحضرتعالی، ما جمعی از پیشکسوتان این نهادمردمی، از جنابعالی تقاضا داریم با دیدگاه استفاده از پتانسیل و ظرفیت مدیران با تجربه وشاغل در بدنه جمعیت ھلال احمر که سالها خدمت صادقانه داشته و از پشتوانه وحمایت صدھا ھزار داوطلب و ھزاران کارمند خدوم برخوردار هستند.
باعث برگشت جمعیت ھلال احمر به سازمانی آماده و پاسخگو در شرایط بحرانی گردد.