پیش‌بینی ذوالنوری از ادامه مذاکرات برجام در دولت رئیسی/ توضیحات حدادعادل درباره ادعای دخالت در انتخاب شهردار تهران/ نظر مردم درباره وضعیت تحریم ها در دوره رئیسی

گروه سیاسی الف،   4000427047 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پیش‌بینی ذوالنوری از ادامه مذاکرات برجام در دولت رئیسی/ توضیحات حدادعادل درباره ادعای دخالت در انتخاب شهردار تهران/ نظر مردم درباره وضعیت تحریم ها در دوره رئیسی

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۶ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۲۴۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۲۶۸ هزار و ۸۲۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۷۰ دُز رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته رکورد تزریق واکسن در کشور شکسته شد و به ۳۰۴ هزار و ۶۶۴ تزریق در یک روز رسید.

از دیروز تا امروز ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۱۸۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۵۲۳ هزار و ۲۶۳ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۷ هزار و ۱۶۱ نفر رسید.

احتمال تعطیلی سه روزه تهران و کرج

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران گفت: پیشنهاد شده است با توجه به تعطیلی سه روز آخر هفته بتوانیم دو تا سه روز دیگر هم از ستاد کرونا مجوز بگیریم یک تعطیلی در تهران و کرج را داشته باشیم اما تاکید می‌کنم دستورالعملی که در حوزه مدیریت کرونا صادر شده است برای شهرهای قرمز سفر ممنوع است.

وی تاکید کرد: به نیروی انتظامی دستور داده شده علاوه بر جرائمی که در دستورالعمل وجود دارد در هر کجا که با سفرها در جاده‌ها مواجه شویم حتما با عرض معذرت از خانواده محترم همه مسافرین و رانندگان عزیز نیروی انتظامی آن‌ها را عودت خواهند داد.

وزیر کشور با تاکید بر سختگیرانه تر شدن مقررات کرونایی اظهار داشت: از الان تذکر می دهیم در این چند روز مسافرت انجام نشود.

بیشتر بخوانید:

اتمام واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا تا ۶ مرداد/گردش کرونای دلتا در تمام کشور/عمیقا نگرانیم

واکسیناسیون بالای ۶۰ ساله های تهران طی۲۰ روز آینده در صورت تامین واکسن

***

چرا مذاکرات وین متوقف شد؟

سازندگی نوشت: «چند هفته پس از آنکه احتمال احیای این توافق تاریخی به اوج خود رسیده بود امیدها به طور فزاینده در حال رنگ باختن است. ایران خواهان لغو کلیه تحریم های اعمال شده در دورن دونالد ترامپ است در حالی که دولت جو بایدن قصد دارد بخشی از تحریم ها را که به زعم آنها سازگار با برجام هستند به عنوان اهرم فشار جها اقناع ایران به مذاکره برای آنچه توافق گسترده تر، قوی تر و طولانی تر خوانده می شد حفظ کند. با وجود این اختلافها یک پیش نویس از توافق احتمالی احیای برجام تهیه شد اما این پیش نویس برای ایران راضی کننده نبوده است و کمیته تطبیق متشکل از 7 نماینده دولت، مجلس، رئیس جمهور منتخب و شورای عالی امنیت ملی پیش نویس مذاکرات وین را مغایر با قانون مصوب اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و سیاست بالادستی دانستند. این کمیته نظر نهایی خود را به شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده و این شورا نیز از میان سه گزینه «تایید محتوای مذاکرات»، «توقف مذاکرات»، یا «تغییر تیم مذاکراتی»، گزینه سوم را انتخاب کرده است تا با تغییر تیم دیپلماتیک ایران رایزنی ها در دولت آینده با هدف اعمال برخی تغییرات در پیش نویس وین ادامه پیدا کند.»

تسنیم نوشت: «دولت کنونی و جریان غربگرای داخلی به‌دنبال آدرس غلط‌هایی که مراکز فکری در خارج نظیر گروه بحران (که متن برجام را نیز نوشته بود) پخت‌وپز می‌کنند، سعی در وارونه جلوه دادن دلایل عدم رفع تحریم‌ها دارند و تلاش می‌کنند عدم اختیار کافی تیم مذاکره‌کننده را دلیل اصلی معرفی کنند، این درحالی است که دلیل اصلی عدم حصول توافق برای بازگشت به برجامی که خود «خسارت محض» بود، زیاده‌خواهی‌های آمریکا است. یکی از این زیاده‌خواهی‌ها مطرح کردن مذاکره بر سر موضوعات غیرهسته‌ای به‌عنوان شرط بازگشت به برجام است.»

***

تحلیل کرباسچی درباره پاسخگویی شورای نگهبان

غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی درباره پاسخگویی شورای نگهبان به جام‌جم گفت: اساسا این نهاد به مردم کاری ندارد چون آنها نه مستقیم از مردم رای می‌گیرند و نه خودشان  را موظف می‌دانند به مردم پاسخگو باشند. شورا نسبت به مجموعه‌ای پاسخگو است که در انتخاب اعضای آن دخیل است نه به مردم. به هر صورت افرادی که مسؤولیت دارند یا از سوی مردم انتخاب می‌شوند مثل نمایندگان یا رئیس‌جمهوری یا از سویی نهادهای دیگر. اعضای شورای نگهبان از سوی مردم انتخاب نمی‌شود. بخش حقوقدانان این شورا با معرفی قوه قضاییه و با رای مجلس انتخاب می‌شوند. بخش قفها هم از سوی رهبری انتخاب می‌شوند و اگر بخواهند پاسخگو باشند باید به رهبری پاسخ بدهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک روزی شورای نگهبان ساختارش عوض شد آن وقت می‌توان در مورد پاسخگویی این نهاد سخن گفت. نکته دیگر این‌که شورای نگهبان براساس معیارهایی که تعیین کرده و ضوابطی که دارد در برخی از حوزه‌ها مثل عدم افشای پرونده افراد در ماجرای بررسی و احراز صلاحیت‌ها به صورت غیر شفاف عمل می‌کند و کسی نمی‌داند که دلایل‌شان برای رد و قبول یا صلاحیت و عدم صلاحیت چیست.

این فعال سیاسی به موضوع تاکید رهبری درباره علی لاریجانی تصریح کرد:  این شورا با وجود تذکر ایشان خود را موظف به ارائه توضیح بیشتر ندانست و بنابراین طبیعتا به ساختار شورای نگهبان بر می‌گردد و الزامی نمی‌بیند که بخواهد جلوی مردم پاسخگو باشد. کرباسچی در پاسخ به این سوال که آیا این رویه شورای نگهبان بویژه در بحث بررسی و احراز صلاحیت‌ها مطابق با قانون اساسی است و باید در این زمینه بازنگری صورت گیرد، عنوان کرد: با همین قانون فعلی هم می‌توانند رویه خود را عوض کنند و اگر می‌خواهند مردم اعتماد کنند باید عملکرد خود را شفاف کنند و حداقل در آن بخش که فردی که مورد تایید صلاحیت قرار نگرفت و اعلام کرد که دلایل آن به صورت عمومی عنوان شود به این خواسته عمل کنند. حتی در مورد مصوبات مجلس هم بعضا شورای نگهبان جملات کوتاه و مبهمی را در مورد رد و قبول بعضی از مصوبات می‌گویند و این بخش هم البته شفاف نیست. بنابراین گمان می‌کنم ساختار و قانون فعلی لابد به این نهاد این اجازه را داده است که این گونه عمل کنند.

***

چرا اعتراضات در خوزستان به ناآرامی ختم می‌شود؟

احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی در کانال تلگرام خود نوشت: «این یک اصل طلایی است: مردم هر جامعه حق اعتراض مسالمت‌آمیز دارند و دولت‌ها موظف به پذیرش این حق و تأمین شرایط آن هستند.

اگر اصلِ فوق توسط دولت‌ها رعایت نشود، هرگونه اعتراض قانونی و مدنی به دلیل سرکوب به آشوب و ناآرامی کشیده می‌شود و نظم و ثبات جامعه را به خطر می‌اندازد و اگر توسط معترضان رعایت نشود، همدردی و همدلی لازم را بین دیگر اقشار جامعه برنمی‌انگیزد و آنها را در برابر قدرت دولت تنها و بی‌پناه می‌گذارد...

چند سالی است اما به دلایل مختلف، مقام‌های مختلف کشور از جناح‌های گوناگون، بر حق اعتراضِ قانونمند مردم به شرایط زندگی خود و یا به منظور پیگیری مطالبات‌شان از حکومت تأکید می‌کنند. 

با این همه، پذیرش حق اعتراض مسالمت‌آمیزِ اقشار مختلف مردم بدون تعریفِ سازوکاری روشن و قانونمند برای آن عملاً به معنای نپذیرفتن آن است چرا که در غیاب چنین سازوکاری، مرز اعتراض و آشوب به هم می‌ریزد و هر کدام از طرف‌های ماجرا، طبق علائق و سلایق خود عمل می‌کنند و اوضاع را به تشنج و خشونت می‌کشانند.

پیش از این بارها تأکید شده بود که به دلیل وخامت وضعیت اقتصادی و ضعف خدمات زیرساختی، اعتراض اجتماعی در ایران اجتناب‌ناپذیر است و بنابراین به منظور پرهیز از هر نوع اقدام خشونت‌آمیزی باید محل‌های مشخصی در هر بخش و شهری برای اعتراض مردم در نظر گرفته شود.

متأسفانه تا این لحظه برای تحقق این منظور قدم از قدم از سوی دولت و دیگر ارگان‌های حاکم برداشته نشده است و از همین رو، شاهد تظاهرات شبانه در تعدادی از شهرهای خوزستان و محلاتی از شهر اهواز در اعتراض به کمبود آب هستیم.»

***

شهرداری انتخاب کنید که درباره اموال و مستغلات او ابهام وجود نداشته باشد

روزنامه اصولگرای فرهیختگان درباره انتخاب شهردار تهران نوشت: « شاید مهم‌ترین ویژگی شهردار، مبارزه‌اش با فساد است. یکی از مشکلات اخیر سالیان گذشته شهر تهران، تراکم‌فروشی و دادن مجوزهای بی‌حساب و کتاب ساخت‌وساز بوده است. شهردار تهران علاوه‌بر اینکه باید با فسادهای موجود در بدنه شهرداری مقابله کند، باید خود نیز شخصی پاکدست باشد. نمی‌توان از شهرداری که ابهامات فراوانی درباره اموال و مستغلات او وجود دارد انتظار داشت در شهرداری تهران با فساد مبارزه کند.

تنها یک شهردار پاکدست و بدون شائبه‌های مالی توان چنین مبارزه‌ای را خواهد داشت. علاوه‌بر این، به‌طور حتم او باید دارای سابقه مدیریتی و اجرایی مناسب باشد. در بین گزینه‌های مطرح‌شده، برخی اگرچه در شهرداری تهران بوده‌اند اما آن‌طور که باید در حوزه اجرا و عملیات عمرانی نقش‌آفرین نبوده‌اند و برخی گزینه‌ها نیز اساسا فاقد سابقه اجرایی در حوزه شهری هستند.

به‌طور حتم منتخبان مردم در شورای شهر به‌خوبی می‌دانند که آنها فرصت آزمون و خطا را در شرایط فعلی که تهران با گره‌های سخت و کشور در وضعیت نابسامانی از نظر مدیریتی مواجه است، ندارند.»

گزینه های نهایی شهرداری تهران اعلام شدند

مهدی اقراریان، سخنگوی شورای منتخبین شورای ششم در گفت وگو با فارس درباره اعلام ‌اسامی گزینه های انتخاب شهردار اظهار داشت: جلسه منتخبین شورای ششم شهر تهران صبح امروز برگزار شد و از بین ۴۱ گزینه مراحل قبل که اسامی را به اطلاع شهروندان رساندیم تعدادی انصراف داده و  ۲۴ نفر باقی مانده بودند.

وی افزود: بعد از ارزیابی هایی که بر اساس شاخص‌ها و امتیاز بندی ها در هر یک از گزینه ها انجام گرفت امروز به جمع بندی نهایی در مورد 12 گزینه رسیدیم.

سخنگوی شورای منتخبین خاطرنشان کرد: ۱۲ گزینه نهایی یک هفته فرصت دارند برنامه‌هایشان را در اختیار منتخبین شورای ششم قرار دهند و هفته آینده بررسی نهایی صورت می‌گیرد.

 وی اعلام کرد: اسامی ۱۲ نفری که به مرحله نهایی رسیده اند شامل اسماعیل احمدی مقدم، معصومه آباد، جمال آبرومند، مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، مازیار حسینی، هابیل درویشی، علیرضا زاکانی، عباس علی آبادی، علی نیکزاد، رستم قاسمی و سید صولت مرتضوی است.

***

نظر مردم درباره وضعیت تحریم ها در دوره رئیسی

 از شهروندان سوال شد «به نظر شما در دوره آقای رئیسی تحریم ها چه وضعی پیدا خواهند کرد؟» بر اساس یافته‌های نظرسنجی حاضر، ۳۱.۴ درصد از پاسخگویان گفته‌اند تحریم ها در دوره آقای رئیسی به همین شکل موجود ادامه پیدا خواهد کرد. ۳۱.۵ درصد معتقد بودند تحریم ها کمتر خواهد شد و ۲۰.۴ درصد بیان کرده‌اند تحریم ها در دوره آقای رئیسی بیشتر خواهد شد. ۱۶.۷ درصد از پاسخگویان به این سوال پاسخ نداده اند. 

 زنان ببیشتر از مردان، افراد ۵۰ سال و بالاتر بیشتر از دیگر گروه های سنی، افراد غیر دانشگاهی بیشتر از افراد دانشگاهی گفته اند با آمدن آقای رئیسی تحریم ها کمتر خواهد شد. دیدگاه مردم در خصوص وضعیت تحریم‌ها در دوره آقای رئیسی برحسب سرانه هزینه ماهیانه فرد در خانوار تفاوت معناداری ندارد. 

 ایسپا نظرسنجی را در روزهای ۱۶ تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ در مقیاس ملی و با شیوه گردآوری تلفنی اطلاعات اجرا کرده است. جامعه آماری این نظرسنجی شهروندان ۱۸ سال به بالای ساکن در مناطق شهری و روستایی کل کشور و تعداد نمونه آن ۱۵۸۵ نفر بوده است. 

***

توضیحات حدادعادل درباره ادعای دخالت در انتخاب شهردار تهران

به گزارش ایسنا، غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره با شایعات پیرامون گزینه‌های شهرداری تهران گفت: ممکن است ائتلاف شاخص‌هایی را به اعضای شورا پیشنهاد دهد، اما وارد مصادیق نمی‌شویم و این حق اعضای شورای شهر است تا با رأیی که از مردم گرفته‌اند برنامۀ کاندیداهای شهرداری تهران را بررسی و گزینه نهایی را انتخاب کنند.

حدادعادل تاکید کرد: وارد مصادیق نشده و نمی‌شوم و اگر نکاتی درباره شاخص‌ها داشته باشم به دوستان منتقل خواهم کرد.

وی تأکید کرد: امیدوارم فردی شهردار تهران شود که با مسائل و مشکلات کلانشهری مثل تهران آشنا و سابقۀ او چنان باشد که بتواند در مدیریت موفق عمل کند و در عین حال نمادی از نیروهای انقلابی باشد.

***

پیش‌بینی ذوالنوری از ادامه مذاکرات وین در دولت رئیسی

مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه سیاست دولت مردمی ترک میز برجام نیست، گفت: دولت مردمی معتقد است که برجام هزینه‌ها و سودهایی داشته، جمهوری اسلامی هزینه‌های برجام را داده و حالا باید سود آن را ببرد. دولت تدبیر به مردم بدهکار است زیرا بهره برجامی را به آنها نرساند، طرف‌های غربی نیز باید بدهی خود را به ایران بپردازند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه دولت مردمی با مدل وین مذاکرات را ادامه نخواهد داد، افزود: مدل وین تکرار بدتر برجام بود و از چاله درآمدن و در چاه افتادن بود. برگشت آمریکا به برجام برای این کشور آورده‌ای دارد که باید هزینه آن را بپردازد اما آمریکا حاضر نیست هزینه‌های بازگشت به برجام را بپردازد.

ذوالنوری با بیان اینکه لغو تحریم‌های تسلیحاتی از هزینه‌های برجام برای آمریکاست، گفت: بایدن نمی‌خواهد به برجام بازگردد و همین محتوای تاریخ گذشته، برجام را قبول ندارد و تلاش دارد مدلی را اجرا کند که ۵۱۷ تحریم باقی بماند و مکانیزم ماشه نیز اجرایی شود در این صورت شرایط تحریم‌ها سخت‌تر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت آینده میز مذاکرات وین را ترک نخواهد کرد، تصریح کرد: مذاکرات برجام در صورتی ادامه خواهد یافت که حقوق ملت ایران تامین شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ظریف تلاش دارد در این گزارش آینده برجام را به نام خود مصادره کند، گفت: اگر ظریف در وزارت امور خارجه می‌توانست مذاکرات برجامی را پیش ببرد این کار را می‌کرد، بنابراین طی سال‌های اخیر نتوانستند کاری انجام دهند. اگر دولت مردمی توانست قدمی در این مسیر پیش ببرد غرب گراها حق ندارند آن را به نام خود مصادره کنند.

ذوالنوری با بیان اینکه غرب گراها نباید دولت هراسی کنند، گفت: دولت آینده اهلیت بیشتری برای مذاکرات دارد و سنجیده‌تر عمل خواهد کرد و دستاوردهای آن برای مردم ملموس خواهد بود. دولت مردمی با پایبندی به اصول و منافع و بدون روحیه سازش کاری وارد مذاکرات خواهد شد. دولت تدبیر برای سازش و تسلیم وارد مذاکرات می‌شد اما دولت مردمی برای احقاق حقوق مردم وارد مذاکرات خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۰۰۵۹۸۲۰:۴۴:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۲۷
با جایگزین شدن مدیریت جهادی آیت الله رییسی به جای مدیریت ناقص کنونی، سوء مدیریت‌ها جمع شده و قطعاً دیگر مشکلی باقی نخواهد ماند.
ناشناس۲۱۰۱۱۶۸۰۹:۳۸:۱۳ ۱۴۰۰/۴/۲۸
لطفا مشخصات مدیریت جهادی را تشریح بفرمایید.
ناشناس۲۱۰۱۴۴۵۱۱:۴۹:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۲۸
مدیریتی که مثل مدیریت روحانی نباشد میشه جهادی!!!! (:|
mostafa.kamali95@yahoo.com۲۱۰۱۴۷۱۱۲:۰۳:۵۴ ۱۴۰۰/۴/۲۸
تنها راه نجات کشور و انقلاب و برون رفت از مشکلات اجرای قوانین مشروعیت سنجی اموال و قانون اعاده اموال نامشروع که یکی از مدیریت های جهادی می باشد
ناشناس۲۱۰۱۲۲۸۱۰:۰۷:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۲۸
از روحانی و تیمش همین فقط عملکرد برمی آمد که آمد چه سال اول چه سال هشتم
ناشناس۲۱۰۱۴۴۰۱۱:۴۷:۳۹ ۱۴۰۰/۴/۲۸
از روشهای امتحان شده و موفق در دیگر کشورها باید استفاده کرد. همین و بس.
ناشناس۲۱۰۱۴۶۵۱۲:۰۱:۲۴ ۱۴۰۰/۴/۲۸
در این چند دهه آنقدر از برخی کلمات استفاده های ناصواب و ابزاری شده است که دیگر معنا و مفهوم واقعی آن کلمه قابل باور نیست !
ناشناس۲۱۰۰۵۹۹۲۰:۴۴:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۲۷
برای رئيس‌جمهور منتخب آرزوی موفقیت و سربلندی دارم. امیدوارم که در روز اول کاری حجب و حیا را کنار بگذارند و وضعیت دولتی را که تحویل گرفته‌اند صاف و روشن بیان کنند تا مردم توقع بیش از اندازه از ایشان نداشته باشند.
ناشناس۲۱۰۱۱۶۴۰۹:۳۶:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۲۸
کاش کمی عادلانه تر! دولت نهم و دهم هم چگونه تحویل داد؟ اینم گفتید به مردم؟؟
ناشناس۲۱۰۱۴۰۲۱۱:۳۱:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۲۸
آن سال اقتصاد را درست تحویل داد وقتی چند سال سرکوب اقتصادی شده بود و خیلی چیزها توانستید بخرید ولی در این دولت برای اولین بار قیمت ها چند برابر تورم واقعی بالا بردن و تحویل دولت بعدی می دهند
ناشناس۲۱۰۰۶۰۱۲۰:۴۶:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۲۷
قمه‌کشی یک دختر در اصفهان در روزهای پایان دولت تدبیر و امید یک تراژدی غمبار و حاکی از سقوط آزاد اخلاقی و اجتماعی است که مسئولین باید در فکر علاج آن باشند. اشرافیت، تفکر لیبرالی، حقوق‌های نجومی، رانت‌خواهی و بی‌تدبیری برخی از مسئولین اجرایی در حل مشکلات همه و همه از عوامل پیدایش چنین فجایعی هستند.
ناشناس۲۱۰۱۱۴۲۰۹:۲۹:۰۷ ۱۴۰۰/۴/۲۸
اخلاق زنان را مردانه کرده اید و با افتخار می گویید 30 درصد از مدیران و کارمندان زنان هستند و نقش خانه داری از آن ها را گرفتید آن وقت این چیزها را نمی خواهید ببینید؟
ناشناس۲۱۰۱۴۰۸۱۱:۳۳:۴۱ ۱۴۰۰/۴/۲۸
نقش حوزویان دراین وسط چیه؟ نقش سازمان تبلیغات و32سازمان که بودجه فرهنگی میگیرند وکارفرهنگی دینی صورت نمیدهند چیه؟ هراتفاقی درایران بیفتد کاردولت هست
ناشناس۲۱۰۱۴۷۹۱۲:۰۷:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۲۸
متاسفانه بر اثر عدم نظارت در پارک ها فساد اخلاقی موج میزند و نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها هم تماشاگر هستند
ناشناس۲۱۰۰۶۰۳۲۰:۴۷:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۲۷
چرا واکسن کرونا برای آقایان توسط خانم‌ها تزریق می‌شود؟ مگر پرستار مرد کم داریم؟
ناشناس۲۱۰۱۳۲۱۱۰:۵۴:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۲۸
همه جای کارت درسته چسبیدی به این که چراواکسن توسط زنها به مردها زده میشه بس کن
ناشناس۲۱۰۰۶۱۵۲۰:۵۵:۱۲ ۱۴۰۰/۴/۲۷
جناب ذوالنوری. شهامت داشته باشید و اعتراف کنید که برجام خوب بوده است. نمی شود این دولت را با برجام متهم کرد ولی حالا که موقع میوه چینی است زیر درخت برجام بنشینید از میوه اش بخورید و باغبانی که آن را کاشته را لعن کنید این زشت ترین رفتاری است که دارید و مردم خودشان این را می فهمند
ناشناس۲۱۰۰۶۳۱۲۱:۰۵:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۲۷
آقای ذوالنوری درست می فرمایند . ادامه مذاکرات با مدل وین موفقیت آمیز نیست . اگر آقای جلیلی به عنوان سرپرست مذاکره کنندگان انتخاب شوند ، قطعا آمریکا و اروپایی ها راهی جز تسلیم ورفع تحریمها ندارند
ناشناس۲۱۰۱۲۱۷۰۹:۵۸:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۲۸
چرا آقای جلیلی قبلا که این پست را داشت تحریم ها لغو نشد ؟؟
ناشناس۲۱۰۰۶۴۰۲۱:۱۷:۱۲ ۱۴۰۰/۴/۲۷
مرده ای بنام برجام قابل دفاع نیست این قید و بند را برای ابد پاره کنیم
ناشناس۲۱۰۰۶۷۰۲۱:۴۲:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۲۷
دولت مردمی!؟ مگه روحانی رو مردم انتخاب نکرده بودن؟ با توجه به انتخابات گذشته و کنونی کی مردمی تره؟
ناشناس۲۱۰۱۱۱۶۰۹:۰۸:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۲۸
با وعده دروغ منو و مردمو فریب دادن هنر و دلیل مردمی بودن دولت روحانی نیست
ناشناس۲۱۰۰۷۰۰۲۲:۰۲:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۲۷
بشین تا طرف غربی بدهیش رو بده ما وضعیت مذاکره در دوران جلیلی رو هم فراموش نکردیم
ناشناس۲۱۰۰۷۰۷۲۲:۱۱:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۲۷
کم کم برجام داره خوب میشه
ناشناس۲۱۰۰۷۲۸۲۲:۲۴:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۲۷
ناموس فروشی کشور که برای فروش نفت خودمان است خیانت است و توسط هر کی که بخواهد اجرا شود
ناشناس۲۱۰۰۷۷۶۲۳:۲۱:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۲۷
مقابل تسلیم و سازش نبرد است و پیروزی ! طبق کدام نظر خواهی مردم خواسته خود را داده اند ؟ که قرار است دولت جدید برایش بجنگد
ناشناس۲۱۰۰۷۸۰۲۳:۲۳:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۲۷
از بزرگترین مشکلات این چند دهه مملکت 《 دخالت های خارج از قانون افراد صاحب نفوذ در امور جاری مملکت است 》 خصوصاً اینکه این آقایان به هیچ عنوانی حاضر به پاسخگویی بابت نتایج دخالت هایشان نیستند !
ناشناس۲۱۰۰۹۰۴۰۱:۵۴:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۲۸
تهش محسن پیرهادی رو شهردار می‌کنند. از اول هم معلوم بود. متاسفانه همه چیز بر مدار قبیله‌ها می‌چرخد. کاش این بساط مضحک سی نفر و چهل نفر رو جمع کنند دیگه.
ناشناس۲۱۰۱۰۶۵۰۸:۳۴:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۲۸
تحویل دولت با بحران گرانی و آب و اعتراضات
ناشناس۲۱۰۱۱۱۲۰۹:۰۵:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۲۸
ذوالنوری مگر برجام را آتش نزده ، پس در رابطه با چي حرف مي زنه؟!!!!1
علی۲۱۰۱۱۲۱۰۹:۱۱:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۲۸
بیایید واقع بین باشیم برای مسئولان و ثروتمندان بود و نبود برجام چه فرقی میکند که درک کنند تحریم ها چه بلایی سر ما آورده
ناشناس۲۱۰۱۲۳۴۱۰:۰۹:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۲۸
این رود خشک شده ایست؛آب آوردن به این جوی محال است؛ وسر انجام اینها هم وعده های سر خرمن خواهد بود؛و بنابه مثل «آش آش به همین خیال باش»را بیاد می آورد
ناشناس۲۱۰۱۳۶۳۱۱:۱۷:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۲۸
خداکنه هر اتفاقی بیفته به صلاح مردم ومعیشت آنها بشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین