رییس جمهور منتخب در نشست با مسئولان و کارشناسان حوزه واکسن کرونا: محور اصلی در مبارزه با کرونا واکسن تولید داخلی است

سیاسی،   4000426073 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس جمهوری منتخب گفت: ملاک و محور اصلی در مبارزه با کرونا تولید داخلی واکسن و حمایت از تلاش متخصصان ایرانی در این زمینه است که باید به دقت و سرعت، مشکلات و موانع موجود در این مسیر برطرف شود. البته درکنار تولید داخل باید خرید واکسن خارجی معتبر هم با سرعت پیگیری شود.

محور اصلی در مبارزه با کرونا واکسن تولید داخلی است

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر رییس جمهور منتخب، حجت اسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در نشستی با مسئولان و کارشناسان حوزه واکسن و واکسیناسیون کرونا ضمن تقدیر از کادر درمان و با گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت که فداکارانه در میدان مبارزه با بیماری کرونا وارد عمل شده اند، اظهار داشت: ورود متخصصان داخلی به عرصه تولید واکسن کرونا که قابل رقابت با انواع واکسن خارجی باشد، باعث افتخار است. 

وی خاطرنشان کرد: امروز با همت متخصصان کشورمان، دانش تولید واکسن کرونا بومی شده و باید گسترش یابد و دولت هم خود را موظف می‌داند در این زمینه حمایت های لازم و واقعی را انجام دهد.

 رییسی با تاکید بر حمایت عملی از شرکت‌ها و تولید کنندگان واکسن کرونا گفت: نوع حمایت‌ها نباید در حد حرف باشد و دولت سیزدهم ضمن دقت و تسریع در صدور مجوزهای لازم، اختصاص اعتبارات و بودجه را در اولویت قرار می‌دهد.

رییس جمهور منتخب با بیان اینکه اقدامات لازم در زمینه مبارزه با بیماری کرونا باید بدون معطلی و بی وقفه پیگیری شود، گفت: آنچه تاکنون در زمینه واکسیناسیون انجام شده لازم بوده اما قطعا کافی نیست و اعداد و ارقام موجود نباید ما را قانع کند.

وی خاطرنشان کرد: ملاک و محور اصلی، تولید داخلی واکسن و حمایت از تلاش متخصصان ایرانی در این زمینه است که باید به دقت و سرعت، مشکلات و موانع موجود در این مسیر برطرف شود. البته درکنار تولید داخل باید خرید واکسن خارجی معتبر هم با سرعت پیگیری شود. 

رییس جمهور منتخب با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون عمومی و تاثیر آن بر زندگی روزمره، معیشت و اقتصاد، گفت: آرامش خاطر و مصونیت بخشی مردم برای ورود به فصل پاییز و زمستان اهمیت ویژه ای دارد لذا باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها زمان واکسیناسیون عمومی را کاهش دهیم.

رییسی با تاکید بر تاثیرات واکسن کرونا از لحاظ روحی و روانی و نیز کاهش تلفات انسانی، اظهارداشت: باید مبنای کار را بر هر چه کمتر شدن تلفات هموطنانمان بر اثر ابتلای به کرونا قرار دهیم و در این راستا حتی جان یک نفر هم اهمیت دارد زیرا خانواده‌های بسیاری عزادار می‌شوند.

وی با طرح این سوال که آیا آنچه تاکنون انجام شده نهایت استفاده از ظرفیت کشور در راستای واکسیناسیون است، تصریح کرد: به نظر بنده اینطور نیست و ظرفیت های زیادی در عرصه تولید و واردات وجود دارد که باید فعال شود و در این زمینه اختصاص بودجه و انجام حمایت لازم از طرف دولت، دارای اولویت است. 

رییس جمهور منتخب با بیان اینکه باید نسبت به واکسن تولید داخل، تشویق و حمایت های لازم، ملاک عمل قرار بگیرد، گفت: ضروری است مشوق های ویژه ای برای تولیدکنندگان داخلی واکسن در نظر گرفته شود و از طرف دیگر باید بتوانیم تا قبل از رسیدن فصل سرما کار جدی و متفاوتی انجام دهیم.

رییسی استفاده از ظرفیت‌های نیروهای مردمی، بسیج و جمعیت هلال احمر را در واکسیناسیون عمومی مورد تاکید قرار داد.

در این نشست سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در ستاد کرونا، حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر، علیرضا بگلری رییس انستیتو پاستور، محمد رضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو،  علیرضا عسگری رییس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، مصطفی قانعی رییس کمیته علمی ستاد کرونا، فریدون مهبودی پیشکسوت بیوتکنولوژی، حسن جلیلی مسئول گروه تحقیقاتی واکسن ایرانی کرونا و مهدی صفری از فعالان حوزه تامین و تولید واکسن در سخنان جداگانه ای دیدگاه ها و پیشنهادات خود را درخصوص وضعیت واکسن کرونا در دو حوزه تولید داخل و واردات و راهکارهای مناسب برای اجرای واکسیناسیون عمومی و نگرانی های موجود در این زمینه را مطرح کردند.

اهمیت توجه به تولید داخلی واکسن، تسریع و تسهیل در صدور مجوزهای مرتبط، ارائه مشوق و دریافت تضمین از شرکت‌های تولید کننده واکسن، حمایت ارزی و ریالی از تولید کنندگان واکسن، انتقاد از عدم کمک ریالی و ارزی دولت از تولید واکسن، تلاش برای جلب اعتماد آسیب دیده مردم، توجه به مطالبه اجتماعی در امر واکسیناسیون عمومی، انتقاد از عدم استفاده از نیروهای هلال احمر در زمینه تزریق واکسن، تقویت تعامل و همدلی بین دستگاه ها، استفاده از توان بخش خصوصی در واردات واکسن و حمایت ارزی از شرکت‌ها از جمله مهمترین محورهای مطرح شده در این نشست بود.

دیدگاه کاربران

سل۲۰۹۸۹۴۷۱۶:۵۲:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۲۶
واکسنی که نتایج فاز انسانیش تو هیچ نشریه علمی معتبر منتشر نشده اصلا معلومه چه .. هست
ناشناس۲۰۹۹۰۷۱۱۸:۵۸:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۲۶
فعلاً كه همش شعاره.
ناشناس۲۰۹۹۰۷۴۱۹:۰۰:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۲۶
اس ام اس امده به فلان جا مراجعه کن برای واکسن مشکل از انجا شروع میشه محل هایی که وزارت بهداشت خودش در موقع ثبت نام اعلام کرده و بنده در آن محل ثبت نام کردم نیست به محل دیگری که 20 کیلومتر آن طرف تر ارجاع دادن به این میگن مدیریت و کسی هم جوابگو نیست
ناشناس۲۰۹۹۱۳۳۲۰:۳۰:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۲۶
بايد بررسي شود اقداماتي كه نخبگان دست اندرکار مي توانستند در بدو ورود اين ويروس به كشور انجام دهند و انجام ندادند كه سبب فوت مردم كشور شد چه كارهايي بوده است
ناشناس۲۰۹۹۱۳۴۲۰:۳۱:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۲۶
فعلا روزی 200 نفر طبق آمار رسمی دارن میمیرن تا واکسن تولید داخل آماده بشه
ناشناس۲۰۹۹۲۲۸۲۲:۵۸:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۲۶
واکسن رو به تایید سارمان بهداشت جهانی برسانید
ناشناس۲۰۹۹۲۷۱۲۳:۴۱:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۲۶
ملاك و محور در مبارزه با كرونا بايد تهيه بهترين واكسن و در سريعترين وقت ممكن باشد. نبايد به قيمت به خطر افتادن سلامتى مردم از تلاشهاى داخلى حمايت كرد. مردم نتيجه چنين حمايتهايى را در كيفيت خودروهاى توليد داخل به خوبى لمس كرده اند
ناشناس۲۰۹۹۳۴۵۰۳:۲۲:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۲۷
چگونه آقای رییسی می خواهند با مشاوره گرفتن از برخی متخلفان در صنعت دارو با فساد مبارزه کنند؟؟؟؟
ناشناس۲۰۹۹۴۶۳۰۸:۵۷:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۲۷
فقط واکسن باید تولید داخل باشد؟! بعد دسته بیل و چوب کبریت وارد شود؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین