ردیاب لپ تاپ؛ روش‌های پیشگیری از سرقت و پیگیری آن!

گزارش بازرگانی،   4000426017

 

انواع وسیله‌های الکترونیکی مانند لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های موبایل از پرکاربردترین وسائل زندگی ما هستند. بسیاری از ما هر روز زمان زیادی را به کارکردن با این ابزار صرف می‌کنیم. لپ‌تاپ‌ها یکی مهم‌ترین و گران‌ترین وسایل برقی پرکاربرد هستند که از قشر دانشجو تا شاغلین، بسیار از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما این وسیله‌ها به دلیل حمل راحت و نداشتن وزن زیاد به شدت در معرض سرقت قرار دارند.

خیلی از افراد به فکر قیمت چی پی اس خودرو و خرید آن برای افزایش امنیت ماشین خود هستند، ولی شاید کمتر کسی از اهمیت وجود ردیاب لپ تاپ خبر داشته باشد. در این مقاله ابتدا بهترین راه‌های پیشگیری از سرقت لپ تاپ‌ها را معرفی کرده و در ادامه ردیاب لپ تاپ و نحوه عملکرد آن را شرح خواهیم داد.

ساده‌ترین روش‌های پیشگیری از سرقت لپ‌تاپ؛ استفاده نکردن در مکان‌های عمومی

زمانی که در یک مکان عمومی مانند پارک از وسیله‌ها برقی باارزش خود مانند لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، در واقع آن را در معرض دید سارقان قرار می‌دهید. یکی از ساده‌ترین شیوه‌های سرقت وسیله‌ها برای سارقین، دزدیدن آن‌‌ها در فضاهای بازمانند خیابان یا پارک‌ها است.

اکثر ما شاهد دزدیده شدن گوشی همراه یا کیف توسط سارقین موتورسوار بوده‌ایم، بنابراین حدالمقدور باید در مکان‌های عمومی و یا محیط‌های باز از لپ‌تاپ استفاده نکرد. در این صورت شانس سرقت کالای ما کاهش خواهد یافت. اگر به طور دائم در یکی از این اماکن مانند پارک از لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که خطر سرقت لپ‌تاپ شما بسیار زیاد است.

جی‌پی‌اس‌ها یا ردیاب‌ها از مهم‌ترین وسایل امنیتی هر وسیله‌ای به‌خصوص ماشین‌ها هستند، در همین راستا حتماً مقاله چگونه جی پی اس خودرو را فعال کنیم را مطالعه کنید.

برای جلوگیری از دزدیده شدن لپ تاپ آنها را به میزکار قفل کنید

بیشتر مدل‌های لپ‌تاپ‌ها مانند بسیاری از لوازم برقی محلی برای اتصال قفل‌های مخصوص دارند. این پورت‌های جهانی که با نام درگاه قفل Kensington شناخته می‌شوند، وسیله برقی شما را به‌وسیله یک کابل فولادی به محل یا وسیله دیگری متصل می‌کنند.

میز مکان‌هایی که برای تحقیق و مطالعه طراحی شده است، مانند کتابخانه‌ها یا مراکز تحقیق و پژوهش مجهز به گیرنده این نوع قفل‌ها هستند، بنابراین حتماً از چنین ویژگی خوبی استفاده کنید. این پورت مخصوص معمولاً در قسمت پشت یا در سمت راست لپ‌تاپ قرار دارد و کابل مخصوص آن را هم به‌راحتی می‌توان از بازار تهیه کرد.

اما در صورت به سرقت رفتن لپ‌تاپ و دزدیده آن چه باید کرد؟ در ادامه راهکارهای ردیابی لپ‌تاپ و بهترین شیوه آن که استفاده از ردیاب لپ‌تاپ است را توضیح می‌دهیم:

داشتن آدرس آی پی یا مک آدرس؛ روشی ساده برای پیگیری لپ‌تاپ مسروقه

از اولین و ساده‌ترین شیوه‌های پیگیری لپ‌تاپ به سرقت رفته، استفاده از آدرس آی پی یا مک آدرس است. برای فعالیت‌های مختلف اینترنتی و غیر اینترنتی باید از اطلاعات آی پی یا مک آدرس لپ‌تاپ خود خبر داشته باشید و خوشبختانه این اطلاعات در تمام سطح دنیا مختص به لپ‌تاپ شماست، به عبارتی این آدرس اثر انگشت لپ‌تاپ است.

با داشتن آدرس آی پی می‌توان بلافاصله از طریق مقامات رسمی به سراغ پیداکردن لپ‌تاپ مسروقه رفت و در مدت‌زمان اندکی از محل لپ‌تاپ خبردار شد؛ بنابراین آدرس آی پی لپ‌تاپ خود را در جایی مطمئن یادداشت کنید.

استفاده از ردیاب لپ‌تاپ؛ بهترین و مطمئن‌ترین شیوه پیگیری لپ‌تاپ گم شده یا مسروقه

حتماً با انواع جی‌پی‌اس یا ردیاب ماشین آشنا هستید و خبر از اهمیت آن برای امنیت خودروها دارید، اما زمان آن است که با ردیاب لپ‌تاپ آشنا شوید. ردیاب لپ‌تاپ یک وسیله کوچک الکترونیکی است که به بهترین نحو امنیت لپ‌تاپ شما را حفظ می‌کند.

استفاده از ردیاب (GPS)، یکی از مدرن‌ترین شیوه‌های جلوگیری از سرقت اشیاء مختلف و به طور ویژه تجهیزات الکترونیکی گران‌قیمت مانند لپ‌تاپ است. این ردیاب کوچک به‌عنوان یک بخش اضافی به ابزارهای الکترونیکی اضافه می‌شود و در صورت سرقت بلافاصله می‌توان با استفاده از آن محل قرارگیری سارق و وسیله سرقت شده را با فاصله نزدیک به یک متر تشخیص داد.

بنابراین با مجهز کردن لپ‌تاپ خود به یک ردیاب، بالاترین سطح امنیت را برای وسیله الکترونیکی ارزشمند خود ایجاد کنید.

نحوه عملکرد ردیاب لپ‌تاپ

این دستگاه یک برد الکترونیکی بسیار کوچک است که روی مادربرد دستگاه یا روی سایر قسمت‌های داخلی لپ‌تاپ نصب می‌شود، تا به‌عنوان یک فرستنده عمل کند. اطلاعات ارسال شده از طرف این دستگاه توسط اپلیکیشن گوشی شما دریافت شده و بلافاصله می‌توان محل قرارگیری سارق و کالای سرقتی را تشخیص داد.

دقت ردیاب لپ‌تاپ در تشخیص محل کالای مسروقه بسیار بالا است و درصد خطای آن ناچیز و قابل‌چشم‌پوشی است. این نوع از ردیاب‌ها به دلیل اندازه کوچک و محل قرارگیری در دیدرس سارق نیستند که این خود یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت ردیاب لپ‌تاپ‌ها است.

خرید انواع ردیاب و جی پی اس در فروشگاه ایران رهیاب

در این مقاله روش‌های پیشگیری از دزدیده شدن لپ‌تاپ را به شما معرفی کردیم و در ادامه بهترین راه‌های پیگیری لپ‌تاپ به سرقت رفته را بررسی نمودیم.

موتورسیکلت، یکی دیگر از وسیله‌هایی است که امکان و سهولت سرقت آن زیاد بوده و سالانه آمار سرقت بالایی دارد. اگر شما موتورسیکلت دارید و هنوز آن را مجهز به ردیاب نکرده‌اید، حتماً سری به صفحه قیمت ردیاب موتورسیکلت بزنید.

شما می‌توانید جدیدترین مدل‌های ردیاب از فروشگاه ایران رهیاب خریداری کنید. برای کسب اطلاعات کامل در زمینه انواع ردیاب و نحوه عملکرد آن‌ها با شماره‌تلفن‌های 22410328 و 22171062-021 تماس بگیرید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین