استقبال بیش از انتظار از انتخابات نظام پزشکی

سلامت،   4000425047
استقبال بیش از انتظار از انتخابات نظام پزشکی

رییس هیات نظارت بر هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی استقبال از انتخابات این دوره نظام پزشکی را بیش از انتظار خواند و گفت: احتمالا در تهران انتخابات تا سقف ۱۴ ساعت تمدید شود .

دکتر عبدالحسین روح‌الامینی در حاشیه هشتمین انتخابات نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا مستقر در محل برگزاری انتخابات در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به اینکه استقبال از انتخابات نظام پزشکی بیش از انتظارات است، گفت: شلوغی اول صبح بیش از انتطار است و نشان دهنده استقبال خوب جامعه پزشکی از انتخابات است.

وی درباره پیش‌بینی از میزان مشارکت، افزود: دوره‌های قبل حداکثر مشارکت ۱۷ درصد بود و هرچقدر از این عدد فراتر رویم مطلوب ماست و امیدوارم هرچه بیشتر افراد جامعه پزشکی از حق صنفی و طبیعی خود استفاده کنند. ما در چند ماه گذشته تا حد توان برای افزایش مشارکت تلاش کردیم مثلا مدت ثبت‌نام ها، بررسی‌ها و اعتراضات تمدید شد و خط ارتباطی آنلاین با شخص بنده به عنوان رئیس هیئت نظارت برای پاسخ به سوالات برقرار بود. به نظرم انتخابات روان است و همه تکلیف خود را می‌دانند و مابقی آن استفاده از این حق طبیعی است.

رییس هیات نظارت انتخابات نظام پزشکی افزود: در شهر تهران مرکز همایش‌های رازی در دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به محل‌های برگزاری انتخابات در دوره‌های قبلی فضای بیشتری در اختیار دارد. ایستگاه‌های صدور تعرفه را به ۱۰ عدد افزایش دادیم و وسایل استراحت فراهم شد که سرگردانی رخ ندهد. درمورد شهرستان‌ها هم جاهایی که فاصله متنابهی داشتند قانون می‌گوید یک شعبه داشته باشند اما هیئت مرکزی تصویب کرد تا در شهرستان‌هایی که فاصله افراد چند کیلومتر است صندوق ثابت با توفق هیات اجرایی و نظارت دایر شود تا مشارکت‌ها افزایش می‌یابد به عنوان مثال شهرستان‌های اطراف شیراز لازم نیست به شیراز بیایند. در کل تلاش شده تا انتخابات روان و سهل باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: در محوطه فردی را بدون کارت نظام پزشکی راه نمی‌دهند و ممکن است یک عده برای تبلیغات غیرقانونی افرادی را بیاورند که متاسفانه در بیرون از محوطه این اتفاق رخ میدهد، در داخل محوطه هم تنها کسانی که نوبت بگیرند و کارت نظام پزشکی داشته باشند می‌توانند وارد شوند. اگر تخلفی هم صورت گیرد بیرون محوطه صورت می‌گیرد و متاسفانه عرف غلطی است که برخی کاندیداها از ابتدای رای گیری تا عصر در حوزه حاضر می‌شوند و این خلاف بَیّن است‌.

وی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه انتخابات شهر تهران، تصریح کرد: ما حداکثر توصیه را برای فاصله‌گذاری ایستگاه‌ها انجام دادیم و در محل انتخابات هم سعی می‌شود تجمع کنترل شود. مشکل تجمع در بدو ورود است که تذکر داده می‌شود.

روح‌الامینی اظهار کرد: قانون اجازه داده است که انتخابات ۵ تا ۱۴ ساعت باشد و ما مهلت رای گیری را برای شهرهای کوچک با هئیت مدیره ۱۱ نفره حداقل ۸ ساعت ( ۸صبح تا ۴ عصر) تعیین کردیم و قابلیت تمدید تا ۴ ساعت را دارد. برای شهرهای بزرگ با هیات مدیره ۱۷ نفره ساعت رای گیری ۸ صبح تا ۸ شب است و تا ۲ ساعت قابلیت تمدید دارد. احتمالا در تهران با توجه به چیزی که اکنون می‌بینیم انتخابات تا سقف ۱۴ ساعت تمدید شود و درصورت احتمال تمدید بعد از ظهر اعلام می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین