ناراستی با ملت!

محمدکاظم انبارلویی،   4000424052 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس دولت یازدهم و دوازدهم به زودی از ملت خداحافظی میکند. او در سوگند  ریاست جمهوری گفته بود؛ "پاسدار قانونی اساسی خواهم بود". او گفته بود؛ خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق و پشتیبانی از حق و گسترش عدالت خواهم کرد .

ناراستی با ملت!

 او سوگند خورده بود از خودکامگی بپرهیزد و از آزادی و حرمت اشخاص حمایت کند. او در سوگندنامه خود گفته بود؛ قدرتی که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداکار نگهداری میکنم و آنرا به منتخب بعدی ملت می سپارم.

کمتر از 20 روز دیگر آقای روحانی پاستور را ترک میکند. باید ببینیم  کشور را چند تحویل گرفته و الآن چند دارد تحویل میدهد؟! در حوزه اقتصادی، شاخصها مشخص است. مردم با تمام وجود نوسان شاخصها را در جیب خود بویژه ارزش پول ملی حس میکنند. در حوزه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، همه چیز قابل رؤیت با چشم غیرمسلح است. در حوزه سیاست داخلی و خارجی هم هزینه های تصمیم گیری و تصمیم سازی و نوع ارتباط با جهان و مناقشات غرب با ایران را در بد عهدی آمریکا و اروپا و خوش عهدی دولت آقای روحانی به تعهدات نشان از یک کارنامه به تعبیر مقامات رسمی دولت «تقریباً هیچ» است.

آقای روحانی و تیم همراه با این وعده از مردم رأی گرفتند که تحریمهای ظالمانه را برخواهند داشت و مناسبات غرب با ایران را به حالت عادی درمیآورند.

امروز مردم ملاحظه میکنند با آنکه ایران همة تعهدات زیانبار خود را عمل کرده است و خسارتهای عظیمی را متحمل شده، حتی یک تحریم برداشته نشده است و بلکه بر آن افزوده شده است. دشمن زیاده خواه نه تنها از مطالبات تجاوز کارانه خود کوتاه نیامده است بلکه در حوزه هسته ای به ترور دانشمندان مظلوم جمهوری اسلامی روی آورده است. حتی حاضر نیست یک تحریم از 1500 تحریم ظالمانه را بردارد.

قرار بود دیپلماتهای ما بر اساس مصوبه شروط مجلس، شروط شورایعالی عالی امنیت ملی و شروط رهبری با طرف متجاوز به حقوق ملت ایران در برجام گفتگویی کنند آن شروط را رعایت نکردند و زیر بار یک پیمان زیانبار رفتند، اما دشمن حاضر نشد همین پیمان زیانبار را عمل کند و به هیچیک از تعهدات خود پایبند باشد.

وزیرخارجه بیست و دومین گزارش خود را در برجام به مجلس ارایه داده است. 262 صفحه فقط حرف زده است بدون اینکه بگوید پس چه شد آن وعده ها که به مردم دادند؟ چرا علی رغم امضای قرارداد برجام، حتی یک تحریم برداشته نشد و از همه مهمتر، نمی خواهند به مردم این توضیح را بدهند که، چرا وقتی دشمن به هیچیک از وعده های خود عمل نکرده است، طرف ایرانی به تعهدات خود عمل کرد. هنوز هم برخی در دولت اصرار دارند امتیازات یکطرفه به دشمن بدهند بدون اینکه امتیازی بگیرند؟!

گزارش بیست و دوم وزیرخارجه طی 6 سال گذشته که برجام امضاء شده و امضاء 6 قدرت جهانی در پایِ آن هنوز خشک نشده، حکایت از خودباختگی به غرب و طلب کاری از نخبگان و منتقدین کشور دارد.

این گزارش، آخرین میخ تابوت به اعتماد غرب است بی آنکه مؤلفان آن این مفهوم را درک کنند.

تأسف آورتر از گزارش وزیر امور خارجه به مجلس در برجام، اظهارات رییس جمهور محترم در این باره است. او هنوز باور ندارد در گفتگو با دشمن فریب خورده است و در گزارش به ملت، بنای ناراستی دارد. او بدون اینکه حتی یک دستاورد برجام را بتواند در رفع تهدیدها و تحریمها به مردم نشان دهد، همچنان معتقد است در اینباره موفق عمل کرده است!

او میگوید. ; اگر سه گل زده شد یک گل خوردیم ما پیروزی قطعی داریم . اما او نمی گوید این سه گُل را کجا و در چه دقیقه ای از این بازی 8 ساله زده است؟ او حتی در مورد کم و کیف یک گُلِ خورده شده هم سخنی نمی گوید.

او اجازه نمی دهد خسارتهای مالی که در داخل به تأسیسات هسته ای زده اند توسط نهادهای نظارتی احصاء و به مردم اعلام شود.

رییس جمهور محترم می گوید «به جای 60 میلیارد درآمد نفتی، کشور را با 10 میلیارد دلار اداره کردیم.» او اگر فقط همین گزاره را ثابت کند، باید بقیة ناراستی ها با ملت را پذیرفت. اما وزارت نفت، اقتصاد دارایی و بانک مرکزی با زدن مُهر سری بر اسناد فروش نفت، بررسی این راستی ازمایی را حتی بر نهادهای نظارتی بسته اند تا چه رسد به مردم!

او میگوید: هر انچه  در مذاکرات خواستیم به آن برسیم، رسیدیم.

 آیا خواست ما در مذاکرات دادن امتیازات بی حد و حصر به دشمن و نگرفتن حتی یک امتیاز از متجاوزان به حقوق ملت بود؟! اگر این خواست را داشتید، چرا صادقانه به مردم از اول این را نگفتید؟! آیا محصول تعامل سازنده با جهان، همین دستاورد تقریباً هیچ بود؟!

رییس جمهور میگوید: «اگر به اصل 60 و 113 قانون اساسی احترام میگذاشتیم، امروز شرایط کشور شرایط دیگری بود». این بیان هم نوعی ناراستی با ملت است. دولت در سیاست خارجی مطلق العنان عمل کرد. با زیر پا گذاشتن اصول 176 و 110 و نادیده گرفتن شروط ملت که در مصوبه مجلس بود، یک قرارداد زیانبار را با تکیه به  همین اصول 60 و 113  امضاء کرد و اکنون نمی خواهد مسئولیتهای ناشی از آن را بپذیرد.

دولت با نقض صریح و آشکار اصول  49، 52 و 53 و 45  قانون اساسی با آنکه روحانی با تکیه بر اصل 126 در حوزه اقتصادی اختیارات وسیع و مطلقه داشت، به اندازه سفرة مردم آسیب زد و شاخصهای اقتصادی امروز آنرا فریاد می کنند. به طوریکه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، هیچ نامزدی نتوانست این کارنامه را تأیید کند. حتی اصلاح طلبان جلوتر از اصولگرایان در صف اول نقد عملکرد اقتصادی دولت  طی دو سال گذشته ظاهر شدند تا دامن خود را از این بدکارکردی پاک نگه دارند.

حقیر طی 8 سال گذشته نقدهایی به چند و چون کارکردهای روحانی در حوزه سیاست و اقتصاد داشتم بدون اینکه حتی یک مورد آنرا پاسخ دهند. امروز تقاضا دارم آقای روحانی کار انتقال دولت بر اساس رأی مردم را طوری مدیریت کند که «صدق» حرف اول را بزند و پایانی بر «ناراستی با ملت» باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۹۶۰۷۱۱۲:۱۴:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
نمیشه ایشون ..زودتر بره؟ مجلس انقلابی یکم قدرت نشون بده، هر روزش ميليارد ها ضرره
ناشناس۲۰۹۶۰۷۸۱۲:۱۹:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۲۴
روحانی تمام تلاش خود را کرد و متاسفانه تندروهای داخلی و خارجی نگذاشتند او کارها را پیش ببرد روحانی هیچگاه به مردم دروغ نگفت.
ناشناس۲۰۹۶۸۶۴۲۰:۵۷:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۲۴
این که گفتی راست بود
ناشناس۲۰۹۷۰۵۰۲۳:۳۹:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۲۴
.. بی کفایت ترین رییس جمهور برات چکار کرده که نطقت باز شده به این ..حرفها.. دروغگوتر و.. خودش است فقط همین
ناشناس۲۰۹۶۰۷۹۱۲:۱۹:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۲۴
کار دولت شما را هم دیده ایم.
ناشناس۲۰۹۶۱۶۰۱۲:۵۰:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۲۴
لباس مقدس روحانیت هم با حرف های د..!
ناشناس۲۰۹۶۱۶۵۱۲:۵۲:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۲۴
آیا رییس جمهور همه کاره است. در ایران رییس جمهور نقش .. بازی می کند.روسای جمهور قبلی را نگاه کنید.
ناشناس۲۰۹۶۱۸۴۱۳:۰۰:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۲۴
بنده به رییسی رای دادم ولی معتقدم ایشان هم مثل روحانی و سایر روسای جمهور قبلی موفقیتی کسب نخواهد کرد. از الان بخشهای مختلف بخصوص نماینده ها و .. دنبال سهم خواهی شدیدی هستند.
ناشناس۲۰۹۶۱۹۳۱۳:۰۴:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۲۴
مشکل از قانون اساسی است که هر کس می تواند برداشت خود را از آن داشته باشد و به بقیه تحمیل کند.
ناشناس۲۰۹۶۲۲۷۱۳:۲۰:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۲۴
وقتی محو مدینه فاضله باشی همین می شود البته اگر از عمد..!
ایرانی۲۰۹۶۲۶۶۱۳:۳۹:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۲۴
لطفا به اونایی که نخواستند برجام موفق بشه و سنگ اندازی میکردند هم بپردازید و عدالت را رعایت کنید حداقل مطالب طرفداران برجام را هم بگذارید ..اکثریت مردم برجام را میخواهند و میخواهند هرچه زودتر احیا شود مذاکره یعنی امتیاز بده امتیاز بگیر
ناشناس۲۰۹۶۳۵۵۱۴:۲۳:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
باحمله به ظریف راه به جایی نمیبرید خودتان هم میدانید که بااختلاف هنوز پرطرفدارترین سیاستمدار ایران است فرق ظریف باخیلی ها این است که تمام تلاشش را کرد تا تحریم ها برداشته شود ای کاش بقیه شماهم تلاش میکردید. درد ما مردم چیزهایی است که درشعارهای زیبا نیست
ناشناس۲۰۹۶۳۵۷۱۴:۲۳:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۲۴
کمتر از یک ماه دیگه دولت عوض میشه اونوقت شما تشریف می یارید ملت منتظرند ببینند شما چطور مملکت رو گلستان می کنید
ناشناس۲۰۹۶۳۸۱۱۴:۳۴:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۲۴
خدا را شکر روحانی داره میره و در این 8 سال هم همه متفق القول بودیم که مشکلات مدیریتی است و ساختاری نیست و با رفتن این دولت مسائل حل خواهند شد به نظر من باید تمرکز گذاشت بر کمک فکری به دولت آینده که مشکلات سریعتر حل شوند و برای این دو هفته باقیمانده دیگه نباید وقت را تلف کرد برای دولت روحانی
ناشناس۲۰۹۶۴۴۲۱۴:۵۸:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۲۴
نوبت دولت رئیسی هم فرا می رسد..
ناشناس۲۰۹۶۴۴۴۱۴:۵۸:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۲۴
روحانی نماینده مردم است. شما نماینده مردم نیستی.
ناشناس۲۰۹۶۵۱۵۱۵:۳۷:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۲۴
تدارکاتچی
ناشناس۲۰۹۶۵۴۴۱۵:۵۴:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۲۴
دو هفته دیگه دولت تحویل شما میشه. دیگه ناراحتی نداره. این گوی و این میدان. ضمنا دولت روحانی یک دولت داغون رو از احمدی نژاد تحویل گرفت و یک دولت داغون رو هم داره به شما تحویل میده. پس از این نظر هم یر به یر هست. تمام
کریم۲۰۹۶۵۸۷۱۶:۳۹:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۲۴
دولت ها در ایران فقط تدارک چی هستند. انتقاد از عملکرد آنها باید در حد اختیارات مجازی که داشته اند باشد..
ناشناس۲۰۹۶۶۸۲۱۸:۰۰:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۲۴
قانون تحریم ایران که بر تحریم پذیری اقتصاد ایران و نقاط ضعف آن تمرکز دارد مصوب کنگره آمریکا است. تنها راه برداشته شدن این قانون مقاومت اصولی است. رفع رانت، بی انضباطی و عدم شفافیت از اقتصاد و رشد صنعت هسته ای چاره این راه است. خندیدین با وزیر خارجه آمریکا و جواب تلفن رئیس جمهور آمریکا را دادن آب خوردن مردم را درست نمی کند.
باهر۲۰۹۶۷۱۴۱۸:۳۶:۲۵ ۱۴۰۰/۴/۲۴
روحانی و دارودسته و دولتش اکثرا دست .. غرب و .. بطور کامل انجام دادند و جفا به ملک و ملت و دین وتبارکردند که باید درتاريخ نوشته شود و .. وعزت مادی و معنوی مردم را لگدمال کردند. امیدوارم آنها را محاکمه کنند و به سزایی اعمال ..شان برسانند.نه اینکه هرطور خواستند ریختند و پاشیدند و حالا با ناز.. و طلبکارانه بروند و یک چیزی هم طلب کار باشند. آیا در دنیا با مسئولین خطا.. اینطور رفتار می کنند و حتی مقام دیگری به آنها میدهند؟!!!
امیر حسین سلطان/تهران۲۰۹۶۷۵۲۱۹:۰۳:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۲۴
آقای انبارلویی شما که برجام را پیمان زیانبار برای ما می دانید آیا شده است تا به حال فقط حتی یک بار به این فکر کرده باشید که اگر این پیمان زیانبار برای ما بود پس چرا آقای ترامپ عهدشکنی کرد و آن را برنتابید؟! آری برجام پیمان زیانبار بود اما نه برای ایران بلکه زیانباری آن برای طرف های مقابل ایران و در راس 5+1 برای آمریکا البته به زعم و برداشت و استنباط رئیس جمهور سابق آمریکا بوده است که به محض به قدرت رسیدنش دبه کرد و با فاصله کمی از برجام خارج شد. آقای دکتر روحانی هم رفتنی هستند اما این .. تنها قاضی رفتن های شما و سایر باصطلاح منتقدان و مخالفان ایشان هم در صفحه ذهن تاریخ ثبت و ضبط و محفوظ خواهد ماند..
ناشناس۲۰۹۶۷۷۴۱۹:۳۹:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
اگر عدالتی باشه باید ایشون و کابینه اش محاکمه بشن
ناشناس۲۰۹۶۸۳۷۲۰:۳۳:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
درود بر روحانی
ناشناس۲۰۹۷۰۱۹۲۳:۱۷:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۲۴
خجالت بکش
ناشناس۲۰۹۶۸۷۶۲۱:۱۳:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۲۴
رسانه‌ها متاسفانه عموماً خیلی دیرتر از مردم لب به اعتراض و فریاد میگشایند وقتی کارد به استخوان میرسد کار از کار میگذرد گویا برای تشییع و تدفین حضور به هم میرسانند _____ جهت اطلاع عرض میکنم ؛ روحانی از سال ۹۲ در مسند بوده ، ایشان با دنیایی از افتراها و تحقیرها و توهین‌ها به عناصر دلسوز و متواضع‌ترین و محترمانه‌ترین و ملتمسانه‌ترین رفتارها را با دشمنان ایران داشته این موضوع تازه‌ای نیست
كاوه۲۰۹۷۰۷۴۲۳:۵۶:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۲۴
جنگ كه بود گفتن همه مشكلات بخاطر جنگ است ، جنگ تمام شد و سازندگي شروع شد گفتند بايد عقب افتادگي را جبران كنيم تورم سر به فلك كشيد دولت سازندگي رفت دولت فرهنگي آمد گفتند مشكلات با درست شدن فرهنگ حل مي شود دولت فرهنگي رفت دولت عدالت محور آمد گفتند اگر عدالت برقرار شود همه چيز درست مي شود و نشد بعدها گفتند كه دولت زاويه با اهداف جمهوري اسلامي داشته بعد دولت اعتدال آمد گفته شد با برجام مشكلات حل مي شود اوباما رفت و ترامپ آمد برجام بهم خورد تورم سر به فلك كشيد ترامپ رفت و دولت اعتدال هم رفت دولت مدعي مبارزه با فساد آمد مي ترسيم اين دولت هم اسير سياستهاي بين المللي شود و نه فساد خشكيده شود و نه عدالت برقرار شود و نه سانتريفوژ ديگر كار كند و نه اقتصاد مملكت درست شود .
ناشناس۲۰۹۷۳۰۰۰۸:۳۵:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۲۵
البته روحانی در چهار سال اول دولتش تقریبا موفق بود و توانست تورم را مهار کند و.. ولی مشکل این است که برای حل مشکلات کشور باید کل نظام اراده کند وبا این وضع که تنش بین نهادهای انتخابی و انتصابی وجود دارد دولت نمی تواند کاری از پیش ببرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

      2. این صدای اقتدار ایران است ...

      3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

      4. وحدت ملی با وعده صادق

      5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

      6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

      7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

      8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

      9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

      10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

      11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

      12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

      13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

      14. اسراییل چه باید بکند؟ 

      15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

      16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

      17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

      18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

      19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

      20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

      21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

      22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

      23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

      24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

      25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

      آخرین عناوین