رئیسی: اقتصاد بیمار کشور نه بر اساس سلیقه بلکه باید براساس راهکارهای علمی درمان شود

اقتصادی،   4000423114 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

 رئیس جمهور منتخب گفت: اقتصاد بیمار کشور نه بر اساس سلیقه بلکه باید براساس راهکارهای علمی و کارشناسی درمان شود.

رئیسی: اقتصاد بیمار کشور نه بر اساس سلیقه بلکه باید براساس راهکارهای علمی درمان شود

به گزارش فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب امروز چهارشنبه در نشستی سه ساعته با اساتید و صاحب‌نظران اقتصادی با موضوع اولویت‌های اقتصادی دولت سیزدهم گفت: یکی از جلوه‌های مردمی بودن دولت سیزدهم همین ارتباط با نخبگان و دریافت نظرات و راهکارهای آنان برای حل مشکلات کشور است.

رئیس جمهور منتخب در ابتدای سخنان خود با تشکر صمیمانه از حضور اساتید و صاحب‌نظران در این جلسه و نظرات کارشناسانه و دغدغه‌مندانه آنان افزود: امیدوارم این آغاز مبارکی برای ارتباط دولت سیزدهم با کارشناسان اقتصادی باشد و جمع حاضر با همکاری تیم اقتصادی دولت بانی تشکیل کارگروه‌های مساله‌محور برای جلسات بعدی کارشناسان با رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت باشند.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در جلسات آینده با کارشناسان، مسائل و مشکلات با لحاظ اولویت‌ها و فوریت‌ها احصا شده و راهکارهای رفع مسائل و چگونگی اجرای این راهکارها نیز مطرح شوند، گفت: دولت سیزدهم برای حل مشکلات و درمان اقتصاد بیمار کشور اراده جدی دارد و در این مسیر قطعا نه بر اساس سلیقه بلکه بر اساس نظرات و راهکارهای علمی و کارشناسی اقدام خواهد کرد.

وی تاکید کرد: از همه ظرفیت کارشناسی نیروی انسانی کارآمد کشور فارغ از گرایش‌های سیاسی و شخصی برای پیشرفت کشور کمک خواهیم گرفت.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه بیماری اقتصاد کشور مزمن شده و در حال سرایت به بخش‌های دیگر است، خاطرنشان کرد: طبیبان این بیمار، اساتید و کارشناسان اقتصادی هستند و دولت برای حفظ و تقویت ارتباط خود با این کارشناسان در سرتاسر کشور ساز و کار مناسبی ایجاد خواهد کرد.

آیت‌الله رئیسی گفت: دولت درمان اقتصاد بیمار کشور را مسئولیت خود می‌داند، اما راهکارها و نحوه اجرای این راهکارها را با تکیه بر نظر کارشناسان انتخاب خواهد کرد. در این مسیر در استفاده از تجارب آزموده شده دیگران با نگاهی باز عمل کرده و محدودیتی در بهره‌گیری از تجارب موفق نداریم.

رئیس جمهور منتخب در ادامه سخنانش محور تمرکز دولت را تحقق عدالت و مقابله با فساد عنوان کرد و افزود: اجرای عدالت و مقابله جدی با فساد خواسته مردم از ماست و دولت اجرای خواست مردم را با جدیت دنبال خواهد کرد. البته اجرای عدالت از مقابله با فساد جدا نیست، چرا که به هر میزان که عدالت اجرا شود، فساد کاهش خواهد یافت.

رئیسی با تاکید بر اینکه کشور باید با برنامه اداره شود، اظهار داشت: اگر برنامه‌های تدوین شده قبلی در کشور اجرا نشده، نباید این تلقی را داشته باشیم که نیازی به برنامه نداریم، بلکه باید دلایل اجرا نشدن آن برنامه‌ها را بررسی و رفع کنیم.

رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: کشور باید با داشتن برنامه اداره شود تا اولا همه بتوانند بر اساس این برنامه از آینده پیش‌بینی داشته باشند و از سوی دیگر کارشناسان بتوانند در هر مرحله اجرای این برنامه را رصد نمایند.

وی اضافه کرد: راهکارهای جلوگیری از بروز کسری بودجه، راهکارهای رفع کسری بودجه، اصلاح هزینه‌کردهای غیرضرور در دولت، ضابطه‌مند کردن رفتار عملکرد بانک‌ها، اصلاح نظام‌های مالیاتی، مالی، پولی، گمرکی و مسائل نظیر اینها، مشکلاتی هستند که دولت انتظار دارد کارشناسان برای اصلاح آنها راهکار ارائه کنند.

رئیسی با بیان اینکه دولت متصدی خوبی برای امور اقتصادی نیست، اظهار داشت: همانگونه که در این جلسه نیز مورد تاکید قرار گرفت، در اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی عملکرد موفقی نداشته‌ایم، اما این به معنای توقف اجرای این سیاست‌ها نیست.

وی تصریح کرد: نباید تصور کرد که واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی پایان کار دولت با این واحدهاست، بلکه این تازه آغاز مسیر نظارت و حمایت دولت از فعالیت بخش خصوصی است.

رئیس جمهور منتخب در پایان با اشاره به بهره‌برداری از بعضی سامانه‌های اطلاعاتی در کشور خاطرنشان کرد: سامانه‌های اطلاعاتی در بخش‌های مختلف باید هر چه سریع‌تر تکمیل و فعال شوند چرا که عملیاتی شدن این سامانه‌ها مهم‌ترین ابزار کار دولت در مقابله با فساد است. 

در این نشست ۱۷ نفر از اساتید و صاحب‌نظران اقتصادی از گرایش‌های مختلف به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و راهکارهای مدنظر خود درباره شرایط اقتصادی کشور، نوع مواجهه دولت با مشکلات بخش اقتصاد و نحوه ورود به عرصه حل و فصل این مشکلات پرداختند.

دیدگاه کاربران

محمد قاسمی۲۰۹۴۷۷۷۲۰:۴۱:۰۷ ۱۴۰۰/۴/۲۳
سالی یک میلیون واحد مسکونی و یک میلیون شغل علمیه؟؟؟؟
abbas۲۰۹۴۸۱۱۲۰:۵۸:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۲۳
آقای رئیسی حرفتان بسیار بسیار صحیح یک پیشنهاد دارم برای اینکه طرحتان موفق شود برنامه اقتصادی را شفاف اعلام کنید تا صاحب نظران ایراداتش را برایتان بگویند و بدون تعصب به قضیه اقتصاد نگاه کنید
آرش۲۰۹۴۸۲۵۲۱:۰۵:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۲۳
بعیده اقتصاد درست بشه چون قوانین نوشته و نانوشته داریم که مانع هستند چند نمونه را ذکر می کنم - قانون کار ضد توسعه است و یکی از سخت ترین قوانین کار دنیا است - تکالیف قانونی بانک ها و ایجاد تورم توسط آنها بخصوص بانک های خصوصی - سن بازنشستگی که الا ماشاالله مشکلات درست کرده است - کارمند اضافه . چرا ملت باید کارمندی را که کار نمی کند حقوق بدهد؟ کارمند اضافه بودجه جاری کشور را افزایش میدهد، جلو توسعه کشور خصوصا بخش خصوصی را خواهد گرفت. مشکلات اداری را بیشتر میکند -عدم مالیات بر مصرف کالاهای مانند شیر و نان و بنزین . میدانم همه مردم با آن مخالفند اما کارگر ساختمانی و کارمندان بخش خصوصی دارند با حداقل حقوق زندگی می کنند وقتی این حداقل حقوق افزایش یابد (با بستن مالیات مثل غربی ها) این مالیات بطور غیر مستقیم از کارفرما گرفته می شود و تاثیر مثبت بر تورم دارد
ناشناس۲۰۹۴۹۲۲۲۱:۵۶:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۲۳
دلیل اصلی بد بودن اقتصاد سیاسی است با دنیا تعامل کنید و از دخالت های بیجا در منطقه خود داری کنید ثانیا برای مدتی مراکز غنی سازی را مهر و موم کنید تا روابط بهبود یابد
ناشناس۲۰۹۴۹۷۴۲۲:۳۰:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۲۳
یکی از کارها و وظایف بسیار مهم تیم اقتصادی دولت این است که با ساز و کارهای دقیق و حساب شده مبتنی بر عدالت اقتصادی منشا ثروت آحاد جامعه باید مشخص باشد از کجا و چگونه حاصل شده است و این مهم هیچ منافاتی با مالکیت مشروع ندارد ..
ناشناس۲۰۹۵۰۲۹۲۳:۰۹:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۲۳
اولین قدم دولت که نیاز به بودجه ندارد حذف رانت ها و انحصار ها می باشد.
ناشناس۲۰۹۵۰۳۰۲۳:۰۹:۲۴ ۱۴۰۰/۴/۲۳
امیدواریم، بگذارند بر اساس راهکارهای علمی اقتصاد را درست کنید. نخواهند گذاشت. چون منافع شان و دستشان از ثروت کشور قطع خواهد شد.
ناشناس۲۰۹۵۱۴۶۲۳:۵۹:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۲۳
فوری؛سریع ؛انقلابی
ناشناس۲۰۹۵۳۲۵۰۱:۲۷:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۲۴
احسنت آقای رییسی .از حرف درست باید حمایت کرد . اما باید قبول کرد که حل علمی مشکلات اقتصاد بدون ایجاد ثروت و ارزش افزوده ای که در اثر تجارت بین الملل حاصل میشود امکان پذیر نیست . لطفا برجام را احیا کنید اگرچه طعنه ها خواهید شنید هم از دوستان اصول گرا و هم از رقیب اصلاحطلب که البته در این مورد حق طعنه با انهاست . اما اینجا بحث سفره مردم مطرح است..
ناشناس۲۰۹۵۴۲۵۰۲:۴۰:۳۹ ۱۴۰۰/۴/۲۴
خدا کمکت کند سید که واقعا یک کشور با نابودی .. را تحویل خواهی گرفت
ناشناس۲۰۹۵۴۵۷۰۳:۱۸:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۲۴
اگر عزم و اراده جدی برای تصویب قاطعانه قانون حمایت از گزارشگران فساد نباشد نه تنها اقتصاد احیا نمیشود بلکه می بایست در ماههای نزدیک منتظر فقر بزرگ بود. در حالیکه عده اندک مجوز .. رانت خواری و دزدی دارند عامه مردم هر روز فقیر تر و درمانده تر می شوند.
ناشناس۲۰۹۵۵۹۳۰۷:۴۴:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۲۴
امیدواریم. باید ببینیم آقای رئیسی در مورد وعده هایش چگونه عمل می کند.
علی کریمی۲۰۹۵۸۱۶۱۰:۲۰:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۲۴
خداوند از تقصیر کسانی که در بوجود آمدن وضعیت موجود کشور نقش داشته اند نگذرد.
ناشناس۲۰۹۵۸۲۲۱۰:۲۵:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۲۴
سید دوست قبلی آنچنان روغن اقتصادی به چرخهای اقتصاد زده که سالهای سال این چرخ میچرخه و همه سرگیجه خواهند داشت!
ناشناس۲۰۹۵۸۵۲۱۰:۳۵:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۲۴
مشکل برسر نبود عالم در اقتصاده !!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین