اعزام ۴ بالگرد برای مهار آتش در ارتفاعات گچساران/ برخورد جدی با مسببان آتش سوزی

حوادث،   4000422105

معاون‌ استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا به امروز چهارمین بالگرد در منطقه برای اعزام نیرو به ارتفاعات حضور یافت چرا که استاندار به جد این موضوع را پیگیری کرد و ما باید قدر این انسجام و همدلی را بدانیم و قدردان زحمات فرماندار باشیم.

اعزام ۴ بالگرد برای مهار آتش در ارتفاعات گچساران/ برخورد جدی با مسببان آتش سوزی

به گزارش فارس، نشست ستاد اضطراری مدیریت بحران استان جهت کنترل آتش سوزی کوه‌های نارک و خامی گچساران با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیران کل، فرماندار،  و دیگر روسای ادارات شهرستان گچساران در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

در این نشست کیامرث حاجی زاده با تقدیر و تشکر از فرماندار ، اعضای شورای تامین و مدیریت بحران گچساران گفت: از زمان حضور علیرضا اتابک در گچساران  ایشان با بحران های متعددی مواجه شده است.

وی  با بیان اینکه در آتش سوزی کوه لار شاهد زحمات ایشان  در حوزه شهرستان باشت بودیم، افزود: از اعضای محترم شورای هماهنگی مدیریت بحران، مدیران کل که تکلیف قانونی آنها است  و در این شرایط بحرانی حضور دارند تقدیر و تشکر دارم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین  از حضور مردم در تمامی صحنه از دفاع مقدس تا مبارزه با کرونا و اکنون در مهار آتش سوزی تقدیر دارم.

حاجی زاده با بیان اینکه این یک واقعیتی است که ما باید بدانیم در بحث بلا و  مدیرت بحران یک سری قوانین است که  هنوز نقص دارد، عنوان کرد: قانون مدیریت بحران بیان شده اما هنوز ملزومات آن به درستی بیان نشده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه  و بایر احمد با بیان اینکه کشور ما جز ده کشور بلای طبیعی است، تصریح کرد: سامان دهی مدیریت بحران در کشور نیاز است و  تنها مربوط به استان ما نمی‌شود.

حاجی زاده  با اشاره به وقوع آتش سوزی در ارتفاعات  گفت:  برخی حوادث طبیعی و برخی دیگر انسانی است  و هنر ما مدیران جلوگیری و مقابله با چنین حوادث باید باشد.

وی با بیان اینکه در بحث آموزش و پیشگیری مدیریت بحران باید بیشتر تلاش شود ، اذعان کرد: از آن زمانی که فرماندار درخواست  بالگرد داد به محض تقاضا هر آنچه که تجهیزات لازم است بسیج کردیم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ما بالگرد را روز جمعه هماهنگ کردیم  که بالگرد سپاه در منطقه حضور یافت اما شرایط منطقه و گرمای شدید و وزش باد شدید مانع مهار آتش  در این چند روز شده است.

حاجی زاده  با تاکید بر اینکه در جاهایی انسجام و  هماهنگی باید داشته باشیم، افزود: در شهرستان فرماندار به عنوان فرماندهی عملیات و روسای ادارات باید آماده باش حضور داشته باشند چرا که بعد از مصوبات شورای تامین قوانین شورای مدیریت بحران لازم الجرا است.

وی ادامه داد: تا به امروز چهارمین بالگرد در منطقه  برای اعزام نیرو به ارتفاعات حضور یافت چرا که استاندار به جد این موضوع را پیگیری کرد و  ما باید قدر این انسجام و همدلی را بدانیم و قدردان زحمات فرماندار باشیم.

معاون  عمرانی استاندار  با تقاضا از دستگاه  قضا  که با  مسببان آتش سوزی در ارتفاعات به جد برخورد  انجام دهند، گفت:
لازم است این افراد شناسایی و با آنها برخورد جدی شود چرا که لطمات بدی به مراتع و جنگل های شهرستان وارد شد.

حاجی زاده اظهار کرد: قطعا استانی که بالای 90 درصد پوشیده از مرتع و جنگل است باید ادارات متولی نسبت به افزایش نیرو اقدام کنند.

وی با بیان اینکه  امسال بودجه و اعتبار 2 اداره  محیط زیست و منابع طبیعی صد درصد افزایش یافته است، افزود:  قریب بر یک میلیارد تومان  برای خریداری تجهیزات برای این دو اداره  اعتبار تخصیص داده شد.

حاجی زاده  در ادامه  با اشاره به اینکه اگر آتش قرار است مهار شود باید در صبح مهار شود، گفت: یکی از مشکلات ما  برای  اعزام بالگرد آبپاش ها صعب العبور بودن مسیرها است.

معاون عمرانی استاندار ابراز کرد: بالگرد آبپاش در درجه دو قرار دارد اکنون باید نیروهای انسانی  توسط بالگر هلی برن و با دستگاه های دمنده حریق اطفا شود.

وی با بیان اینکه فرمانده میدان فرماندار خواهد بود، گفت:  یکی از معضلات موجود شدت گرمای هوا می باشد.

حاجی زاده با اشاره وجود مشکلات اقتصادی که در این سالهای اخیر گریبانگیر کشور شده است، عنوان کرد:  در این شرایط  بسیاری از مدیران در همه صنف ها با روحیه ایثار گرانه در حال خدمت هستند.

وی با تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه گفت: اگر رسانه نقدی دارد بر اساس دلسوزی است چرا کت رسانه پل ارتباط بین مسوولان و مردم هستند.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: در بحث آتش سوزی حاکمیت و دولت هر آنچه را که در اختیار دارد پای کار می آورد.

حاجی زاده  خاطرنشان  کرد: نقد موجب ایجاد انگیزه و بالندگی و انسجام بیشتری می شود.

به گزارش فارس در این نشست مقرر شد تمامی دستگاه‌ های اجرایی شهرستان نسبت به امکانات مورد نیاز  و اعزام نیروها به ارتفاعات همکاری لازم را داشته باشند.

همچنین در نشست کارگروه‌هایی جهت مهار آتش از چندین جبهه تشکیل شد و مقرر شد که بخشدار مرکزی گچساران قلات گناوه و را بر عهده داشته باشد و همچنین مدیرکل محیط زیست استان برای اعزام  نیرو به منطقه مارین  به عهده هاشمی مدیر کل محیط زیست و یک تیم در منطقه نارک بر عهده مدیرکل منابع طبیعی خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین