با حضور وزیر بهداشت؛ نشست فوق العاده ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در بندرعباس

اجتماعی،   4000422057

وزیر بهداشت در ستاد مقابله با کرونای هرمزگان در بندرعباس گفت: واکسیناسیون در هرمزگان برای افراد بالای پنجاه سال آغاز شود و مراکز تجمیعی واکسیناسیون نیز گسترش یابد.

 نشست فوق العاده ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در بندرعباس

 به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، وزیر بهداشت برای بررسی وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان امروز وارد بندرعباس شد و در نشست فوق العاده ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با حضور  استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، نمایندگان مجلس و مسئولان استانی حضور یافت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون در هرمزگان باید مانند سیستان و بلوچستان به محدوده افراد پنجاه سال به بالا گسترش یابد که وزارت بهداشت واکسن مورد نیاز در این زمینه را تامین می‌کند، البته در استان نیز مراکز تزریق واکسن و مراکز تجمیعی باید افزایش یابد تا واکسن‌های دریافتی انبار نشود.

دکتر سعید نمکی در ستاد مقابله با کرونای هرمزگان در بندرعباس افزود: مراکز جامع سلامت نیز در مراکز بخش‌ها و جزیره هرمز باید شبانه روزی خدمت رسانی کنند.

وی گفت: هرمزگان کمبود تخت برای بیماران کرونا نخواهد داشت و حتما برای تامین تخت، دارو، منابع مالی و کیت تشخیص کرونا، حمایت می‌کنیم و هرمزگان در این زمینه تنها نمی‌ماند.

دکتر نمکی افزود: امروز تا ظهر تزریق روزانه واکسن کرونا در کشور از ۲۰۰ هزار دز عبور کرد و تا امشب به رکورد جدیدی می‌رسیم که تا دو روز آینده نیز به روزی چهارصد تا پانصد هزار دز تزریق واکسن که پیش بینی کرده بودیم، خواهیم رسید.

وی گفت: مراکز درمان بستر در طبل، لیردف، کوهشاه احمدی و چارک نیز باید سریعاً راه اندازی شود. وزیر بهداشت با اشاره به نیاز هرمزگان به ۵۰ دستگاه آمبولانس گفت: به زودی تعدادی آمبولانس به کشور وارد می‌شود که حتماً به هرمزگان نیز آمبولانس اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: ویروس کرونای دلتای هندی از دوماه پیش در روستا‌های کوهشاه احمدی و بخش بمانی سیریک هرمزگان مشاهده شده بود. دکتر نمکی با اشاره به اینکه سفر‌های نوروزی به هرمزگان موجب ایجاد پیک شیوع کرونا شد، افزود: ۲۰ نقطه کشور از جمله آذربایجان، قم، بوشهر و هرمزگان ویروس دلتا شناسایی شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هرمزگان جزء استان‌های نخست در مقابله به کرونا است، افزود: پارسال ۱۴ هزار تخت و ۴۸۰ دستگاه اکسیژن ساز در کشور اضافه شده و تعداد تخت‌های آی سی یو نیز دو برابر شده است.

دکتر نمکی بر افزایش اجرای طرح محله‌ای شهید سلیمانی در هرمزگان تاکید کرد و گفت: کیت تشخیص پی سی آر مورد نیاز استان فرستاده می‌شود.

وی افزود: هم اکنون آمپول رمدسیور در بیمارستان‌های استان پوشش ۹۰ درصدی دارد و اگر کمبودی باشد سریعاً تامین می‌شود.

وزیر بهداشت و درمان به بدهی ۱۷۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اشاره کرد وگفت: بیمه‌ها سریعاً بدهی خود را پرداخت کنند.

دکتر نمکی افزود: نیرو‌های مسلح در هرمزگان در حال راه اندازی بیمارستان صحرایی کانتینری هستند. وزیر بهداشت افزود: قرار بود برای تکمیل بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی بندرعباس وزارت بهداشت ۱۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار کند که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان اعتبار وایز شده و بزودی ۳۰ میلیارد تومان دیگر واریز می‌شود و ۴۰ میلیارد دیگر نیز حتماً تامین می‌شود.

دکتر نمکی گفت: با ساخت این بیمارستان و راه اندازی بخش نوساز در بیمارستان کودکان ضریب تخت‌های بیمارستانی در استان افزایش می‌یابد و هرمزگان در آینده به ظرفیت خوبی برای توریسم درمانی می‌رسد.

وی افزود: برای تجهیز بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس نیز وزارت بهداشت آمادگی دارد که سریعاً کمک کند. وزیر بهداشت و درمان با اشاره به نیاز استان به اورژانس‌های بین جاده‌ای گفت: با توجه به گستردگی راه‌های هرمزگان، این مشکل را دنبال می‌کنم و به زودی برای رفع آن اقدام خواهم کرد.

دکتر نمکی افزود: سهمیه پذیرش دانشجوی بومی برای بخش‌های رزیدنت و دستیاری و دانشجوی پزشک عمومی و کارشناسی را افزایش می‌دهیم. وی گفت: برای بیمارستان ناجا در بندرعباس نیز دستگاه سی تی اسکن تامین می‌کنیم.

وزیر بهداشت و درمان افزود: برای کمبود نیرو‌های انسانی هم درخواست جدید صادر شود تا در این زمینه آن اقدام شود و نیرو‌های جدید به بیمارستان اضافه کنیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به مردم ایران قول دادیم که نخواهیم گذاشت یک روز بیماری در پشت در بیمارستان‌های این کشور معطل بماند.

دکتر نمکی افزود: نمی‌گذاریم افتضاح درمانی کرونا که خیلی جا‌های دنیا رخ داد در ایران به وجود بیاید. وی گفت: تاکنون اجازه نداده ایم هیچ بیماری چه بیمار کرونایی چه بیماران دیگر پشت در بیمارستان‌ها بمانند که اگر بود که تا الان شبکه‌های خارجی پخش کرده بودند.

وی افزود: در شرایطی که دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی و پایمال کردن خون شهیدان و سلب اعتماد مردم از نظام و گسست اجتماعی بسیج شده اند، بعضی افراد در داخل هم در این شیپور می‌دمند.

دکتر نمکی افزود: در اوج خاموشی‌ها و کمبود برق فیلمی منتشر می‌شود از افرادی که نفسشان در بیمارستان می‌گیرد به دلیل نبود اکسیژن و وقتی می‌پرسیم از کجا آمده است، می‌گویند نمی‌دانیم.

وزیر بهداشت که امروز برای بررسی وضعیت کرونا به بندرعباس آمده است قرار است از بیمارستان‌های هرمزگان بازدید کند.

بیمارستان صحرایی در هرمزگان بزودی برپا می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: درخواست کرده ایم برای مدیریت بیماری کرونا، بیمارستان صحرایی در بندرعباس سریعاً برپا شود.
فریدون همتی نشست فوق العاده ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با حضور وزیر بهداشت افزود: بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی بندرعباس در وضعیت خوبی به لحاظ پیشرفت فیزیکی قرار دارد و تا مهر ماه سال جاری در فاز نخست، ۲۲۰ تخت این بیمارستان قابل بهره برداری است.
وی با بیان اینکه اضافه شدن دو هزار تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت درمانی استان طی چهار سال اخیر در هرمزگان آغاز شد، عنوان کرد: بخشی از این تخت‌ها به بهره برداری رسیده و بخشی دیگر در قالب بیمارستان‌های جدید در حال احداث است.
همتی با اشاره به روند ساخت بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس، ادامه داد: با دستور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، عملیات ساختمانی این بیمارستان به سرعت تکمیل و با کمک وزارت بهداشت تجهیز خواهد شد و این بیمارستان به گونه‌ای طراحی شده که تا ۲۲۰ تخت در آن قابل ایجاد است که به ظرفیت درمانی هرمزگان افزوده می‌شود.
استاندار هرمزگان افزود: بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی بندرعباس نیز در وضعیت خوبی به لحاظ پیشرفت فیزیکی قرار دارد و تا مهر ماه سال جاری در فاز نخست، ۲۲۰ تخت این بیمارستان قابل بهره برداری است و با پیگیری‌های صورت گرفته بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این بیمارستان، اختصاص یافته است.
وی گفت: با همدلی و همراهی موجود در هرمزگان، تلاش و همکاری خوبی برای عبور از این وضعیت و همچنین انجام واکسیناسیون کرونا در هرمزگان در حال انجام است.
استاندار هرمزگان با تشکر و قدردانی از توجه ویژه دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکى در راستای مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، خاطرنشان کرد: کمک‌های وزارت بهداشت در تامین منابع مالی و کیت‌های تشخیص کرونا، تامین دارو و واکسن کرونا در هرمزگان، می‌تواند کمک کند که با مدیریت بیماری، شرایط مطلوبی در استان داشته باشیم.

نیاز توجه بیشتر وزارت بهداشت به شرق هرمزگان


نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در ستاد کرونای استان با حضور وزیر بهداشت از تجهیز نبودن مرکز درمان بستر در شرق استان خبر داد.
حسین رئیسی گفت: بخش لیردف جاسک با ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شهر جاسک قرار دارد و از مرکز بهداشت بی بهره است.
وی افزود: بیمارستان جاسک و بشاگرد آمبولانس، نیرو و تجهیزات ندارد و بیماران را برای درمان به بیمارستان میناب انتقال می‌دهند.
نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان میناب ۱۱۶ تختخوابی است و تجهیزات به همین میزان در اختیار دارد، اما در حال حاضر ۲۸۰ بیمار بستری دارد.
رئیسی افزود: بیمارستان دوم شهرستان میناب ۲۰ درصد پیشرفت دارد که ضروری است هر چه زودتر ساخته شود.
وی گفت: بخش جغین نیاز به بیمارستان دارد و بیمارستان‌های رودان و میناب نیز نیاز به دستگاه‌های سرمایش مناسب تری دارد.
نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی متخصص و دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های میناب و جاسک کم است.
رئیسی افزود: با توجه به همجواری شرق استان با سیستان و بلوچستان هر چه سریع‌تر واکسیناسیون انجام شود.
وی گفت: برای بیمارستان سیریک نیز با کمک خیرین دستگاه سونوگرافی خریداری شد، اما نیروی متخصص برای کار با این دستگاه در بیمارستان سیریک وجود ندارد.
رئیسی با توجه به گستردگی شرق استان خواستار راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی مجزا در این منطقه شد و گفت: ضروری است که مرکز درمانی بخش‌های شرق استان شبانه روزی شود.

 وضعیت زیرساخت های درمانی در بخش های مرکزی استان هم مناسب نیست


احمد مرادی نماینده مرکز استان در مجلس شورای اسلامی نیز در ستاد کرونای استان با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در هرمزگان گفت: قبل از کرونا استان هرمزگان ۵۰ درصد از استاندارد‌های بهداشتی کشور پائین‌تر بود و حالا فرصت خوبی است که این کمبود‌ها جبران شود.
وی گفت: در استان کمبود اورژانس داریم و دانشگاه علوم پزشکی هم ۱۷۰ میلیون تومان از بیمه‌ها طلبکار است که نگاه ویژه وزارت بهداشت را برای برطرف شدن این مشکلات نیاز داریم.
نماینده مرکز استان در مجلس شورای اسلامی افزود: پالایشگاه نفت بندرعباس برای ساخت بیمارستان کودکان ۱۸۰ میلیارد تومان کمک کرده و از وزیر بهداشت خواستار تجهیز این مرکز هستیم.
احمد مرادی افزود: بیمارستان بندرخمیر نیاز به تامین اعتبار دارد و روستا‌های باسعیدو و طبل شهرستان قشم هم نیاز به مرکز درمان بستر دارد.
وی گفت: روستای فارغان شهرستان حاجی آباد نیز نیاز به درمانگاه شبانه روزی دارد.
وزیر بهداشت در جلسه ستاد کرونای استان دستور داد مراکز درمان بستر شبانه روزی شود و برای ساخت مرکز درمان بستر طبل این هفته اعتبار اختصاص می‌یابد.

فاصله شاخص سلامت در هرمزگان نسبت به کشور


آشوری نماینده مردم مرکز استان در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه ستاد کرونای استان گفت: شاخص‌های سلامت هرمزگان با کشور فاصله زیادی دارد.
وی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست با تخصیص اعتبار هر چه زودتر بیمارستان‌های ۵۳۱ تختخوابی و کودکان به بهره برداری برسد.
آشوری افزود: وضعیت اورژانس بین جاده‌ای استان هرمزگان با توجه به همجواری با استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و بوشهر خوب نیست و نیاز به ساماندهی دارد.
وی با گلایه از اینکه پزشک و نیروی درمان ماندگار در استان نداریم، گفت: با توجه به وضعیت استان هرمزگان از لحاظ آب و هوایی و کمبود امکانات نیرو‌ها با گذراندن طرح از استان می‌روند.

لزوم توجه به روح و روان بیماران کرونایی


حجت السلام والمسلمین عبادی زاده نماینده، ولی فقیه در هرمزگان در جلسه ستاد استانی کرونا گفت: بیماران کرونایی به علت قرنطینه شدن طولانی مدت دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند که نیاز است برای بازیابی روحیه مشاوره دریافت کنند.
وی گفت: خیلی از بیماران بر اثر استرس و مشکلات روحی؛ روحیه خودشان را از دست می‌دهند.
حجت السلام والمسلمین عبادی زاده افزود: مردم هرمزگان برای درمان به استان‌های یزد و فارس سفر می‌کنند که این موضوع زیبنده هرمزگان نیست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین