وزیر بهداشت: نگران تاب آوری مدافعان سلامت هستم

اجتماعی،   4000421091 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مدافعان سلامت و خانواده‌های آنها به شدت تحت فشار هستند که این امر به دلیل بی‌توجهی برخی افراد و مسوولان است و من نگران تاب آوری آنان هستم.

وزیر بهداشت: نگران تاب آوری مدافعان سلامت هستم

به گزارش ایرنا، سعید نمکی روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان که در فرمانداری سراوان برگزار شد اظهارداشت: مردم همواره در زمینه‌های مختلف از جمله کرونا همراهی لازم را داشته‌اند اما بی‌توجهی برخی مسوولان و کوتاهی بعضی از افراد در این زمینه سبب شده تا فشار مضاعفی به همکارانم در حوزه سلامت وارد شود.

وی ادامه داد: مسوولان و بزرگان طوایف،علمای اهل تسنن و تشیع و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید در مناطق مختلف مردم سیستان و بلوچستان را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا تشویق کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تامین واکسن کرونا برای سیستان و بلوچستان افزود: این استان اولین استانی است که واکسن را از ۵۰ سالگی آغاز کردیم و این منطقه نخستین دروازه ورود ما به سن‌های پایین‌تر است.

وی بیان کرد:هر چقدر واکسن تزریق شود مقدار بیشری واکسن به سیستان و بلوچستان ارسال خواهد شد و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

نمکی تصریح کرد: از هیچ بیمار کرونایی در منطقه سراوان نباید پول اخذ شود و این امر به جدیت پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: این نقطه از ایران اسلامی شاید محروم‌ترین و نیازمندترین نقطه کشور بوده و امروز با دیدن بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی سراوان احساس غرور می‌کنم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: احداث چنین مجموعه‌ای با ۶ اتاق عمل و بخش‌هایی مانند سی تی اسکن و ام آر آی با وجود تحریم‌های دشمنان باعث افتخار است.

وی ادامه داد: برخی بیمارستان‌ها به عنوان بیمارستان جایگزین طراحی شده‌اند و این امر به این معنی است که نیروی انسانی و امکانات بیمارستان قبلی به فضای جدیدی منتقل می‌شود.

نمکی با انتقاد از عملکرد برخی مسوولان سیستان و بلوچستان بیان کرد: با وجود امکانات و بودجه موجود نباید بیماران زیر پنکه بخوابند و حتما من در برگشت از این سفر با افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند برخورد جدی خواهم کرد.

وی اظهارداشت: هر امکاناتی لازم است به سرعت فراهم خواهد شد و هر فردی در امر بی استفاده گذاشتن بیمارستان دخیل بوده توبیخ خواهد شد زیرا امکانات موجود در این بیمارستان بسیار خوب و مطلوب است و نباید بلا استفاده بماند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲ بیمارستان درمان بستر در سیب سوران و مهرستان در برگشت از این سفر مورد پیگیری قرار خواهند گرفت تا حداکثر تا ماه آینده راه‌اندازی شوند.
وی افزود: همچنین کارهای طراحی ۲ بیمارستان در بم پشت و گلشهر باید به سرعت انجام شود و اعتبارات لازم برای آنها نیز در اختیار قرار خواهد گرفت.
نمکی بیان کرد: یکی از چالش ها در زمینه کرونا در سیستان و بلوچستان در ایام عید فطر بوجود آمد و چالش بعدی نیز در ایام انتخابات شوراهای شهر و روستا و به دنبال دور همی‌ها و مراسم‌های مختلف مردمی ایحاد شد.

وی بیان کرد: رعایت، هدایت و حمایت سه رفتار تاریخ ساز رهبر معظم انقلاب در همه گیری کرونا بود که برای وزارت بهداشت بسیار کارگشا بوه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در زمینه رعایت شیوه‌های بهداشتی، در زمینه هدایت بسیج ملی مبارزه با کرونا و هم در زمینه حمایت از مدافعان سلامت هیچ نقطه ابهامی باقی نگذاشتند.

وی با بیان اینکه با بازماندگان متوفیان کرونا ابراز همدردی می‌کنیم و به حقوقشان احترام می‌گذاریم افزود: در بدو ورود به شهر سراوان متوجه شدم در شب گذشته خانم ۴۷ ساله سراوانی به علت ابتلا به کرونا فوت شده است.

نمکی ادامه داد: باتوجه به دغدغه خانواده این مادر، از مسوولان حوزه بهداشت و درمان می‌خواهم هرچه سریعتر پرونده پزشکی این مادر را بررسی و در صورتی که قصور پزشکی صورت گرفته باشد طبق قانون برخورد صورت کنند.

وی تاکید کرد: حقوق بیماران در بیمارستان‌ها در مراحل پذیرش، درمان و ترخیص باید رعایت شود.

به گزارش ایرنا دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دیروز /یکشنبه/برای بررسی آخرین وضعیت شیوع کرونا در سفری ۲ روزه به استان سیستان و بلوچستان وارد فرودگاه کُنارک در جنوب این استان شد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار وزیر بهداشت را در این سفر همراهی می‌کنند.

بازدید از بیمارستان‌ها و پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان‌های چابهار و کُنارک و شرکت در نشست ستاد کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان از مهمترین برنامه های سفر روز گذشته وزیر بهداشت به چابهار بود.

سعید نمکی امروز دوشنبه به سراوان رفت و بخش‌های بستری و تشخیصی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ایرانمهر سراوان را افتتاح کرد.

سفر به ایرانشهر، زابل و زاهدان از دیگر برنامه‌های وی به سیستان و بلوچستان است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۸۸۴۳۹۱۵:۳۰:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۲۱
جناب آقای نمکی. رفتارهای شما و آقای جهانپور ثابت کرد که سیاست و سیاسی بازی برایتان مهمتر از جان مدافعان و کادر درمان است و شما فقط شعار می دهید
من۲۰۸۸۴۴۰۱۵:۳۰:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۲۱
من هم نگران تاب اوري مردم در برابر وعدهاي پوشالي شما هستم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

آخرین عناوین