تکنیک های ارتقا عملکرد مدیران سازمانی

گزارش بازرگانی،   4000420029

بدیهی است که ارتقا عملکرد مدیران سازمانی، می تواند به افزایش بهره وری و افزایش سودآوری سازمان منجر شود. به منظور آن که مدیران سازمانی بتوانند به بالاترین سطح عملکرد خود دست یابند، نیاز به ابزارها و راهکارهای موثر خواهند داشت. این ابزارها در صنایع مختلف، ممکن است تا حدودی متفاوت باشند.

اما آنچه که مسلم و قطعیست این است که برای رسیدن به بالاترین سطح عملکرد، مدیران سازمان باید دارای 4 فاکتور اساسی باشند.

در ادامه با ما همراه باشید تا این موارد را بشناسیم.

ارتقا عملکرد مدیران سازمانی

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، لازم است که مدیران سازمانی بخصوص در سطح مدیریت عامل و همین طور مدیران ارشد، 4 فاکتور را به شکل متوالی و کاملا دقیق، مورد توجه قرار داده و در امور خود اعمال نمایند. این فاکتورها شامل موارد زیر می باشند:

  1. طراحی و تدوین اهداف و استراتژی های کسب و کار

طراحی و تدوین اهداف و استراتژی های کسب و کار، از شناسایی و ارزیابی محیط داخل و بیرون سازمان آغاز می شود که در پی آن نقاط قوت و ضعف سازمان و همچنین فرصت ها و تهدیدهایی که پیش روی کسب و کار قرار دارد، مشخص می شود.

از این روی باید این 4 تکنیک، یعنی شناسایی نقاط قوت و ضعف داخلی و همین طور شناخت فرصت ها و تهدیدهای خارجی، به صورت مستمر و منظم انجام شود. یک مدیر موفق و توانمند؛ بایستی بر این تکنیک ها اشراف کامل داشته و بطور مستمر آنها را انجام داده و نسبت به آن ها غفلت نکند. سپس اهداف و مقاصد سازمان تعیین شده و استراتژی های مورد نیاز برای دستیابی به مقاصد مشخص می شود.

با کنار هم قرار دادن این مولفه ها، برنامه های عملیاتی یا همان اکشن پلن های کاربردی ایجاد خواهد شد که می توان از طریق آن ها استراتژی های سازمان را اجرایی کرد و اهداف و مقاصد سازمان را تحقق بخشید. در حقیقت با طراحی و تدوین اهداف و استراتژی های کسب و کار، تحول سازمان سمت و جهت مشخصی می یابد. بعد از تعیین اهداف و استراتژی های سازمان، فرایندها و عملیات سازمان در جهت تحقق اهداف و استراتژی ها بایستی بازطراحی و چیدمان گردد.

  1. سیستم سازی و طراحی فرآیندها و عملیات سازمان

در کسب و کارها، ما با سه نوع فرایند روبرو هستیم: فرآیندهای اصلی، فرآیندهای مدیریتی و فرآیندهای پشتیبانی. بعد از مشخص شدن برنامه های عملیاتی جهت تحقق اهداف و استراتژی های سازمان، این برنامه ها و پروژه ها باید در قالب فرآیندها و عملیات سازمان اجرا گردند. بنابراین فرآیندهای سازمان در قالب فرآیندهای اصلی، مدیریتی و پشتیبانی باید بازنگری و بازطراحی شوند تا توانایی اجرای برنامه ها و پروژه های طرح استراتژیک سازمان را داشته باشند.

  1. بکارگیری افراد شایسته

در گام سوم مدیر برای کسب بالاترین سطح عملکرد باید قادر به بکارگیری بهترین و شایسته ترین افراد در بخش های لازم بوده تا فرایندها و عملیات سازمان به درستی و با بالاترین راندمان اجرا شود.

در واقع لازم است که مدیران سازمانی، به حوزه منابع انسانی اشراف داشته و قادر به بکارگیری شایسته ترین افراد باشند. مدیران باید با شناخت دقیق از وضعیت منابع انسانی فعلی سازمان، نسبت به توانمندسازی کارکنان فعلی و همچنین استخدام افراد شایسته و توانمند اقدام کرده و افراد را در موقعیت های شغلی مناسب قرار دهند تا بالاترین راندمان و بهره وری را از منابع انسانی خود، به دست بیاورد.

  1. ارزیابی عملکرد

برای اینکه یک مدیر به بالاترین سطح عملکرد سازمانی دست یابد، باید ارزیابی درستی از عملکرد کارکنان و سازمان به دست بیاورد. در واقع باید این موضوع به درستی روشن گردد که آیا سازمان و نیروهای آن به سمت اهداف استراتژیک تعریف شده در حرکت هستند یا خیر! آیا کارکنان قادر به اجرای برنامه های عملیاتی هستند یا خیر؟ آیا نیازی به توانمندسازی و جا به جایی کارکنان می باشد؟

مدیریت عامل یا یک مدیر ارشد، برای انجام دادن مستمر این موارد، نیاز به ابزار هوشمندانه و موثر خواهد داشت تا این قابلیت ها را برایش فراهم سازد. بهترین ابزار پیشنهادی بکارگیری راهکار جامع مدیریت هوشمند استراتژیک با نگرش 360 درجه است.

مدیریت هوشمند استراتژیک با نگرش ۳۶۰ درجه یک ابزار تعالی سازمانی محسوب می شود که با استقرار پیدا کردن در یک کسب و کار، موجب رشد سریع چند برابری و پایدار خواهد شد.

با مراجعه به وب سایت شرکت مشاوره مدیریت و فناوری غزال، می توانید در خصوص این ابزار مدیریتی، اطلاعات بیشتری کسب کرده و در صورت تمایل به دریافت آن، با شرکت مشاوره مدیریت و فناوری غزال تماس برقرار نمایید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین