جنجال دقیقه نودی دولت

سیاسی،   4000419127 ۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
جنجال دقیقه نودی دولت

در حالی که کمتر از یک ماه تا پایان دولت دوازدهم باقی مانده این روزها موضوع واگذاری حدود شش هزار معدن به یک بحث جنجالی در کشور تبدیل‌شده است. این آزادسازی‌ها از تاریخ 13 تیر 1400 آغاز و تا 22 تیرماه ادامه دارد اما با ورود دادستان کل کشور احتمال توقف کل فرایند افزایش پیداکرده است. اگرچه مقامات دولت از فرایند واگذاری‌ها به‌شدت دفاع می‌کنند اما منتقدان نیز ایرادات جدی به آن وارد می‌دانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در جلسه چهارشنبه شانزدهم تیرماه هیئت دولت در خصوص طرح آزادسازی معادن حبس شده، اجرای این طرح را یک کار عظیم و بزرگ در حوزه معدن کشور توصیف کرد و گفت: این کار مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

رئیس‌جمهور بابیان اینکه در این طرح تعداد شش هزار محدوده معدنی که عده‌ای به اسم خودشان ثبت کرده بودند و سال‌ها بدون فعالیت رهاشده بود به مزایده گذاشته شد، آن را دستور مقام معظم رهبری اعلام کرد و با انتقاد از نظرات افرادی بی‌اطلاع در این خصوص، خواستار دقت بیشتر این افراد در گفتار و اظهارنظر در این خصوص شد.

علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صمت نیز با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری چهارشنبه‌شب در تشریح و شفاف‌سازی موضوع آزادسازی و مزایده شش هزار معدن و محدوده معدنی که به لحاظ زمانی شبهه‌ برانگیز شده است گفت: بحثی مبنی بر معدن‌فروشی مطرح شد؛ درصورتی‌که این اقدام معدن فروشی نیست و در این رابطه پولی دریافت نمی‌شود. این کاری که انجام می‌شود ریل‌گذاری برای دولت بعدی است تا دولت بعدی بر اساس این ریل‌گذاری معادن واگذارشده ضمن حضور دستگاه‌های نظارتی کار را پیش ببرد.

رزم حسینی با بیان اینکه وزارت صمت یک بنگاه سیاسی نیست؛ بلکه یک بنگاه تخصصی- اقتصادی است، گفت: ما بایستی به وظیفه ذاتی خود عمل کنیم. اگر در آینده از ما سؤال شود که چرا ترک فعل صورت گرفته یا چرا شش هزار معدن واگذار نشده است، چه پاسخی می‌توان داد؟! دستگاه قضا مختار است تا هر دستوری را بدهد؛ لذا باید طبق قانون عمل کرد.

منتقدان چه می‌گویند؟

علی‌رغم دفاع مقامات دولتی اما منتقدان نیز انتقادات جدی به واگذاری شش هزار معدن توسط وزارت صمت وارد می‌کنند. بیشترین انتقادات به‌قرار زیر است:

- چرا دولت در چهار هفته پایانی مبادرت به چنین کاری کرده است. بنابراین در حال حاضر حتماً می‌باید نظر و دیدگاه دولت آینده که کمتر از یک ماه دیگر قرار است در پاستور مستقر شود اخذ و مطابق آن عمل شود.

- چرا فرایند واگذاری شفاف و از طریق مزایده نیست؟ شش هزار معدن قرار است از طریق ثبت‌نام در یک وب‌سایت آزادسازی شوند و درواقع معادن به کسانی تعلق می‌گیرند که زودتر ثبت‌نام کرده باشند. در سال‌های گذشته نیز چنین اتفاقاتی در زمینه واردات خودرو از طریق سایت صورت گرفت که حرف‌وحدیث‌های فراوانی را به همراه داشت.

- اهلیت و صلاحیت فنی و مالی افراد چگونه قرار است سنجیده و ارزیابی شود؟ اصلاً آیا قرار است چنین اتفاقی رخ دهد. برخی منتقدان عنوان کرده‌اند صحت سنجی چنین صلاحیت‌هایی از فرایند واگذاری حذف‌شده است.

- پاسخگویی وزارت صمت و اعمال نقش نهادهای نظارتی برای انجام درست این فرایند چگونه می‌باید صورت گیرد؟

به همین دلایل بود که فرایند واگذاری با مخالفت‌های جدی مواجه شد.

مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز شنبه نوزدهم تیرماه با انتقاد از واگذاری معادن آن‌هم در روزهای پایانی گفت: ما با واگذاری معادن راکد و غیرفعال به بخش خصوصی مشکلی نداریم بلکه مشکل ما این است چرا این معادن در روزهای پایانی دولت و آن‌هم به شکل عجولانه واگذاری می‌شوند.

طاهری بابیان اینکه این اقدامات دولت قطعاً ضربه جدی به دولت سیزدهم وارد می‌کند، عنوان کرد: واگذاری معادن باید باحوصله و صبر بیشتری انجام شود و همین‌طور باید صلاحیت افراد و شرکت‌های خصوصی بررسی شود؛ این‌طور نیست که هرکس رقم بیشتری پیشنهاد دهد مالک معدن شود؛ این یعنی دولت یک دُکانی باز کرده و هرکس پول بیشتری دهد به آن واگذار خواهد کرد.

حجت اله فیروزی، عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز درباره انتشار خبر‌هایی مبنی بر واگذاری دقیقه نود معادن خارج از ضوابط قانونی گفت: ازآنجاکه معادن اموال عمومی و انفال بوده و در اختیار دولت است، امکان واگذاری آن بدون برگزاری مزایده وجود ندارد، از سوی دیگر اگر بدون بررسی اهلیت، صلاحیت و توانایی افراد، معادن واگذار شود، داستان بلاتکلیف بودن شش هزار معدن با وجود واگذار شدن آن‌ها دوباره تکرار می‌شود.

جمعی از معدنکاران نیز در نامه‌ای به رئیس مجلس نسبت به شائبه تخلف و رانت در واگذاری شش هزار معدن هشدار دادند. در بخشی از نامه معدنکاران با اشاره به نبود شفافیت در برگزاری مزایده آمده است: برگزاری مزایده با این حجم بزرگی از معادن در زمان اتمام دولت یک نوع معدن‌پاشی به افراد خاص است و همچنین با توجه به دسترسی بعضی افراد خاص به سامانه کاداستر کشور (کارمندان خاص وزارتخانه)، امکان مدیریت ثبت محدوده‌ها بر اساس تغییر یا دست‌کاری زمان‌بندی ثبت وجود دارد.

بعد از شدت گرفتن انتقادات بود که معاون قضایی دادستان کل از صدور بخشنامه‌ای به دادستان‌های سراسر کشور مبنی بر به تعویق افتادن همه مزایده‌ها و مناقصه‌ها تا استقرار دولت جدید خبر داد.

سعید عمرانی روز چهارشنبه گفت: صیانت از حقوق عامه و مصالح کشور اقتضا می‌کند در فرصت اندکی که تا استقرار دولت جدید مانده، این مزایده‌ها و مناقصه‌ها انجام نشود و دولت جدید بعد از استقرار درباره مزایده‌ها و مناقصه‌ها تصمیم گیرد تا درآمدهای حاصله در جای خود مصرف شود.

عمرانی افزود: تصمیمات وزارت صمت در برگزاری مزایده‌ها و مناقصه‌ها به‌هیچ‌وجه خلاف قانون نیست و اشکال قانونی نیز وجود ندارد اما ازآنجاکه دادستان‌ موظف به صیانت از حقوق عامه است و هر جا ببیند حقوق عامه در خطر قرار دارد باید ورود کند، حفظ حقوق عامه و مصالح کشور اقتضا می‌کند برگزاری مزایده‌ها و مناقصه‌ها فعلاً به تعویق بیفتد.

معاون قضایی دادستان کشور گفت: دادستان‌ها در تصمیماتی که اتخاذ می‌کنند مستقل هستند و بابت تصمیماتی هم که می‌گیرند در برابر قانون پاسخگو هستند.

پیرو این دستور روز شنبه نوزذهم تیرماه دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از صدور دستور توقف فرایند مزایده‌های اخیر معادن استان اصفهان خبر داد.

علی اصفهانی اظهار کرد: در پی وصول گزارش‌های مربوط به نحوه کارشناسی، قیمت‌گذاری و مزایده معادن، دستور توقف فرآیندهای مربوط به اقدامات وزارت صمت ناظر به واگذاری معادن در استان اصفهان صادر شد.

با توجه به چنین شرایطی باید منتظر ماند و مشاهده کرد که دادستان‌های دیگر استان‌های کشور چه تصمیمی دراین‌باره خواهند گرفت. البته این احتمال وجود دارد با توجه به‌شدت گرفتن مخالفت‌ها، دولت خود پیش‌قدم و از واگذاری معادن در هفته‌های پایانی منصرف شود. اما مسئله‌ای که مشخص است آن‌که ضرورت دارد هر نوع مزایده و واگذاری با حداکثر شفافیت و پاسخگویی و به افرادی که اهلیت فنی دارند انجام شود در غیر این صورت اقتصاد کشور با وضعیت بغرنج‌تر مواجه خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۸۶۵۰۳۰۷:۴۵:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۲۰
جلوی برگزاری مجامع عمومی بانک ها را بگیرید بسیاری از بانکها که از ریزش سنگین بورس به سودهای باد اورده و سرشار از سرمایه گذاری در سهام های مختلف رسیدند قصد فریب سهامداران و افکار عمومی را دارند و می خواهند تا دولت جدید مستقر نشده سودها را هاپولی کنند
ناشناس۲۰۸۶۵۷۷۰۸:۵۶:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۲۰
سالها است که خاک و سنگ و.... کشور کامیون کامیون قاچاق می شود، ساکت نشستید و تماشا کردید. حالا به دولت در رابطه به معادن گیر داده اید؟!!
ناشناس۲۰۸۶۶۷۹۱۰:۱۴:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۲۰
دولت باید با قاچاق مبارزه می کرد که نکرد.
ناشناس۲۰۸۶۷۰۷۱۰:۳۵:۱۲ ۱۴۰۰/۴/۲۰
مبارزه با قاچاق دست دولت دولت نیست. دست نیروهای انتظامی، امنیتی و..... است.
ناشناس۲۰۸۶۸۳۷۱۲:۲۸:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۲۰
نیروی انتظامی زیر نظر وزارت کشور و دولت است.
ناشناس۲۰۸۶۸۵۶۱۲:۴۰:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۲۰
سازمان مبارزه با قاچاق زیر نطر دولت است و مجوزهایی که کانتینر کانتینر هم می‌دهد توسط خود دولت است
ناشناس۲۰۸۶۷۰۹۱۰:۳۵:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۲۰
کدام دولت؟ این امر در همه دولتها وجود داشته است.
ناشناس۲۰۸۶۶۲۱۰۹:۳۶:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۲۰
داستان غم انگیز واگذاری کارخانجات به ثمن بخس به نورچشمی ها تحت عنوان خصوصی سازی در معادن نباید تکرار بشود دادستان باید از این تخلفات جلوگیری نماید.
ناشناس۲۰۸۶۸۰۶۱۲:۰۱:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۲۰
باید جلو غارت خاک کشور و قاچاق ان گرفته شود
ناشناس۲۰۸۶۶۶۸۱۰:۰۶:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۲۰
متاسفانه در آخرین روزهای کاری اصلاح طلبان در شورای شهر اعضای شورا چوب حراج به اموال بیت المال زده و با واگذاری املاک با شرایط ویژه موافقت کرده اند و واگذاری بیش از 170 ملک در شورا مطرح است که شبهه برانگیز است.
ناشناس۲۰۸۶۵۱۶۰۷:۵۷:۲۵ ۱۴۰۰/۴/۲۰
نمایندگان مجلس ضمن تصویب طرح ممنوع الخروجی دولت و به اصطلاح مدیرانش طرح اعلام میزان دارایی انها و اقارب و افراد در سایه انها را نیز تصویب کنند
ناشناس۲۰۸۶۵۱۹۰۸:۰۵:۰۷ ۱۴۰۰/۴/۲۰
با اینکار دولت در دقیقه نود عملا گنج های کشور که معادن هستند در واقع در دست دولت پنهان و در سایه سوم روحانی میماند و هر گربه رقصانی که بخواهند میکنند
ناشناس۲۰۸۶۶۱۴۰۹:۳۱:۳۹ ۱۴۰۰/۴/۲۰
دولت بی تدبیر حالا چوب حراج به معادن کشور زده است و این مغایر منافع ملی است.
ناشناس۲۰۸۶۶۵۸۰۹:۵۸:۳۰ ۱۴۰۰/۴/۲۰
90 درصد معادن متروکه و فاقد سرمایه گذار هستند.
ناشناس۲۰۸۶۶۹۴۱۰:۲۵:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۲۰
معادن زیرزمینی جزو اموال بیت المال هستن و بدلیل غیر موجه اینکه فاقد سرمایه گذار هستن نباید حراج بشوند.
ناشناس۲۰۸۶۷۱۱۱۰:۳۸:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۲۰
چرا حراج؟ چرا این همه زمین خواری، جنگل خواری، ساحل خواری، کوه خواری،.... در این کشور وجود دارد، کسی کاری نمی کند؟
ناشناس۲۰۸۶۸۰۵۱۲:۰۰:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۲۰
کاری می کند سرمایه گذار نباشد سپس هاپولی میکنند درود بر شما بنده ساده دل خدا
مطلع۲۰۸۶۵۳۳۰۸:۱۹:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۲۰
متاسفانه با این مورد هم سیاسی برخورد شده در حالی که فرایند مزایده معدن کاملا قانونی و زمان بر است و صحبت بیست روز نیست بلکه از ماهها قبل شروع شده. مزایده قانون دارد و دستگاههای نظارتی میتوانند در همه مراحل نظارت کنند چرا که کار بسیار شفاف است.اینکه گفته شده هر کس اول ثبت نام کرد برنده است دروغ بزرگی است.صلاحیت فنی و مهندسی هم مانند همه موارد قبلی انجام میشه و هیچ اشکال قانونی ندارد.امان از بی تقوایی و بی انصافی.
ناشناس۲۰۸۶۶۷۶۱۰:۱۳:۱۹ ۱۴۰۰/۴/۲۰
دولت روحانی اگر در روزهای آخر هیچ کاری نکند بهتر است زیرا این دولت فقط خرابکاری کرده و هیچ کار مفیدی انجام نداده است.
ناشناس۲۰۸۶۵۵۷۰۸:۳۴:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۲۰
وقتی کشور با کمبود منابع روبرو است، آیا شما را حل بهتری دارید؟ رییسی هم از این دست کارها خواهد کرد. مطمئن باشید.
ناشناس۲۰۸۶۵۹۸۰۹:۱۸:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۲۰
علم اقتصاد می گوید با اخذ مالیات از دلالی کار واسطه گری را گران کنید خود به خود کار تولیدی رونق پیدا می کند و به واسطه آن درآمد دولت هم افزایش پیدا می کند ولی چرا دولت نمی کند چون منافع و رانت و دلالی در کنار این واگذاری ها......!!!! آره جانم به همین خوشمزگی این یعنی دو واحد اقتصاد یاد گرفتن است!
ناشناس۲۰۸۶۶۱۰۰۹:۲۹:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۲۰
مفت فروشی اموال بیت المال چاره تامین منابع مالی نیست و اینکه دولت در روزهای پایانی دست به اینکار زده شائبه تخلف و رانت را تقویت می کند.
ناشناس۲۰۸۶۶۵۳۰۹:۵۶:۱۹ ۱۴۰۰/۴/۲۰
تو راه حل بده. البته کلی گویی نکن.
ناشناس۲۰۸۶۶۷۱۱۰:۰۹:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۲۰
تبادلات تجاری با 15 کشور همسایه راهکار تامین منابع مالی کشور است.
ناشناس۲۰۸۶۶۸۶۱۰:۲۱:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۲۰
تجارت با کی؟ با کشورهایی که پول ایران را بلوکه می کنند؟ عراقی که میلیاردها دلار به ایران بدهکار است؟ ترکمنستان پریروز به خاطر این که ایران پول ترانزیت پروازهایش را نداده بود، اجازه ورود هواپیمای مسافری ایران به آسمانش را نداد!
ناشناس۲۰۸۶۷۳۰۱۰:۵۰:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۲۰
مثلا بریم با عراق که به خاطر تحریم آمریکا چند میلیارد دلار ما توش بلوکه هست تجارت کنیم؟ یا با افغانستان؟
ناشناس۲۰۸۶۸۶۵۱۲:۴۳:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۲۰
عزیزم تجار خصوصی مشکلی ندارند و بلد هستند با عراق یا هر جای دیگر کار کنند و الان هم هست
ناشناس۲۰۸۶۷۲۴۱۰:۴۶:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۲۰
چاره‌ی کار محاکمه‌ی دسته جمعی دولت به معنای دقیق کلمه‌اس
ناشناس۲۰۸۶۶۶۱۱۰:۰۰:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۲۰
چنین ادعایی صحت نداره،از اهلش بپرسید.
ناشناس۲۰۸۶۶۸۹۱۰:۲۳:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۲۰
این مسئله صحت دارد و به همین دلیل دادستان به این قضیه ورود کرده است.
ناشناس۲۰۸۶۷۹۴۱۱:۵۳:۰۷ ۱۴۰۰/۴/۲۰
مگر هر مسئله ای که پایش به دادگاه باز می شود، حقیقت دارد؟
ناشناس۲۰۸۶۶۱۷۰۹:۳۳:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۲۰
دولت ها باید از راه تجارت و صادرات کالاهای غیر نفتی درآمد کسب کنند نه از طریق واگذاری های مشکوک و رانتی !
ناشناس۲۰۸۶۶۵۲۰۹:۵۵:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۲۰
صادرات به کی؟ کدام کشور؟ صادرات چی؟!
ناشناس۲۰۸۶۶۷۴۱۰:۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۲۰
افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و غیره و خنثی سازی و بی اثر کردن تحریم ها راهکار حل مشکلات کشور است که البته این دولت از انجام آن عاجز است.
ناشناس۲۰۸۶۶۹۰۱۰:۲۳:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۲۰
افزایش صادرات پتروشیمی!! پروفسور، چه طور باید تولیدات پتروشیمی را افزایش داد؟ با کدام سرمایه گذاری؟ تازه به کجا می خواهی صادر کنی؟
ناشناس۲۰۸۶۷۲۲۱۰:۴۵:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۲۰
با همان سرمایه سرگردان تورم زایی که مالیات آقایان نمی بندن برای کار دلالی که برود به تولید
ناشناس۲۰۸۶۷۸۲۱۱:۴۱:۳۰ ۱۴۰۰/۴/۲۰
به جای خام فروشی به همان کشورها از ارزش افزوده این مواد خام برای صادرات استفاده کنید
ناشناس۲۰۸۶۹۶۱۱۳:۳۵:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۲۰
در شرایط تحریم چه طوری میشه صنعت رو پیش برد واشتغال آفرینی کرد ؟
ناشناس۲۰۸۶۶۱۸۰۹:۳۴:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۲۰
راه حل فروش منابع کشور به چه کسانی است؟ ای دولت کم دروغ گفت تو بورس و کم سرمان کلاه گذاشت؟!،اینقدر ساده لوح
ناشناس۲۰۸۶۵۷۱۰۸:۴۵:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۲۰
روحانی باید استیضاح بشه.
ناشناس۲۰۸۶۶۵۵۰۹:۵۶:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۲۰
خوابی یا خودت را به خواب زدی؟
ناشناس۲۰۸۶۶۶۰۱۰:۰۰:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۲۰
روحانی می خواهد کلکسیون خرابکاری هایش را کامل کند
ناشناس۲۰۸۶۶۶۵۱۰:۰۱:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۲۰
روحانی و مدیران دولتش باید محاکمه و مجازات بشوند.
ناشناس۲۰۸۶۶۹۷۱۰:۲۷:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۲۰
اولین کار دولت آقای رییسی ابطال تمامی واگذاری های دولت روحانی در سه ماه مانده به پایان کار روحانی. چرا که همه آنها به نورچشمی ها بخاطر استفاده از سفره بیت المال وخوش خدمتی به دولت واگذارشده به یک سوم قیمت
ناشناس۲۰۸۶۷۱۰۱۰:۳۷:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۲۰
یعنی دولت هر کاری را بکند با کنایه "دقیقه ای" الف روبرو خواهد شد.
ناشناس۲۰۸۶۸۳۸۱۲:۲۸:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۲۰
چند دهه است که بخور بخور فوق العاده عجیب و غریبی توسط ...... در جربان میباشد و ثروت های کسب شده از این بخور بخورها دست مایه اولیه و اصلی ( مشکلات و معضلات و فقر و فساد و فحشا و اختلاف طبقاتی و ....... ) میباشد و البته با انتقال بخش عمده ای از این ثروت ها به خارج از کشور دیگر امکان برگرداندن به بیت المال و خزانه هم وجود ندارد .
سامان۲۰۸۶۸۴۵۱۲:۳۴:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۲۰
در حیرتم چگونه عده ای افتضاحات این دولت را می بینند و هنوز هم از آن دفاع می کنند! البته در زمان قاجار هم عده ای از ناصرالدین شاه در برابر امیرکبیر دفاع می کردند!
ایرانی۲۰۸۶۸۵۳۱۲:۳۸:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۲۰
این طرح خیلی هم خوبه حداقلی ها چون دستشون از غارت کوتاه میشه ناراحتند.
علی کریمی۲۰۸۶۹۳۳۱۳:۱۹:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۲۰
امیدوارم اینهمه حساسیت و نظارت بر عملکرد دولت در دولت سیزدهم هم تداوم داشته باشد.
علی۲۰۸۷۰۱۷۱۴:۱۶:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۲۰
دولت ظاهرا زره فولادی داره هرخیانتی رومرتکب میشه هیچکس جلودارش نیست که نیست
ق رحیمی۲۰۸۷۰۴۶۱۴:۵۲:۰۷ ۱۴۰۰/۴/۲۰
بهترین راهکار را رییس قوه قضاییه اعلام کرد که کلیه مناقصه ها و مزایده تا مستقر شدن دولت جدید ممنوع است که عاقلانه ترین راه جلوگیری از سو استفاده های آخر دولتها که همیشه توام با هرج ومرج بود جلوگیری بعمل آمد که دستشان درد نکند نمی‌دانید که چه شعارهایی کمین کرده
پیراسته فر۲۰۸۷۰۸۷۱۵:۲۷:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۲۰
روحانی تا12مرداد«رئیس جمهورکشورایران» است،آخرین روزش بااولین روزشروع بکارش نبایدفرقی داشته باشد،اگرآقایان اشکالی می بینند،درمجلس قانونی مصوب کنندکه بعدازانتخابات،رئیس جمهور-وقت- ودولتش ،نه حق انتصابات داشته باشد ونه حق افزایش حقوق کارمندان دولت،ونه حق دیگرامور،این ایام(اززمان اعلام نتایج انتخابات تاشروع بکاردولت جدید)دوره «کمون »باشدویابقول علما«منطقه فراغ» باشد،مردم هم ول معطل!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین